Jolo Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 Inte för att det Ă€r vĂ€rt nĂ„gon omvĂ€g men det finns ett (för mig) nytt vĂ€xlingskontor / guldaffĂ€r pĂ„ Soi Post office (13/2).  Jag har anvĂ€nt mig av TT exchange sedan dom började etablera sig men idag hade jag vĂ€garna förbi Soi post office sĂ„ jag slank in pĂ„ Damini exchange.  TTs kurs var 3.48 och Damini gav mig 3.49 Ă€ven om deras hemsida sa 3.48. Detta utan att jag frĂ„gade.  Inte mĂ„nga baht att tjĂ€na men ska man vĂ€xla lite större belopp och Ă€ndĂ„ Ă€r i nĂ€rheten sĂ„ varför inte..... Vi brukar ju diskutera om man tjĂ€nar mest med ICA eller COOP kort pĂ„ detta forum sĂ„ varför inte diskutera detta ocksĂ„ đ ha ha Dessutom Ă€r det sunt om det Ă€r konkurrens, hĂ„ller kanske nere deras marginaler och ger oss kunder lite bĂ€ttre kurs inbillar jag mig.  Ăgaren? var i butiken och verkade trevlig. Kanske gĂ„r och förhandla nĂ„gon punkt till om man vĂ€xlar lite större belopp men det frĂ„gade jag inte.    Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 (Ă€ndrad) 16 minuter sedan, skrev Jolo: Inte för att det Ă€r vĂ€rt nĂ„gon omvĂ€g men det finns ett (för mig) nytt vĂ€xlingskontor / guldaffĂ€r pĂ„ Soi Post office (13/2).  Jag har anvĂ€nt mig av TT exchange sedan dom började etablera sig men idag hade jag vĂ€garna förbi Soi post office sĂ„ jag slank in pĂ„ Damini exchange.  TTs kurs var 3.48 och Damini gav mig 3.49 Ă€ven om deras hemsida sa 3.48. Detta utan att jag frĂ„gade.  Inte mĂ„nga baht att tjĂ€na men ska man vĂ€xla lite större belopp och Ă€ndĂ„ Ă€r i nĂ€rheten sĂ„ varför inte..... Vi brukar ju diskutera om man tjĂ€nar mest med ICA eller COOP kort pĂ„ detta forum sĂ„ varför inte diskutera detta ocksĂ„ đ ha ha Dessutom Ă€r det sunt om det Ă€r konkurrens, hĂ„ller kanske nere deras marginaler och ger oss kunder lite bĂ€ttre kurs inbillar jag mig.  Ăgaren? var i butiken och verkade trevlig. Kanske gĂ„r och förhandla nĂ„gon punkt till om man vĂ€xlar lite större belopp men det frĂ„gade jag inte.    Kanske en konstig frĂ„ga, men varför skaffar du inte thaibank och fĂ„r riktiga kursen? Jag för alltid över till Bkk bank och tar ut frĂ„n dem.  Edit: Bra tips annars. Ăndrades April 24, 2022 av frogfish Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 24, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd April 24, 2022 2 minuter sedan, skrev frogfish: Kanske en konstig frÄga, men varför skaffar du inte thaibank och fÄr riktiga kursen? Jag för alltid över till Bkk bank och tar ut frÄn dem. Har försökt nÄgra gÄnger under tidigare Är men med 30 dagars "on arrival" har dom nekat mig. En bank sa ok om jag köpte en dyr livförsÀkring.....  Vet att Maitan skrev ut nÄgra adressintyg och att folk lyckades öppna konto med det.  Har du eller nÄgon annan tips pÄ bra bank och vilket kontor som lÄter mig öppna med 30 dagars visa sÄ Äker jag dit imorgon. Jag har 5-Ärigt Thaikörkort om det underlÀttar.     Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 Precis nyss, skrev Jolo: Har försökt nÄgra gÄnger under tidigare Är men med 30 dagars "on arrival" har dom nekat mig. En bank sa ok om jag köpte en dyr livförsÀkring.....  Vet att Maitan skrev ut nÄgra adressintyg och att folk lyckades öppna konto med det.  Har du eller nÄgon annan tips pÄ bra bank och vilket kontor som lÄter mig öppna med 30 dagars visa sÄ Äker jag dit imorgon. Jag har 5-Ärigt Thaikörkort om det underlÀttar.     Har haft i mÄnga Är, var nog lÀttare pÄ den tiden. Polaren startade konto pÄ Kasikorn vid Avenue Pattaya med 30-dagars, men det var före pandemin, typ 2018. Trist att de stramat upp det.  Och dÄ var det ju ett ypperligt vÀxlingstips du gav. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 17 minuter sedan, skrev Jolo: Har försökt nĂ„gra gĂ„nger under tidigare Ă„r men med 30 dagars "on arrival" har dom nekat mig. En bank sa ok om jag köpte en dyr livförsĂ€kring.....  Vet att Maitan skrev ut nĂ„gra adressintyg och att folk lyckades öppna konto med det.  Har du eller nĂ„gon annan tips pĂ„ bra bank och vilket kontor som lĂ„ter mig öppna med 30 dagars visa sĂ„ Ă„ker jag dit imorgon. Jag har 5-Ă„rigt Thaikörkort om det underlĂ€ttar.     De hĂ€r verkar fixa det mesta och har varit aktiva i mĂ„nga Ă„r nu https://tiktokservicesthailand.com/ âNever argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 24, 2022 Dela Inlagd April 24, 2022 (Ă€ndrad) 9 timmar sedan, skrev Jolo: Har försökt nĂ„gra gĂ„nger under tidigare Ă„r men med 30 dagars "on arrival" har dom nekat mig. En bank sa ok om jag köpte en dyr livförsĂ€kring.....  Vet att Maitan skrev ut nĂ„gra adressintyg och att folk lyckades öppna konto med det.  Har du eller nĂ„gon annan tips pĂ„ bra bank och vilket kontor som lĂ„ter mig öppna med 30 dagars visa sĂ„ Ă„ker jag dit imorgon. Jag har 5-Ă„rigt Thaikörkort om det underlĂ€ttar.     Jag kan rekommendera Bangkok bank pĂ„ Soi Buakhao intill Three town. Nu Ă€r nĂ„gra Ă„r sedan men inte mer Ă€n 5 Ă„r jag fixade konto dĂ€r. Jag var runt pĂ„ mĂ„nga kontor innan dĂ€r jag vart nekad eller erbjudanden konto mot att betalade en dyr försĂ€kring. Men dĂ€r var det inga problem för mig i alla fall. De som krĂ€vdes var dock ett "certify of residence" frĂ„n immigrations vilket du knappast kommer undan nĂ„gonstans. De fixade jag med ett intyg frĂ„n mitt hotell LK-metropol. Fixa ett intyg och gĂ„ dit Ă„ prova. Ăndrades April 24, 2022 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 26, 2022 DĂ„ har "jag" fixat konto i Bangkok bank.  Nu kommer vissa skrika att jag slösade massa pengar i onödan men vi vĂ€ljer alla vad som kĂ€nns rĂ€tt för oss sjĂ€lva.  Jag valde efter tips frĂ„n Kenneth4618 att ringa TikTok service igĂ„r. Idag hĂ€mtade TikTok mig pĂ„ hotellet och vi körde till Bangkok bank pĂ„ Klangen ovanför tredje gatan. Direkt fram till kassan, sitt ner, skriv under pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen, visa passet, vĂ€lj pin-kod. Tack, hĂ€r Ă€r konto, bankomat kort, mobilapp, ja allt jag ville ha. Inget besök pĂ„ immigration eller certificate of residency behövdes (TikTok hade inte heller med sig nĂ„got sĂ„dant).  Vad kostade dĂ„ detta? 5000 baht.  Dyrt? För mig var det vĂ€rt det. Jag slapp kostnaden för intyg frĂ„n immigration, ca 300 baht, första överföringen sparade jag in 546 baht pĂ„ jĂ€mfört med om jag vĂ€xlat hĂ€r och en glad överraskning frĂ„n TikTok, dom satte in 500 baht pĂ„ kontot Ă„t mig. Jag betalade inget pĂ„ banken sĂ„ jag utgĂ„r frĂ„n att TikTok gjorde öppningsinsĂ€ttningen Ă„t mig.  SĂ„ av de 5000 kan jag idag minst dra bort 1346 baht (+kostnaden för foton som krĂ€vs för intyget hos immigration). Kvar 3654 baht. NĂ„gra överföringar till och jag Ă€r pĂ„ plus minus 0 i kostnad.  Jag sparade dock in en massa tid, inget intyg frĂ„n hotellet för att sen Ă„ka till immigration via en fotobutik för att fixa foton. Ingen kö pĂ„ banken eller Ă„ka runt till fler banker och prova. Klart man hade kunnat spara ca 4000 baht men slösat en dag eller tvĂ„. Hur lĂ„ng tid tog detta? 30 minuter frĂ„n att jag lĂ€mnade hotellet tills jag var tillbaka, hade gĂ„tt snabbare om jag inte valt att promenera tillbaka till hotellet. Ska jag vara Ă€rlig fĂ„r vi lĂ€gga till 15 minuter dĂ„ TikTok var lite sena vilket dom ringt och meddelat och bad om ursĂ€kt för.  Tack för tipsen hĂ€r i trĂ„den och Ă€r man lite lat kan jag rekommendera TikTok. Det var 100% problemfritt och snabbt.  Ăverföringen med Wise frĂ„n mitt svenska konto via Trustly (easy transfer) tog max 10 sekunder. Förde visserligen bara över 10.000 sek.   Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 9 minuter sedan, skrev Jolo: DĂ„ har "jag" fixat konto i Bangkok bank.  Nu kommer vissa skrika att jag slösade massa pengar i onödan men vi vĂ€ljer alla vad som kĂ€nns rĂ€tt för oss sjĂ€lva.  Jag valde efter tips frĂ„n Kenneth4618 att ringa TikTok service igĂ„r. Idag hĂ€mtade TikTok mig pĂ„ hotellet och vi körde till Bangkok bank pĂ„ Klangen ovanför tredje gatan. Direkt fram till kassan, sitt ner, skriv under pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen, visa passet, vĂ€lj pin-kod. Tack, hĂ€r Ă€r konto, bankomat kort, mobilapp, ja allt jag ville ha. Inget besök pĂ„ immigration eller certificate of residency behövdes (TikTok hade inte heller med sig nĂ„got sĂ„dant).  Vad kostade dĂ„ detta? 5000 baht.  Dyrt? För mig var det vĂ€rt det. Jag slapp kostnaden för intyg frĂ„n immigration, ca 300 baht, första överföringen sparade jag in 546 baht pĂ„ jĂ€mfört med om jag vĂ€xlat hĂ€r och en glad överraskning frĂ„n TikTok, dom satte in 500 baht pĂ„ kontot Ă„t mig. Jag betalade inget pĂ„ banken sĂ„ jag utgĂ„r frĂ„n att TikTok gjorde öppningsinsĂ€ttningen Ă„t mig.  SĂ„ av de 5000 kan jag idag minst dra bort 1346 baht (+kostnaden för foton som krĂ€vs för intyget hos immigration). Kvar 3654 baht. NĂ„gra överföringar till och jag Ă€r pĂ„ plus minus 0 i kostnad.  Jag sparade dock in en massa tid, inget intyg frĂ„n hotellet för att sen Ă„ka till immigration via en fotobutik för att fixa foton. Ingen kö pĂ„ banken eller Ă„ka runt till fler banker och prova. Klart man hade kunnat spara ca 4000 baht men slösat en dag eller tvĂ„. Hur lĂ„ng tid tog detta? 30 minuter frĂ„n att jag lĂ€mnade hotellet tills jag var tillbaka, hade gĂ„tt snabbare om jag inte valt att promenera tillbaka till hotellet. Ska jag vara Ă€rlig fĂ„r vi lĂ€gga till 15 minuter dĂ„ TikTok var lite sena vilket dom ringt och meddelat och bad om ursĂ€kt för.  Tack för tipsen hĂ€r i trĂ„den och Ă€r man lite lat kan jag rekommendera TikTok. Det var 100% problemfritt och snabbt.  Ăverföringen med Wise frĂ„n mitt svenska konto via Trustly (easy transfer) tog max 10 sekunder. Förde visserligen bara över 10.000 sek.   Fixade du Ă€ven ett konto/betalkort typ Mastecard/Visa i banken ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd April 26, 2022 26 minuter sedan, skrev Tallviking: Fixade du Àven ett konto/betalkort typ Mastecard/Visa i banken ? Bankomat kortet har Cirrus logotype, chip och magnetremsa. Dock inte Visa / MasterCard (inget jag frÄgade om). Exakt hur och var bankomat kortet gÄr att anvÀnda vet jag inte Ànnu men det finns det sÀkert andra som kan svara pÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 (Ă€ndrad) 13 minuter sedan, skrev Jolo: Bankomat kortet har Cirrus logotype, chip och magnetremsa. Dock inte Visa / MasterCard (inget jag frĂ„gade om). Exakt hur och var bankomat kortet gĂ„r att anvĂ€nda vet jag inte Ă€nnu men det finns det sĂ€kert andra som kan svara pĂ„. Kreditkort Ă€r lite krĂ„ngligare Ă€n i Sverige. Du mĂ„ste ha lika mkt insatt som du vill ha kredit, sĂ„ enligt mig vĂ€rdelöst. Men finns sĂ€kert nĂ„n fördel med försĂ€kring eller nĂ„t, dock inget jag skulle kagt ner tid pĂ„. Bankkortet funkar i alla bkk bank atm.  SĂ„ valet med tiktok tycker jag var smart, bra valđ Ăndrades April 26, 2022 av frogfish Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 Jag Àr sugen pÄ att öppna bankkonto i Thailand efter att ha lÀst ovan. Tack för den informationen förresten. Undrar om nÄgon kan svara pÄ följande frÄgor: 1. Finns det nÄgon risk att kontot blir inaktiverat eller liknande om det inte anvÀnds under en period? 2. Vad hÀnder om/nÀr jag avlider? FÄr mitt svenska dödsbo tillgÄng till pengarna pÄ bankkontot, eller kommer banken att lÀgga beslag pÄ det? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 26, 2022 35 minuter sedan, skrev apknug: JodĂ„ @Jolo ditt kort Ă€r ett Mastercard det Ă€r mastercard loggan nere i högra hörnet. (Cirrus Ă€r vĂ€l blĂ„?) Du har med all sĂ€kerhet rĂ€tt i fĂ€rgerna, jag har aldrig tĂ€nk sĂ„ mycket pĂ„ det dĂ„ det pĂ„ mina svenska kort stĂ„r Visa eller Mastercard. Bra att veta vad man har för kort đ ha ha  MPR som det var förr, man tipsar och lĂ€r av varandra Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 59 minuter sedan, skrev Jolo: Bankomat kortet har Cirrus logotype, chip och magnetremsa. Dock inte Visa / MasterCard (inget jag frÄgade om). Exakt hur och var bankomat kortet gÄr att anvÀnda vet jag inte Ànnu men det finns det sÀkert andra som kan svara pÄ. Fick du appen installerad, vilket jag utgÄr frÄn, sÄ kan du Àven ta ut kortlöst i bkk bank atm. Smidigt om man glömt kortet. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 TrÄdstartare Dela Inlagd April 26, 2022 3 minuter sedan, skrev frogfish: Fick du appen installerad, vilket jag utgÄr frÄn, sÄ kan du Àven ta ut kortlöst i bkk bank atm. Smidigt om man glömt kortet. Tack för infon. Jo, den fixade TikTok i min mobil medans bankdamen knappade i datorn och stÀmplade papper. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 8 minuter sedan, skrev Jolo: Du har med all sĂ€kerhet rĂ€tt i fĂ€rgerna, jag har aldrig tĂ€nk sĂ„ mycket pĂ„ det dĂ„ det pĂ„ mina svenska kort stĂ„r Visa eller Mastercard. Bra att veta vad man har för kort đ ha ha  MPR som det var förr, man tipsar och lĂ€r av varandra Ta det inte pĂ„ PM bara...đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 26, 2022 1 minut sedan, skrev frogfish: Ta det inte pĂ„ PM bara...đ NĂ€, jag tĂ€nkte starta en grupp istĂ€llet đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Jolo Inlagd April 26, 2022 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 26, 2022 56 minuter sedan, skrev Abercrombie: Jag Ă€r sugen pĂ„ att öppna bankkonto i Thailand efter att ha lĂ€st ovan. Tack för den informationen förresten. Undrar om nĂ„gon kan svara pĂ„ följande frĂ„gor: 1. Finns det nĂ„gon risk att kontot blir inaktiverat eller liknande om det inte anvĂ€nds under en period? 2. Vad hĂ€nder om/nĂ€r jag avlider? FĂ„r mitt svenska dödsbo tillgĂ„ng till pengarna pĂ„ bankkontot, eller kommer banken att lĂ€gga beslag pĂ„ det? Jag tĂ€nker sĂ„ hĂ€r, om bankomatkortet Ă€r MasterCard kopplat sĂ„ borde man kunna anvĂ€nda det i de flesta lĂ€nder. SĂ„ om dina anhöriga kan hitta koden till bankomatkortet sĂ„ borde dom kunna plocka ut pengarna. Har dom tillgĂ„ng till din mobil och din kod pĂ„ mobilbanken sĂ„ borde dom kunna föra över pengarna.  Obs, jag bara killgissar utan fakta! đ   Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 2 timmar sedan, skrev frogfish: Kreditkort Ă€r lite krĂ„ngligare Ă€n i Sverige. Du mĂ„ste ha lika mkt insatt som du vill ha kredit, sĂ„ enligt mig vĂ€rdelöst. Men finns sĂ€kert nĂ„n fördel med försĂ€kring eller nĂ„t, dock inget jag skulle kagt ner tid pĂ„. Bankkortet funkar i alla bkk bank atm.  SĂ„ valet med tiktok tycker jag var smart, bra valđ Ja att man mĂ„ste deponera samma summa man vill ha i kredit sabbar ju det mesta, fick lösa kreditkort pĂ„ annat vis. Appen Ă€r smidig och funkar Ă€ven som direktbetalning i butik.  / SatanG "Svenskarna Ă€r mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vĂ€lfĂ€rd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 (Ă€ndrad) 2 hours ago, Jolo said: Jag tĂ€nker sĂ„ hĂ€r, om bankomatkortet Ă€r MasterCard kopplat sĂ„ borde man kunna anvĂ€nda det i de flesta lĂ€nder. SĂ„ om dina anhöriga kan hitta koden till bankomatkortet sĂ„ borde dom kunna plocka ut pengarna. Har dom tillgĂ„ng till din mobil och din kod pĂ„ mobilbanken sĂ„ borde dom kunna föra över pengarna.  Obs, jag bara killgissar utan fakta! đ   Problem uppstĂ„r om man dör i Thailand. DĂ„ blir alla thailĂ€ndska tillgĂ„ngar, och givetvis alla svenska, lĂ„sta.  Dör man i Sverige sĂ„ informeras nog inte den thailĂ€ndska banken, sĂ„ dĂ„ Ă€r det nog inga problem att ta ut medel.  Enda sĂ€ttet för dödsbo att fĂ„ ut bankmedel i Thailand Ă€r ett lagligt thailĂ€ndskt testamente.  Ăr man gift i Thailand och/eller har thailĂ€ndska barn sĂ„ Ă€r testamente inte nödvĂ€ndigt.   Ăndrades April 26, 2022 av hakancnx /hakancnx Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
biker Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 6 timmar sedan, skrev frogfish: Kreditkort Ă€r lite krĂ„ngligare Ă€n i Sverige. Du mĂ„ste ha lika mkt insatt som du vill ha kredit, sĂ„ enligt mig vĂ€rdelöst. Men finns sĂ€kert nĂ„n fördel med försĂ€kring eller nĂ„t, dock inget jag skulle kagt ner tid pĂ„. Bankkortet funkar i alla bkk bank atm.  SĂ„ valet med tiktok tycker jag var smart, bra valđ Hej Jag har konto och kort i Bangkok Bank. Kortet fungerar i alla bankers ATM, inte bara BKK Bank.  mvh biker   Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 36 minuter sedan, skrev biker: Hej Jag har konto och kort i Bangkok Bank. Kortet fungerar i alla bankers ATM, inte bara BKK Bank.  mvh biker   SÄ Àr det sÀkert. Men jag utgÄr frÄn att du betalar avgift dÄ? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
biker Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 59 minuter sedan, skrev frogfish: SÄ Àr det sÀkert. Men jag utgÄr frÄn att du betalar avgift dÄ? Att ge sig in i en diskussion om olika avgifter Àr dumt. Nu har jag inte varit i Thailand senaste 2 Ären. Men t.ex. kommer jag ihÄg att Bangkok bank tog avgift pÄ sitt eget kort, om du befann dig annan provins Àn dÀr du öppnat konto. SÀkert tar bankerna nÄgon avgift vid nyttjande av annan banks ATM. Allt finns att lÀsa pÄ bankernas sidor, för den som orkar. mvh biker  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 (Ă€ndrad) 9 timmar sedan, skrev Jolo: Ska jag vara Ă€rlig fĂ„r vi lĂ€gga till 15 minuter dĂ„ TikTok var lite sena vilket dom ringt och meddelat och bad om ursĂ€kt för.  Tack för tipsen hĂ€r i trĂ„den och Ă€r man lite lat kan jag rekommendera TikTok. Det var 100% problemfritt och snabbt. Tik Tok Ă€r vĂ€rldsklass, precis som du beskriver. Men alltid "thai-time" vid avhĂ€mtning/upphĂ€mtning đ VĂ€l vĂ€rt pengarna för tjĂ€nsten, oavsett. Ăndrades April 26, 2022 av spooncreek Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 26, 2022 Dela Inlagd April 26, 2022 13 minuter sedan, skrev biker: Att ge sig in i en diskussion om olika avgifter Àr dumt. Nu har jag inte varit i Thailand senaste 2 Ären. Men t.ex. kommer jag ihÄg att Bangkok bank tog avgift pÄ sitt eget kort, om du befann dig annan provins Àn dÀr du öppnat konto. SÀkert tar bankerna nÄgon avgift vid nyttjande av annan banks ATM. Allt finns att lÀsa pÄ bankernas sidor, för den som orkar. mvh biker  Ok, vi lÀser pÄ sjÀlva. Inte ute efter diskussion, bara information. Men vad jag förstÄr Àr grundproblemet löst, sÄ dÄ Àr jag nöjd.  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd April 27, 2022 Dela Inlagd April 27, 2022 18 timmar sedan, skrev Jolo: Bankomat kortet har Cirrus logotype, chip och magnetremsa. Dock inte Visa / MasterCard (inget jag frÄgade om). Exakt hur och var bankomat kortet gÄr att anvÀnda vet jag inte Ànnu men det finns det sÀkert andra som kan svara pÄ. NÀr jag fick nytt bankkort för ett halvÄr sedan visade det sig att jag inte kunde betala med det. Tillbaka till banken dÀr jag fick svaret: "du sa aldrig att du ville anvÀnda kortet för betalningar!"  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu