Jump to content
IGNORERAD

Kända barer som har försvunnit, samt lite skvaller om dom

Nerike

Recommended Posts

Den mytomspunna baren Mosquito Bar, den har jag tyvärr aldrig vart på då jag kom ner försent till Pattaya då den hade lagts ner precis innan jag kom ner, och jag som hade hört så mycket om den, tänk er min besvikelse när jag fick höra att den inte fanns längre.

Flaggan där har man vart och ätit/druckit ett antal gånger, men där kunde ägaren ha ett varierat humör men för det mesta var det bra där.

Maitans får vi inte glömma det var också ett vatten håll, med ett varierat humör.

Nid:s bar jag hur många gånger hade man inte kul där, och det var där nån/några MPR medlemmar brukade sätta upp 100 bathare på olika ställen som tjejerna klättrade efter och hade kul.

fyll gärna på med bilder om ni har samt nämn vilka baren ni tyckte om som inte finns mer typ Tahitian Queen även dom jag har nämnt.
Måste finnas mycket roligt att berätta ta Tahitian Queen som exempel den äldsta baren i Pattaya innan dom stängde tror dom hade öppet 40-45 år.

Jag kommer lägga upp bilder senare, på dom barer jag har kvar efter alla datorbyten, kommer även skriva mer skvaller men som sagt vart tvungen att börja tjatet vid stenbordet.

Ändrades av Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

• Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Scandinaviancorner

93

• Nerike

42

• Risifrutti

7

• Naam jai

6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Scandinaviancorner
19 minuter sedan, skrev Nerike:

Den mytomspunna baren Mosquito Bar, den har jag tyvärr aldrig vart på då jag kom ner försent till Pattaya då den hade lagts ner precis innan jag kom ner, och jag som hade hört så mycket om den, tänk er min besvikelse när jag fick höra att den inte fanns längre.

Flaggan där har man vart och ätit/druckit ett antal gånger, men där kunde ägaren ha ett varierat humör men för det mesta var det bra där.

Maitans får vi inte glömma det var också ett vatten håll, med ett varierat humör.

Nid:s bar jag hur många gånger hade man inte kul där, och det var där nån/några MPR medlemmar brukade sätta upp 100 bathare på olika ställen som tjejerna klättrade efter och hade kul.

fyll gärna på med bilder om ni har samt nämn vilka baren ni tyckte om som inte finns mer typ Tahitian Queen även dom jag har nämnt.
Måste finnas mycket roligt att berätta ta Tahitian Queen som exempel den äldsta baren i Pattaya innan dom stängde tror dom hade öppet 40-45 år.

Jag kommer lägga upp bilder senare, på dom barer jag har kvar efter alla datorbyten, kommer även skriva mer skvaller men som sagt vart tvungen att börja tjatet vid stenbordet.

Mosqito bar i Bangkok har jag varit många gånger  har en massa fyllebilder därifrån någonstand och på Venus bar som åg granne och Copenhagen på andra sidan gatan  Historiska barer för sjöfolken som kom och gick . och för alla Scandinaviska sjöfolk

Precis nyss, skrev Scandinaviancorner:

Mosqito bar i Bangkok har jag varit många gånger  har en massa fyllebilder därifrån någonstans och på Venus bar som låg granne och Copenhagen på andra sidan gatan  Historiska barer för sjöfolken som kom och gick . och för alla Scandinaviska sjöfolk som bodde där

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mosqito bar i Bangkok har jag varit många gånger  har en massa fyllebilder därifrån någonstans och på Venus bar som låg granne och Copenhagen på andra sidan gatan  Historiska barer för sjöfolken som kom och gick . och för alla Skandinaviska sjöfolk

Hej och välkommen till det riktiga Thailand som alla tjatar om, eller vad ska man säga.
För mig är väl Thailand så fort man sätter ner sina fötter på thailändsk mark, och vad skulle Thailand vara utan alla gamla rävar och erat tjat vid stenborden.

Utom dom historierna hade jag aldrig åkt till Thailand för jag hade inte vetat nåt om Thailand utan era historier, den som säger nåt annat ljuger för sig själv.
Ett land blir populärt via folk som åker till det landet och berättar om det när dom kommer hem, som i sin tur åker ner och berättar för andra osv.

Så måste tacka er alla gamla rävar som har gjort att jag har fått upp ögonen för Thailand, och jag har inte ångrat mig en dag även efter alla kostsamma projekt men har haft kul under tiden och det går inte att gråta efter spilld mjölk.

Jag har aldrig träffat dig live men vi har tjatat med varandra på detta forum, var på väg många gånger till din mytomspunna lilla krog men som alltid så kom det nåt annat i vägen när man väl var nere, och det ångrar jag skulle vart kul att tjata med dig samt ha besökt din bar den låg på min lista, tror du har mycket att berätta om dina resor.

Ta en sådan sak att du har vart på Mosqito bar i Bangkok, det är nog inte många kvar som kan säga det jag bara ryser när jag läser om det, det var den första baren jag hörde talas om i Thailand, men jag hörde lite om Venus också samt Copenhagen men det nya du kom med är att dom låg nära varandra det visste jag inte.

Sedan har jag hört att Amerikanska sjömän inte fick gå till Mosqito bar, men som sagt det är vad jag har hört och du borde veta nåt om det.

Vart håller du till nu i Thailand vore kul att träffa dig live och höra lite tjat vid ett stenbord i det riktiga Thailand som några säger men både du och jag vet vad Thailand är, ett livsnjutarland som höjer våran livskvalité.

Dela på andra sajter

TQ lever i allra högsta grad, jag var där flera gånger i juli månad.

received_1072494813357584.jpeg

Ändrades av Lucky
La till en bild

Fd Abercrombie på MPR.

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
38 minuter sedan, skrev Nerike:

Hej och välkommen till det riktiga Thailand som alla tjatar om, eller vad ska man säga.
För mig är väl Thailand så fort man sätter ner sina fötter på thailändsk mark, och vad skulle Thailand vara utan alla gamla rävar och erat tjat vid stenborden.

Utom dom historierna hade jag aldrig åkt till Thailand för jag hade inte vetat nåt om Thailand utan era historier, den som säger nåt annat ljuger för sig själv.
Ett land blir populärt via folk som åker till det landet och berättar om det när dom kommer hem, som i sin tur åker ner och berättar för andra osv.

Så måste tacka er alla gamla rävar som har gjort att jag har fått upp ögonen för Thailand, och jag har inte ångrat mig en dag även efter alla kostsamma projekt men har haft kul under tiden och det går inte att gråta efter spilld mjölk.

Jag har aldrig träffat dig live men vi har tjatat med varandra på detta forum, var på väg många gånger till din mytomspunna lilla krog men som alltid så kom det nåt annat i vägen när man väl var nere, och det ångrar jag skulle vart kul att tjata med dig samt ha besökt din bar den låg på min lista, tror du har mycket att berätta om dina resor.

Ta en sådan sak att du har vart på Mosqito bar i Bangkok, det är nog inte många kvar som kan säga det jag bara ryser när jag läser om det, det var den första baren jag hörde talas om i Thailand, men jag hörde lite om Venus också samt Copenhagen men det nya du kom med är att dom låg nära varandra det visste jag inte.

Sedan har jag hört att Amerikanska sjömän inte fick gå till Mosqito bar, men som sagt det är vad jag har hört och du borde veta nåt om det.

Vart håller du till nu i Thailand vore kul att träffa dig live och höra lite tjat vid ett stenbord i det riktiga Thailand som några säger men både du och jag vet vad Thailand är, ett livsnjutarland som höjer våran livskvalité.

Visst fick Yankarna gå ner på Waterfronten och Mosqito, men dom fick ju oftast stryk av Scandinaverna , var stora i käften

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Lucky:

TQ lever i allra högsta grad, jag var där flera gånger i juli månad.

received_1072494813357584.jpeg

Jag har en kompis som älskar stället och jag har vart där några gånger, och det var min kompis som sa att dom hade lagt ner

Läste även det på denna site
https://www.pattayamail.com/featured/tahitian-queen-pattayas-oldest-bar-calls-it-quits-after-42-years-339508

Men som sagt jag har tydligen fel eftersom du har ju vart där

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Per Kastrup ägaren till Copenhagen bar ,han flyttade senare till Pattaya där han öppnade en Copenhagen också

Per Kastrup Leif Morgensen.jpg

Copenhagen kan vara 1976

copenhagen bar.jpg

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Per Kastrup ägaren till Copenhagen bar ,han flyttade senare till Pattaya där han öppnade en Copenhagen också

Per Kastrup Leif Morgensen.jpg

Copenhagen kan vara 1976

copenhagen bar.jpg

Var låg Copenhagen i Pattaya, åter igen kul min dina bilder.
Kommer ihåg alla historier och bilder man fick se från Thailand, från gamla thairävar från Örebro

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev pust:

Var på TQ i förrgår, var bättre förr 👌

Kul att höra tyckte också det var bättre förr, för ca 15-20 år sedan sista jag var där 2019 tyckte jag det var lite stelt

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Mariners Club i hamnen

Mariners club bangkok,..jpg

mariners club.jpg

Fan det borde finns guldkarma som man kan ge, för nu snackar vi historia och historiska bilder.
Det måste räddas till eftervärlden, du sitter på en guldgruva, du borde göra en bok om dina resor samt dina bilder på olika ställen

Dela på andra sajter

Guest Fredman

En stor fördel med TQ är att de spelar rock. Det samma på Tim Beer bar på second road. Någon som vet om de öppnat igen?

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Visst fick Yankarna gå ner på Waterfronten och Mosqito, men dom fick ju oftast stryk av Scandinaverna , var stora i käften

Haha det var det jag hörde och det var därför dom inte fick gå dit, men du har gett mig rätt svar att dom fick gå dit.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Fredman:

En stor fördel med TQ är att de spelar rock. Det samma på Tim Beer bar på second road. Någon som vet om de öppnat igen?

Fråga pust han är där nere

Fanns en bar som hette Heart Beat i Jomtien, som spelade rock nu snackar gubbarock typ 3 ackordsrock som Elvis, Buddy Holly mm.
Vet ej om dom finns kvar är säkert 15 års sedan jag var där samt hörde nåt om den baren, var många gamla rävar där även utanför vid stenborden

Ändrades av Nerike

Dela på andra sajter

Guest Fredman

La Chiquita var ju ett guesthouse men med bar. Startat många kvällar där med billig bira, biljard och dart.

Wickeh sa alltid att läget var bra men skulle bli ännu bättre i framtiden. Nu med Tree Town så är läget riktigt 
bra men finns inte sedan 2009. 

Dela på andra sajter

Självklart får ni ge tips om bra barer med stenbord, jag själv älskar historia och kommer sitta och vänta med spänning för att se gamla kort och historier

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

var ju ett guesthouse men med bar. Startat många kvällar där med billig bira, biljard och dart.

Wickeh sa alltid att läget var bra men skulle bli ännu bättre i framtiden. Nu med Tree Town så är läget riktigt 
bra men finns inte sedan 2009. 

Kommer ihåg stället med namn men tror inte jag har vart där, och skulle jag ha vart där så har jag nog vart i alkoholens nirvana

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
35 minuter sedan, skrev Nerike:

Var låg Copenhagen i Pattaya, åter igen kul min dina bilder.
Kommer ihåg alla historier och bilder man fick se från Thailand, från gamla thairävar från Örebro

Kommer inte ihåg fråga hasse softrock han vet. 

Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Nerike:

Fanns en bar som hette Heart Beat i Jomtien, som spelade rock nu snackar gubbarock typ 3 ackordsrock som Elvis, Buddy Holly mm.
Vet ej om dom finns kvar är säkert 15 års sedan jag var där samt hörde nåt om den baren, var många gamla rävar där även utanför vid stenborden

Dom finns tydligen kvar men ej i Jomtien utan dom har flyttat till Pattaya för ett antal år sedan sa en kompis till mig, blir att uppsöka den nästa resa.
Ska ligga på Soi Diana
Heartbeat.jpg.43e04e21b5ff4e53dccc46ef8eab7736.jpg

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Kommer inte ihåg fråga hasse softrock han vet. 

Finns han kvar har inte vart på Soi Post Office sedan nån gång mellan 2006-2008, och finns han kvar ska jag lägga till på min måste lista nästa resa ner.

Dela på andra sajter

Här kommer en liten lista, rätta mig om jag har fel.
Hasse soft rock cafe, finns den kvar så blir det på min lista vid nästa resa
Flaggan stängt
Nid bar stängt eller är det dom som heter Nid 2005 bar nu
Soi Sixten Bar  stängt
Heaven Bar stängt tror jag men nån vet kanske

Salt n Pepper blir på min lista vid nästa resa
Nyhavn stängt
Palm Lodge finns inte kvar dom bytte namn och ägare, heter idag Twin Palms Resort
MacSweden stängt
Ingos bar stängt.

Fyll gärna på listan, jag ska leta rätt på bilder på vissa av barerna som jag har vart på, samt andra klassiska ställen men det får bli efter jobbet.

Ändrades av Nerike

Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg Sabai land i Pattaya, som låg vid Soi 2, hela det kvarteret med öl barer är tyvärr rivit nu, men finns Sabai land kvar.

Öl skeppen vid soi 2 som dom har rivit, där har man bränt en och en annan krona, men hur kul hade man inte där

Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...