Jump to content
IGNORERAD

Thai airways


navion hispania

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev M33:

På tisdag kommer ett erbjudande på Amex Elit som ger 100000p vid nyttjande av inbjudan. 


Detta är det bästa erbjudandet jag någonsin sett.


Dessa poängen räcker till en t&r med SAS i business för 1 person. Med en 2-4-1 voucher som man får efter 150k spend under ett kalenderår så räcker de till 2 personer alternativt 1 person med Skyteam.

 

Tillgång på biljetter är svårt att svara på, Skyteam är nytt för EuroBonus. 
 

Bäst är att börja samla poäng och se när man verkar nå vad som krävs för sin resa och planera utifrån det.

 

Eurobonus är det program som det är lättast att samla poäng i, tack vare Amex mm.

Jäkligt bra erbjudande vad jag kan se. Problemet är väl (för min del) att man sitter lite i händerna hos flygbolagen när man kan resa. Första året blir väl bara en transportsträcka. När man väl är inne i det är det säkert lättare. Flyger oftast på kort varsel med ekonomi och då kanske det här inte är rätt kort. Loungen skiter jag i, då jag kan pröjsa extra för det om det behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Kollade mina Eurocard räkningar över det senaste året och då kommer jag väl över 150k. De ger vad jag förstår 30 000 poäng men ska man resa en business om året så måste man väl ragga poäng på annat sätt eller börja spendera väldigt mycket pengar. 

 

Går det förresten att koppla ett SAS mastercard till samma poängkonto som man kan använda i de fall de inte tar Amex?

SAS Mastercard ger poäng till samma konto. Det finns även massa andra sätt att enkelt samla poäng. Försöker få med lite tips när jag skickar inbjudan. Nu är det fokus på öl…

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Jäkligt bra erbjudande vad jag kan se. Problemet är väl (för min del) att man sitter lite i händerna hos flygbolagen när man kan resa. Första året blir väl bara en transportsträcka. När man väl är inne i det är det säkert lättare. Flyger oftast på kort varsel med ekonomi och då kanske det här inte är rätt kort. Loungen skiter jag i, då jag kan pröjsa extra för det om det behövs.

Award och ekonomi är generellt dåligt värde. Endast inrikes bokade tätt inpå tycker jag är ok. Awards är ju avbokningsbart 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev M33:

Award och ekonomi är generellt dåligt värde. Endast inrikes bokade tätt inpå tycker jag är ok. Awards är ju avbokningsbart 

Ja, verkar ju gå jämt upp i princip.  Fördelen är allt flera bolag stödjer Amex numera vilket är riktigt bra.

 

Sist jag använde det så var det nog bara 30% som betalade för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Ja, verkar ju gå jämt upp i princip.  Fördelen är allt flera bolag stödjer Amex numera vilket är riktigt bra.

 

Sist jag använde det så var det nog bara 30% som betalade för det.

80-90% av min spend är med Amex. Styr såklart inköpen till viss del men de flesta tar Amex idag. 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 timmar sedan, skrev Mankan:

Kollade mina Eurocard räkningar över det senaste året och då kommer jag väl över 150k. De ger vad jag förstår 30 000 poäng men ska man resa en business om året så måste man väl ragga poäng på annat sätt eller börja spendera väldigt mycket pengar. 

 

Går det förresten att koppla ett SAS mastercard till samma poängkonto som man kan använda i de fall de inte tar Amex?


Svar ja, på sista stycket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Försöker att hitta vem man ska kontakta hos thai i bkk om man vill uppgradera stolen finns det någon Mail eller telefon nummer??? Tänkte använda mina SAS eurobonus poäng. Plus pengar ???? 

Ändrades av soi covboy
Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev soi covboy:

Försöker att hitta vem man ska kontakta hos thai i bkk om man vill uppgradera stolen finns det någon Mail eller telefon nummer??? Tänkte använda mina SAS eurobonus poäng. Plus pengar ???? 

Tror inte du kan uppgradera en bokning hos Thai med EuroBonus, det är inte samma allians längre. Brukar gå att köpa uppgradering vid incheckning, inte billigt men möjligt.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ut och resa igen. 

Lettland,  Frankfurt,  Valencia,  Liverpool. 

Sådana korta resor i apklass ger ingenting på poängkontot.

 

Till Thailand skulle jag dock verkligen uppskatta first class,  så man slipper sitta så satans trångt. 

 

Förmodligen är då att skänka all kickback till amex och få lite tillbaka lite av den en väg framåt, samt då slanta 6000 per år.

 

Men jag tror det passar bäst för unkisar, och utan krav på att kunna planera resor några månader i förväg, och bara 1 biljett som ska ordnas.

 

Dom som lyckats få sin arbetsgivare att betala first class på jobbresor dom får ju ihop poäng i ett nafs.

Alternativ att man flyger till Bergen varannan dag, om man är lagd åt det hållet. 

 

 

 

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ska ut och resa igen. 

Lettland,  Frankfurt,  Valencia,  Liverpool. 

Sådana korta resor i apklass ger ingenting på poängkontot.

 

Till Thailand skulle jag dock verkligen uppskatta first class,  så man slipper sitta så satans trångt. 

 

Förmodligen är då att skänka all kickback till amex och få lite tillbaka lite av den en väg framåt, samt då slanta 6000 per år.

 

Men jag tror det passar bäst för unkisar, och utan krav på att kunna planera resor några månader i förväg, och bara 1 biljett som ska ordnas.

 

Dom som lyckats få sin arbetsgivare att betala first class på jobbresor dom får ju ihop poäng i ett nafs.

Alternativ att man flyger till Bergen varannan dag, om man är lagd åt det hållet. 

 

 

 

Jag tror det är få förunnat att via sin arbetsgivare få resa i first class. Vill man slippa att sitta trångt så räcker nog Business ganska långt.

Ändrades av Mankan
  • Ge karma 3

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Nicholas:

Ska ut och resa igen. 

Lettland,  Frankfurt,  Valencia,  Liverpool. 

Sådana korta resor i apklass ger ingenting på poängkontot.

 

Till Thailand skulle jag dock verkligen uppskatta first class,  så man slipper sitta så satans trångt. 

 

Förmodligen är då att skänka all kickback till amex och få lite tillbaka lite av den en väg framåt, samt då slanta 6000 per år.

 

Men jag tror det passar bäst för unkisar, och utan krav på att kunna planera resor några månader i förväg, och bara 1 biljett som ska ordnas.

 

Dom som lyckats få sin arbetsgivare att betala first class på jobbresor dom får ju ihop poäng i ett nafs.

Alternativ att man flyger till Bergen varannan dag, om man är lagd åt det hållet. 

 

 

 

Är man någorlunda smart så får man större kickback genom Amex än andra kort. 
 

First till Thailand är väldigt dyrt så det är nog väldigt få som har det inkluderat i resepolicy. Med poäng är det inte heller så enkelt, få bolag som ens har first Class.

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev M33:

Är man någorlunda smart så får man större kickback genom Amex än andra kort. 
 

First till Thailand är väldigt dyrt så det är nog väldigt få som har det inkluderat i resepolicy. Med poäng är det inte heller så enkelt, få bolag som ens har first Class.

Säkert. 

 

Det är dock för komplext för att min lilla hjärna ska kunna beräkna hur jag ska kunna sy ihop säcken och komma ut som en vinnare. 

 

Privat flyger jag nästan enbart till Thailand,  och då helst med sunk-bolaget thai pga direktflyg. 

 

Amex var kopplat till eurobonus men nu ska sas lämna eurobonus men Amex ligger kvar på eurobonus?

 

Jag har väldigt dålig koll på detta som du märker. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
48 minuter sedan, skrev Nicholas:

Säkert. 

 

Det är dock för komplext för att min lilla hjärna ska kunna beräkna hur jag ska kunna sy ihop säcken och komma ut som en vinnare. 

 

Privat flyger jag nästan enbart till Thailand,  och då helst med sunk-bolaget thai pga direktflyg. 

 

Amex var kopplat till eurobonus men nu ska sas lämna eurobonus men Amex ligger kvar på eurobonus?

 

Jag har väldigt dålig koll på detta som du märker. 

 


Du är påläst som få, tydligen. 
Ska SAS lämna EuroBonus? 

  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Säkert. 

 

Det är dock för komplext för att min lilla hjärna ska kunna beräkna hur jag ska kunna sy ihop säcken och komma ut som en vinnare. 

 

Privat flyger jag nästan enbart till Thailand,  och då helst med sunk-bolaget thai pga direktflyg. 

 

Amex var kopplat till eurobonus men nu ska sas lämna eurobonus men Amex ligger kvar på eurobonus?

 

Jag har väldigt dålig koll på detta som du märker. 

 

Ja, du har dålig koll. SAS har lämnat Star Alliance för Sky Team.

 

Eurobonus är SAS egna ”poängprogram”

 

Poäng drar man främst in på annat än att flyga. Dels genom Amex, men även genom shoppingportaler osv. Ganska enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:


Du är påläst som få, tydligen. 
Ska SAS lämna EuroBonus? 

Ja,  det var fånigt. 

Jag vet ju det innerst inne. 

 

I vilket fall så kopplas då eurobonus bort från star alliance,  och således bort från thai Airways, bort från lufthansa. 

 

In kommer KLM och air France. 

 

Tjäna in poängen kan jag nog göra,  spendera den blir det värre med.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...