Jump to content
IGNORERAD

Eurovision 2023 - Liverpool & Loreen comeback


spooncreek

Recommended Posts

spooncreek

Som vi alla har längtat! 

 

Själv har jag inte hunnit titta förrän nu, men nu  blir  det "live & direct" från Sin City via Liverpool på fantastiska SVT. Nykrönte kungen som marknadsförare i vinjetten. Stort mina MPR-vänner, stort.

 

image.thumb.png.5ff72ca7153a00ff183af9cbffcd595d.png

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Tänk att det finns så fina jäntor i Liverpool?

 

IMG_20230510_205744.thumb.jpg.57bbc7f4a397e5994f1359c250700823.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får väl hoppas att de svenska skattepengarna gör lite nytta så att  Shameless Winehore och Admira Thunderpussy blir de svenska programledarna...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
11 minuter sedan, skrev Benriach:

Vi får väl hoppas att de svenska skattepengarna gör lite nytta så att  Shameless Winehore och Admira Thunderpussy blir de svenska programledarna...

 

Nej för fan! Edward af Sillén är institution som det inte ruckas på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade igår

 Och slumrade till. 

Då helt plötsligt var det Finland. Det bästa sen rocknroll halleluja med lordi. 

Heja Finland! 

 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev janne_h:

Kollade igår

 Och slumrade till. 

Då helt plötsligt var det Finland. Det bästa sen rocknroll halleluja med lordi. 

Heja Finland! 

 

 

Jag skäms, låten är en hyllning för supandet. Stärker fördomar och stereotyp av finnar som är alkisar.

SKulle jämföra med Magnus Ugglas Kung i baren, i annan tappning.

 

Men övrigt är det nog Loreen som vinner, fast det är ju fel låt ändå. 😃

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag skäms, låten är en hyllning för supandet. Stärker fördomar och stereotyp av finnar som är alkisar.

SKulle jämföra med Magnus Ugglas Kung i baren, i annan tappning.

 

Men övrigt är det nog Loreen som vinner, fast det är ju fel låt ändå. 😃

Ibland gör det ont att höra sanningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag skäms, låten är en hyllning för supandet. Stärker fördomar och stereotyp av finnar som är alkisar.

SKulle jämföra med Magnus Ugglas Kung i baren, i annan tappning.

 

Men övrigt är det nog Loreen som vinner, fast det är ju fel låt ändå. 😃

 

Hela låten är ju med glimten i ögat. Dom säger att finland har chans att vinna denna gång.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Det blir en nagelbitare ikväll/inatt.

 

Bettingbolagen verkar överens. Sverige vinner jurygrupperna och totalt, finnarna folkets röst.  Jag är inte så säker på att Loreen håller. Israel kanske kan skrälla? Norge?

 

Vassast hittills är ändå programledarna vilket som bekant inte alltid är fallet i Eurovision. Särskilt Hannah Waddingham i gula klänningen nedan (känd från Ted Lasso & Game of Thrones).

 

image.png.5da53f56220278eee19f467a9cab9592.png

 

I finalen ska de dessutom få sällskap av Graham Norton, världens kanske bästa talkshow-host.Public Service, denna gång i form av BBC, levererar proffsig TV igen.

 

image.png.b16ab62e51471ff065fde9b1fa820c07.png

 

Synd som sagt att det är lite mindre låtar av bra kvalitet i år. Kalkoner har det annars funnits gott om som vanligt. Danska Tik Tok-stjärnan från Färöarna hade måhända varit till sin fördel om han kunnat sjunga, vilket tyvärr inte var fallet

 

image.png.e187b47690977a7062fd085f5071f28d.png

 

Och varför så mycket rosa?  Även belgarna, rumänerna och tjeckiskorna har gått för det.

pinkeurovisionm.thumb.jpg.2dcfc1efb21ead595fccd4a9e645c595.jpg

En outsider för de som kan betta, som m h  a tittarna skulle kunna röstas fram till topp 5: Australien. 50- 100 gr pengarna. Minns var ni hörde det först. 😎

 

image.thumb.png.a8da7a09f019b845f623487fc2dd648b.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Loreen vann. Med Finland på en andra plats. 

Finland fick dessutom mest tittar poäng. 350 mot loreens 240. Vilket bevisar att Finland verkligen gått hem hos vanligt folk. Cha Cha Cha kommer garanterat bli 2023 sommarplåga. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett eller hört nånting av spektaklet men när jag läste att Loreen vann så lyssnade jag på hennes låt. 

Hur fn kunde den skiten vinna? övriga låtar måste ju vara bedrövliga. Nu har jag även lyssnat på Finlands låt och nu förstår jag varför Loreen vann, fast ändå inte. Årets melodifestival måste ha varit historiens botten napp. Bröderna Herrey skulle väl sopat banan med övriga om dom varit med i år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Finnar är dåliga förlorare 😉

Screenshot_20230514_094422_Chrome.jpg.d81a3eb3f8a69d62812d34a85926a4e4.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Finnar är dåliga förlorare 😉

Screenshot_20230514_094422_Chrome.jpg.d81a3eb3f8a69d62812d34a85926a4e4.jpg

Ja dessa Nato länder!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Själva showen i år kan ha varit tidernas bästa (tack BBC) men visst, startfältet var kanske inte sammantaget det bästa som äntrat tävlingen.  För min del tycker jag dock att Sverige, Italien, Israel och möjligen också Frankrike höll hög klass på både artist & låt.

eurovision2023good.thumb.jpg.a4aed9984fb75a3620152f06f99afba7.jpg

Sen kan man konstatera att det är slak lina på vad som funkar eller inte när man ägnar sig åt satir och/eller galenskaper.  Medelålders kroatiska män i kalsonger sjungandes politisk satir funkade inte i år, medans flamsiga finnar i rosa tajta kläder poserandes i udda positioner funkade alldeles utmärkt.

 

Sen håller jag med en av våra kommentatorer på SVT,  tidigare vinnaren Måns Z., om att tyskarna inte borde sjungit på engelska utan på tyska.  "Ett språk som verkar vara designat för hård hårdrock" (lex Rammstein"). Då hade de lätt skuttat upp några placeringar.

eurovision2023.thumb.jpg.004f114ba9376848c354099ed45df10d.jpg

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Loreen led visuellt av de två små kuber hon fick använda här samt att de inte hittat på något fläskigt ljusarrangemang med alla bildpanelerna istället

 

Tycker överlag att det var en ganska bra uppsättning olika musikstilar och sånger samt ett riktigt proffsarrangemang  av BBC

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
12 timmar sedan, skrev janne_h:

Loreen vann. Med Finland på en andra plats. 

Finland fick dessutom mest tittar poäng. 350 mot loreens 240. Vilket bevisar att Finland verkligen gått hem hos vanligt folk. Cha Cha Cha kommer garanterat bli 2023 sommarplåga. 

Loreens förra låt tuggades hårt i Dominikanska och även denna kommer tuggas vid poolbarena

Ändrades av 65Selander
Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 timmar sedan, skrev Enis:

Loreen led visuellt av de två små kuber hon fick använda här samt att de inte hittat på något fläskigt ljusarrangemang med alla bildpanelerna istället

 

Tycker överlag att det var en ganska bra uppsättning olika musikstilar och sånger samt ett riktigt proffsarrangemang  av BBC

 

/Enis

 

Får hålla med om att BBC:s produktion var oerhört proffsig......🙏

Tycker de är det bästa "Public service-bolaget" i världen......:thumbsup:

 

Man började ju nästan lipa när "You never walk alone" framfördes.....❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...