Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Jag hyr ett rum per månad och behöver betala extra för vatten 200Baht/månad och elektricitet 7Baht/unit. Jag / rummet fick en elmätare monterad av en "elektriker" innan inflyttning. Jag är mycket tveksam till att allt blivit kopplat bara till mitt rums förbrukare. En fråga, är 1 unit samma som 1.000Watt / 1kW ? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Poppar popcorn... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 2 minuter sedan, skrev Benriach: Poppar popcorn... Du var ingen tekniker/ingenjör Bild på elmätaren Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 Mina förbrukare Min fläkt är på 78Watt Mitt kylskåp är på 57Watt Vad kan en taklampa dra 15Watt ? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 Tidigare i 2 dagar har använt denna (helikopter) takfläkt, vad kan den dra 100Watt ? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 Jag har AC, men använder den inte. Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 Genomströmningsvärmaren står just nu avslagen, annans en snabb dusch 1-2 gånger/dag. 6.000Watt / 6kW ? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 (ändrad) Jag förmodar att en unit är det samma som 1kwh. Du måste alltså lägga till en tidsenhet. 6 kW är det samma som 6000W. Om du har en momentan last som kontinuerligt ligger på 250W så kommer du upp i 6 kWh/dygn. Varför misstänker du att att det finns andra förbrukarna än dina egna? Om du slår av alla din förbrukarna så kan du se om mätaren fortfarande snurrar. Står den still borde det i alla fall vid det givna tillfället inte finnas något annat inkopplat. Ändrades Januari 13, 2022 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 35 minuter sedan, skrev Mankan: Jag förmodar att en unit är det samma som 1kwh. Du måste alltså lägga till en tidsenhet. 6 kW är det samma som 6000W. Om du har en momentan last som kontinuerligt ligger på 250W så kommer du upp i 6 kWh/dygn. Varför misstänker du att att det finns andra förbrukarna än dina egna? Om du slår av alla din förbrukarna så kan du se om mätaren fortfarande snurrar. Står den still borde det i alla fall vid det givna tillfället inte finnas något annat inkopplat. 13/1 kl.10.00 stod elmätaren på 613.4 13/1 kl.12.00 stod elmätaren på 614.0 Lampa ~15Watt+golvfläkt 78Watt i 2tim Vad blir månadsförbrukningen med 7Baht/unit / 1kWh ? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 16 minuter sedan, skrev Herkules: 13/1 kl.10.00 stod elmätaren på 613.4 13/1 kl.12.00 stod elmätaren på 614.0 Lampa ~15Watt+golvfläkt 78Watt i 2tim Vad blir månadsförbrukningen med 7Baht/unit / 1kWh ? Vänligen HERKULES De där visar på att du förbrukar i snitt 300 Watt per timma dessa 2 timmar. Vad summan blir har redan apknug skrivit Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Plus kylskåpet... Modem/router? TV? Dator? Mobilladdare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 14 minuter sedan, skrev apknug: 600w per 2h. 7.2kw per 24h. 7.2*30*7= 1 512 baht i månaden. Stäng av analvibratorn eller vad fan du har som drar extra..... Vibbar går på batterier (icke laddningsbara). Intresserad o testa, jag tar med mej den till racet kl.14.00, det är ingen som hör när den är på p.g.a. allt oljud från vattenleksakerna. Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 11 minuter sedan, skrev Surin P3: Plus kylskåpet... Modem/router? TV? Dator? Mobilladdare? Du ser sladden på utsidan av dörren och så varit sedan kl.05.00 imorse. Det är bara en taklampa o golvfläkt som har förbrukat under dessa 2 timmar. Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 (ändrad) 46 minuter sedan, skrev apknug: 600w per 2h. 7.2kw per 24h. 7.2*30*7= 1 512 baht i månaden. Stäng av analvibratorn eller vad fan du har som drar extra..... Fläkten 78Watt drar ju 400Baht i månaden Lampan ~15Watt 75Baht i månaden = 475Baht = någon snor över 1.000Baht i månaden. Kan de vara dessa, som renoverar denna lägenhet ovanför mej. Vänligen HERKULES Ändrades Januari 13, 2022 av Herkules Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Slå av allt ,läs av innan du går ut,och kolla när du kommer tillbaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 27 minuter sedan, skrev berlitz: Slå av allt ,läs av innan du går ut,och kolla när du kommer tillbaka. Precis varit på lunch i 2 timmar och 888Baht fattigare på elektriciteten om man räknar på en månad. Lunchen kostade 60Baht Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 46 minuter sedan, skrev Herkules: Precis varit på lunch i 2 timmar och 888Baht fattigare på elektriciteten om man räknar på en månad. Lunchen kostade 60Baht Vänligen HERKULES Plocka dit en annan elektriker som är oberoende från den andra och be han gå igenom allt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Om du stänger huvudströmbrytaren kommer ju en eventuell snyltare tröttna till slut. Men sannolikheten att du har en snyltare bedömer jag till 3% Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Om dom är och arbetar i lägenheten ovanför, så slå av strömmen o gå ut o kolla om dom har ström. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Januari 13, 2022 Dela Inlagd Januari 13, 2022 Precis nyss, skrev born41: Om dom är och arbetar i lägenheten ovanför, så slå av strömmen o gå ut o kolla om dom har ström. Ja och skulle det vara så, så langa fram telefonen och filma. Det är inget som biter lika bra som bevis när det blir diskussion. Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev berlitz: Slå av allt ,läs av innan du går ut,och kolla när du kommer tillbaka. Precis kommit hem efter 1mils promenad à 4 timmar och 1.386Baht fattigare på elektriciteten om man räknar på en månad. Vänligen HERKULES Ändrades Januari 13, 2022 av Herkules Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 3 timmar sedan, skrev 65Selander: Plocka dit en annan elektriker som är oberoende från den andra och be han gå igenom allt. Jag ska prata med hyresvärden först. PS. Jag är själv utbildad elektriker ds. Skiiit också stängt igen. Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 2 timmar sedan, skrev Nicholas: Om du stänger huvudströmbrytaren kommer ju en eventuell snyltare tröttna till slut. Men sannolikheten att du har en snyltare bedömer jag till 3% Okej 97% ingen el-tjuv !? Kanske denna tvättstuga är boven !? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 2 timmar sedan, skrev born41: Om dom är och arbetar i lägenheten ovanför, så slå av strömmen o gå ut o kolla om dom har ström. Dom jobbar bara halvtid, så dom är nog hemma o ölar nu. 8sek för Diesel o i Svennelandet 20sek lr ? Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herkules Inlagd Januari 13, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2022 2 timmar sedan, skrev Koh Changer: Ja och skulle det vara så, så langa fram telefonen och filma. Det är inget som biter lika bra som bevis när det blir diskussion. Bra idé. Ahaa, diamanter till mobilskal, det är väl snart alla stjärtarnas dag. (Hjärtans) Vänligen HERKULES Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu