Jump to content
IGNORERAD

Thai airways


navion hispania

Recommended Posts

Soengsang
On 2024-09-03 at 23:34, skrev biker:

Hej

Sitter och ska boka en enkel CPH-BKK med Thaiairways. Det ska ju gå att tjäna tusenlappar genom att använda VPN.

Jag har nu använt en gammal laptop. Använder NordVpn. Rensar all webinfo, Cache och Cookies. Sedan inkognitofönster.

Har provat att boka från Sverige, från Thailand, från Malaysia, från Indien, från Danmark. Rensar mellan varje sökning, naturligtvis.

Får precis samma pris på alla dessa alternativ.

Är det någon som bokar via VPN, med någon framgång?

mvh

biker

 

Är nog först och främst resor via olika internationella onlineresebyråer det skulle kunna "fungera" på, men med köp via resebyråer nog viktigare att rensa kakor gissar jag.

Vid köp direkt av flygbolagen så kvittar det nog vart men söker ifrån.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är nog först och främst resor via olika internationella onlineresebyråer det skulle kunna "fungera" på, men med köp via resebyråer nog viktigare att rensa kakor gissar jag.

Vid köp direkt av flygbolagen så kvittar det nog vart men söker ifrån.

Olika Point Of Sales har tidigare gett olika inventory, och med det olika fares. Inget jag har provat, bara läst om.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
On 2024-09-05 at 06:41, skrev M33:

Olika Point Of Sales har tidigare gett olika inventory, och med det olika fares. Inget jag har provat, bara läst om.

Så kan det vara, eller åtminstone vart.

För ca 20 år sen då jag reste 4v-4v kunde jag i Thailand köpa en fullt ombokningsbar med Thai från Bkk-Arn-Bkk för ca 9-10000kr, jag kom inte åt dem från Sverige.
Liter roligt att 10k var ok för 20 år sen, nu piper folk då de får betala ≈12k

  • Ge karma 2

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Så kan det vara, eller åtminstone vart.

För ca 20 år sen då jag reste 4v-4v kunde jag i Thailand köpa en fullt ombokningsbar med Thai från Bkk-Arn-Bkk för ca 9-10000kr, jag kom inte åt dem från Sverige.
Liter roligt att 10k var ok för 20 år sen, nu piper folk då de får betala ≈12k

3K med Norwegian,  direktflyg. 

Måtte dom ta upp linjen igen. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

3K med Norwegian,  direktflyg. 

Måtte dom ta upp linjen igen. 

 

Norwegiens gamla plan flyger till Bangkok via Oslo , Norse heter bolaget   lågt grundpris men allt kostar xtra 

Screenshot_20240907_060233_Chrome.jpg

Ändrades av Lars12
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Lars12:

Norwegiens gamla plan flyger till Bangkok via Oslo , Norse heter bolaget   lågt grundpris men allt kostar xtra 

Screenshot_20240907_060233_Chrome.jpg

Hög tid att ta omvägen över Norge.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-09-05 at 06:00, skrev Soengsang:

Är nog först och främst resor via olika internationella onlineresebyråer det skulle kunna "fungera" på, men med köp via resebyråer nog viktigare att rensa kakor gissar jag.

Vid köp direkt av flygbolagen så kvittar det nog vart men söker ifrån.

Hej Om jag beställer från en resebyrå behöver jag inte göra mer än att betala biligetten

 

eller hur. vad har kakor med det att göra

  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Boa52:

Hej Om jag beställer från en resebyrå behöver jag inte göra mer än att betala biligetten

 

eller hur. vad har kakor med det att göra

Exakt! Kakor har man till kaffet.

  • Ge karma 3
  • Haha 5
Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej Om jag beställer från en resebyrå behöver jag inte göra mer än att betala biligetten

 

eller hur. vad har kakor med det att göra

 

10 timmar sedan, skrev M33:

Exakt! Kakor har man till kaffet.

Är det väldigt lång kö kan det sitta fint med några kakor.

  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
15 timmar sedan, skrev Boa52:

Hej Om jag beställer från en resebyrå behöver jag inte göra mer än att betala biligetten

 

eller hur. vad har kakor med det att göra

Börja med att rensa dom. Om det har någon betydelse vete tusan.

 

Kör på en resebyrå det kan aldrig bli fel.

 

Jämför gärna, men skillnaden brukar bara vara småpengar och inte värt det.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt mig den hårda och kostsamma vägen att alltid boka direkt med flygbolaget. 

Skulle dock kunna överväga att boka via en välrenommerad svensk resebyrå med fysiskt kontor.

  • Ge karma 7

Fd Abercrombie på MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Aldrig mer en resebyrå, varken en nät eller fysisk.

Ska ha bra betalt för alla ev ändringar eller försöker sälja en avbeställningsförsäkring (som ska vara såååå bra) för dyra pengar, som sedan visar sig ha en rejäl självrisk 

Egen erfarenhet sedan coviskrisen 😟

Ändrades av Kenneth4618
  • Ge karma 4

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
On 2024-09-06 at 23:32, skrev Nicholas:

3K med Norwegian,  direktflyg. 

Måtte dom ta upp linjen igen. 

 

 Ja Norweigans  direkt till Krabi från Arlanda och deras  premium klass uppskattade jag verkligen.  Avgång  vi 9 tiden på kvällen var det bara att luta sig till baka och sova.  Lite längre till Khao lak med bilen än från Phuket,  men helt acceptabelt.  Men helvetet  vad bygger ut flygplats och infrastruktur  i Krabi. Såg  jag sist då jag åkte förbi med bilen eller rättare sagt  köade förbi.

Nu ställer väl ryssarna mest till det för kortare  flygtider och ev ny gammla ruter. Så det är thai som gäller dom  senaste gångerna och mellanlandning i Bangkok. Finnar kör väl under högsäsong har jag förstått    phuket/krabi, dock inte stämt då jag flugit. Quatar  har väl haft nån linje med. Vet inte om thai har nån plan med deras direkt Phuket  från Arlanda  under högsäsongen försvann väl med covid eller om det var innan. Nu vart det Thai i oktober  via deras hemsida  och betalade med  paypal. Fungerade utan problem.

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev navion hispania:

 Ja Norweigans  direkt till Krabi från Arlanda och deras  premium klass uppskattade jag verkligen.  Avgång  vi 9 tiden på kvällen var det bara att luta sig till baka och sova.  Lite längre till Khao lak med bilen än från Phuket,  men helt acceptabelt.  Men helvetet  vad bygger ut flygplats och infrastruktur  i Krabi. Såg  jag sist då jag åkte förbi med bilen eller rättare sagt  köade förbi.

Nu ställer väl ryssarna mest till det för kortare  flygtider och ev ny gammla ruter. Så det är thai som gäller dom  senaste gångerna och mellanlandning i Bangkok. Finnar kör väl under högsäsong har jag förstått    phuket/krabi, dock inte stämt då jag flugit. Quatar  har väl haft nån linje med. Vet inte om thai har nån plan med deras direkt Phuket  från Arlanda  under högsäsongen försvann väl med covid eller om det var innan. Nu vart det Thai i oktober  via deras hemsida  och betalade med  paypal. Fungerade utan problem.

Ja, när man flyger till Phuket lite off-season blir det nog alltid en mellanlandning någonstans. Jag hade tidigt bestämt mig att flyga med Qatar denna gång men det visade sig att alla flighter med acceptabel transfertid trafikerades av Finnair på första benet så det fick bli thaiair även denna gång trots att det kostade 600 mera. Och för första gången, för mig, så funkade betalningen klanderfritt.

 

  • Ge karma 5
Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
8 minuter sedan, skrev rolba:

Ja, när man flyger till Phuket lite off-season blir det nog alltid en mellanlandning någonstans. Jag hade tidigt bestämt mig att flyga med Qatar denna gång men det visade sig att alla flighter med acceptabel transfertid trafikerades av Finnair på första benet så det fick bli thaiair även denna gång trots att det kostade 600 mera. Och för första gången, för mig, så funkade betalningen klanderfritt.

 

 Men  då missar du ju  Finnair fem stjärniga vegetarisk  lasagne ! 

  • Haha 9
Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Aldrig mer en resebyrå, varken en nät eller fysisk.

Ska ha bra betalt för alla ev ändringar eller försöker sälja en avbeställningsförsäkring (som ska vara såååå bra) för dyra pengar, som sedan visar sig ha en rejäl självrisk 

Egen erfarenhet sedan coviskrisen 😟

Enda gången jag kör en resebyrå (via nätet) är om man åker en ren charter.
Annars så bokar jag direkt via flygbolaget, man kan ju köra "Momondo" för att få en uppfattning vilka som flyger till landet/orten samt se riktpriser.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev navion hispania:

 Men  då missar du ju  Finnair fem stjärniga vegetarisk  lasagne ! 

Jo, den var ju femstjärnig, på en 25 gradig skala, minst.

  • Bullseye 2
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Jo, den var ju femstjärnig, på en 25 gradig skala, minst.


Vilken tur att Qatar börjar flyga med egna plan igen från Arn i februari ( tror jag det va) 

 


 

 

C;D

  • Ge karma 4

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev C-dude:


Vilken tur att Qatar börjar flyga med egna plan igen från Arn i februari ( tror jag det va) 

 


 

 

C;D

De flyger väl redan nu med egna plan från Arlanda tre dagar i veckan. 

// mrco 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev C-dude:


Vilken tur att Qatar börjar flyga med egna plan igen från Arn i februari ( tror jag det va) 

 


 

 

C;D

De flyger redan med egna men lång transfer när man ska vidare till Phuket 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev rolba:

De flyger redan med egna men lång transfer när man ska vidare till Phuket 

 Jo, men efter jan 2025 så tar Qatar över efter mellanspelet med finnarna. 
 

C;D

  • Ge karma 2

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar kan gott börja flyga från GOT igen, Turkarna behöver lite konkurrens 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev C-dude:

 Jo, men efter jan 2025 så tar Qatar över efter mellanspelet med finnarna. 
 

C;D

Det var på tiden. Då kanske man kan resa hem med dem.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
54 minuter sedan, skrev rolba:

Det var på tiden. Då kanske man kan resa hem med dem.

Kan nog bli så men om jag minns rätt så vela dom med flygtiderna på hemresan från Phuket.

Har för mig det vart ganska mycket längre väntetid i Doha sist till Stockholm. 

  • Bullseye 1
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev navion hispania:

Kan nog bli så men om jag minns rätt så vela dom med flygtiderna på hemresan från Phuket.

Har för mig det vart ganska mycket längre väntetid i Doha sist till Stockholm. 

Ja, jag fick min resa ändrad från 1.50 transfer till 13.30. Det var ingen höjdare.

Nu bokar jag bara enkelbiljett och nära inpå resan så då är ju risken mindre att sådant händer.

  • Ge karma 4
  • Ojojoj 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...