Mankan Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 44 minuter sedan, skrev Boa52: Regeringen ger Svenska kraftnät ett uppdrag, helt klart men regeringen utför inget underhåll eller bygger mera elnät. Det är Svenska kraftnät tillsammans med elleverantörer som ska fixa det. Tror ni att regeringen skiter i er Sörläningar som inte har ett elnät som fungerar för er Det är dom som fått uppdraget som felar. kom inte med kärnkraft nu det var dom ense om. bygga ut elnätet det ska Svenska kraftnät göra Vem fan har påstått att regeringen utför underhåll och bygger mera elnät? Det är regeringen som bestämmer vad Svenska kraftnät ska bygga och inte men du påstår att politikerna inte bestämmer? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 13 minuter sedan, skrev Mankan: Vem fan har påstått att regeringen utför underhåll och bygger mera elnät? Det är regeringen som bestämmer vad Svenska kraftnät ska bygga och inte men du påstår att politikerna inte bestämmer? Du läser vad du vill. Regeringen ger Svenska kraftnät ett uppdrag, OK Om dom inte utför det vems fel är det. Helt klart ska regeringen gå in och tydligförklara vad uppdraget går ut på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 19 timmar sedan, skrev Nicholas: 3 liters tank I den. Tror ingen moppe nånsin tog 10 liter. Men vad vet jag. Min Puch Dakota 1969 hade en tank på 10,5 liter original. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 1 timme sedan, skrev Amigo: Nej eller ja, det justeras (avräknas) en gång per år. Det är ju klart att jag är medveten om att höjd elpris drabbar även oss, ville bara kolla hur måånga sväljer betet. Nå perkele!😅 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 29, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 29, 2022 2 timmar sedan, skrev audirs2: Stämmer, vi hade i vintras ca 2000.- för vår trea i Gurraberg! Nu nere i 755.-! Man kör väl ungefär lika mycket elvisp i en etta som i en trea. Hushållsström, ej uppvärmning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 29, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 29, 2022 1 minut sedan, skrev apknug: Men är du pantad? Han kör EL svets......... Inte i trean. Inte ens hembrännaren vill han köra hemma med dessa priser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Man kör väl ungefär lika mycket elvisp i en etta som i en trea. Hushållsström, ej uppvärmning. Här går det tvättmaskin och torkare för tre personer hela tiden samt golvvärme i badrummet, en spis gör mat hela tiden för thai skall ha mat en gång i timmen plus kattmat! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 29, 2022 Dela Inlagd Augusti 29, 2022 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev Boa52: Du läser vad du vill. Regeringen ger Svenska kraftnät ett uppdrag, OK Om dom inte utför det vems fel är det. Helt klart ska regeringen gå in och tydligförklara vad uppdraget går ut på Läser vad jag vill? Jag läste vad du skrev och det överensstämmer som vanligt väldigt dåligt med verkligheten. Ändrades Augusti 29, 2022 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 Har vi elbrist i Sverige? Varför exporterar vi då mest el i hela Europa? https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/ Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 Tror jag betalade ca 95kr denna månad för el.(tidigare ca325-350kr/mån ) För en etta 41,5 kvadrat. Ny kyl/frys i år och bara energilampor. Huset monterade solpaneler på taket och säljer el till Tälje energi. Alla vattenfalls undermätare togs bort och nya installerades. Huset betalar linjeavg mm och varje lgh en liten avg till huset. Känns rätt fint i dessa tider. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 https://www.svt.se / Stoppet på Ringhals kan få elpriserna att skena ytterligare Inte blir det bättre på detta sätt! Del citat: Stoppet på Ringhals kan få elpriserna att skena ytterligare Uppdaterad idag 12:47 Publicerad idag 12:45 Kärnkraftverket Ringhals 4 kommer inte att kunna starta som vanligt efter sommarens årliga underhåll. Detta efter att en komponent gått sönder vid återstarten på måndagen. Stoppet kommer få konsekvenser för konsumenternas elräkningar, enligt GodEls vd Maria Erdmann. Ringhals 4 ställdes av den 10 augusti för bränslebyte och underhåll. När reaktorn skulle återstartas på måndagen upptäcktes skador på reaktorns tryckhållare. – I uppstartningsfasen gör man ett antal obligatoriska tester, och det var i samband med ett sådant test som tryckhållaren gick sönder. Det är så pass illa att vi beräknar att vi kommer att behöva stå stilla i tre månader för reparation och byte, säger Ringhals presschef Anna Collin. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 2 minuter sedan, skrev apknug: Fast du bor väl i elområde 1? det handlar inte om mig. Och jag har ju el inbakat i hyran så ...... 😆 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 31, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 31, 2022 18 minuter sedan, skrev Amigo: https://www.svt.se / Stoppet på Ringhals kan få elpriserna att skena ytterligare Inte blir det bättre på detta sätt! Del citat: Stoppet på Ringhals kan få elpriserna att skena ytterligare Uppdaterad idag 12:47 Publicerad idag 12:45 Kärnkraftverket Ringhals 4 kommer inte att kunna starta som vanligt efter sommarens årliga underhåll. Detta efter att en komponent gått sönder vid återstarten på måndagen. Stoppet kommer få konsekvenser för konsumenternas elräkningar, enligt GodEls vd Maria Erdmann. Ringhals 4 ställdes av den 10 augusti för bränslebyte och underhåll. När reaktorn skulle återstartas på måndagen upptäcktes skador på reaktorns tryckhållare. – I uppstartningsfasen gör man ett antal obligatoriska tester, och det var i samband med ett sådant test som tryckhållaren gick sönder. Det är så pass illa att vi beräknar att vi kommer att behöva stå stilla i tre månader för reparation och byte, säger Ringhals presschef Anna Collin. ständigt stop när det svider som mest. inte en slump, jag ser ett ständigt återkommande mönster. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 30 minuter sedan, skrev Nicholas: ständigt stop när det svider som mest. inte en slump, jag ser ett ständigt återkommande mönster. Misstänker samma, i Finland är det nya Olkiluoto som blir försenat gång på gång. Alltså nu i somras, att det var flera år försenat beror på entreprenörer, ryssar kan man inte lita på. Men uppstarten har senare lagts flera gånger även efter att den blev färdig. Å andra sidan safety first, måste tänka på det också! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 3 timmar sedan, skrev uptoyou: Har vi elbrist i Sverige? Varför exporterar vi då mest el i hela Europa? https://www.svk.se/om-kraftsystemet/kontrollrummet/ Du kanske inte vet men vi norrläningar som har elkraft har dragit den förbi sörlänningarnas land. Blir mera pengar till oss då eller så har ni dåliga chefer hos er som inte fattar att ni behöver el till kaffekokaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 4 minuter sedan, skrev Boa52: Du kanske inte vet men vi norrläningar som har elkraft har dragit den förbi sörlänningarnas land. Blir mera pengar till oss då eller så har ni dåliga chefer hos er som inte fattar att ni behöver el till kaffekokaren Min chef har inget med elbristen att göra, och jag dricker inte kaffe. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 1 minut sedan, skrev uptoyou: Min chef har inget med elbristen att göra, och jag dricker inte kaffe. uptoyou 🤣 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 1 timme sedan, skrev Nicholas: ständigt stop när det svider som mest. inte en slump, jag ser ett ständigt återkommande mönster. Samma att bensin och diesel blir dyrare vid semestertider och jul/nyår. Nog är det magiskt att det kan passa så exakt varje år. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 4 minuter sedan, skrev uptoyou: Min chef har inget med elbristen att göra, och jag dricker inte kaffe. Du ska inte tänka på dej sjölv hela tiden, gissar att 95 % dricker kaffe, jobbar din chef med elnätet eller serverar han kaffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 1 minut sedan, skrev Mr Ning Ning: Samma att bensin och diesel blir dyrare vid semestertider och jul/nyår. Nog är det magiskt att det kan passa så exakt varje år. Vem bestämmer det är det sossarna kanske,, dom har mycke jobb regeringen bestämmer allt, kanske korvpriset på Biltema också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 38 minuter sedan, skrev Boa52: Du kanske inte vet men vi norrläningar som har elkraft har dragit den förbi sörlänningarnas land. Blir mera pengar till oss då eller så har ni dåliga chefer hos er som inte fattar att ni behöver el till kaffekokaren Som vanligt yrar du 🤣🤣🤣 https://www.svd.se/a/0G0ymo/de-tjanar-pengar-pa-din-elrakning “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 24 minuter sedan, skrev Boa52: Vem bestämmer det är det sossarna kanske,, dom har mycke jobb regeringen bestämmer allt, kanske korvpriset på Biltema också Var ser du att jag skrev att det var politiskt beslutat? Det har tydligen slagit runt helt för dig så här innan valet då du blandar in dina idoler sossarna i alla inlägg. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 Precis nyss, skrev Mr Ning Ning: Var ser du att jag skrev att det var politiskt beslutat? Det har tydligen slagit runt helt för dig så här innan valet då du blandar in dina idoler sossarna i alla inlägg. Ha ha men någon kommer att skylla på regeringen även korvpriset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev Mr Ning Ning: Var ser du att jag skrev att det var politiskt beslutat? Det har tydligen slagit runt helt för dig så här innan valet då du blandar in dina idoler sossarna i alla inlägg. Hans IQ och bilpark stämmer mer överens på MP😉 Ändrades Augusti 31, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Augusti 31, 2022 Dela Inlagd Augusti 31, 2022 2 minuter sedan, skrev Boa52: Ha ha men någon kommer att skylla på regeringen även korvpriset Ja i din värld är det säkert vanligt att prislappar skyller på regeringen.🤣 Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu