Wangthong Inlagd December 12, 2022 Dela Inlagd December 12, 2022 1 timme sedan, skrev lasseiudon: Tack för tipset, det blev väldigt intressant. I morse innan jag startade min gamla Sony Vaio drog jag ur nätsladden. Batteri-ikonen hade sedan nästan 2 veckor visat på 0%. Jag trycker på startknappen och maskinen startar! När skrivbordet visar sig dyker det upp en stor varningsskylt från Windows om att batteriet är nästan slut osv.. Jag stoppar i nätsladden och går ut i köket och kokar kaffe och är borta i kanske 5 minuter. Väl tillbaka möts jag av en batteri-ikon som säger 100% laddat!!!??? Detta är väl skumt, inte laddas ett helt tomt batteri på 5 minuter? Är det Windows 10 som inte fullt lirar med min gamla Sony Vaio vad gäller energifrågor? Efter ett par timmar testar jag att dra ur nätsladden igen och batterikapaciteten faller ganska snabbt från 100 till 80% (typ en halvtimma), jag stoppar tibaka nätsladden och batteriet börjar ladda och är tillbaka till 100% efter en timma. Härligt att det verkar fungera. Prova att köra så den laddar ur och ladda sedan upp den. Gör det några ggr och se hur statusen på batteriet verkar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu