Amigo Inlagd December 21, 2022 Dela Inlagd December 21, 2022 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev LTD: Tur att du har bra med bidrag att luta dig mot Det blir svårt, bostadsbidraget minskade med 161 SEK/ mån. Får vänta hur mycket prisbasbelopp höjs som styr sjukersättningen, det beslut brukar komma i början av januari? Det är ändå märkligt att de sänker bostadsbidragen trots drift och värmekostnaden går upp. Det har jag läst här på MPR så det måste stämma. "Citat" du får bostadstillägg från och med januari 2023 med 515 kronor per månad. Beslutet beror på att årsinkomsten räknats om med anledning av ändrat prisbasbelopp. Vid beräkning av bostadskostnaden har hänsyn tagits till nya schablonbelopp för drift- och värmekostnader Trots dessa hårda o allvarliga bakslag har jag bestämt att fortsätta leva och inte göra suicade. 2 timmar sedan, skrev UglyFarang: Med tanke på situationen så kommer systemet nog att ändras om man ser till vad han använder till motorvärmaren... I stolpen ingår el i hyran, motorvärmarstolppe kostar 375 SEK / mån . Dock var en notice i hyresavin att Nya p-platshyror från 2023-01-01. Avier kom till o med mars men samma belopp för stolppe? Det blir hårda tider här nu. EDIT: kollade nya prisbasbeloppet för 2023 som blir 53 500 SEK, en höjning på ca 10,35 % (5 200 kr) Ändrades December 21, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd December 23, 2022 Dela Inlagd December 23, 2022 God jul alla villaägare! 🎅🏿 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 28, 2022 Dela Inlagd December 28, 2022 Nu blir det nog höjda ledningsavgifter received_696242188553159.mp4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 Blir nog en rejäl faktura för december månad när de skickar ut ett varningsmail några dagar i förväg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 Hur blev det med kostnadstak eller elstöd till företagen? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 1 timme sedan, skrev rolba: Blir nog en rejäl faktura för december månad när de skickar ut ett varningsmail några dagar i förväg. Du kanske har sparat in nästa säsongs flygplåtar på att vara bortrest hela December? 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 4, 2023 Dela Inlagd Januari 4, 2023 5 timmar sedan, skrev falukorven: Du kanske har sparat in nästa säsongs flygplåtar på att vara bortrest hela December? 🤔 Äh, jag fläskar på skapligt med värme ändå fast jag inte är hemma. Men varmvatten går ju inget i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 Det blir nog hyffsat billigt denna månad, man kanske till med kan slå Amigo 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 14 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Det blir nog hyffsat billigt denna månad, man kanske till med kan slå Amigo 😀 Ja, håller detta pris i sig så räcker pensionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 19 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Det blir nog hyffsat billigt denna månad, man kanske till med kan slå Amigo 😀 Så är det om man bor i en städskrubb. I min herregård går det år 4,1 kWh /dygn Tyvärr har jag inte möjlighet följa förbrukningen dag för dag. 5 minuter sedan, skrev rolba: Ja, håller detta pris i sig så räcker pensionen För mig räcker det nog, som julklapp fick jag en e-mail från F-kassan att de vill höja min ersättning med 1 199 SEK/ mån. och elen höjdes med 25 SEK/mån. Jag försökte skicka e-meilen tillbaka men det gick inte, kom bara en autosvar att detta beslut går inte att överklaga. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 41 minuter sedan, skrev Amigo: Så är det om man bor i en städskrubb. I min herregård går det år 4,1 kWh /dygn Tyvärr har jag inte möjlighet följa förbrukningen dag för dag. För mig räcker det nog, som julklapp fick jag en e-mail från F-kassan att de vill höja min ersättning med 1 199 SEK/ mån. och elen höjdes med 25 SEK/mån. Jag försökte skicka e-meilen tillbaka men det gick inte, kom bara en autosvar att detta beslut går inte att överklaga. Skänk pengarna till S då. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 1 timme sedan, skrev uptoyou: Skänk pengarna till S då. 1. som blev avundsjuk! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 47 minuter sedan, skrev Amigo: 1. som blev avundsjuk! Förstår faktiskt inte? Vad, vem, hur menar du? Eller du citerade fel? Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 8, 2023 Dela Inlagd Januari 8, 2023 2 minuter sedan, skrev uptoyou: Förstår faktiskt inte? Vad, vem, hur menar du? Eller du citerade fel? Nej, det var exact till rätt nick. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 12, 2023 Dela Inlagd Januari 12, 2023 Chockräkningar och kris – men Sverige slog rekord i elexport 2022 Sverige elexport slog nytt rekord 2022 – trots skenande elpriser och chockräkningar för många hushåll. Elöverskottet är större än något tidigare år och svensk export av fossilfri el har bidragit till att minska koldioxidutsläppen i Europa motsvarande biltrafiken i hela Sverige, enligt Naturvårdsverket. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/2022-rekordar-for-svensk-export-av-el-trots-energikrisen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Med en kostnad för december på 4300:- så känns den fasta kostnaden på 20 spänn inte så betungande. Tur att man varit i Thailand hela månaden och sparat pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 3 timmar sedan, skrev rolba: Med en kostnad för december på 4300:- så känns den fasta kostnaden på 20 spänn inte så betungande. Tur att man varit i Thailand hela månaden och sparat pengar. Clirrar. Det är även en fast avgift på nätfakturan på 214 spänn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 Blev 13000 kr totalt i el och gaskostnader för mina två hus i Sverige men eftersom jag var i Thailand från 3:e december och har ställt ner temperatur och stängt av vatten i båda misstänker jag att det skulle kostat en hel del mer om vi varit hemma' Så det kvittar nog en hel del med kostnaden att flyga till Thailand för mig Elkostnaden här nere i ganska "försumbar" trots att vi kört AC de flesta nätter i sovrummet Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 931 svenska lira blev elräkningen här. När kommer elbidraget? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 2 timmar sedan, skrev falukorven: 931 svenska lira blev elräkningen här. När kommer elbidraget? Varör ska du ha El-bidrag har inte Sverige annat att lägga pengar på Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 13, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Varör ska du ha El-bidrag har inte Sverige annat att lägga pengar på Tex till ormar i nedre Norrland? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falukorven Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 1 timme sedan, skrev Boa52: Varör ska du ha El-bidrag har inte Sverige annat att lägga pengar på Nu var ju ironisk om du inte förstod det. Men däremot så tycker jag att de som drabbats av väldigt höga elräkningar ska ha rätt till bidrag. Eller kanske ännu bättre, ta bort/alternativt sätt ett tak på skatt och moms på el tills vi löst detta knas. Men ett halvt rätt kan du få. Sverige slösar våra skattepengar på mycket som vi inte borde göra... De som kan jobba men inte vill jobba belönas för mycket för tillfället bla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 10 minuter sedan, skrev falukorven: De som kan jobba men inte vill jobba belönas för mycket för tillfället bla. Dessa norrlänningar.....😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 13, 2023 Dela Inlagd Januari 13, 2023 1 timme sedan, skrev falukorven: Nu var ju ironisk om du inte förstod det. Men däremot så tycker jag att de som drabbats av väldigt höga elräkningar ska ha rätt till bidrag. Eller kanske ännu bättre, ta bort/alternativt sätt ett tak på skatt och moms på el tills vi löst detta knas. Men ett halvt rätt kan du få. Sverige slösar våra skattepengar på mycket som vi inte borde göra... De som kan jobba men inte vill jobba belönas för mycket för tillfället bla. Varför ska dom som drabbats av höga el räkningar ha rätt till bidrag. många av er är ju inte vänster så inga bidrag. Se om sitt hus heter det inte vänta på bidrag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu