frogfish Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 35 minuter sedan, skrev Boa52: många av er är ju inte vänster så inga bidrag Så bara bidrag till vänsterblivna, menar du? Är inte det diskriminering mot de norrlänningar som inte röstar vänster? Hur ska de då få sina bidrag.....😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Strax under 10 000 kr i elräkning för december p g a inkompetenta politiker..... /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 1562 kr tot för 306kwh Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 1 minut sedan, skrev Enis: 1562 kr tot för 306kwh Enis Vad tror du fått om du bott kvar i Valbo? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 32 minuter sedan, skrev Boa52: Varför ska dom som drabbats av höga el räkningar ha rätt till bidrag. många av er är ju inte vänster så inga bidrag. Se om sitt hus heter det inte vänta på bidrag Har du argumenterat det med mig? Men det finns bra och dåliga bidrag. Bra bidrag är de som omfördelas till de i behov som är med och bidrar till systemet efter förmåga. Dåliga bidrag är sådana som går till de som inte har något intresse alls att jobba själv för att försörja sig.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 8 minuter sedan, skrev Enis: 1562 kr tot för 306kwh Enis Är en "unit" på räkningen i Thailand det samma som 1 Kwh i Sverige? Önskar svar från de som vet. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 24 minuter sedan, skrev Issanbonde: Vad tror du fått om du bott kvar i Valbo? En som jag känner som bor i en villa där ute i Valbo fick en räkning på över 20000kr så säker över 10000kr enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oskarudon Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 37 minuter sedan, skrev biker: Är en "unit" på räkningen i Thailand det samma som 1 Kwh i Sverige? Önskar svar från de som vet. mvh biker ja det stämmer Never forget: Robots will kill you. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 1 minut sedan, skrev Oskarudon: ja det stämmer Tack Det förhåller sig så här, svärmor som är en klok kvinna, och sparsam. Om hon förbrukar mindre än 50 Unit en månad, då behöver hon inte betala någonting alls. Inga nätavgifter, som i Sverige, inget alls. Därför är vi lite försiktiga med AC och annat när vi någongång övernattar där. Så för hennes del är det gratis el... Något för sverige att ta efter. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 19 minuter sedan, skrev biker: Så för hennes del är det gratis el... För min svärmor är allt gratis ändå, dottern hennes betalar. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Precis nyss, skrev falukorven: För min svärmor är allt gratis ändå, dottern hennes betalar. 😆 Ja, då spelar det kvittar 😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 1 timme sedan, skrev falukorven: Har du argumenterat det med mig? Men det finns bra och dåliga bidrag. Bra bidrag är de som omfördelas till de i behov som är med och bidrar till systemet efter förmåga. Dåliga bidrag är sådana som går till de som inte har något intresse alls att jobba själv för att försörja sig.. Bra bidrag är väl dom som går till dej själv inte till andra eller hur, vänster gubbe Precis nyss, skrev Boa52: Bra bidrag är väl dom som går till dej själv inte till andra eller hur, vänster gubbe Fel SD gubbe tänker bara på dej själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 4 timmar sedan, skrev Nicholas: Tex till ormar i nedre Norrland? Har inte och bejär inget El bidrag sköter om mitt hus, som jag skrivit förut. Ingen vänster som ni skriver som lever på bidrag men ni, du vill ha bidrag när det gälller dej själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 11 minuter sedan, skrev Boa52: Bra bidrag är väl dom som går till dej själv inte till andra eller hur, vänster gubbe Jag behöver inga bidrag.. Jag tycker att bidrag ska gå till dem som är i situationer/perioder i sina liv då de behöver dem. Men att de som ser det som livslångt försörjande utan intresse att ens försöka bidra till samhället ska inga bidrag ha om de så ska behöva bo på gatan. De som har utbildat sig eller kämpat hårt för att tjäna bra löner ska inte behöva försörja massa slashakar som ska k**lla folks morsor allt vad det är. 18 minuter sedan, skrev Boa52: Fel SD gubbe tänker bara på dej själv Ja jag är en riktig jävla egoist. Ett riktigt svin är jag. Tur att du balanserar upp lite och är en sådan där god människa och har rätt värdegrund och allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Blir en fattig månad 212:- i elräkning Kommer elstödet typ. nästa månad då har man fått betalt 1 år för att förbruka ström 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 20, 2023 Dela Inlagd Januari 20, 2023 https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/danmark-ska-halla-kaft-om-svensk-karnkraft/ “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 31, 2023 Dela Inlagd Januari 31, 2023 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 31, 2023 Dela Inlagd Januari 31, 2023 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev rolba: Det blir olika rekationer beroende vem som postar!!! Ändrades Januari 31, 2023 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 2, 2023 Dela Inlagd Februari 2, 2023 Liten krona blev det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 2, 2023 Dela Inlagd Februari 2, 2023 11 minuter sedan, skrev 65Selander: Liten krona blev det... Skapligt, då bör man få drygt 5000 då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Mars 3, 2023 Dela Inlagd Mars 3, 2023 Sverige hade lägst ”spotpriser” på el Trots debatten om elkris och ett ”nedmonterat elsystem” var ”spot-priserna” i Sverige lägst i EU 2022. Det visar SVT Nyheters genomgång. I Sverige var snittpriset 1,19 kr/kWh. Finland hade näst lägst (1,54 kr/kWh). Detta är ”spotpriser”, alltså de priser som elbolagen köper el för. Enligt Energimyndigheten ligger Sverige lågt främst tack vare stort överskott av el. Vi har också fossilfri el och låga driftkostnader för att producera el både från vatten, vind och kärnkraft. https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/sverige-hade-lagst-spotpriser-pa-el Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 3, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Mars 3, 2023 1 minut sedan, skrev Tallviking: Sverige hade lägst ”spotpriser” på el Trots debatten om elkris och ett ”nedmonterat elsystem” var ”spot-priserna” i Sverige lägst i EU 2022. Det visar SVT Nyheters genomgång. I Sverige var snittpriset 1,19 kr/kWh. Finland hade näst lägst (1,54 kr/kWh). Detta är ”spotpriser”, alltså de priser som elbolagen köper el för. Enligt Energimyndigheten ligger Sverige lågt främst tack vare stort överskott av el. Vi har också fossilfri el och låga driftkostnader för att producera el både från vatten, vind och kärnkraft. https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/sverige-hade-lagst-spotpriser-pa-el oreglerat. hela Sverige får betala samma som dyraste export kWh. Så det "råkade" bli... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Mars 3, 2023 Dela Inlagd Mars 3, 2023 Och svenska vindkraftsoperatörer konkar för att dom inte gör några vinster. Rätt åt dom. Men varför skänker Sverige bort havsområden för vindkraft när andra länder tar betalt????? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Mars 5, 2023 Dela Inlagd Mars 5, 2023 Kollade på firma kontot nu, inbetalning imon måndag! 2512.-! Yes! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Mars 5, 2023 Dela Inlagd Mars 5, 2023 1 minut sedan, skrev audirs2: Kollade på firma kontot nu, inbetalning imon måndag! 2512.-! Yes! Vilket drar mest el, svetsen eller kaffebryggaren Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu