Amigo Inlagd Oktober 16, 2022 Dela Inlagd Oktober 16, 2022 24 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Har Finland sålt Vattenfall? Nej men det var nåt konstig med äffaren om Fortum, Uniper och nätverket i Finland, Sverige och Norge. Fjärrvärme, Stockholms energi (Stockholm Exergi) såldes 2021 Inte lätt att hålla reda på den härvan! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Oktober 16, 2022 Dela Inlagd Oktober 16, 2022 1 minut sedan, skrev Soengsang: Tex Värtans värmeverk(Exenrgi) går väl nära på 100% nu, då de producerar el av överskottet, och går väl inte särskilt mycket till värme just nu, och de får bra betalt för elen. Kan tänka mig det för värmen har de inte dragit igång i min kåk iallafall. Men själva elkablarna / infrastrukturen ägs nu av Ellevio som består pensionsförvaltarna OMERS Infrastructure, Tredje AP-fonden, Folksam och Första AP-fonden. Elen i Stockholm ska inte vara enkel. Alltid någon som ska tjäna en slant på något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Imperiale Inlagd Oktober 16, 2022 Dela Inlagd Oktober 16, 2022 Allt är MP och Gretas fel! Det är lite ironiskt att MP och Greta föll på eget grepp. De har predikat om dyrare energi. Jag tycker nästa lite synd om alla de som under många år har smutskasta och inte lyckas få väck Mp och Greta från rampljuset. Nu har strålkastarljuset slocknat för Cirkus Maskros & Greta pågrund av skyhöga energi priser, och likt en upphöjd filmstjärna har de sett sina bästa glansdagar bakom sig och får nu ställa sig näst bakerst i arbetslöshetskö bland alla fallna skådespelare. Längst bak i kön står Putin och hoppar jämfota och skriker….jag är ett militärt geni! Hela kön viker sig av skratt och skriker, håll tyst Putin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 16, 2022 Dela Inlagd Oktober 16, 2022 45 minuter sedan, skrev Imperiale: Allt är MP och Gretas fel! Det är lite ironiskt att MP och Greta föll på eget grepp. De har predikat om dyrare energi. Jag tycker nästa lite synd om alla de som under många år har smutskasta och inte lyckas få väck Mp och Greta från rampljuset. Nu har strålkastarljuset slocknat för Cirkus Maskros & Greta pågrund av skyhöga energi priser, och likt en upphöjd filmstjärna har de sett sina bästa glansdagar bakom sig och får nu ställa sig näst bakerst i arbetslöshetskö bland alla fallna skådespelare. Längst bak i kön står Putin och hoppar jämfota och skriker….jag är ett militärt geni! Hela kön viker sig av skratt och skriker, håll tyst Putin! Nu har lilla Greta vänt kappan och förespråkar mer kärnkraft. Allt för att stå i rampljuset 😉😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 16, 2022 Dela Inlagd Oktober 16, 2022 10 timmar sedan, skrev Kenneth4618: Ja och nedläggningen av Barsebäck startade det hela Ett Barsebäck som Danmark var mycket nöjda med, när det byggdes, men senare glömde bort att de uppskattat... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 27, 2022 Dela Inlagd Oktober 27, 2022 För att spara @Tommy och @apknug nerver låter jag bli uppdatera aktuella timpriset på el, det kan man kolla på https://www.vattenfall.se Elavtal med timpris om man är intresserat. Däremot tog jag reda hur våran elpris debiteras, just nu betalar vi 80 öre per kWh och from 01. januari höjs priset till 128 öre per kWh, prosentuellt är höjningen 60%. Glädjande att höra var att el ingår i p-plats hyran. 👍 Har nu haft värmaren på i en vecka och den har dragit 20 kWh, det finns en mätare i varje stolpe. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Oktober 27, 2022 Dela Inlagd Oktober 27, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Amigo: För att spara @Tommy och @apknug nerver låter jag bli uppdatera aktuella timpriset på el, det kan man kolla på https://www.vattenfall.se Elavtal med timpris om man är intresserat. Däremot tog jag reda hur våran elpris debiteras, just nu betalar vi 80 öre per kWh och from 01. januari höjs priset till 128 öre per kWh, prosentuellt är höjningen 60%. Glädjande att höra var att el ingår i p-plats hyran. 👍 Har nu haft värmaren på i en vecka och den har dragit 20 kWh, det finns en mätare i varje stolpe. Är det både motor och kupevärmare för 20 kW låter lite? Hissa ner rutorna så värmer du även utanför bilen Ändrades Oktober 27, 2022 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 27, 2022 Dela Inlagd Oktober 27, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev apknug: Fast elen "ingår" i hyran. Det är en fast kostnad varje månad? Hur bestäms hur många kWh som ni betala för? Kollar de fg år och delar totalen för kåken med antal lägenheter och nån faktor pga av lägenhetsstorlek? Varje lägenhet har sin egen mätare i källaren. Nu bytte de mätaren för ett par månader sedan, väntar jag bara att de ska börja debitera elen separat, menar alltså att var och en antecknar sitt elavtal själv, är nog bara tidsfråga då kommer alla nät-. o mätaravgifter. Bad om att få ID numret till mätaren men det visste hon inte vad det är för nåt! Man skulle fråga förvaltaren som satt bredvid men höll tyst. Troligen satte de en mätare som kan fjärrläsas. Förbrukning avräknas varje år, 30 september och diffen faktureras/tillgodogörs i januari hyran tror jag, eftersom vi får hyres avierna kvartalvis. Ändrades Oktober 27, 2022 av Amigo Skrev det som är med kursiv. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 27, 2022 Dela Inlagd Oktober 27, 2022 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev uptoyou: Är det både motor och kupevärmare för 20 kW låter lite? Hissa ner rutorna så värmer du även utanför bilen Det tycker jag med! Bara kupevärmaren drog 1200 w och vad kan en blockvärmare dra, 700-800 w kanske. Timern slår elen på tre timmar innan avgångstiden som man matar in. så med enkel matematik, 2 kWh x 3 x 7 = 42 Men tog bilder 19. oct och 26. sept Nu var bilen kall två morgnar när jag skulle köra sambon till jobbet, misstänte att det var fel på kupevärmaren så köpte en oanvänd second hand på 1500 w, om det inte hjälper får nog köpa en med 2 kWh effekt. Ändrades Oktober 27, 2022 av Amigo Bild jäveln Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 27, 2022 Dela Inlagd Oktober 27, 2022 6 timmar sedan, skrev Amigo: Det tycker jag med! Bara kupevärmaren drog 1200 w och vad kan en blockvärmare dra, 700-800 w kanske. Timern slår elen på tre timmar innan avgångstiden som man matar in. så med enkel matematik, 2 kWh x 3 x 7 = 42 Men tog bilder 19. oct och 26. sept Nu var bilen kall två morgnar när jag skulle köra sambon till jobbet, misstänte att det var fel på kupevärmaren så köpte en oanvänd second hand på 1500 w, om det inte hjälper får nog köpa en med 2 kWh effekt. Tur att man har varmgarage. Och dieselvärmare i fall man mot förmodan skulle bli tvingad att parkera utomhus De är kyligt här i Stockholm. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 27, 2022 Dela Inlagd Oktober 27, 2022 7 timmar sedan, skrev Amigo: Varje lägenhet har sin egen mätare i källaren. Nu bytte de mätaren för ett par månader sedan, väntar jag bara att de ska börja debitera elen separat, menar alltså att var och en antecknar sitt elavtal själv, är nog bara tidsfråga då kommer alla nät-. o mätaravgifter. Bad om att få ID numret till mätaren men det visste hon inte vad det är för nåt! Man skulle fråga förvaltaren som satt bredvid men höll tyst. Troligen satte de en mätare som kan fjärrläsas. Förbrukning avräknas varje år, 30 september och diffen faktureras/tillgodogörs i januari hyran tror jag, eftersom vi får hyres avierna kvartalvis. Vi har separata elmätare och har haft det länge. Föreningen förhandlar om elpriset för det gemensamma avtalet och vi delar på avgiften. Samma med internet. Jag är visserligen tvingad till att betala 99 kr/månad eftersom det är ett kollektivt beslut på årsmötet men jag röstade ju själv ja. 250Mbit Fiber för 99kr är ju inget att klaga på. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 4, 2022 Dela Inlagd November 4, 2022 Vindkraft är framtiden 😉😉😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 Inte verkar kärnkraft bli framtid heller? https://sverigesradio.se / Tyskt företag ska inte bygga ny kärnkraft i Sverige Nu får Jimmy börja lobba, lova några miljader så löser det. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 2 timmar sedan, skrev Amigo: Inte verkar kärnkraft bli framtid heller? https://sverigesradio.se / Tyskt företag ska inte bygga ny kärnkraft i Sverige Nu får Jimmy börja lobba, lova några miljader så löser det. Finns andra som kan bygga och det behöver inte vara vid Barsebäck 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 54 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Finns andra som kan bygga och det behöver inte vara vid Barsebäck 🙂 Det får man hoppas, och att det blir en svensk aktör så skattepengar inte försvinner utomlands. Rosatom har ju en lång erfarenhet av att bygga. 🤣 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 10, 2022 Dela Inlagd November 10, 2022 https://www.svt.se/nyheter/inrikes/de-vill-ge-sverige-manga-sma-karnkraftverk “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 11, 2022 Trådstartare Dela Inlagd November 11, 2022 låga timpris, 0kr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd November 13, 2022 Dela Inlagd November 13, 2022 On 2022-10-16 at 21:15, skrev Tommy: Ett Barsebäck som Danmark var mycket nöjda med, när det byggdes, men senare glömde bort att de uppskattat... MVH Boken smarta danskar består endast av en tom pärm. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 23, 2022 Dela Inlagd November 23, 2022 Nu jäklar får oraklet hugga ved dygnet runt 😁 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 24, 2022 Dela Inlagd November 24, 2022 😉 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 Skönt med 25gr så här års, tycker 27 blir lite väl varmt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 Jag har gratis el då frugan betalar elräkningarna 😁 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 Jag har mina räkningar på autogiro, så inte en aning om hur mycket elen kostar? Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 Nu har ju Ebba gått ut och lovat "kanske" elbidrag i feb. Ebba hur kan man lita på henne som lurade en gammal gubbe på stugan och desutom åkte dit för förtal Huva Dessutom så bara till sörläningar ok ni har haft det tufft men det har vi norrläningar varje år med elräkningen, vi behöver det dubbla kw/h mot en villa i söder inte har vi fått nåt bidrag. Vi har valt att bo här men det har ni sörläningar också gjort, bo i södra sverige Utbet i kontanter genom försäkringskassan, va f-n har inte f-kassan annat att göra än att vara ett utbetkontor HUVA Var tusan är er boss SD gubben gör han en Clio gömmer sej bakom en pelare och flinar Bryr mej inte så mycket vem som sitter i regeringe bara det funkar det här gör det inte rent löjligt betende😟 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd December 1, 2022 Dela Inlagd December 1, 2022 1 minut sedan, skrev Boa52: Nu har ju Ebba gått ut och lovat "kanske" elbidrag i feb. Ebba hur kan man lita på henne som lurade en gammal gubbe på stugan och desutom åkte dit för förtal Huva Dessutom så bara till sörläningar ok ni har haft det tufft men det har vi norrläningar varje år med elräkningen, vi behöver det dubbla kw/h mot en villa i söder inte har vi fått nåt bidrag. Vi har valt att bo här men det har ni sörläningar också gjort, bo i södra sverige Utbet i kontanter genom försäkringskassan, va f-n har inte f-kassan annat att göra än att vara ett utbetkontor HUVA Var tusan är er boss SD gubben gör han en Clio gömmer sej bakom en pelare och flinar Bryr mej inte så mycket vem som sitter i regeringe bara det funkar det här gör det inte rent löjligt betende😟 Hur mycket i Sossarnas budget hade gått till din elräkning eller till att sänka bensinpriset? Inte ett öre.. Nuvarande regering fick ta över en uselt skött ekonomi i ett väldigt tufft läge. 8 år av vanskötsel från Sossarna sätter spår som man inte tvättar bort på en kvart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu