biran Inlagd Januari 18, 2023 Dela Inlagd Januari 18, 2023 Hej. Som vanligt i Thailand är det olika regler. Mitt körkort gick ut 6 augusti och jag skulle förnya den 20 augusti. Alltså 14 dagar efter utgång. Jag gjorde DLT provet hemma och for till Transport Office. Lämna fram papperna och fick göra de vanliga testerna (färgseende,bromsprov och splitvision). Proverna gick bra och jag trodde det var färdigt men icke. Hamnade i en datasal för att göra teoriprov på engelska (50 frågor 45 rätt) och det var inte lätt när man inte var förberedd. Efter 2 försök lyckades jag få 46 rätt och godkänd. Detta var i Uttaradit och som vanligt skiljer det från ort till ort. Ett råd låt aldrig körkortet gå ut innan förnying. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 18, 2023 Dela Inlagd Januari 18, 2023 11 minuter sedan, skrev biran: färgseende,bromsprov och splitvision) Inget av detta denna gång 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 18, 2023 Dela Inlagd Januari 18, 2023 16 minuter sedan, skrev biran: Ett råd låt aldrig körkortet gå ut innan förnying. Mitt råd har alltid varit tvärtom. Förnya aldrig innan det gått ut. Men precis dagarna efter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 18, 2023 Dela Inlagd Januari 18, 2023 (ändrad) 17 minuter sedan, skrev Surin P3: Mitt råd har alltid varit tvärtom. Förnya aldrig innan det gått ut. Men precis dagarna efter. Gjorde det två veckor efter förra gången och fick då 6 år så när på två veckor 🙂 Ändrades Januari 18, 2023 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 18, 2023 Dela Inlagd Januari 18, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Gjorde det två veckor efter förra gången och fick då 6 år så när på två veckor 🙂 Ja, det är så det fungerar. Du får 5 år från din nästa födelsedag som också är utgångsdatum på körkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu