Jump to content
IGNORERAD

Thai airways

navion hispania

Recommended Posts

John Khonken

Rolba kan bara hålla med om Thai. Dricka till maten försenad. Till Kafeet vill man ha något. Under samma protest. Släcker ner alldeles för tidigt. Tråkigt.

Maten var helt ok. Flygvärdinnorna som hade natt passet var bra.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Jag har bytt till Singapore på mina resor till Manila.

Det är bättre servis på de planen .

Thai snålar mycket.................. 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev M33:

Sluta snåla med ekonomibiljetter så får du bättre service 😝

Det är inga problem med Singapore airlines, det är bra service och god mat. 

Att flyga med Finnair är för mig uteslutet. 

Byta i norra Europa är inte bra för mig. 

• Ge karma 2

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev M33:

Sluta snåla med ekonomibiljetter så får du bättre service 😝

Lätt att säga som ensamresenär 😉

Numera flyger jag och frugan nästan uteslutande business till skillnad från när våra barn var yngre och vi reste hela familjen. 4 businessbiljetter 1-2 ggr per år är rätt kostsamt...

• Ge karma 1
  • Haha 1

Palestine is not a country, it's a terrorist state.

Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Dempa:

Numera flyger jag och frugan nästan uteslutande business till skillnad från när våra barn var yngre och vi reste hela familjen. 4 businessbiljetter 1-2 ggr per år är rätt kostsamt...

Ungarna kan väl åka i ekonomi, dels har de ännu inte fått långa lårben och dessutom så dricker de ju bara läskeblask...

• Ge karma 1
  • Haha 13

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Captain Morgan
21 timmar sedan, skrev rolba:

Tre indiska kärringar och en thaidam gjorde nog i byxorna för när vi kommit upp på lite höjd så sprang de på muggen trots att flygvärdinnorna skrek åt dem att sitta ner och spänna fast sig.

Inga kineser som satt på muggen och rökte?

• Ge karma 2
  • Haha 2
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Inga kineser som satt på muggen och rökte?

Såg inte till några kineser.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Dempa:

Jag flyger nästan uteslutande award. Inte speciellt kostsamt 🍾🙈

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

lasseiudon
18 timmar sedan, skrev M33:

Vad är "award" för något?

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev kuai:

Hur hjälpte en länk till "något" med svaret? Svara på frågan istället, tack.

• Ge karma 5

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Vad är "award" för något?

Biljetter som betalas med poäng, t.ex. poäng från EuroBonus.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

65Selander
20 timmar sedan, skrev M33:

Men innan 🙂

• Ge karma 2
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

65Selander
17 minuter sedan, skrev M33:

Biljetter som betalas med poäng, t.ex. poäng från EuroBonus.

Gör att som mig att att man stöttar flyget, kommer tillslut en poäng resa[reward]

Dela på andra sajter

Om man skulle skaffa sig ett kort typ amex och samla poäng. Kan man då köpa awards flyg med ett vettigt flygbolag till Thailand över jul ooh nyår eller är det mer lågsäsong det går att hitta sånna biljetter. Finns det något kort där man kan samla poäng för att köpa biljetter med thaiairways?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

Om man skulle skaffa sig ett kort typ amex och samla poäng. Kan man då köpa awards flyg med ett vettigt flygbolag till Thailand över jul ooh nyår eller är det mer lågsäsong det går att hitta sånna biljetter. Finns det något kort där man kan samla poäng för att köpa biljetter med thaiairways?

På tisdag kommer ett erbjudande på Amex Elit som ger 100000p vid nyttjande av inbjudan. 

Detta är det bästa erbjudandet jag någonsin sett.

Dessa poängen räcker till en t&r med SAS i business för 1 person. Med en 2-4-1 voucher som man får efter 150k spend under ett kalenderår så räcker de till 2 personer alternativt 1 person med Skyteam.

Tillgång på biljetter är svårt att svara på, Skyteam är nytt för EuroBonus. 

Bäst är att börja samla poäng och se när man verkar nå vad som krävs för sin resa och planera utifrån det.

Eurobonus är det program som det är lättast att samla poäng i, tack vare Amex mm.

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev 65Selander:

Gör att som mig att att man stöttar flyget, kommer tillslut en poäng resa[reward]

Man kan göra båda sakerna. Annars blir det ju svårt att nyttja sina poäng t.ex.

Jag skall flyga på betalda biljetter på lördag 😱 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev M33:

På tisdag kommer ett erbjudande på Amex Elit som ger 100000p vid nyttjande av inbjudan. 

Detta är det bästa erbjudandet jag någonsin sett.

Dessa poängen räcker till en t&r med SAS i business för 1 person. Med en 2-4-1 voucher som man får efter 150k spend under ett kalenderår så räcker de till 2 personer alternativt 1 person med Skyteam.

Tillgång på biljetter är svårt att svara på, Skyteam är nytt för EuroBonus. 

Bäst är att börja samla poäng och se när man verkar nå vad som krävs för sin resa och planera utifrån det.

Eurobonus är det program som det är lättast att samla poäng i, tack vare Amex mm.

Ja jag kanske skulle göra ett försök. De kanske kan vara värt 500kr i månaden. 150 tkr går nog att komma upp till om dom jag handlar hos tar kortet. Vill minnas att det kan vara vissa som inte tar amex. Lite surt bara att det inte ingår lounger trots avgiften. Av den anledningen känns det som det är värt 150 kr till för att kliva upp till et Platinum men då får jag inte samma villor antar jag.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja jag kanske skulle göra ett försök. De kanske kan vara värt 500kr i månaden. 150 tkr går nog att komma upp till om dom jag handlar hos tar kortet. Vill minnas att det kan vara vissa som inte tar amex. Lite surt bara att det inte ingår lounger trots avgiften. Av den anledningen känns det som det är värt 150 kr till för att kliva upp till et Platinum men då får jag inte samma villor antar jag.

Platinum är mer ett livsstilskort.

Bokar du business kommer du ändå ha loungetillgång. 
Kan skicka inbjudan när erbjudandet är aktivt, så får du kolla vilka villkor som gäller.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Mankan:

Skitsvårt att betala med Amex i barerna i Thailand. 😉

Är det bara loungen du är ute efter så köper man in sig på många för mindre än en månadsavgift.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev rolba:

Är det bara loungen du är ute efter så köper man in sig på många för mindre än en månadsavgift.

Är det enbart PP-loungerna man vill åt får man resa mycket för att räkna hem ett Platinum.  
När jag skall resa i helgen så flyger jag LOT ekonomi 😱 Trots LH Senator / Star Alliance Gold så ingår inte lounge. (LOT har inte tecknat något avtal)

300kr kostar entrén på Vinga / The lounge.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har Eurocard med loungeKey så jag har tillgång till lounger redan och det vill jag ha fortsättningsvis så då måste jag även behålla de kortet. Hade det ingått i amex kortet hade jag kunnat sagt upp det andra.

Skaffar jag kortet så gör jag det för att samla poäng till resor.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Kollade mina Eurocard räkningar över det senaste året och då kommer jag väl över 150k. De ger vad jag förstår 30 000 poäng men ska man resa en business om året så måste man väl ragga poäng på annat sätt eller börja spendera väldigt mycket pengar. 

Går det förresten att koppla ett SAS mastercard till samma poängkonto som man kan använda i de fall de inte tar Amex?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...