Naam jai Inlagd Augusti 12, 2022 Dela Inlagd Augusti 12, 2022 1 timme sedan, skrev Nerike: Ja ägaren hette Lasse visst låg den på Central Road mellan Beach road och 2 road, i närheten av Tops Stämmer... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Augusti 12, 2022 Dela Inlagd Augusti 12, 2022 2 timmar sedan, skrev Nerike: Ja ägaren hette Lasse visst låg den på Central Road mellan Beach road och 2 road, i närheten av Tops Det låg mittemellan 7:an och Certral road. Det står fortfarande namnet på Google map Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 12, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2022 2 timmar sedan, skrev bajen: Globetrotter låg väl på soi 8 mvh bajen Nej den låg på Central Road som jag skrev först, och har fått det bekräftat av gamla thairävar Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 12, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2022 25 minuter sedan, skrev Mankan: Det låg mittemellan 7:an och Certral road. Det står fortfarande namnet på Google map Ja ungefär som jag beskrev, man gick in från Central road eller Beach road Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Augusti 12, 2022 Dela Inlagd Augusti 12, 2022 Chess Bar Pattaya Land, Sweet Bar Soi Yamato, Den Glade Vikingen Second Road vid Soi 7 Kock-Bosses Bar, Pattayaland där Classroom1 öppnades, Oldtimers Bar ägaren är lite blyg men har skrivit här i tråden , PlayBoy Soi Diamond även Svenska HardRock låg på Soi Diamond mitt över där MacSweden hade sin krog. Sen har det funnits några till som öppnades under högsäsong och fick slå igen efter Songkran. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Augusti 12, 2022 Dela Inlagd Augusti 12, 2022 7 timmar sedan, skrev Nerike: Kan nog inte hålla med dig om det, finns alltid ett värde den utgår efter omsättning, läge, hyra. Har jobbat som företagsmäklare (auktoriserad) i 25 år, och har sålt hur många pubar, barer, restauranger, hotell mm. som helst Och dom flesta är inte ägare av lokalen, men äger inkråmet. Även om jag inte äger nåt utan bara hyr ett nyckelfärdig rörelse, så finns det ett värde om den går med plus Men skulle den gå minus då finns inget värde, varken om du äger lokalen, inventarierna mm. eller inte, äger du ja blir värdet lokalvärdet samt viss värde på i inventarierna, äger du inte då ska man bara bli glad att nån tar över hyreskontraktet och kanske liten slant för inventarierna (om du äger inventarierna) Finns inga dåliga ställen, utan bara dåliga krögare I Sverige är det säkert som du säger. I Thailand finns så många osäkerhetsfaktorer, tex hur bra kommer du komma överens med farbror blå och personalen, och hur länge tänker du orka supa med kunderna. Nid, hur länge orkade han kröka ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Augusti 12, 2022 Dela Inlagd Augusti 12, 2022 7 timmar sedan, skrev Nerike: Redan 1975, måste vara en av dom första (svenskar) som öppna en bar i LOS, 1975 så var Pattaya i startgroparna mot vad det är idag Har/hade en kompis som började åka till LOS omkring 1979-1980, han började bygga sitt hus tidigt 80-tal i Pattaya men han är tyvärr död nu. Han har berättat många historier om LOS samt om Pattaya, när jag skulle åka första gången så sa alla thaiexperter vad man kan göra och inte göra hur man ska skulle uppföra sig mm. Man inte han, han sa bara åk ner du och var bara glad så löser sig det mesta. Och det tog jag till mig och det rådet ger jag till alla som fråga mig inför deras första resa, men jag varnar dom också, att dom kommer få gula febern En undran, jag var hem i Tjorvens kåk där på 3:e gatan hur gick det med den tog döttrarna över den eller sålde han innan han dog. Jag minns att det var en idi*t(thai) till granne som hade en plätt främre delen av trekanten och vägrade sälja den delen till Tjorven. Den kåken har ett väldigt centralt läge i dagens Pattaya, Skrapis bodde nära där på Soi DoDee. "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 12, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 12, 2022 20 minuter sedan, skrev Broskan: En undran, jag var hem i Tjorvens kåk där på 3:e gatan hur gick det med den tog döttrarna över den eller sålde han innan han dog. Jag minns att det var en idi*t(thai) till granne som hade en plätt främre delen av trekanten och vägrade sälja den delen till Tjorven. Den kåken har ett väldigt centralt läge i dagens Pattaya, Skrapis bodde nära där på Soi DoDee. Kan väl säga så här att han ägde aldrig fastigheten (marken som folk säger, men det är fel, men det kan jag förklara senare) utan han hyrde den på 30X3 år, men han byggde byggnaden mm. Och han hyrde marken av dom som startade Palm lodge idag heter Twin Palms Resort, och dom i sin tur vart av med Palm Lodge när mannen dog och dom som ägde markem höjde hyran så det fanns ingen vinst kvar då valde dom att avsluta hyreskontraktet, mer om det kan jag skriva om senare i denna tråd så jag har lite skvaller också. Och min information kommer från källa själv det vill säga Papa Tjong = Tjorven Angående huset så löste ägarinnan ut honom efter hennes man dog, men inte på en gång utan tog några år innan hon frågade honom, och fick ett erbjudande som han inte kunde säga nej till. Jag vet summan då jag var med några gånger till ägarinnan, men som sagt mycket bra att du tog upp detta vid skvaller vid stenbordet. Jag kommer förklara mer om detta under helgen men just nu tar jag mig en öl vid ett glasbord. Så du kommer få mer info om hans hus mm. Under helgen Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 17 timmar sedan, skrev Nerike: Redan 1975, måste vara en av dom första (svenskar) som öppna en bar i LOS, 1975 så var Pattaya i startgroparna mot vad det är idag Har/hade en kompis som började åka till LOS omkring 1979-1980, han började bygga sitt hus tidigt 80-tal i Pattaya men han är tyvärr död nu. Han har berättat många historier om LOS samt om Pattaya, när jag skulle åka första gången så sa alla thaiexperter vad man kan göra och inte göra hur man ska skulle uppföra sig mm. Man inte han, han sa bara åk ner du och var bara glad så löser sig det mesta. Och det tog jag till mig och det rådet ger jag till alla som fråga mig inför deras första resa, men jag varnar dom också, att dom kommer få gula febern Första Svensken som öppnade en bungalow resort samman med sin kärring i Pattaya var Gotlänning och platsen hette Sutin Guesthouse Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 11 timmar sedan, skrev Broskan: Chess Bar Pattaya Land, Sweet Bar Soi Yamato, Den Glade Vikingen Second Road vid Soi 7 Kock-Bosses Bar, Pattayaland där Classroom1 öppnades, Oldtimers Bar ägaren är lite blyg men har skrivit här i tråden , PlayBoy Soi Diamond även Svenska HardRock låg på Soi Diamond mitt över där MacSweden hade sin krog. Sen har det funnits några till som öppnades under högsäsong och fick slå igen efter Songkran. //Broskan Tack för det. Det skulle vara skoj att få se dig i Pattaya igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
möljis Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 11 timmar sedan, skrev Broskan: Chess Bar Pattaya Land, Sweet Bar Soi Yamato, Den Glade Vikingen Second Road vid Soi 7 Kock-Bosses Bar, Pattayaland där Classroom1 öppnades, Oldtimers Bar ägaren är lite blyg men har skrivit här i tråden , PlayBoy Soi Diamond även Svenska HardRock låg på Soi Diamond mitt över där MacSweden hade sin krog. Sen har det funnits några till som öppnades under högsäsong och fick slå igen efter Songkran. //Broskan Här fick du med allihop, fan vilket minne du har. Han som hade MacSweden var väl nästan lika ilsken som Lasse på Globetrotter. Lasse fick ju sitt ställe sålt, och det ska han vara glad för, för det låg rätt illa till. Han är inte så frisk längre. Jag har dock inte sett honom sen han hade Globetrotter. Dom som hade Playboy, var från Göteborg, om jag inte minns fel. Dom hade Pattayas bästa shorttime rum, man kunde ligga och titta ner på kunderna i samtidigt som man roade sig med nån dam, har jag hört grabbarna säga....😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 2 timmar sedan, skrev möljis: Tack för det. Det skulle vara skoj att få se dig i Pattaya igen Kan höra av mig nästa gång jag är i Pattis. //Broskan "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 On 2022-08-12 at 05:55, skrev pust: Krogen på lk metro,svensk ägare norrlänning 🍺 Han skulle inte vilja bli kallad norrlänning utan jämtlänning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 Apropå Tahitian Queen. En av servitriserna berättade för mig att hon hade arbetat sammanlagt 21 år på TQ: "- I love it here. Everyone is my friend and my family." Häpnadsväckande, särskilt i Thailand. Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 En kille som skrev en del här förr under Pingislover hade en bar som hette Scoter eller något liknande. Träffade honom på Bananen men hamnade aldrig på hans bar av någon konstig anledning. Scandalic har även svensk ägare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Augusti 13, 2022 Dela Inlagd Augusti 13, 2022 3 timmar sedan, skrev Fredman: En kille som skrev en del här förr under Pingislover hade en bar som hette Scoter eller något liknande Här finns en 100% sann historia innehållande @Pingislover och undertecknad 🤣 även ett gäng bilder Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 On 2022-08-13 at 11:11, skrev Fredman: En kille som skrev en del här förr under Pingislover hade en bar som hette Scoter eller något liknande. Träffade honom på Bananen men hamnade aldrig på hans bar av någon konstig anledning. Scandalic har även svensk ägare. On 2022-08-13 at 14:41, skrev Enis: Här finns en 100% sann historia innehållande @Pingislover och undertecknad 🤣 även ett gäng bilder Enis Knappast en Bar, Scooter supper club var mer åt restauranghållet, var där ett par gånger, en massa trevliga Vespa grejer i inredningen. Blev kompis med Pingis och så småningom bjöd han med mej och frugan på en Sek Loso konsert i Bangkok, frugan vart överlycklig! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 1 minut sedan, skrev Amigo: Var väl ditt ställe? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 Precis nyss, skrev Naam jai: Var väl ditt ställe? Jäpp, det var en sorlig histori. Men jag klarade mig med torra fötter till sist. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 31 minuter sedan, skrev apknug: Han @Pingislover skrev en hel del förr, bra grejer, vad gör / är människan nu? Jag vet faktiskt inte, han besökte MPR senast i April 2019... Kanske @Enis vet något som han vill dela? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2022 (ändrad) 58 minuter sedan, skrev apknug: Han @Pingislover skrev en hel del förr, bra grejer, vad gör / är människan nu? Hej! Jag känner honom och pratar med han då och då, han kör TMA-bil idag Och hans pub eller som nån skrev här var lite mer åt restauranghållet, fast han hade ett antal Vespor, den svartvita bilden på vespa med sidovagn (finns bild i länk som Enis skicka), den hade även ett släp. Den den gul/bruna/guld metallic färgade vespan ( finns bild i tråden Enis skicka), vart jag erbjuden att köpa för 40 000 Bath, men det är några år sedan, skulle ha köpt den, för den var totalrenoverad och dom står lite mer idag eller mycket mer idag men det har jag sagt till han också, ibland måste man slå till om ett klipp dyker upp. Tror inte han har nån Vespa kvar, eller har för mig att han har sagt att han sålt allt inom Vespa i Thailand han hade Ändrades Augusti 15, 2022 av Nerike Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 On 2022-08-12 at 22:56, skrev apknug: Jo du har rätt. Men man måste gå över en av de stora gatorna ner från sucken om man är på tops (kan aldrig skilja på dem) , har dock för mig att man såg en skylt med globetrotter om man var utanför tops. Hela tops "huset" med bowling och grejer verkar dock stängt när man åker förbi nu... Tops har ju varit borta säkert 10 år men lite verksamhet har ändå funnits där tills covid kom antar jag. Såg en skylt där idag från nåt "Demolition" company så snart rivs väl hela stället. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Augusti 15, 2022 Dela Inlagd Augusti 15, 2022 20 minuter sedan, skrev Esspe: Tops har ju varit borta säkert 10 år men lite verksamhet har ändå funnits där tills covid kom antar jag. Såg en skylt där idag från nåt "Demolition" company så snart rivs väl hela stället. Gilla Tops...bra å billig mat i restaurangen...synd det försvann, är i den åldern att alla förändringar suger 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Augusti 15, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 15, 2022 3 timmar sedan, skrev apknug: Ja inne på tops fanns väl Pattayas mig veterligen enda "stenbord" i AC. Såg alltid lite gubbar där inne som satt och drack öl som de köpt där, har för mig att de fick ett klistermärke på ölen som bevisade att den kom därifrån. Inte nog med det, sparade man klistermärken så fick man rabbat alla BTT butiker Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts