Jump to content

IGNORERAD

Uppdrag granskning, SVT: Happy ending.

Amigo

Uppdrag granskning: Happy ending  

79 röster

1. 1. Har Du blivit erbjuden "extra allt" i thaimassage salong, i Sverige?

• Ja
      14
    • Nej, aldrig
      14
    • Har aldrig besökt sån ställe.
      51

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Esspe:

Fanns faktiskt en tvålmassage i Bangkok för länge sen som inte släppte in faranger.

Vars låg den?
Mvh.Frazze

Ändrades av ftn705
Dela på andra sajter

• Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Amigo

37

• Boa52

14

• Soengsang

12

• Tommy

9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner
15 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det är väl inte många som skulle tro på en om man skulle börja berätta va man har vart med sen man stack hemifrån 1972

Men alla historier kommer i bokform så småningom

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Hehe... Vilket roligt skämt.

Det finns dock ställen i till exempel Bangkok där de helst ser rika asiater, men jag är hyfsat säker på att även välbeställda faranger kommer in där utan problem.

De är ju inte ute efter hudfärgen eller ursprunget, utan pengar.

Varför vi inte kommer in på alla bordeller är att vi har för stor dolme och jobbar för länge,

damerna är inte vana med det,kan inte jobba mera på ett dygn, minst .thai gubbar små saker

och 5 min sen år det klart 

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför vi inte kommer in på alla bordeller är att vi har för stor dolme och jobbar för länge,

Det gäller bara riktiga Alfa hanar, som MPR medlemmar är, utom jag. (inte alfa hane)

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Amigo:

Det gäller bara riktiga Alfa hanar, som MPR medlemmar är, utom jag. (inte alfa hane)

Thaigubbar mycket små saker så jag tror du vinner om du inte klämt av den nån gång

En granne dom var två, thai gubbar kom över, i Thai, full som f-n ville jämföra snopparna

Gubben drog fram sin  jag skratta som fan den var inte större än en tumme. Jag passade

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Thaigubbar mycket små saker så jag tror du vinner om du inte klämt av den nån gång

En granne dom var två, thai gubbar kom över, i Thai, full som f-n ville jämföra snopparna

Gubben drog fram sin  jag skratta som fan den var inte större än en tumme. Jag passade

Att jämföra penis med nån har inte varit min grej sen 1974 då jag var 13 år gammal

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Amigo:

Att jämföra penis med nån har inte varit min grej sen 1974 då jag var 13 år gammal

Inte min hellre inte ens vid den ålder du angav, var bar en förklaring till mitt tidigare inlägg

Dela på andra sajter

navion hispania
1 minut sedan, skrev Boa52:

Inte min hellre inte ens vid den ålder du angav, var bar en förklaring till mitt tidigare inlägg

Fan  låter som nått jävla bögparty. Tja hbtq är kanske på frammarsch  bland issanböderna.  Gissar  jag att det inte vart en så smärtsam upplevelse ialla fall för din del.. Kanske  du inte behövde upp och pissa så mycket efter den natten.😀

Men att en Thai visar kuken det har jag då aldrig hört talas om.

Förutom  katojer med k*k och nån live show. Faktum engång  så var det en med en katoj med jävla snabel som han satt och skruv runka i Patong(halv slak k*k.) Jag fann det lite osmakligt.  Men så är jag av känslig natur.

Men macho Texas oljecowboyen  jag hade med mig  han han gick igång på alla cylindrar. Tja brokeback mountain ingen rök utan eld. Oavsett om det gäller Texas  eller Västerbotten.

Dela på andra sajter

On 2022-12-15 at 00:09, skrev Amigo:

Den varianten har jag också hört! Och det måste vara sann eftersom bartjejer är ytterst motvilliga att följa med indier och araber.

Undrar hur många skulle accptera sina barn som prostituerade? @Tommy @Surin P3 ni som tycker det borde legalisera. (fast det är det i Sverige, det är köp som är olagligt) Förresten kan sexköplagen tillämpas om en svensk köper sex i Thailand, kan man bli dömd i Sverige då även om brottet sker i en annan land?

Jag vill absolut inte att min dotter ska bli prostituerad. Inte heller att hon ska bli risbonde, fabriksarbetare, 7/11 kassörska eller ens förskolefröken. Det är givetvis inget fel att vara risbonde, fabriksarbetare, 7/11 kassörska eller förskolefröken, men jag vill inte att hon ska bli det då vi gett henne förutsättningarna att komma längre och hon dessutom har både förmågan och viljan att ta sig längre.

Istället för att vara en välutbildad och välbetald svensk 50-åring kunde jag dock varit en lågutbildad och underbetald thailändsk 50-åring. Jag skulle garanterat ändå önska att min dotter fick ett intressant och välbetalt jobb men skulle förmodligen också varit mer än nöjd om hon kunde bli förskolefröken, även ett 7/11 jobb vore en framgång. Jag skulle garanterat föredra om hon jobbade 12 timmar om dagen, 6 dagar i veckan, för 15,000 Baht/månad på en fabrik än att hon prostituerade sig men jag skulle nog förstå om hon såg ett barjobb som en möjlighet till en bättre framtid.

I en perfekt värld finns det inga prostituerade men heller inte ett par miljarder människor som bara är ett par veckors sjukdom från att förlora både bostad och det dagliga riset.  Jag kan rynka på näsan åt någon som prostituerar sig för en ny iPhone och liknande men att prostituera sig i förhoppningen om att skapa en bättre framtid för sina bara måste nog ses som det ultimata uppoffringen.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

On 2022-12-15 at 21:18, skrev Amigo:

Man behöver inte mer än sunt förnuft och förmåga att känna vanlig empati (medmänskilighet) för att förstå deras situation. Du kommer med livserfarenhet upptäcka att allt behöver man inte ha egen erfarenhet för att förstå.  Jag är 100% säker att minst 95% av medlemmar på MPR håller med mig om hur dessa massagetjejer mår i verkligheten.

Jag tror inte heller att någon i längden mår bra av att sälja sex. Jag tror heller ingen i längden mår bra av att inte veta om de har råd att köpa mat åt sina barn i morgon. Inga thailändare svälter ihjäl men väldigt många lever för dagen utan några egentliga möjligheter att någonsin kunna ändra särskilt mycket på det. 

Om det är ett massageställe som erbjuder extra tjänster så är förmodligen tjejerna där just för chansen att tjäna de där extra pengarna, så att tacka nej hjälper henne inte. Det mest rättrådiga vore att gå in på massagen och fråga efter en vanlig massage men betala för en specialmassage. Är man inte beredd att göra det så tycker jag man försatt sin chans till att sitta upp på den höga hästen.

Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Atom:

Jag vill absolut inte att min dotter ska bli prostituerad. Inte heller att hon ska bli risbonde, fabriksarbetare, 7/11 kassörska eller ens förskolefröken. Det är givetvis inget fel att vara risbonde, fabriksarbetare, 7/11 kassörska eller förskolefröken, men jag vill inte att hon ska bli det då vi gett henne förutsättningarna att komma längre och hon dessutom har både förutsättningarna och viljan att ta sig längre.

Istället för att vara en välutbildad och välbetald svensk 50-åring kunde jag dock varit en lågutbildad och underbetald thailändsk 50-åring. Jag skulle garanterat ändå önska att min dotter fick ett intressant och välbetalt jobb men skulle förmodligen också varit mer än nöjd om hon kunde bli förskolefröken, även ett 7/11 jobb vore en framgång. Jag skulle garanterat föredra om hon jobbade 12 timmar om dagen, 6 dagar i veckan, för 15,000 Baht/månad på en fabrik än att hon prostituerade sig men jag skulle nog förstå om hon såg ett barjobb som en möjlighet till en bättre framtid.

I en perfekt värld finns det inga prostituerade men heller inte ett par miljarder människor som bara är ett par veckors sjukdom från att förlora både bostad och det dagliga riset.  Jag kan rynka på näsan åt någon som prostituerar sig för en ny iPhone och liknande men att prostituera sig i förhoppningen om att skapa en bättre framtid för sina bara måste nog ses som det ultimata uppoffringen.

Bra analys som vanligt och jag håller med, men som jag skrev i ett tidigare inlägg att allting är inte svart eller vitt.

Bartjejer och vissa massörer är lätta att stoppa i ett fack. Tjejerna på Sture, eller Lotus som vill ha lite extra deg pratas det aldrig om, och jag kan lova er att dom håller i 15-20 år om dom har fått vittring.

I dag är dom bara ett svep eller en knapptryckning bort, så att dra alla över en kam blir jäkligt fel. Vill till och med påstå att tjejerna sitter på jokern och vi på svartepetter i dagens klimat.

Bartjejer & massörer känns ganska avlägset numera faktiskt.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Det skall ni alla veta att: månlandningen är inte ett skit jämfört med Gotlands bravader!🤓:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Spännande. Men jag vill nog hellre se filmen...🤓

Fd Abercrombie på MPR.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag vill absolut inte att min dotter ska bli prostituerad. Inte heller att hon ska bli risbonde, fabriksarbetare, 7/11 kassörska eller ens förskolefröken. Det är givetvis inget fel att vara risbonde, fabriksarbetare, 7/11 kassörska eller förskolefröken, men jag vill inte att hon ska bli det då vi gett henne förutsättningarna att komma längre och hon dessutom har både förmågan och viljan att ta sig längre.

Nu har väl din dotter tur att hon har en pappa som har pengar så hon har fått en bra utbildning

Finns säkert en massa thiländska flickor, pojkar som om dom haft tjansen skulle blivit nåt

bättre än jobba på 7/ 11. Min frus syster döttrar som altid varit med i 20 år har vi hjälp lite,

bl.a med ett körkort hon fick jobb direkt. Nu är den yngsta vi hjälper till vad vi kan en tjej som studerar natt och dag, vill bli lärare, hoppas det går hyfsad på engelska

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu har väl din dotter tur att hon har en pappa som har pengar så hon har fått en bra utbildning

Finns säkert en massa thiländska flickor, pojkar som om dom haft tjansen skulle blivit nåt

bättre än jobba på 7/ 11. Min frus syster döttrar som altid varit med i 20 år har vi hjälp lite,

bl.a med ett körkort hon fick jobb direkt. Nu är den yngsta vi hjälper till vad vi kan en tjej som studerar natt och dag, vill bli lärare, hoppas det går hyfsad på engelska

Japp, exakt det jag skrev. Finns det inte ekonomisk och annan support så finns det inte så många alternativ och då är det inte så märkligt om drömmen om ett bättre liv går via en, vad alla förmodligen hoppas, kortare tid som prostituerad.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Japp, exakt det jag skrev. Finns det inte ekonomisk och annan support så finns det inte så många alternativ och då är det inte så märkligt om drömmen om ett bättre liv går via en, vad alla förmodligen hoppas, kortare tid som prostituerad.

Det dj är att dom fastnar där, pengar kan skicka hem, får äta gott och tyvärr dricka gott

dom har fått  ett liv som dom inte viste om i Isan. Sen dom gubbar som skriver här, är 

försiktiga i sina utalande om thai tjejer. Är helt övertygad att 90% av gubbarna

köpt en thai flicka. hade en kompis som bodde i Patong i 20 år vi var och hälsa på han

några år, träffade många svenska gubbar vad tror ni dom pratade om, vem ska jag

bom bom med ikväl. Nu är min kompis död, vad han sa förut jag ska aldrig åka till sverige igen

Men han blev sjuk kom tillbaka till Sverige direkt, ett halv år här sen borta

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Det dj är att dom fastnar där, pengar kan skicka hem, får äta gott och tyvärr dricka gott

dom har fått  ett liv som dom inte viste om i Isan. Sen dom gubbar som skriver här, är 

försiktiga i sina utalande om thai tjejer. Är helt övertygad att 90% av gubbarna

köpt en thai flicka. hade en kompis som bodde i Patong i 20 år vi var och hälsa på han

några år, träffade många svenska gubbar vad tror ni dom pratade om, vem ska jag

bom bom med ikväl. Nu är min kompis död, vad han sa förut jag ska aldrig åka till sverige igen

Men han blev sjuk kom tillbaka till Sverige direkt, ett halv år här sen borta

Glömde en sak, min fru vamed när en thai dam sa, falanger är dumma betala för

bom bom ting tong tyckte hon

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Välkommen att besöka Valhalla bar i Rawai. Där finns 3 generationer tjej/dam/tant. Den äldsta bör väl ha 40 år i branshen men blir nog inte utlöst så ofta nu för tiden.

Om jag blir av med min kära hustru (Hon är gullig igen, så det blir inte så), så hade jag gärna besökt Valhalla och "diskuterat" med den jämnåriga tanten, hon bör vara väldigt erfaren!

Minns att det fanns ett Valhalla i Patong år 2000, finns det kvar och är det i så fall samma stuk på det i Rawai?

Valhalla i Patong var, som jag minns det väldigt trevligt, särskilt som jag var där ett par gånger på min första resa. då jag var ungkarl!

MVH 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag kom just på att vi har en anställd som blev av med "Jobbet" efter Razzior mot Massage salonger i Göteborg, hon är trevlig och fantastiskt bra på massage, jag menar seriöst duktig, hon har gett frugan massage som gjort underverk.

Salongen hon jobbade på fick dock stänga eftersom hennes chef blev dömd, bland annat för koppleri.

Inget ont som inte har nåt gott med sig, hon hade varit "arbetslös" i flera år, så hon får stöd från Arbetsförmedlingen på sitt jobb hos oss...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tommy:

å hon får stöd från Arbetsförmedlingen på sitt jobb hos oss...

Så du får skattefinansierad arbetskraft? Fantastiskt.. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev falukorven:

Så du får skattefinansierad arbetskraft? Fantastiskt.. 

Visst, för att vi anställer en som varit arbetslös i många år och inte betalat nån skatt under tiden!

Tidigare har vi också fått ersättning för att vi anställt nyanlända!

Det kanske låter som nån form av utnyttjande?

Men de vi anställt från Thailand har alltid fått anpassa sina arbetstider efter hur de gått på SFI, och de har inte fungerat som en svensktalande anställd, de har till exempel inte kunnat svara i telefon eller prata med våra kunder.

De flesta har också lärt sig ett nytt jobb, det är inte många nyanlända Thailändskor som har jobbat i restauranger tidigare, (Vi kanske skulle öppnat nån butik som säljer belysning/lampor istället?).

Nåt som stört mig vid flera tillfällen är när de nyanländas partners, svenskar eller andra tycker att vi betalar för låga löner, eftersom deras partners "Lagar jättebra thaimat"...

Vilket är absolut skitprat, men de lagar förmodligen bättre thaimat än genomsnitts svensken...

MVH

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Tommy:

Det kanske låter som nån form av utnyttjande?

Men de vi anställt från Thailand har alltid fått anpassa sina arbetstider efter hur de gått på SFI, och de har inte fungerat som en svensktalande anställd, de har till exempel inte kunnat svara i telefon eller prata med våra kunder.

Ja det är utnyttjande. Man får lön efter kompetens i vanliga fall. Du får deras kompetensbrister ersatta från skattebetalarna för att anställa dem.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev falukorven:

Ja det är utnyttjande. Man får lön efter kompetens i vanliga fall. Du får deras kompetensbrister ersatta från skattebetalarna för att anställa dem.

Korrekt!

MVH

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Boa52:

Glömde en sak, min fru vamed när en thai dam sa, falanger är dumma betala för

bom bom ting tong tyckte hon

Oj då vilken fantastisk händelse din fru var med om. Förövrigt är det om inte bara falanger som betalar för bom bom.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

navion hispania
8 timmar sedan, skrev Lucky:

Spännande. Men jag vill nog hellre se filmen...🤓

Efter Netflix Clark så ligger dom nog i startgroparna.  Bill Skarsgård gör nog research för att kunna sätta in sig i rollen  och gör som Robert de Niro ökar kropps massan inför rollen.  Mr Bacon scenen  med ett lik i tuk tuken & en sex missbrukande låghalt dansk  och skitfull  gotlänning  med träskor i templet  och ojande  munkar,  kommer gå till film historien.

Men hemma scener från Gotland , då man lurar i  lokal reportern och Gotland axlar rollen som redare. Varpå man annonsera ut   att  man skall start färjelinje mellan Gotland och var det Riga? går ju inte av för hackor.   

Tidning vagabond tror det var Johan Tell   bevittnade scenen och skrev om den. Då  Gotland  nitade en Tysk.   Tysken vill ha en anledning/bortförklaring till sin flickvän att han supit och knullat upp en massa pengar. Varpå dom gick för den lägre Gotländska taxan trynstöt var det 500 baht ? Skallbens  taxan är nog  betydligt höger. 

Så se nu till att få klart boken Gotland 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...