Surin P3 Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 Fast just oljan är det nog inte många som röker. Gissar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 15 minuter sedan, skrev Risifrutti: Haha, till och med i en tråd om cannabis ska det kastas skit om varandra. Rök en holk för fan och chilla. Till nästa stora MPR-träff här i Sin City ska jag bjuda på THC-tårta, så alla håller sams. 🍰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 Här länken för intresserade. https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abi6110 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 7 minuter sedan, skrev Surin P3: Här länken för intresserade. https://www.science.org/doi/10.1126/sciadv.abi6110 Studien verkar vara drygt ett år gammal och utförd i labb på möss. De rekommenderar därför vidare studier. Vet du om de kommit vidare? This study highlights CBD as a potential preventative agent for early-stage SARS-CoV-2 infection and merits future clinical trials. We caution against current use of non-medical formulations as a preventative or treatment therapy. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 1 timme sedan, skrev spooncreek: Studien verkar vara drygt ett år gammal och utförd i labb på möss. De rekommenderar därför vidare studier. Vet du om de kommit vidare? This study highlights CBD as a potential preventative agent for early-stage SARS-CoV-2 infection and merits future clinical trials. We caution against current use of non-medical formulations as a preventative or treatment therapy. Du har tydligen skummat lite dåligt. Dryga 1200 personer led tydligen av nån trans-åkomma och identifierade dig som möss? Anledningen till att den talas om nu, och inte ett år sen, är pga peer review. Men jag förstår att du är emot allt annat än vaxxxinet. Det är ju trots allt 100% säkert och fungerar utmärkt, stoppar viruset och dessutom stoppar den spridningen. Och precis som vanliga hederliga vaxxxin, så behövs bara en spruta max var tionde år. (Måste väl förtydliga och säga att det där var ironi). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 5 minuter sedan, skrev Surin P3: Du har tydligen skummat lite dåligt. Dryga 1200 personer led tydligen av nån trans-åkomma och identifierade dig som möss? Anledningen till att den talas om nu, och inte ett år sen, är pga peer review. Men jag förstår att du är emot allt annat än vaxxxinet. Det är ju trots allt 100% säkert och fungerar utmärkt, stoppar viruset och dessutom stoppar den spridningen. Och precis som vanliga hederliga vaxxxin, så behövs bara en spruta max var tionde år. (Måste väl förtydliga och säga att det där var ironi). Apropå den ständigt återkommande diskussionen här på MPR om (icke) trevlighet/taggarna utåt. Kollade länken du skickade igen, skummade igen. Jag har haft bättre dagar än just denna söndag för att läsa papers, det erkännes, men såvitt jag kan se är det är en studie på möss? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 26 minuter sedan, skrev spooncreek: Apropå den ständigt återkommande diskussionen här på MPR om (icke) trevlighet/taggarna utåt. Kollade länken du skickade igen, skummade igen. Jag har haft bättre dagar än just denna söndag för att läsa papers, det erkännes, men såvitt jag kan se är det är en studie på möss? Ja, ok. Vi säger det, så slipper du läsa hela texten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 11 timmar sedan, skrev Soengsang: Ja Frittes bilder från promenader i det riktiga Thailand var bra, mycket trevliga bilder👍 Jag saknar Ftittes bygg kran spaning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 Jag har tre "sjukdomar" i ryggen och har provat CBD olja typ en till en och halv månad. Tyckte att det blev lite bättre när jag använde CBD.. Jag skulle gärna prova igen men det känns som det är lätt att bli lurad nu när det finns så många firmor att beställa i från.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 7, 2023 Dela Inlagd Maj 7, 2023 8 timmar sedan, skrev LTD: Jag saknar Ftittes bygg kran spaning Jag har inget minne av att jag ägnat mig åt sådant. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Maj 8, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 8, 2023 4 timmar sedan, skrev Fritz: Jag har inget minne av att jag ägnat mig åt sådant. Det var nog jag det. Just nu finns det inte en byggkran så långt ögat når från mitt fönster i Pratamnak. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 8, 2023 Dela Inlagd Maj 8, 2023 18 minuter sedan, skrev Esspe: Det var nog jag det. Just nu finns det inte en byggkran så långt ögat når från mitt fönster i Pratamnak. Tack, det är inte byggkranar jag spanar efter på mina promenader, den saken är klar. 2 Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 8, 2023 Dela Inlagd Maj 8, 2023 4 timmar sedan, skrev Fritz: Tack, det är inte byggkranar jag spanar efter på mina promenader, den saken är klar. Saknar spaningarna på soi 6. Var väl du, LillKurre och nån till som rapporterade därifrån. 😅 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 8, 2023 Dela Inlagd Maj 8, 2023 9 timmar sedan, skrev rolba: Saknar spaningarna på soi 6. Var väl du, LillKurre och nån till som rapporterade därifrån. 😅 Jag och frugan har just lyckats ta oss hem från en middag hos LK och hans sambo, trevligt värre och god mat var det kan jag lova ! Men våra reportage från soi 6 lär du inte se mer utav, den tiden är förbi. Men nästa gång vi ses ska jag berätta om MPR-medlemmen som krävde 10 bath för en lök som han bidrog med till ärtsoppan. 1 Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Maj 8, 2023 Dela Inlagd Maj 8, 2023 2 minuter sedan, skrev Fritz: Jag och frugan har just lyckats ta oss hem från en middag hos LK och hans sambo, trevligt värre och god mat var det kan jag lova ! Men våra reportage från soi 6 lär du inte se mer utav, den tiden är förbi. Men nästa gång vi ses ska jag berätta om MPR-medlemmen som krävde 10 bath för en lök som han bidrog med till ärtsoppan. Låter trevligt och ser fram mot berättelsen. Ska jag möta upp på Arlanda mån tro. 😅 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 On 2023-05-08 at 10:43, skrev Esspe: Det var nog jag det. Just nu finns det inte en byggkran så långt ögat når från mitt fönster i Pratamnak. Det var både du och Fritte Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 12 timmar sedan, skrev LTD: Det var både du och Fritte Det är tråkigt att bli gammal och glömsk. Det är inte första gången jag får läsa att det finns dom som vet mer om mina inlägg än vad jag själv gör. 2 Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Maj 9, 2023 Dela Inlagd Maj 9, 2023 On 2023-05-07 at 10:13, skrev Soengsang: Ja Frittes bilder från promenader i det riktiga Thailand var bra, mycket trevliga bilder👍 On 2023-05-07 at 10:22, skrev frogfish: Jo, det håller jag med om. Men sista året har det väl mest varit bittra kommentarer på andras inlägg. Det var helt enkelt bättre förr (rent allmänt)😎 Jepp, det var bättre förr, åtminstone före i går, eller hur ? 555 Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Maj 12, 2023 Dela Inlagd Maj 12, 2023 (ändrad) Är på den vanliga fredags krogen å sitter ett gäng ryssar brevid som jag bjöd på egenodlad majja, dom luktade lite skeptiskt på det och fnyste på näsan, sen sög dom i sig ett par bloss. Efter 10 min sa en av dom att det inte va så bra. Efter 20 min började han flina å sa att det funkar lite. Efter 30 min min frågade jag om han ville ha mer, no no no, no more sa han å flinade... 😁 Ändrades Maj 12, 2023 av LTD 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Maj 12, 2023 Dela Inlagd Maj 12, 2023 On 2023-05-09 at 23:02, skrev Fritz: Jepp, det var bättre förr, åtminstone före i går, eller hur ? 555 Ju förr desto bättre.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd September 21, 2023 Dela Inlagd September 21, 2023 Thailand vill stoppa cannabis – efter ett år Thailands nya premiärminister Srettha Thavisin lovar att stoppa det lagliga bruket av marijuana, rapporterar Bloomberg. Så kallat medicinskt bruk legaliserades för bara ett år sedan vilket har lett till en explosiv ökning av försäljningen. – Lagen behöver åtgärdas, säger Thavisin till Bloomberg. Han har lovat att ”utrota” bruket av narkotika sedan han tillrädde som premiärminister i slutet på augusti i år. Srettha Thavisin leder en brokig koalition av 11 olika partier, men enligt honom är de alla överrens om behovet av att stoppa bruket av cannabis. https://omni.se/Thailand-vill-stoppa-cannabis-efter-ett-ar/a/15pzQq 2 1 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet older version Inlagd September 21, 2023 Dela Inlagd September 21, 2023 5 minuter sedan, skrev Tallviking: Thailand vill stoppa cannabis – efter ett år Thailands nya premiärminister Srettha Thavisin lovar att stoppa det lagliga bruket av marijuana, rapporterar Bloomberg. Så kallat medicinskt bruk legaliserades för bara ett år sedan vilket har lett till en explosiv ökning av försäljningen. – Lagen behöver åtgärdas, säger Thavisin till Bloomberg. Han har lovat att ”utrota” bruket av narkotika sedan han tillrädde som premiärminister i slutet på augusti i år. Srettha Thavisin leder en brokig koalition av 11 olika partier, men enligt honom är de alla överrens om behovet av att stoppa bruket av cannabis. https://omni.se/Thailand-vill-stoppa-cannabis-efter-ett-ar/a/15pzQq Inte direkt en nyhet och dessutom ska man se över lagarna.........och om den dolda marknaden just blev legal så blir nog det i det närmaste omöjligt att göra den illigal igen. Så länge marknaden finns så kommer inte mycket hända från nu, även om lagarna ändras igen.......prostution är ju absolut olagligt och mången regering har satt sig att ta bort denna.....ja så här långt och det är länge, har det väl inte blivet någon större förändring, eller hur. TiT 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd September 21, 2023 Dela Inlagd September 21, 2023 (ändrad) Även om cannabis officiellt är lagligt nu så kan man inte röka vad och var man vill. Till exempel så får cannabis inte ha mer än 0.2% THC. Eller Tetrahydrocannabinol som det heter, är en cannabinoid och är det huvudsakliga aktiva ämnet i cannabis som gör en hög. Och man blir inte hög på 0,2% THC, samt så måste man röka i det privat i hemmet dvs. Inte ha hippiefester/stekarfester dvs, Inga fester där det röks cannabis. Men nu är vi i LOS, och där är lagar huggna i sten. Skulle tro att mycket som säljs, har ett mycket högre värde än dom 0,2% THC som är lagligt. Det dom vill komma åt är den fortfarande olagliga delen av cannabis dvs. den som är högre än 0,2% THC, för menningen med lagen var så kallad medicinskt bruk som tydligen ska hjälpa bla. Dom som har Parkison mm. Ändrades September 21, 2023 av Nerike 1 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vaxet older version Inlagd September 21, 2023 Dela Inlagd September 21, 2023 35 minuter sedan, skrev Nerike: Även om cannabis officiellt är lagligt nu så kan man inte röka vad och var man vill. Till exempel så får cannabis inte ha mer än 0.2% THC. Eller Tetrahydrocannabinol som det heter, är en cannabinoid och är det huvudsakliga aktiva ämnet i cannabis som gör en hög. Och man blir inte hög på 0,2% THC, samt så måste man röka i det privat i hemmet dvs. Inte ha hippiefester/stekarfester dvs, Inga fester där det röks cannabis. Men nu är vi i LOS, och där är lagar huggna i sten. Skulle tro att mycket som säljs, har ett mycket högre värde än dom 0,2% THC som är lagligt. Det dom vill komma åt är den fortfarande olagliga delen av cannabis dvs. den som är högre än 0,2% THC, för menningen med lagen var så kallad medicinskt bruk som tydligen ska hjälpa bla. Dom som har Parkison mm. Tänker inte ge mig in i lagen men du har en hel del fel. Skitsamma.... Ingen kan bli hög eller ens känna av 0,2 Thc, men Cannabis som innehåller så lite THC innehåller då mycker CBD som är lagligt även i Sverige om jag fattat rätt, CBD olja etc. Alla som varit inne i någon av de antagligen tiotusentals shopperna vet att det påminner om ett apotek med olika Strains och beskrivning av verkningar. Du får inte röka offentligt är sant, offentligt är ju flytande och här är ju Thailand rätt bra på att hantera just detta flytande av det mesta, eller hur ? Hittar man en Strain med mindre än 10% THC så får man nog leta ett tag. Grejen är inte THC halten utan vad som är medecinskt bruk, och här har man hittils låtit de som driver shoppen att avgöra om du behöver eller inte. TiT Anledning till att ansvaret ligger hos de i Cannabis apoteket är att ingen kan eller får tillstånd att driva, öppna eller handla med Cannabis utan en licens med åtföljande utbildning och certifikat. Och Cerfikat är svårt att få i Thailand .....om man inte..........ja inte vet jag.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 21, 2023 Dela Inlagd November 21, 2023 Cannabisboom blev för stor – Thailand ångrar sig 🤔 https://www.expressen.se/nyheter/varlden/cannabisboom-blev-for-stor-Thailand-angrar-sig/ 3 2 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu