frogfish Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 2 minuter sedan, skrev Boa52: Första gången jag dela ut en sån, mycket dåligt inlägg av dej Om "dåligt inlägg" är kriteriet, så borde du ha ett gäng. Om inte så fick du några av mig (för att inlägget var dåligt). Sen om du tycker det var dåligt må vara, men det mesta var ju iaf sant🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 (ändrad) Hoppsan Ändrades December 2, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 (ändrad) Jag kan tillägga angående mina tidigare inlägg att jag har timpris och därför försökt styra min förbrukning. Jag har till exempel sålt elen på dagarna när den varit dyr och sedan värmt poolen, tvättat och kört diskmaskinen på nätterna för köpt el. Det har till dags datum gjort att elen jag köpt i år kostat i stitt 1,07 kr/kwh medan jag fått i snitt 1,29 kr/kwh som jag sålt. Ändrades December 2, 2022 av Dannep4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 3 minuter sedan, skrev Dannep4: Jag kan tillägga angående mina tidigare inlägg att jag har timpris och därför försökt styra min förbrukning. Jag har till exempel sålt elen på dagarna när den varit dyr och sedan värmt poolen, tvättat och kört diskmaskinen på nätterna för köpt el. Det har till dags datum gjort att elen jag köpt i år kostat 1,07 kr/kwh medan jag fått 1,29 kr/kwh som jag sålt. Första ärliga svar dom andra vet inte om dom bet el Haha. 1,07 hela året 22 det var mycket om du inte menar nu i höst utan genomsnittet, men för skiten började vad bet du då. jag har låst mitt el i 3 år går ut 23, 11 och kom inte ihåg ca 30,20 öre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: Första ärliga svar dom andra vet inte om dom bet el Haha. 1,07 hela året 22 det var mycket om du inte menar nu i höst utan genomsnittet, men för skiten började vad bet du då. jag har låst mitt el i 3 år går ut 23, 11 och kom inte ihåg ca 30,20 öre Jag har alltid haft rörligt elpris då jag tror mig ha tjänat på det. Om du inte bor i Norra Sverige, och troligen inte då heller kommer du aldrig mer att kunna binda elpriset till dom pengarna. Snittpriset hos mig idag i elområde 3 är 465 öre/ kwh och det toppade på 615 öre mellan 8 och 9 i morse men har tidigare i veckan toppat närmare 7 kr/kwh. Snittpriset senaste 30 dagarna har varit 198 öre/kwh. Dessa priser är inklusive skatter och avgifter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 14 minuter sedan, skrev Boa52: Första ärliga svar dom andra vet inte om dom bet el Haha. 1,07 hela året 22 det var mycket om du inte menar nu i höst utan genomsnittet, men för skiten började vad bet du då. jag har låst mitt el i 3 år går ut 23, 11 och kom inte ihåg ca 30,20 öre När ditt avtal går ut, vad gör du då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 14 minuter sedan, skrev Boa52: Första ärliga svar dom andra vet inte om dom bet el Haha. 1,07 hela året 22 det var mycket om du inte menar nu i höst utan genomsnittet, men för skiten började vad bet du då. jag har låst mitt el i 3 år går ut 23, 11 och kom inte ihåg ca 30,20 öre Å andra sidan har han sålt dyrare och tjänat pengar. Hur mycket har du tjänat på elpriset? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Å andra sidan har han sålt dyrare och tjänat pengar. Hur mycket har du tjänat på elpriset? Tjänat på ett lågt låst pris men jag viste inte då när ja låste priset att detta skulle hända, låste för att veta mina utgifter varje mån Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige: Å andra sidan har han sålt dyrare och tjänat pengar. Hur mycket har du tjänat på elpriset? Japp så är det! I år har jag köpt el för exakt 10 771 kr men jag har sålt el för 16008 kr! Om någon undrar varför det inte går ihop med min tidigare uppgift om att jag ligger drygt 10 000 plus på elräkningen så beror det på att mitt tillgodohavande förra året tog slut i december så i slutet av vintern fick jag betala. Men detta skall då alltså dras av från summan jag köpt för vilket gör att jag har ca 10 k till godo idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 5 minuter sedan, skrev Dannep4: När ditt avtal går ut, vad gör du då? Då blir det förhandling med el-bolagen men en liten förbrukare som vi, vet inte vad som händer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 2 minuter sedan, skrev Boa52: Tjänat på ett lågt låst pris men jag viste inte då när ja låste priset att detta skulle hända, låste för att veta mina utgifter varje mån Du har tjänat varje dag på att slippa betala. Men vad gör du när bindningstiden går ut? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dannep4 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: Då blir det förhandling med el-bolagen men en liten förbrukare som vi, vet inte vad som händer Bor du i lägenhet är det försumbart. I en villa kan du snabbt förbruka din månadslön om du inte tänker dig för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev Dannep4: Bor du i lägenhet är det försumbart. I en villa kan du snabbt förbruka din månadslön om du inte tänker dig för. Bor i villa med flera hus så för mej är det viktigt att veta vad jag bet, värmer upp mycket med ved så 10000 kw per år förbrukar jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 46 minuter sedan, skrev Boa52: Bor i villa med flera hus så för mej är det viktigt att veta vad jag bet, värmer upp mycket med ved så 10000 kw per år förbrukar jag Ha ha ha 10 000 kW det gör vi sörlänningar av på utomhuspolen av med per vecka 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Boa52: Du vet alltså inte vad du betalar per kw(h konstigt det vet jag exakt vad jag bet Har du också rörligt elpris som jag?? Strömmen kommer in igenom hålet där och går sen vidare till verket fram till motorn här som får driva den här cykelpumpens pistong som sen nu blåser på propellern så propellern går igång det går hit det går dit det går runt en liten bit och den startar på ett kick det är en makalös manick....... För Boa´s skull så lägger jag in Micke B´s original här så att han slipper läsa fel.... Ändrades December 2, 2022 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 (ändrad) 612 sek/mån ligger snittet på elen i år för mig. Snittet / kWh blir 1.50 sek inkl moms och alla skatter och avgifter. Förbrukar ca 4900 kWh/år. Ändrades December 3, 2022 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 4 timmar sedan, skrev apknug: Han skrev att han har bundit priset på typ 30 öre. Har du rörligt pris eller timdebitering? Det har, otroligt nog, kommit lite snyfthistorier i pressen om de som har timdebitering och "tvingas" köpa ström de dyraste timmarna och de kan inte byta till rörligt snittpris utan timdebitering. Jag har som jag skrev i inlägget ovanför ditt rörligt elpris, det har jag alltid haft(sedan det gick att få) precis som jag har så rörlig ränta som möjligt, jag är ganska övertygad om att det är det bästa för mej på lång sikt. Menar du att om man byter till timpris så kan man inte byta tillbaka? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 12 minuter sedan, skrev apknug: Om man man vill ha så rörligt elpris som möjligt så gäller timdebitering. Det rör sig varje timme. "Vanligt" rör sig varje månad. Jag har något genomsnittspris för hel månad. Jag har 3 fastigheter där det är flera hushåll och en elmätare och mitt liv skulle nog gått åt till att räkna ut vad var och en skulle betala för sin el förra månaden om jag skulle ha timdebitering... Skulle någon av hyresgästerna kräva att få timdebitering så kommer detta hushåll att få en egen elmätare från nätägaren med alla kostnader som tillkommer. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 6 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har något genomsnittspris för hel månad. Jag har 3 fastigheter där det är flera hushåll och en elmätare och mitt liv skulle nog gått åt till att räkna ut vad var och en skulle betala för sin el förra månaden om jag skulle ha timdebitering... Skulle någon av hyresgästerna kräva att få timdebitering så kommer detta hushåll att få en egen elmätare från nätägaren med alla kostnader som tillkommer. Gör inte du som Amigos hyresvärd och bjuder på elen 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 12 minuter sedan, skrev UglyFarang: Jag har något genomsnittspris för hel månad. Jag har 3 fastigheter där det är flera hushåll och en elmätare och mitt liv skulle nog gått åt till att räkna ut vad var och en skulle betala för sin el förra månaden om jag skulle ha timdebitering... Skulle någon av hyresgästerna kräva att få timdebitering så kommer detta hushåll att få en egen elmätare från nätägaren med alla kostnader som tillkommer. Precis som jag då i vår lägenhet, snittet på en månad, och jag vill inte ha något annat då vi förbrukar på dagar/kvällar när vi är vakna. Vi har så gott som noll förbrukning på nätterna, bara lite lampor i uterum och trädgården är tända, plus kyl/frys. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 3, 2022 Dela Inlagd December 3, 2022 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Gör inte du som Amigos hyresvärd och bjuder på elen 😉 Nej, det gör jag inte. På stället där vi själva bor så värmer vi allt med en vedanläggning så där är elkostnaden ganska låg trots 3 bostäder och en "verkstad" full med entusiastbilar men på grannstället har varje hushåll en egen LVVP och FTX så där rör sej elmätaren betydligt mera. Ändrades December 3, 2022 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 7, 2022 Dela Inlagd December 7, 2022 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd December 7, 2022 Dela Inlagd December 7, 2022 29 minuter sedan, skrev Kenneth4618: 😉 Samma med danskdjäääääävlarna! Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 8, 2022 Dela Inlagd December 8, 2022 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu