Jump to content
IGNORERAD

Elpriset

Nicholas

Recommended Posts

9 minuter sedan, skrev Amigo:

Då är frågan, beror det på mig eller på Dig?

Tycker det står tydligt i inlägget vad jag menar. Det är ingen anledning att dela pannslag för att jag önskar bättre inkomst för att kunna betala mer skatt? Man kan verkligen fråga vem som är dum i huvudet? 

Antagligen så har du fel, eller så anser du, helt korrekt att om man vill betala mera skatt, så måste man jobba mer.

eller mer välavlönat?

Men som svar på din fråga, så beror det på dej.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tommy:

Antagligen så har du fel,

Var har jag fel ang inlägget vi skriver om?

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

@Amigo Vad jobbar du med, och hur mycket betalar du i skatt, i runda slängar?
Alltså hur mycket har du bidragit med de senaste åren?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

elpriset sliter på psyket i stugorna, det är tydligt det. 

Sossar som nu i efterhand försöker skylla ifrån sig, precis som sin ledare. 

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Amigo:

Var har jag fel ang inlägget vi skriver om?

Allt?

MVH

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

@Amigo Vad jobbar du med, och hur mycket betalar du i skatt, i runda slängar?
Alltså hur mycket har du bidragit med de senaste åren?

Jag har gjort min del, och det har inget med saken att göra. Rätt så dålig diss 

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Nicholas:

elpriset sliter på psyket i stugorna, det är tydligt det. 

Sossar som nu i efterhand försöker skylla ifrån sig, precis som sin ledare. 

Jag förstår @Tommy s frustation, driva restaurang och betala elräkningar och inga lovade bidrag från Jimmy heller, hoppas han får det gå runt. Som klok människa han är, så investerade han i en annan restaurang trots vetskap att elräkningar kommer inte sjunka. Sånt tär på nerverna, hoppas han kan sova lugnt o inte går i väggen. Jag önskar all framgång i framtiden, trots att allmänheten drar ner på restaurang besöken och tar med sig matlådor till jobbet.

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Amigo:

Jag förstår @Tommy s frustation, driva restaurang och betala elräkningar och inga lovade bidrag från Jimmy heller, hoppas han får det gå runt. Som klok människa han är, så investerade han i en annan restaurang trots vetskap att elräkningar kommer inte sjunka. Sånt tär på nerverna, hoppas han kan sova lugnt o inte går i väggen. Jag önskar all framgång i framtiden!

Så inget svar på min fråga?

Jag förstår att du är dumdryg...

Vi betalade in drygt 300000, bara i arbetsgivaravgifter, samt en massa moms, ca 200000, för att latmaskar som inte orkar jobba skall ha ett hyfsat liv.

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Tommy:

Vi betalade in drygt 300000, bara i arbetsgivaravgifter, samt en massa moms 200000, för att latmaskar som inte orkar jobba skall ha ett hyfsat liv.

MVH

Hade Du levt min liv så skulle Du inte snacka goja, 300 000 är ingenting, vore konstigt om dina lilla restauranger har en lönekostnad på 1,3 miljon i månaden? (  en miljon + 31.42% är 314 200 SEK) du kan räkna hur mycket skatt 15 cbm diesel innebär t.ex. Jag förstår inte din vilja att mäta k*k?

Att betala 200 000 i moms på en verksamhet som har 12 % moms är väl att ta i också, men du kan ju ha såld nåt för att få det gå runt!!

Ändrades av Amigo

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag kan ge mej fan på att han aldrig har haft ett par skor med snören!

Ger mej tusan på att du aldrig sett ett par skor utan snören då visste du inte du hur du skulle göra

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mr Ning Ning:

Troligen inte.

På TS påstår han att thialändskor är mindre i allt.

Kan inte gälla hjärnor om han jämför.

Är inte Thai damer mindre i allt, kropp, allting har du varit där eller bara skitsnack

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Är inte Thai damer mindre i allt, kropp, allting har du varit där eller bara skitsnack

Pannslag somsangen hur ska kunna sova nu. Du menar på allvar att thai damer är lika stora som europer

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tommy:

Vi betalade in drygt 300000, bara i arbetsgivaravgifter, samt en massa moms, ca 200000, för att latmaskar som inte orkar jobba skall ha ett hyfsat liv.

Hoppas du inte har hand om ekonomin i er restuerang

MVH

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Boa52:

Pannslag somsangen hur ska kunna sova nu. Du menar på allvar att thai damer är lika stora som europer

Du har ingen aning om hur europeiskor är

Dela på andra sajter

Boa, lyd ett gott råd från Abraham Lincoln

Bättre vara tyst och bli betraktad som en idi*t än att öppna munnen och bevisa det.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Boa52:

Ger mej tusan på att du aldrig sett ett par skor utan snören då visste du inte du hur du skulle göra

Detta måste vara "Top of the line" bland dina snurriga inlägg på detta forum.

Du borde vinna krångeltävlingar överallt som du skriver.

Jag bad dig SLUTA CITERA MIG men inte ens en så enkel mening fattar du.

Nu får du inga fler  svar från mig.

Orkar inte sänka mig till din nivå fler gånger.

Veteran

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Renar eller europeiskor går på ett ut i Tavelsjö, försök o ha lite förståelse :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

europei-skor, är de med eller utan snören?

Dela på andra sajter

On 2022-12-16 at 20:43, skrev Amigo:

Allvarligt, vem bryr sig om "karma"

Du uppenbarligen.

5 timmar sedan, skrev Amigo:

@Tommy Ingen anledning dela image.png.cff6e585d8e2adb8e90da76a3505cd21.png för i min värld måste man ha mer i inkomst för att kunna betala mer skatt och då ökar netto inkomsten i samma takt. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev LTD:

Till Boa, Amigo å alla andra norrlänningar som gnäller på elpriset.

Ni röstade väl på SD?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zEM5Gb/sd-om-elpriserna-forhandlar-om-stod-till-norra-sverige

Har haft ångest sen nya hyresavier kom , elen hade höjts 25 kr/mån. Det blir hårda tider framöver med min förbrukning på ca. 1450 kWh på ett år.

Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Amigo:

Har haft ångest sen nya hyresavier kom , elen hade höjts 25 kr/mån. Det blir hårda tider framöver med min förbrukning på ca. 1450 kWh på ett år.

Tur att du har bra med bidrag att luta dig mot

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Bor du i en garderob utan spis, kylskåp och belysning?  😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Bor du i en garderob utan spis, kylskåp och belysning?  😉

Med tanke på situationen så kommer systemet nog att ändras om man ser till vad han använder till motorvärmaren...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag gör av med ganska exakt samma, fast per månad.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...