Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 15 timmar sedan, skrev Wangthong: Läsförståelse är svårt för vissa. Skulle tro i meningen ovan har ett visst syfte. Om jag skriver Skulle tro att jag jobbat mer än dig. Då innebär inte det att jag jobbat mer än dig. Visste jag att jag hade jobbat mer än dig så hade jag skrivit "Jag har jobbat mer än dig." Jobbigt att du inte förstår vad man skriver. Har du gått folkskola? Men du tror du jobbat mer än mej du skriver ju det, Skulle tro att jag jobbat mer än dig, du tror Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: Men du tror du jobbat mer än mej du skriver ju det, Skulle tro att jag jobbat mer än dig, du tror Gå på sängen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev Wangthong: Gå på sängen! Vanligt inlägg när man inte erkänner ett fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 5 minuter sedan, skrev berlitz: Du pratar ju som det är olika länder,ska vi dela upp i landskap också? Nån politiker skrev samma sak i tror Expressen ska vi dela upp Sverige i två delar med tanke på bidraget ni får i söder, var inte det nån pot som vi alla i Sverige bet in ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 23 timmar sedan, skrev Boa52: Det är väl för att ni sörlänningar inte vill jobba och gjöra nåt, vi i norrland har elkraft men ni kan inte ta emot det, varför. Sen dom elräkningarna ni har, haft har vi varenda år i norrland Vi i västerbotten använder 10 % av all el vi producerar har ni sörläningar varit smarta inte lata hade ni haft full el försörjning, men icke, klaga och sen få bidrag Här börjar du kasta ur dig saker och bryr dig inte om sanning eller nått. Riktigt otrevligt är det att beskylla folk för att vara lata och gå på bidrag. Har gått på bidrag en månad när jag var ung i västerbotten. Den månaden satte jag upp fågelholkar som beredskapsarbete. 23 timmar sedan, skrev Wangthong: Första gången jag blir beskylld för att vara sörlänning. Skulle tro att jag jobbat mer än dig. Beskyll inte folk för saker som du inte har en aning om ifall de är sanna eller inte. Ett djäkla oskick. Du kan inte mena att du tycker att du för dig som du tycker andra ska uppträda mot dig? 22 timmar sedan, skrev Boa52: Ok hur vet du om du jobbat mera än mej. Sörlänningarna har inte tryggt på för att få mera el utan bara lallar med och nu får dom bidrag HUVA Hur var det nu igen. Skriver jag att jag vet att jag jobbat mer än dig? 15 timmar sedan, skrev Wangthong: Läsförståelse är svårt för vissa. Skulle tro i meningen ovan har ett visst syfte. Om jag skriver Skulle tro att jag jobbat mer än dig. Då innebär inte det att jag jobbat mer än dig. Visste jag att jag hade jobbat mer än dig så hade jag skrivit "Jag har jobbat mer än dig." Jobbigt att du inte förstår vad man skriver. Har du gått folkskola? Du svarar inte ens på frågor! 4 minuter sedan, skrev Boa52: Vanligt inlägg när man inte erkänner ett fel Titta på diskusionen ovan och tala om varför jag ska fortsätta att diskutera med dig? Du bara kastar ur dig en massa lögner! Svara på frågorna eller gå på sängen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 35 minuter sedan, skrev Boa52: Problemet som du vet sörlänningarna kan inte ta emot elen så inte vårat fel Nu har du missuppfattat totalt. Det är norrlänningarna som inte kan exportera elen. Och hur skulle de kunna göra det när alla är sjukskrivna och ute på tjuvjakt. Nä, dra in sjukbidragen till latmaskarna och sätt dem i (riktigt) arbete. Det skulle bli dubbel vinst, stopp på bidragsutbetalningarna till simulanterna och kanske äntligen några skattekronor in från norr🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 (ändrad) 26 minuter sedan, skrev Boa52: Vanligt inlägg när man inte erkänner ett fel Jag ska gå på sängen Vanligt inlägg när Boa inte kan svara på frågor, men själv KRÄVER han att andra ska svara på hans egna frågor. Ändrades December 2, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 On 2022-12-01 at 11:34, skrev Kenneth4618: Jag har gratis el då frugan betalar elräkningarna 😁 Min fru har oxå gratis el 😎 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Undrar om inte Lars har träffat Boa? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 8 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Pengarna finns och har redan betalats in av elkunderna, läs på lite innan du svamlar 😉 Pengar tas från flaskhalsintäkter Pengarna ska komma från de så kallade flaskhalsintäkterna. Dessa intäkter uppstår när elen ska överföras från ett elområde till ett annat och där priserna skiljer sig åt. Mellanskillnaden är själva flaskhalsintäkten, vilken ges till Svenska kraftnät som överför elen mellan de två elområdena. https://www.energi.se/artiklar/2022/augusti-2022/regeringen-vill-ge-60-miljarder-i-stod-till-elkunderna/ Istället för att se till att vi har ett vettigt elnät, vilket ju är SVK's uppgift verkar de vara mera intresserade av att få in pengar via flaskhalsavgifter. 5 timmar sedan, skrev ThailandNovise: Svenska Kraftnät kan använda pengarna till investeringar. Men p.g.a. höga elpriser så har de fått så mycket pengar att de inte kan använda alla. Kassan fylls på hela tiden. Och Nej, dessa pengar ska inte användas av staten på andra saker. Höga elpriser är ju en sanning. Varför vi har dessa priser är för att SVK inte har sköt sitt jobb och ser till att elnätet kan överföra den energi vi skapar. Nu är inte SVK ensamt ansvariga utan politikerna har hjälpt till att förstöra det energi producerande Sverige. De senaste 8 åren har varit extremt kostsamt för svenska folket. Det kommer att ta väldigt många år innan en fungerandde elproduktion med anpassad överföring är återställt. Kommer att kosta massor med miljarder. 5 timmar sedan, skrev ThailandNovise: Vad är bättre än betala tillbaka överskott? Göra det SVK ska göra se till att överföringskapacitet finns i stamnätet. Det är inget som man gör på en kafferast. Det kommer att ta massor med år. Men SVK är ingen ny instutition de har haft den uppgiften länge nu. Om inte stamnätet byggs ut kommer vi att ha detta problem lång tid framöver. Att betala ut stöd år efter år är enormt kapatalförstörande. 5 timmar sedan, skrev Amigo: Beta av skulder eller investera i nya kraftverk. Nu räcker ju inte dessa pengar till kärnkraftverk men många bäckar små. 80 miljarder är en bra början! 4 timmar sedan, skrev ThailandNovise: Svenska kraftnät investerar inte i sådana saker. De borde ha sett till att stamnätet är dimensionerad för att inte hamna i den situation vi är i nu. Men det är idi*terna till politiker som är främst ansvariga för en massa dumma beslut som förstört vårt elsystem. Politikerna har blivit varnade men valt att ej lyssna. Får de pengar över är det regeringen som bestämmer vad de ska användas till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 4 minuter sedan, skrev Wangthong: Istället för att se till att vi har ett vettigt elnät, vilket ju är SVK's uppgift verkar de vara mera intresserade av att få in pengar via flaskhalsavgifter. Höga elpriser är ju en sanning. Varför vi har dessa priser är för att SVK inte har sköt sitt jobb och ser till att elnätet kan överföra den energi vi skapar. Nu är inte SVK ensamt ansvariga utan politikerna har hjälpt till att förstöra det energi producerande Sverige. De senaste 8 åren har varit extremt kostsamt för svenska folket. Det kommer att ta väldigt många år innan en fungerandde elproduktion med anpassad överföring är återställt. Kommer att kosta massor med miljarder. Göra det SVK ska göra se till att överföringskapacitet finns i stamnätet. Det är inget som man gör på en kafferast. Det kommer att ta massor med år. Men SVK är ingen ny instutition de har haft den uppgiften länge nu. Om inte stamnätet byggs ut kommer vi att ha detta problem lång tid framöver. Att betala ut stöd år efter år är enormt kapatalförstörande. 80 miljarder är en bra början! De borde ha sett till att stamnätet är dimensionerad för att inte hamna i den situation vi är i nu. Men det är idi*terna till politiker som är främst ansvariga för en massa dumma beslut som förstört vårt elsystem. Politikerna har blivit varnade men valt att ej lyssna. Får de pengar över är det regeringen som bestämmer vad de ska användas till. Det är politikerna som bestämmer vad SVK ska göra. SVK är en myndighet och kan inte själva hitta på en egen agenda. De arbetar på att förstärka och förbättra elnätet, men det tar som du skriver riktigt lång tid. https://www.svk.se/om-oss/sa-styrs-vi/ Svenska kraftnät är en statlig förvaltningsmyndighet som drivs i form av ett affärsverk. Uppdraget bestäms av regeringen och finansieras till största del genom avgifter. Svenska kraftnäts uppdrag bestäms av regeringen i instruktion för Affärsverket svenska kraftnät, genom det regleringsbrev som utfärdas varje år och enskilda regeringsuppdrag. Verksamheten finansieras till största del genom avgifter som regionnätsföretag, stora elproducenter och balansansvariga betalar till Svenska kraftnät. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 31 minuter sedan, skrev Wangthong: Här börjar du kasta ur dig saker och bryr dig inte om sanning eller nått. Riktigt otrevligt är det att beskylla folk för att vara lata och gå på bidrag. Har gått på bidrag en månad när jag var ung i västerbotten. Den månaden satte jag upp fågelholkar som beredskapsarbete. Hur var det nu igen. Skriver jag att jag vet att jag jobbat mer än dig? Du svarar inte ens på frågor! Titta på diskusionen ovan och tala om varför jag ska fortsätta att diskutera med dig? Du bara kastar ur dig en massa lögner! Svara på frågorna eller gå på sängen! Svarade på det, du tror du jobbat mera än mig skrev du, det hoppade du över i ditt svar Ja regeringen bestämmer var pengarna ska gå och nu till sörlänningar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 (ändrad) 2 minuter sedan, skrev Boa52: Svarade på det, du tror du jobbat mera än mig skrev du, det hoppade du över i ditt svar Ja regeringen bestämmer var pengarna ska gå och nu till sörlänningar Svara nu på hur du vet att du jobbat mer än andra 😗 Ändrades December 2, 2022 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 4 minuter sedan, skrev Boa52: Svarade på det, du tror du jobbat mera än mig skrev du, det hoppade du över i ditt svar Ja regeringen bestämmer var pengarna ska gå och nu till sörlänningar Att fördriva tiden med att tömma papperskorgar på ett socialkontor som dessutom är avlönat med skattepengar är ingen man kan kalla riktigt jobb. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 7 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Det är politikerna som bestämmer vad SVK ska göra. SVK är en myndighet och kan inte själva hitta på en egen agenda. De arbetar på att förstärka och förbättra elnätet, men det tar som du skriver riktigt lång tid. https://www.svk.se/om-oss/sa-styrs-vi/ Svenska kraftnät är en statlig förvaltningsmyndighet som drivs i form av ett affärsverk. Uppdraget bestäms av regeringen och finansieras till största del genom avgifter. Svenska kraftnäts uppdrag bestäms av regeringen i instruktion för Affärsverket svenska kraftnät, genom det regleringsbrev som utfärdas varje år och enskilda regeringsuppdrag. Verksamheten finansieras till största del genom avgifter som regionnätsföretag, stora elproducenter och balansansvariga betalar till Svenska kraftnät. Har jag fel eller har vi alla i Sverige bet in till denna där flaskhals grejen eller bara sörlänningarna. Har ni altid haft högre el taxa än vi i norrland, tror inte men nån vet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev måne: Att fördriva tiden med att tömma papperskorgar på ett socialkontor som dessutom är avlönat med skattepengar är ingen man kan kalla riktigt jobb. Gjorde väl inte det men tror du papperskorgen tömmer sig själv du ogillar också städare förstår jag Du är nog inte en så trevlig kille, ett stort ego Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: Har jag fel eller har vi alla i Sverige bet in till denna där flaskhals grejen eller bara sörlänningarna. Har ni altid haft högre el taxa än vi i norrland, tror inte men nån vet Före uppdelning i områden samt Före nedläggning av kärnkraft. Alla betalar in efter förbrukning, företag också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: Gjorde väl inte det men tror du papperskorgen tömmer sig själv du ogillar också städare förstår jag Du är nog inte en så trevlig kille, ett stort ego Precis nyss, skrev Boa52: Gjorde väl inte det men tror du papperskorgen tömmer sig själv du ogillar också städare förstår jag Du är nog inte en så trevlig kille, ett stort ego Har man någon hyfs i kroppen som håller man rent efter sig själv,och NEJ,jag är en otrevlig f-n Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev ThailandNovise: Före uppdelning i områden samt Före nedläggning av kärnkraft. Alla betalar in efter förbrukning, företag också. Alla betalar väl in efter förbrukning, min fråga var har sörlänningarna haft högre taksa än vi i norrland per kw/h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 1 minut sedan, skrev Boa52: Alla betalar väl in efter förbrukning, min fråga var har sörlänningarna haft högre taksa än vi i norrland per kw/h Efter uppdelning i områden och efter nedläggning av kärnkraft. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 3 minuter sedan, skrev måne: Har man någon hyfs i kroppen som håller man rent efter sig själv,och NEJ,jag är en otrevlig f-n Förstår det, men om du ska sköta ditt jobb, stressigt du menar att du också ska städa, tömma papperskorgen, i så fall var, är inte ditt jobb så viktigt, drar in lite pengar eller kunder, eller nått sånt om du ska hålla rent också. För att man är ett ego betyder inte att man är otrevlig, bara ego Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 3 minuter sedan, skrev Boa52: Förstår det, men om du ska sköta ditt jobb, stressigt du menar att du också ska städa, tömma papperskorgen, i så fall var, är inte ditt jobb så viktigt, drar in lite pengar eller kunder, eller nått sånt om du ska hålla rent också. För att man är ett ego betyder inte att man är otrevlig, bara ego Som egenföretagare kan man inte unna sig lyxen att ha extern städhjälp,skatten måste betalas så bidragen kan betalas ut Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 7 minuter sedan, skrev ThailandNovise: Efter uppdelning i områden och efter nedläggning av kärnkraft. När började den uppdelningen och hur mycket skilljer det per kw/h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 2, 2022 Dela Inlagd December 2, 2022 Precis nyss, skrev Boa52: När började den uppdelningen och hur mycket skilljer det per kw/h Varför frågar du saker som du enkelt kan ta reda på själv. Latgubbe! Du måste vara norrlänning (på bidrag...)🐸 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu