Nillerille Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 HallĂ„ boys. I januari sĂ„ bĂ€r det av till Pattaya/jomtien och funderar pĂ„ ifall nĂ„gon har nĂ„got prisvĂ€rt boende att tipsa om?  Jag lutar lite Ă„t Harrys. Det verkar inte som att det gĂ„r att fĂ„ kontakt dĂ€r genom forumet lĂ€ngre? NĂ„n som har koll pĂ„ hur man bokar dĂ€r för bĂ€sta pris? Ăr det Agoda som gĂ€ller?  Det som Ă€r viktigt för mig Ă€r att Wifi funkar bra och att det Ă€r rent. Alltid ett + att inte ha pappersvĂ€ggar men kan vara svĂ„rt att hitta ibland  För övrigt sĂ„ Ă€r det ju helt klart inte gratis med flygbiljetterna đŹÂ Funtar pĂ„ ifall det Ă€r bĂ€ttre att vĂ€nta med att boka sĂ„ lĂ€nge det Ă€r möjligt eller bita i det sura Ă€pplet. Kommentar?  // Allt det bĂ€sta Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd November 10, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd November 10, 2022 Jag ska nog tillÀgga att vistelsen Àr pÄ typ 1-2 mÄnader. Vid prisvÀrt hotell sÄ kan jag nog tÀnka mig att stanna hela tiden dÀr men annars byta lite. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 https://www.booking.com/hotel/th/harrys-apartments-amp-restaurant.sv.html  köpte en biljett hÀromdagen betalade 14,700 med Thai i Januari. SvÄrt att vete hur biljett priserna kommer att se ut. Möjligen kan du komma billigare undan med en typ sista minuten biljett? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 Och sjĂ€lvklart med ett par mellanlandningar sĂ„ sjunker priset...men dĂ„ fĂ„r man ge fan i barerna pĂ„ flygplatserna, som lĂ€tt Ă€ter upp mellanskillnaden đ€   Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 Jag avvaktar ned min bokning. TÀnkte Äka i feb. men vi fÄr se hur det utvecklar sig.  P Plus och Vouge Àr prisvÀrt i Pattaya. Utan Kineser kan de nog vara bra. (Vid högtryck var det som busstationen i Peking)  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd November 11, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd November 11, 2022 On 2022-11-10 at 14:56, skrev Naam jai: https://www.booking.com/hotel/th/harrys-apartments-amp-restaurant.sv.html  köpte en biljett hÀromdagen betalade 14,700 med Thai i Januari. SvÄrt att vete hur biljett priserna kommer att se ut. Möjligen kan du komma billigare undan med en typ sista minuten biljett? Det var som fasen. Grymt pris! Jag avvaktar ett tag och ser vart det landar. Dollarn verkar sjunka nu sÄ kanske blir billigare On 2022-11-10 at 17:17, skrev p125: Jag avvaktar ned min bokning. TÀnkte Äka i feb. men vi fÄr se hur det utvecklar sig.  P Plus och Vouge Àr prisvÀrt i Pattaya. Utan Kineser kan de nog vara bra. (Vid högtryck var det som busstationen i Peking)  Tack sÄ mycket för tipset. Ska ta och spana in dem! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 13, 2022 Dela Inlagd November 13, 2022 On 2022-11-10 at 20:13, skrev Nillerille: HallĂ„ boys. I januari sĂ„ bĂ€r det av till Pattaya/jomtien och funderar pĂ„ ifall nĂ„gon har nĂ„got prisvĂ€rt boende att tipsa om?  Jag lutar lite Ă„t Harrys. Det verkar inte som att det gĂ„r att fĂ„ kontakt dĂ€r genom forumet lĂ€ngre? NĂ„n som har koll pĂ„ hur man bokar dĂ€r för bĂ€sta pris? Ăr det Agoda som gĂ€ller?  Det som Ă€r viktigt för mig Ă€r att Wifi funkar bra och att det Ă€r rent. Alltid ett + att inte ha pappersvĂ€ggar men kan vara svĂ„rt att hitta ibland  För övrigt sĂ„ Ă€r det ju helt klart inte gratis med flygbiljetterna đŹÂ Funtar pĂ„ ifall det Ă€r bĂ€ttre att vĂ€nta med att boka sĂ„ lĂ€nge det Ă€r möjligt eller bita i det sura Ă€pplet. Kommentar?  // Allt det bĂ€sta  Om du har Facebook kan du kontakta Harrys direkt dĂ€r, för snabbt svar . https://www.facebook.com/harryspattaya Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd December 13, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd December 13, 2022 Ja nu börjar det ju dra ihop sig sÄ dax att vÀlja hotell. Vouge var tyvÀrr fullt under de datum jag kommer (dÄ jag Àr för sent ute) annars hade jag nog valt det. Jag har sÄllat ner det till Golden Sea Hotell , Charlie Place och P Plus. Lutar allra mest Ät Golden sea hotell dÄ detta ligger lite mer ostört och mindre ljudnivÄer. Gött att sova nÀr man vill sova Charlie place ligger ju mitt i smeten sÄ det Àr vÀll av den anledningen  NÄn som bott pÄ Golden Sea Hotell innan kanske?  Knappt en mÄnad kvar! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 14, 2022 Dela Inlagd December 14, 2022 Brukar alltid boka i jomtien lugnare och tystare. 8-10 minuter in till Pattaya Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
pust Inlagd December 14, 2022 Dela Inlagd December 14, 2022 (Ă€ndrad) Jag har bott pĂ„ Golden Sea, det var tio Ă„r sedan minst. Aldrig mer, det var ett kines hotell. Hotellet var ok, men kineserna fy faan. Men nu Ă€r det ju inga kineser,sĂ„ jag vet inte hur det Ă€r nu Kompisen bodde pĂ„ P Plus, var ocksĂ„ ett kines hotel, men som sagt det Ă€r ju inga kineser hĂ€r nu. Ăndrades December 14, 2022 av pust Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd December 14, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd December 14, 2022 17 timmar sedan, skrev soi covboy: Brukar alltid boka i jomtien lugnare och tystare. 8-10 minuter in till Pattaya Jo du har en poÀng dÀr. NÄgot jag sjÀlv funderat lite pÄ. Har du nÄgot förslag pÄ hotell eller sÄ i Jomtien? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd December 14, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd December 14, 2022 17 timmar sedan, skrev pust: Jag har bott pÄ Golden Sea, det var tio Är sedan minst. Aldrig mer, det var ett kines hotell. Hotellet var ok, men kineserna fy faan. Men nu Àr det ju inga kineser,sÄ jag vet inte hur det Àr nu Kompisen bodde pÄ P Plus, var ocksÄ ett kines hotel, men som sagt det Àr ju inga kineser hÀr nu. Japp lÀste ocksÄ att det var mycket kineser och att det kan vara störande dÄ de inte tÀnker pÄ sina grannar. Men som du sÀger sÄ Àr det ju inga nu sÄ borde ju vara i positiv riktning  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd December 14, 2022 Dela Inlagd December 14, 2022 (Ă€ndrad) 15 minuter sedan, skrev Nillerille: Japp lĂ€ste ocksĂ„ att det var mycket kineser och att det kan vara störande dĂ„ de inte tĂ€nker pĂ„ sina grannar. Men som du sĂ€ger sĂ„ Ă€r det ju inga nu sĂ„ borde ju vara i positiv riktning  Om det gĂ€ller jomtien kan jag rekommendera ett svenskt Ă€gt hotell pĂ„ so i 2 Beach road jomtien, dĂ€r kan du göra upp om ett bra pris om man stannar lĂ€ngre tid stĂ€llet heter Sötnos Annars har du lite tips hĂ€r  Ăndrades December 14, 2022 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd December 14, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd December 14, 2022 1 timme sedan, skrev Nerike: Om det gÀller jomtien kan jag rekommendera ett svenskt Àgt hotell pÄ so i 2 Beach road jomtien, dÀr kan du göra upp om ett bra pris om man stannar lÀngre tid stÀllet heter Sötnos Annars har du lite tips hÀr  Tack för tipset. ska ta mig en titt pÄ det. Kul att hitta ett svenskt Àgt hotell. Vad som Àn hÀnder smyger jag nog förbi dÀr och tar en öl iaf. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd December 15, 2022 Dela Inlagd December 15, 2022 (Ă€ndrad) HĂ€lsa Mimmi FrĂ„n 2 Ărebroare som brukar bo dĂ€r ibland, och pĂ„ den platsen med bambustolar har jag och en vĂ€n suttit mĂ„nga gĂ„nger och sippat pĂ„ ett par bĂ€rs och spanat pĂ„ folk i stort sett varje dag nĂ€r vi Ă€r nere i Jomtien.  Ăndrades December 15, 2022 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd December 15, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd December 15, 2022 Det slutade med att jag bokade ett hotell i Jomtien. tÀnkte att det Àr lite ifrÄn den vÀrsta hetsen och att det bara Àr att ta en taxi ifall jag blir sugen. Valet föll pÄ LawinTa Hotell. landade pÄ behagliga 213kr per natt.  Jag Äterkommer med en recension efter jag varit dÀr! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 5 timmar sedan, skrev Nillerille: Det slutade med att jag bokade ett hotell i Jomtien. tĂ€nkte att det Ă€r lite ifrĂ„n den vĂ€rsta hetsen och att det bara Ă€r att ta en taxi ifall jag blir sugen. Valet föll pĂ„ LawinTa Hotell. landade pĂ„ behagliga 213kr per natt.  Jag Ă„terkommer med en recension efter jag varit dĂ€r! Har ocksĂ„ bokad samma hotel 9 januari đđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Nillerille Inlagd December 16, 2022 TrĂ„dstartare Dela Inlagd December 16, 2022 7 timmar sedan, skrev soi covboy: Har ocksĂ„ bokad samma hotel 9 januari đđ Hur lĂ€nge stannar du? Jag har bokat 20 jan.  ifall du kommer ihĂ„g kan du ju dyka in hĂ€r och sĂ€ga ifall det var bra eller inte och ifall du hitta nĂ„tt najs i nĂ€rheten (mat eller underhĂ„llning đ)! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
C-dude Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 15 minuter sedan, skrev Nillerille: Hur lĂ€nge stannar du? Jag har bokat 20 jan.  ifall du kommer ihĂ„g kan du ju dyka in hĂ€r och sĂ€ga ifall det var bra eller inte och ifall du hitta nĂ„tt najs i nĂ€rheten (mat eller underhĂ„llning đ)! Verkar som att hotellet ligger nĂ€ra Rompho och dĂ€r finns det vĂ€l underhĂ„llning....  Och Apknug va före   C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 43 minuter sedan, skrev apknug: Hotellet ligger vÀgg i vÀgg med Ruompho Market, som har beer bars, fÀrskvarumarknad, food stalls matvagnar med bord. Frisörer m.m. MR Moo som ligger Ànnu mer vÀgg i vÀgg Àr en bra restaurang. Till barerna pÄ soi 7 behöver du bara, försiktigt, korsa Second road.  Var en farang som blev ihjÀlkörd dÀr för ett tag sen. Vet inte om det var orsaken men numera finns det en livsfarlig ljusreglerad övergÄng dÀr. Mycket farligare nu eftersom sÄ mÄnga Àr fÀrgblinda.  Finns ett svenskÀgt stÀlle dÀr ocksÄ, "I love this bar" tror jag den heter.  Den som tÀnker för mycket pÄ nÀsta steg blir ofta stÄende pÄ ett ben. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 1 timme sedan, skrev Esspe:  Var en farang som blev ihjÀlkörd dÀr för ett tag sen. Vet inte om det var orsaken men numera finns det en livsfarlig ljusreglerad övergÄng dÀr. Mycket farligare nu eftersom sÄ mÄnga Àr fÀrgblinda.  Finns ett svenskÀgt stÀlle dÀr ocksÄ, "I love this bar" tror jag den heter.  Ligger problemet verkligen i att mÄnga Àr fÀrgblinda? I Thailand har man ju till och med krav pÄ fÀrgseende för att ta körkort. De har man inte i Sverige vad jag vet.  Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 22 minuter sedan, skrev Mankan: Ligger problemet verkligen i att mĂ„nga Ă€r fĂ€rgblinda? I Thailand har man ju till och med krav pĂ„ fĂ€rgseende för att ta körkort. De har man inte i Sverige vad jag vet.   đ€Łđđ Den som tĂ€nker för mycket pĂ„ nĂ€sta steg blir ofta stĂ„ende pĂ„ ett ben. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 56 minuter sedan, skrev Esspe:  đ€Łđđ Nu hĂ€nger jag nog inte med. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 34 minuter sedan, skrev Mankan: Nu hÀnger jag nog inte med.  Nej mÀrkte det. Trafikljus - fÀrgblind - rött/grönt. Den som tÀnker för mycket pÄ nÀsta steg blir ofta stÄende pÄ ett ben. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd December 16, 2022 Dela Inlagd December 16, 2022 2 minuter sedan, skrev Esspe:  Nej mÀrkte det. Trafikljus - fÀrgblind - rött/grönt. Som sagt i Sverige Àr det inget krav, man ser ju positionen pÄ ljuset. Har en kompis som inte klarar de dÀr testet med den dÀr röd/gul/röda tavlan men enligt honom Àr det ju inga som helst problem att köra i Thailand efter trafiksignalerna dock. DÀr av min frÄga om det verkligen Àr fÀrgblindheten det hÀnger pÄ att man inte normalt stannar för övergÄngsstÀllen. Bevakade eller ej. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu