Amigo Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 7 minuter sedan, skrev Fantomen: Enligt kursplanen så tas det tydligen upp i vecka 4 om jag läste rätt. Men det är ju bara om drygt två veckor! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 6 minuter sedan, skrev Amigo: Men det är ju bara om drygt två veckor! Icke då! KURSPLANENS kalender ffs! Inte den vanliga kalendern. Nicholas har ju precis dragit igång kursen så du får allt ge dig till tåls i tre veckor till. Jag orkar fan inte vänta och kör expressvpn istället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 Kör också privat vpn i Sverige men den används bara för Svenska play kanaler och när jag vill kolla Svenska utbudet på Netflix. I övrigt kör jag via mitt 3BB rakt ut för oavsett hur bra lina man har här och i Sverige så slöar VPN ner det pga extrema svarstider, trafiken går ju alltid omvägen via Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 (ändrad) 1 timme sedan, skrev LTD: oavsett hur bra lina man har här och i Sverige så slöar VPN ner det pga extrema svarstider, trafiken går ju alltid omvägen via Sverige. Eller hur, bara en 10 del av linan med VPN. Har 100/20 via LAN. Och då mätte jag inom Sverige Ändrades Januari 8, 2022 av Amigo Fel på bilden Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 8, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 8, 2022 21 minuter sedan, skrev Amigo: Eller hur, bara en 10 del av linan med VPN. Har 100/20 via LAN. Och då mätte jag inom Sverige ehhhh. din hastighet om du inte kör wifi beror ju på att du kör 2G/3G/4G eller dylikt hem till ditt LAN. Du blandar äpplen och päron. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 (ändrad) 18 minuter sedan, skrev Nicholas: ehhhh. din hastighet om du inte kör wifi beror ju på att du kör 2G/3G/4G eller dylikt hem till ditt LAN. Du blandar äpplen och päron. Jag kopplade ur Wi-Fi i mobilen, kopplade på VPN med mobilt bredband. Ser nu att det är väldigt dåligt nät mobilt här. Borde vara bättre, tycker att jag har 4G, telefonen är ju ca 18 mån gammal idag. Tog för givet att mobilt breband ligger runt 35-40 mbps åtminnstone. Faan att jag inte kan skälla på A3 eller bredband2 ... Men fan det står ju 4G+ i displayen???? Ändrades Januari 8, 2022 av Amigo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Januari 8, 2022 Dela Inlagd Januari 8, 2022 Tack @Nicholas, kan ha nytta av detta i framtiden. Och hör och häppna, man kan göra det på distans också, bara man vet in loggningen till sitt routern, brukar finnas under routern i en lapp. Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Januari 9, 2022 Dela Inlagd Januari 9, 2022 Jag har privat vpn. Det finns inställningar i min router i Sverige som kan agera vpn server. Sen ställer jag in så att en ip ddns tjänst som pratar med min router talar om vilket ip jag har för stunden. Sen har jag en router med vpn client i Thailand. Som hittar min ip i Sverige via ip tjänsten som då kopplar sig ut på nätet via min svenska router. På så sätt kan jag kolla på viaplay i Thailand. Då min chromecast är uppkopplad mot vpn client routern. Och när jag behöver använda vpn. Så växlar jag bara mellan huvudroutern och vpn clienten (har 2 routrar i Thailand) . Funkar kanon för det mesta. Ganska simpelt om man har en router som har stöd för att agera vpn server. Då långt ifrån alla router klarar det. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu