Jump to content
IGNORERAD

Elpriset

Nicholas

Recommended Posts

I den del av landet där jag bor så är det otroligt lite Rönnbär.
Om vi har tur så skvallrar det om en mild vinter, vi får hoppas på det. :559bdc4880218_haveaniceday:

Dela på andra sajter

Årets Nobelpris i fysik måste tilldelas de debattörer och politiker som upptäckt att kärnkraft som stängs av efter politiska incitament inte ger någon påverkan alls på elnätet - medan kärnkraft som stängs av efter tekniskt fel ger maximal påverkan. Det är sensationella egenskaper hos detta energislag.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Årets Nobelpris i fysik måste tilldelas de debattörer och politiker som upptäckt att kärnkraft som stängs av efter politiska incitament inte ger någon påverkan alls på elnätet - medan kärnkraft som stängs av efter tekniskt fel ger maximal påverkan. Det är sensationella egenskaper hos detta energislag.

Vilket Svammel men nomalt från dej

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Boa52:

Du är totalt humorbefriad, stackars.......

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

:ele:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Miljöpartiets dröm är lika utopisk som enhörningar

https://www.expressen.se/ledare/hanif-bali/miljopartiets-drom-ar-lika-utopisk-som-enhorningar/

Boa, texten är på mer än två rader så scrolla förbi 

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Amigo:

Det här är inte roligt längre! @Tommy Fan det är ju nästan samma pris landet runt.

elpris_2022-10-04.jpg

Lustigt inte betalar jag såna pengar per kwh ???

Dela på andra sajter

ThailandNovise
16 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu gör du.

Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev apknug:

Som om det skulle påverka dig

Jag brukar betala det som står i räkningen, om det verkar rättvist. Inget mer om det.

Dessa inlägg är en "intern skämt" med Tommy som var så skadeglad för våra elpriser! (för kanske tre veckor sedan)

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag brukar betala det som står i räkningen, om det verkar rättvist. Inget mer om det.

Dessa inlägg är en "intern skämt" med Tommy som var så skadeglad för våra elpriser! (för kanske tre veckor sedan)

Jag betalar det som står på räkningen 🤣

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Boa52:

Det gör Du väl, eller har Du en bunden avtal sen tidigare? https://www.vattenfall.se

kuva.png.863f323011167c0314ac577f61b0ded4.png

3 minuter sedan, skrev berlitz:

Jag betalar det som står på räkningen 🤣

Kan varra så okcså

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

3 timmar sedan, skrev apknug:

Jaha, jag fick den uppfattningen att du hade el inkluderat  i hyran och inte "betalade" el, men fortsätt du med dina interna skämt här på forumet ha skoj

OK, sug på denna!

Jag har elen för villan vi hyr ingående i den hyra vi betalar...

Direktverkande eluppvärmning!

Trots detta har jag inte startat elvärmen ännu och har just  nu, kl 10 på kvällen ca 23 grader varmt i hemmet.

Ett välisolerat hus med "passiv solkraft", på dagen under höst och vinter lyser solen in i alla fönster på syd-sidan, på sommaren är fönstren skuggade av överhängande tak!

Detta var en helt beräknad konstruktion jag och min far gjorde för drygt 40 år sedan, när huset designades! (vi byggde modeller i balsaträ för att få vinklarna riktiga) Funkar enligt designen!

Betalar hyran till Pappa som numera bor i ett demensboende, och det är inte jag som satt hyran.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

OK, sug på denna!

Trots detta har jag inte startat elvärmen ännu och har just  nu, kl 10 på kvällen ca 23 grader varmt i hemmet.

Ett välisolerat hus med "passiv solkraft", på dagen under höst och vinter lyser solen in i alla fönster på syd-sidan, på sommaren är fönstren skuggade av överhängande tak!

Detta var en helt beräknad konstruktion jag och min far gjorde för drygt 40 år sedan, när huset designades! (vi byggde modeller i balsaträ för att få vinklarna riktiga) Funkar enligt designen!

Betalar hyran till Pappa som numera bor i ett demensboende, och det är inte jag som satt hyran.

MVH

Indirekt så betalar du väl elen också, din fars utgifter gör väl arvet mindre?.. 

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Amigo:

Det här är inte roligt längre! @Tommy Fan det är ju nästan samma pris landet runt.

elpris_2022-10-04.jpg

Det där är ju bara halva sanningen, hur mycket tillkommer i skatt, nätavgifter mm? 

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tommy:

OK, sug på denna!

MVH

Bäst att låta dementa sätta hyran, blir billigast så. 

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Bäst att låta dementa sätta hyran, blir billigast så. 

Det var inte heller vår far som satte hyran utan nån oberoende fastighets snubbe, kontrollerat av en revisor, de sattes dock inte under dessa sjuka elpriserna och vi har gått med på en 10% höjning sedan i September.

Jag har en bror som är arvtagare han med och skulle aldrig försöka blåsa honom.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Tommy:

Det var inte heller vår far som satte hyran utan nån oberoende fastighets snubbe, kontrollerat av en revisor, de sattes dock inte under dessa sjuka elpriserna och vi har gått med på en 10% höjning sedan i September.

Jag har en bror som är arvtagare han med och skulle aldrig försöka blåsa honom.

MVH

Tar du Nikolas svar blir man mörkrädd hur folk tänker, Du har gjort rätt men idi*ter

förstår inte det,En del folk är dum sen finns det några som är dummare. tror på dej

Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Boa52:

Tar du Nikolas svar blir man mörkrädd hur folk tänker, Du har gjort rätt men idi*ter

förstår inte det,En del folk är dum sen finns det några som är dummare. tror på dej

Du har ett sätt som jag inte har
Du har ord som dröjer sig kvar
Vad de än säger, ja eller nej
Jag sätter mitt allt, mitt bästa för dig…

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Boa52:

Dum, dummare, boaormast :D

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev apknug:

Det låter som konsulterna kostar mer än elen tyvärr.....

Jo, och de har fått betalt från vår far, men det var det "bara" ca 25000kr ett hyfsat pris för att göra rätt, tyckte vi.

MVH

Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev Tommy:

OK, sug på denna!

MVH

Det bra, Du tar saken seriöst. 5555 Imorgon går det ännu mer åt helvete, snittpris endast 32,13 i hela landet. 🤨

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Boa52:

Sedan finns det de som är absolut i särklass utan konkurrens är dummast. Men strax efter dom kommer du Boa.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Eftersom elen ska vara rekordbillig idag så har jag gjort ett uppehåll i att sticka raggsockor, luvor, varma tröjor och tumvantar. 
Jag har lagt stickorna åt sidan och istället laddat en tvättmaskin.
Eftersom jag råkade få ett elavtal med rörligt elpris så borde det vara billigt att tvätta just i dag, men det är en sak jag undrar över.
Det finns folk som påstår att man måste ha ett avtal med timpris för att kunna utnyttja t.ex. ett lägre pris på natten.
Det borde väl gå lika bra med ett rörligt avtal? 

Dela på andra sajter

1.Väljer du elavtal med fast pris behöver du inte fundera över elmarknadens toppar och dalar och slipper prishöjning om elpriserna går upp. Fast elpris innebär att du har ett bundet elpris under hela avtalets längd, det passar därför bra för dig som vill ha bättre koll på vad elen kommer att kosta dig.  https://www.vattenfall.se Elavtal med fast pris

2. Elavtal med rörligt pris följer elbörsen, och kan därför både gå upp och ner och priset kan stiga både fort och kraftigt. Vårt rörliga elpris är kopplat till spotpriset på den nordiska elbörsen. Du betalar vårt inköpspris, fast elcertifikatsavgift, vårt påslag och moms. Årsavgift tillkommer. https://www.vattenfall.se Elavtal med rörligt pris

3. Ett elavtal med timpris följer timpriset på elbörsen och kan variera kraftigt över dygnet. Du betalar för den el du använder varje timme, till det pris som gäller just den timmen. Timpris passar dig som har möjlighet att styra din elförbrukning till tider på dygnet då elpriset är som lägst. https://www.vattenfall.se Elavtal med timpris

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...