Nicholas Inlagd April 16, 2023 Dela Inlagd April 16, 2023 10BASE-T and 100BASE-TX Ethernet connections require two wire pairs. 1000BASE-T and faster Ethernet connections require four wire pairs. Har jobbat med ethernet så länge det funnits. Dvs inte som kabel-apa utan design och implementation av ethernet i hård och mjukvara, alla möjliga upptänkliga varianter upp till 100 Gbit. Det renderade mig ett pannslag av @Amigo Någon av oss 2 är lite kass på ethernet. Helt klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2023 Visst är deet värt att kolla lite. Dagens resultat via Wi-Fi Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 21 minuter sedan, skrev Amigo: Visst är deet värt att kolla lite. Dagens resultat via Wi-Fi Kunde ju va trevligt om du talar om vad du hittat? mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 59 minuter sedan, skrev Amigo: Visst är deet värt att kolla lite. Dagens resultat via Wi-Fi Problemet är således löst. Kör Wi-Fi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2023 31 minuter sedan, skrev biker: Kunde ju va trevligt om du talar om vad du hittat? mvh biker Hade tänkr skriva om det men hade lite att fixa med dosan så här kommer rapporten. Trådarna var fel kopplade i vägguttaget, kabel som kommer in till lgh, måste vara sen installation. Det är en utanpå liggane RJ45 Även gamla dator hittar nu 1 Gbps nätverkskort. TV och android box har samma hastighet men det kanske beror på att nätverkskortet klarar inte mer, ca. 95 Mbps räcker för att streama. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2023 Även telefonens Wi-Fi böev markant bättre! Översta är dagens, andra sen tidigare. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2023 9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Problemet är således löst. Kör Wi-Fi Har bara Wi-Fi i min nya ASUS Vivobook som jag köpte i december eller var det november. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 12 minuter sedan, skrev Amigo: TV och android box har samma hastighet men det kanske beror på att nätverkskortet klarar inte mer, ca. 95 Mbps räcker för att streama. TV-apparaters inbyggda nätverkskort har till 99% endast 100 mb´s kort, helt värdekasst Vissa TV-apparater kan man i USB-uttag ansluta specifika USB till ethernetkort och då få högre hastighet /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 1 timme sedan, skrev Enis: TV-apparaters inbyggda nätverkskort har till 99% endast 100 mb´s kort, helt värdekasst Vissa TV-apparater kan man i USB-uttag ansluta specifika USB till ethernetkort och då få högre hastighet /Enis 100mb/s anser du alltså vara kattskit. intressant. Vilken anledning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 6 timmar sedan, skrev Nicholas: 100mb/s anser du alltså vara kattskit. intressant. Vilken anledning? Direktavspelning av 4K-innehåll över ett nätverk. Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 3 minuter sedan, skrev Enis: Direktavspelning av 4K-innehåll över ett nätverk. Enis Nu kan ju inte jag vad en sådan ström drar i bandbredd, vilket beror på typ av komprimering. Men oklart om det är bandbredden som tar slut eller processorn i TVn som inte orkar med. Möjligen har du provat samma ström emot samma TV via kabel vs wlan och kommit fram till till att wlan vann. Men undrar jag om 4K verkligen fyller 100Mb, förvisso blir det ju kanske bara typ 70% kvar i payload om man kör jumboframes, men ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 8 Dela Inlagd Juli 8 Jasså, ni snackar datorer!!🤠 https://sv.wikipedia.org/wiki/Antikytheramekanismen Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Juli 8 Dela Inlagd Juli 8 33 minuter sedan, skrev audirs2: Jasså, ni snackar datorer!!🤠 https://sv.wikipedia.org/wiki/Antikytheramekanismen Bra att du vaknat drygt ett år senare... Har du tråkigt så du nog få skrubba då däck på HMS Arkö, senaste hamnen var dock norr om Marstrand, Skredsvik (fanns ingen hamn vakt där) Så bäskusten då 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 8 Dela Inlagd Juli 8 26 minuter sedan, skrev kolla min fot: Bra att du vaknat drygt ett år senare... Har du tråkigt så du nog få skrubba då däck på HMS Arkö, senaste hamnen var dock norr om Marstrand, Skredsvik (fanns ingen hamn vakt där) Så bäskusten då Rök inte på mera svamp nu bäste kapten!🤣 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kolla min fot Inlagd Juli 9 Dela Inlagd Juli 9 11 timmar sedan, skrev audirs2: Rök inte på mera svamp nu bäste kapten!🤣 Brukar du Röka Svamp? Karl Johan och Kantareller stekeker jag i onödigt mycket smör, men alla är vi olika.... 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juli 9 Dela Inlagd Juli 9 46 minuter sedan, skrev kolla min fot: Brukar du Röka Svamp? Karl Johan och Kantareller stekeker jag i onödigt mycket smör, men alla är vi olika.... Här röks det bara OK 48! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu