Nerike Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 (ändrad) Vad tycker ni. Vi som har tid ibland och kan kolla på olika serier, så finns det en uppsjö av serier. Här kommer mina förslag om dom bästa serier genom tiderna, obs. Detta är vad jag tycker ge gärna era förslag. Komedi: Falwlty Towers (1975)-1979) Crime (kriminell/gangster): Boardwalk Empire (2010-2014) Peaky Blinders (2013-2022) Historia: Marco Polo (2014) Rome (2005-207) Drama: Jag ser inte på sånt, men kom gärna på tips. Fantasy: Lucifer (2016-2021) Stargate SG-1 (1997-2007) Det är serier som jag kan mer än gärna, se om och om igen Ändrades April 2, 2023 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Behövs bara ett svar eller bild på bästa. Sen naturligtvis några hyfsade. Fauda Peaky Blinders Narcos Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Sopranos. De fattiga och de rika. Öl tegel och kvinnor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claus Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Kul tråd 😊 Fängelse/drama/samhällskritik Fångarna på OZ Breaking bad Narcos The Wire Fawlty Towers Battlestar Gallactica Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claus Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Sen är det ju tidsberoende också, kommer ihåg hur alla i Sverige tittade på Dallas, jag också och tyckte den var skitbra. Familjen McCahan skulle nog funka idag också. 🤠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Twin Peaks var ju vansinnigt bra på sin tid. Storyn, karaktärerna, skådisarna, miljöerna, musiken Allt satt i den serien. And who did kill Laura Palmer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Happy days Två och en halv man Våra värsta år Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 1 timme sedan, skrev Claus: Sen är det ju tidsberoende också, kommer ihåg hur alla i Sverige tittade på Dallas, jag också och tyckte den var skitbra. Familjen McCahan skulle nog funka idag också. 🤠 McCahan var stor, krogarna fick inge folk när det sändes på kvällen så dom ställde in ett par tv som folk kunde titta på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 (ändrad) Baywatch Tutti Frutti Solstollarna Utan inbördes rangordning. Ändrades April 2, 2023 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Bästa Scifi är svårt men Battlestar Galactica (2003) som @Clausnämner ligger bra till Babylon 5 en av flera bubblare Första säsongen av Westworld var verkligen sylvass, sen tappade den lite Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Centennial eller Kampen om Colorado tyckte jag var fantastiskt bra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Den bästa “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 19 minuter sedan, skrev Surin P3: Centennial eller Kampen om Colorado tyckte jag var fantastiskt bra... Ja jävlar den hade glömt bort, den var bra. Var väl dessutom vansinnigt vackra Barbara Carreras genombrott i rollen som "Clay Basket" som roligt nog direktöversattes i svensk TV till "Lerkorg" . Henne minns man apropå konstiga namn även som Fatima Blush i bondrullen Never say never again 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Prison Break och Sons of Anarchy Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Naturligtvis N P Möller, Fastighetsskötaren, TV-serien i totalt 31 avsnitt som sändes i TV i sex omgångar åren 1972-1980. Huvudrollsinnehavare var N. P. Möllers hund Calle. Andra kända skådespelare var Nils Ahlrot som spelade Nils Petter "N.P." Möller, Jan Malmsjö som spelade Börje, "Danskdödaren" Hallberg, Ulla Sonesson, Carl Billquist, Arne Källerud och John Harryson. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Varuhuset och skilda världar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Yellowstone en av dom bästa serie jag sett //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Watchmen The Expanse DARK Foundation The Man in the High Castle DEVS Fringe / Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 För utom nämnda familjen Macahan så var väl Rötter med Kunta Kinte o Fanta en favvo! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dalton Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dalton Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Lilla huset på prärien! Så, nu kan ni låsa tråden... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 16 minuter sedan, skrev Stefan: För utom nämnda familjen Macahan så var väl Rötter med Kunta Kinte o Fanta en favvo! //S Chicken George! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 5 minuter sedan, skrev Dalton: Helt rätt suverän serie Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 2, 2023 Dela Inlagd April 2, 2023 Från det jag flyttade hit 98 tills lockdown så bestod mitt TV-tittande av i snitt 5 fotbollsmatcher om året. Sedan lockdown har jag dock blivit en storkonsumenter av både serier, filmer och dokumentärer. De sex bästa serierna, utan inbördes rankning. Narcos Mexico Breaking bad Sopranos Twin Peaks Madmen Succession Ozark hade varit med om inte sista säsongen varit så dålig och White Lotus kommer vara med om nästa säsong (i Thailand) är lika bra. Friends ska givetvis vara med om den räknas som en serie. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu