Jump to content

IGNORERAD

Fina moppar och mc

Nicholas

Recommended Posts

IMG_20200201_161947.jpg.af696284aafea49ee58c224c73361cc9.jpg

• Ge karma 3
  • Hmm? 1
  • Haha 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev UglyFarang:

IMG_20200201_161947.jpg.af696284aafea49ee58c224c73361cc9.jpg

Du kör väl inte omkring på en sådan här i trafiken i Thailand.???
Nån jävla självbevarelsedrift har du väl?

Helt ofattbart

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Helt ofattbart

Jo, jag kör den till och från Thailand varje vinter.

• Haha 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev UglyFarang:

Jo, jag kör den till och från Thailand varje vinter.

Fräckt.
Mycket papper med alla viseringar?

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev biker:

Fräckt.
Mycket papper med alla viseringar?

Massor men jag slipper incheckningen på Kastrup.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Massor men jag slipper incheckningen på Kastrup.

Gott nytt år

Undvik Kastrup, ett skitställe 👍

Ha det gott

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev biker:

Gott nytt år

Undvik Kastrup, ett skitställe 👍

Ha det gott

Jag undviker numera det landet så mycket som det är möjligt.

Dela på andra sajter

On 2024-12-31 at 20:06, skrev biker:

Helt ofattbart

Jag tog bilden på parkeringen till en av marknaderna i Hua Hin för några år sedan, föraren hade ett rejält skadat vänsterben så detta var nog hans enda möjlighet att ta sej rent på egen hand.

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Jag undviker numera det landet så mycket som det är möjligt.

För att det är dyrt för oss svenskar eller?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev uptoyou:

För att det är dyrt för oss svenskar eller?

Nordens araber.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Nordens araber.

Danskarna är väl dom i Norden som är mest emot invandring?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev uptoyou:

Danskarna är väl dom i Norden som är mest emot invandring?

Då har du missat Finland, danskarna ÄR Nordens araber.

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev stjp8729:

Kör inte bara med typ 220 - 230 Hk som på Yamaha YZF-R1an med GYTR delar.

Här Yamaha Championship med Yamaha R15 med ringa 20 Hk.

1693304182756.jpg.fb921c3f56f64087bcd07bfd35d75b90.jpgFB_IMG_1692449020472.jpg.38497bc8422d7ba1ee4ea5422dc883dc.jpgFB_IMG_1692448705210.jpg.1f07ceed5abdcf42d98030842053683a.jpgFB_IMG_1693296615143.jpg.872428b782bc0e02386a1e95072d3b3b.jpg1693304189978.jpg.ca5b19f09d42a820ce5a33f4003b3222.jpg

Vad är det för reglemente i de olika klasserna?

Är det några typ standard/superstock eller är det fritt så länge man håller sej till magnetiska material i vissa delar?

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Vad är det för reglemente i de olika klasserna?

Är det några typ standard/superstock eller är det fritt så länge man håller sej till magnetiska material i vissa delar?

Lite olika reglemente beroende på vilket race, en del i princip helt fria förutom safety (tex inga sidostöd, najade bultar, etc). 

Men för att kunna köra i alla klasser så kör jag med tex. standard ECU (förutom software calibration).

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev stjp8729:

Lite olika reglemente beroende på vilket race, en del i princip helt fria förutom safety (tex inga sidostöd, najade bultar, etc). 

Men för att kunna köra i alla klasser så kör jag med tex. standard ECU (förutom software calibration).

Du ser ganska lång ut så får du använda ett högre kåpglas än original?

Jag höll på med motorsport ganska många år i Sverige, de sista åren så höll jag på inom organisationen och besiktningen var ett område som intresserade mej mycket så jag blev skickad utomlands på kurs av förbundet och kom hem med en FIM Tecnical Steward Grade A vilket gav mej behörighet som besiktningstekniker inom alla MC tävlingar sanktionerade av FIM, tyvärr blev det aldrig att jag åkte utomlands men jag känner att jag saknar detta livet ganska mycket idag roadracing folket är härliga människor med en bra sammanhållning.

Bild bytt mot neutral.

IMG_20250103_204339336.jpg.4656706cf7bc6bb7d05d4f0e667d3a82.jpg

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 1

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Du ser ganska lång ut så får du använda ett högre kåpglas än original?

Jag höll på med motorsport ganska många år i Sverige, de sista åren så höll jag på inom organisationen och besiktningen var ett område som intresserade mej mycket så jag blev skickad utomlands på kurs av förbundet och kom hem med en FIM Tecnical Steward Grade A vilket gav mej behörighet som besiktningstekniker inom alla MC tävlingar sanktionerade av FIM, tyvärr blev det aldrig att jag åkte utomlands men jag känner att jag saknar detta livet ganska mycket idag roadracing folket är härliga människor med en bra sammanhållning.

Bild bytt mot neutral.

IMG_20250103_204339336.jpg.4656706cf7bc6bb7d05d4f0e667d3a82.jpg

Jag är övertygad om att mitt kåpglas är annorlunda jämfört med orginal på alla banhojarna, har bytt alla plastdelar till racekåpor. 

Det är alltid lite nervöst att möta besiktningsmannen 😀 Men ser dem normalt inte mer än efter kval eller race. Besiktning innan sköter teamet. 

Har dock varit nära på Honda Cup att få tidstilägg pga av att hojen var 1 Kg för lätt, men klarade mig då vi snabbt fixade vikten med att lägga en extra kedja under sadeln.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev stjp8729:

Jag är övertygad om att mitt kåpglas är annorlunda jämfört med orginal på alla banhojarna, har bytt alla plastdelar till racekåpor. 

Det är alltid lite nervöst att möta besiktningsmannen 😀 Men ser dem normalt inte mer än efter kval eller race. Besiktning innan sköter teamet. 

Har dock varit nära på Honda Cup att få tidstilägg pga av att hojen var 1 Kg för lätt, men klarade mig då vi snabbt fixade vikten med att lägga en extra kedja under sadeln.

Vi gjorde alltid en så kallad säkerhetsbesiktning innan förare och hoj fick komma ut på banan och vid denna så kollades inte att fordonet följde reglementet, det är teamets ansvar och kollades av oss efter racet.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...