Nicholas Inlagd Februari 13, 2022 Dela Inlagd Februari 13, 2022 Primus 2069. Jag tänkte använda denna i Thailand men jag fattar inte var regularton kommer in i bilden. Sedan är ju anslutningen gjort för någon sorts andra tuber. Hmmm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Februari 13, 2022 Dela Inlagd Februari 13, 2022 Den där anslutningen är till Svenska 1-2kg tuber. Utomlands har man helt annorlunda anslutningar. Utan regulator kan det bli svårt att använda köket då trycket blir för högt från tuben. Det brukar gå att köpa adapter till anslutningar om man vet gängans stigning. Men det finns kanske rätt slanganslutning i Thailand om man letar. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Februari 13, 2022 Den ska tydligen användas utan regulator. Så jag tar nog bara och köper en ställbar regulator och ställer upp den max och kopplar ihop med en ny slang. Dvs tar bort den gamla kopplingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Februari 13, 2022 Dela Inlagd Februari 13, 2022 3 timmar sedan, skrev Nicholas: Den ska tydligen användas utan regulator. Så jag tar nog bara och köper en ställbar regulator och ställer upp den max och kopplar ihop med en ny slang. Dvs tar bort den gamla kopplingen. Jag har ett likadant gammalt campingkök, dock i en läcker ljusblå nyans. Det stämmer att man använder ingen regulator. Kopplingen du har på slangen skruvas direkt på gasflaskan, och öppnar då en nålventil. Sedan öppnar man den räfflade kranen på kopplingen. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.