rolba Inlagd Juni 4 Dela Inlagd Juni 4 2 timmar sedan, skrev mrco: Citerar mig själv och svarar på frågan om någon annan vill veta. Jag ringde till deras internationella nummer som är öppet dygnet runt och fick beskedet att funktionen betala med cash + Miles inte hade fungerat senaste tiden (ca en vecka sen det slutade fungera) och de visste inte när det skulle fungera igen. Bedrövligt är väl ett ord som passar bra att de inte kan fixa ett sådant problem snabbare. //mrco När jag bokade min hemresa i maj gick det inte att betala. Försökte både på hemsidan och i appen. Slutade med att jag bokade med mrjet. Inget problem att betala då. Sen var det inget problem att gå in i appen och boka plats. Deras hemsida och app suger fett. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Juni 6 Dela Inlagd Juni 6 Någon som vet hur man får tag på Thai Airways i Stockholm. Hittar inget telefonnummer! Har dom kvar kontoret som låg på Drottninggatan? På deras hemsida blir man bara hänvisad till e-post men behöver tala med någon om svärföräldrarnas försvunna bagage. Det hände något mycket märkligt när svärföräldrara flög från Udon Thani till Stockholm för några dagar sedan. I Udon Thani checkade dom in 2 väskor som dom sedan i Bangkok chackade in igen för flighten till Stockholm MEN i Bangkok ficka dom inga kvitton på de 2 incheckade väskorna!!! Hur efterlyser man en väska som man inte har kvitto på?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juni 6 Dela Inlagd Juni 6 14 minuter sedan, skrev lasseiudon: Någon som vet hur man får tag på Thai Airways i Stockholm. Hittar inget telefonnummer! Har dom kvar kontoret som låg på Drottninggatan? På deras hemsida blir man bara hänvisad till e-post men behöver tala med någon om svärföräldrarnas försvunna bagage. Det hände något mycket märkligt när svärföräldrara flög från Udon Thani till Stockholm för några dagar sedan. I Udon Thani checkade dom in 2 väskor som dom sedan i Bangkok chackade in igen för flighten till Stockholm MEN i Bangkok ficka dom inga kvitton på de 2 incheckade väskorna!!! Hur efterlyser man en väska som man inte har kvitto på?? Detta nr ger dig hänvisning till nytt nr. 2 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd Juni 6 Dela Inlagd Juni 6 14 minuter sedan, skrev lasseiudon: Någon som vet hur man får tag på Thai Airways i Stockholm. Hittar inget telefonnummer! Har dom kvar kontoret som låg på Drottninggatan? På deras hemsida blir man bara hänvisad till e-post men behöver tala med någon om svärföräldrarnas försvunna bagage. Det hände något mycket märkligt när svärföräldrara flög från Udon Thani till Stockholm för några dagar sedan. I Udon Thani checkade dom in 2 väskor som dom sedan i Bangkok chackade in igen för flighten till Stockholm MEN i Bangkok ficka dom inga kvitton på de 2 incheckade väskorna!!! Hur efterlyser man en väska som man inte har kvitto på?? Måste väl finnas något på första resan som man kan gå på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juni 6 Dela Inlagd Juni 6 32 minuter sedan, skrev lasseiudon: Någon som vet hur man får tag på Thai Airways i Stockholm. Hittar inget telefonnummer! Har dom kvar kontoret som låg på Drottninggatan? På deras hemsida blir man bara hänvisad till e-post men behöver tala med någon om svärföräldrarnas försvunna bagage. Det hände något mycket märkligt när svärföräldrara flög från Udon Thani till Stockholm för några dagar sedan. I Udon Thani checkade dom in 2 väskor som dom sedan i Bangkok chackade in igen för flighten till Stockholm MEN i Bangkok ficka dom inga kvitton på de 2 incheckade väskorna!!! Hur efterlyser man en väska som man inte har kvitto på?? Så de gick inte till disken på Arlanda för borttappat bagage när väskorna inte dök upp? Där ska man ju annars fylla i en blankett där man beskriver väskornas utseende m.m. 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd Juni 8 Dela Inlagd Juni 8 On 2024-06-06 at 13:02, skrev lasseiudon: Någon som vet hur man får tag på Thai Airways i Stockholm. Hittar inget telefonnummer! Har dom kvar kontoret som låg på Drottninggatan? På deras hemsida blir man bara hänvisad till e-post men behöver tala med någon om svärföräldrarnas försvunna bagage. Det hände något mycket märkligt när svärföräldrara flög från Udon Thani till Stockholm för några dagar sedan. I Udon Thani checkade dom in 2 väskor som dom sedan i Bangkok chackade in igen för flighten till Stockholm MEN i Bangkok ficka dom inga kvitton på de 2 incheckade väskorna!!! Hur efterlyser man en väska som man inte har kvitto på?? Tel 08-50282583, vilket är ett nytt nummer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Juni 8 Dela Inlagd Juni 8 Har mejlat dem ett par gånger och de har svarat rätt snabbt “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Augusti 8 Dela Inlagd Augusti 8 (ändrad) Det var länge sedan jag åkte med Thai Airways så jag undrar nu vilken flygplanstyp man använder ARN -BKK? TG961, tex. Hur är ekonomi? Är det trångt, jag är kort och tjock. Mat och dryck ok? Ingår alkohol? (Alternativet är Emirates som det verkar nu.) Tack på förhand Ändrades Augusti 8 av Lucky 1 Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 9 Dela Inlagd Augusti 9 Airbus a350 T/r halvfrächa plan. Allt ingår. Åker själv med thai för dom var billigaste. Annars blir det med Emirates som är bäst. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Augusti 19 Dela Inlagd Augusti 19 Hej Är det någon som vet hur mycket sparade "miles" är värda i pengar vid betalning av biljett hos Thai Airways? Antar att man inte kan använda hur mycket miles som helst vid biljettköp? Man kanske får göra en fejkbokning för att få svar. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Augusti 20 Dela Inlagd Augusti 20 9 timmar sedan, skrev biker: Hej Är det någon som vet hur mycket sparade "miles" är värda i pengar vid betalning av biljett hos Thai Airways? Antar att man inte kan använda hur mycket miles som helst vid biljettköp? Man kanske får göra en fejkbokning för att få svar. mvh biker Senast jag använde poäng så var det ca. 6 öre per poäng, 600 kr för 10000 poäng. //mrco 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Augusti 20 Dela Inlagd Augusti 20 9 timmar sedan, skrev biker: Hej Är det någon som vet hur mycket sparade "miles" är värda i pengar vid betalning av biljett hos Thai Airways? Antar att man inte kan använda hur mycket miles som helst vid biljettköp? Man kanske får göra en fejkbokning för att få svar. mvh biker 14000 miles gav ca 800 spänn när jag bokade 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 Finns inte thai kontoret kvar i Stockholm?? Försökte ringa dit men kom till callcenter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 De sparar pengar... 😉 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 Mig veterligen har det varit "stängt" rätt länge, finns väl ingen mening med ett fysiskt kontor 2024? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 Det förvånar mig att Ticket fortfarande har sina kontor i köpcentrum. Vem fan går in där och bokar en biljett? 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 51 minuter sedan, skrev Risifrutti: Det förvånar mig att Ticket fortfarande har sina kontor i köpcentrum. Vem fan går in där och bokar en biljett? Finns ett Ticket på ett köpcentrum där jag brukar handla. Alltid folk på Ticket. 3 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 4 minuter sedan, skrev uptoyou: Finns ett Ticket på ett köpcentrum där jag brukar handla. Alltid folk på Ticket. Sedan går dom till forex. Strålande tider, lysande tider. 2 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd Augusti 22 Dela Inlagd Augusti 22 2 timmar sedan, skrev uptoyou: Finns ett Ticket på ett köpcentrum där jag brukar handla. Alltid folk på Ticket. Samma här i vällingby 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 23 Dela Inlagd Augusti 23 11 timmar sedan, skrev uptoyou: Finns ett Ticket på ett köpcentrum där jag brukar handla. Alltid folk på Ticket. Är det så dålig ide egentligen. Det var nog 10 år sedan jag gick in på en Ticket butik i centrum och köpte en resa för mig och dottern till Rom. De flesta av mina resor har jag under lång tid köpt på nätet. Numera köper jag dom ofta av Ticket. Resan till Rom var helt oplanerad. Väldigt ovanligt för mig. de flesta resor jag gör är planerade långt i förväg. Ticket har affärer strategiskt utplacerade i många städer. Vet ej hur många ggr jag passerat dessa i olika städer. Jämför med ett kontor på internet. Hur ofta surfar man in på ticket.se? Internet har sina annonser som dyker upp irriterande ofta. T.o.m. så ofta att många har AD-blockers. Det var någon som sa att annonsera på internet är som att ställa en affisch ute i skogen, ligger mycket i det. Förmodligen har Ticket koll på vad som är bra. En bra placerad butik i centrum eller en affish i skogen. Nu har ju Ticket både och. Eftersom de har kvar de dyra affärerna i centrum så är de nog lönsamma och bra skyltfönster. 6 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Augusti 23 Dela Inlagd Augusti 23 Det som är bra med en fysisk resebyrå är väl för de som inte är vana att ut å resa eftersom det är lätt hänt de klickar på den billigaste resan. När de sedan skall iväg så kostar väskorna och och andra dolda kostnader. 6 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 28 Dela Inlagd Augusti 28 4 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd September 3 Dela Inlagd September 3 Hej Sitter och ska boka en enkel CPH-BKK med Thaiairways. Det ska ju gå att tjäna tusenlappar genom att använda VPN. Jag har nu använt en gammal laptop. Använder NordVpn. Rensar all webinfo, Cache och Cookies. Sedan inkognitofönster. Har provat att boka från Sverige, från Thailand, från Malaysia, från Indien, från Danmark. Rensar mellan varje sökning, naturligtvis. Får precis samma pris på alla dessa alternativ. Är det någon som bokar via VPN, med någon framgång? mvh biker 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 3 Dela Inlagd September 3 25 minuter sedan, skrev biker: Hej Sitter och ska boka en enkel CPH-BKK med Thaiairways. Det ska ju gå att tjäna tusenlappar genom att använda VPN. Jag har nu använt en gammal laptop. Använder NordVpn. Rensar all webinfo, Cache och Cookies. Sedan inkognitofönster. Har provat att boka från Sverige, från Thailand, från Malaysia, från Indien, från Danmark. Rensar mellan varje sökning, naturligtvis. Får precis samma pris på alla dessa alternativ. Är det någon som bokar via VPN, med någon framgång? mvh biker Då har du nog redan fått billigaste priset. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 3 Dela Inlagd September 3 2 timmar sedan, skrev biker: Hej Sitter och ska boka en enkel CPH-BKK med Thaiairways. Det ska ju gå att tjäna tusenlappar genom att använda VPN. Jag har nu använt en gammal laptop. Använder NordVpn. Rensar all webinfo, Cache och Cookies. Sedan inkognitofönster. Har provat att boka från Sverige, från Thailand, från Malaysia, från Indien, från Danmark. Rensar mellan varje sökning, naturligtvis. Får precis samma pris på alla dessa alternativ. Är det någon som bokar via VPN, med någon framgång? mvh biker Mja. Oklart om det har nån påverkan på thai hemsida. Beror väl om du tex lyckas lura den att du är 100% thai medborgare, betalar i baht med kort utställt av thai bank. Däremot flygresor.se etc, dom ser ju på cookies att du slår på resor som en tokig, och då går priset upp. Rensa cookies är nog bra. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu