Guest Fredman Inlagd November 3, 2021 Dela Inlagd November 3, 2021 Är det någon skillnad på ASQ- och Sha+hotell? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 3, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 3, 2021 1 timme sedan, skrev Fredman: Är det någon skillnad på ASQ- och Sha+hotell? Asq är karantän=inlåst på rummet i x antal dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 3, 2021 Dela Inlagd November 3, 2021 3 timmar sedan, skrev rolba: Asq är karantän=inlåst på rummet i x antal dagar. Fast ASQ kan användas som "1 day" karantän, tydligen.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 On 2021-11-03 at 08:21, skrev Mickelund: Enligt agonda är det sha+ hotel. Är det nått jag missat. Eller missförstått. Ska kolla med agonda senare. Har du kollat upp Areca Lodge om det är godkänt ? Jag har bokat in mig en natt på Beverly Hotel som är godkänt som "Test and go " eller vad det nu heter. Det var inte bara att boka rum utan det krävdes en del innan man blev godkänd. In order for the hotel to be able to fulfill your request as quickly as possible please respond to this email with the following items with any of your questions. Copy of Passport Flight ticket details COVID-19 Vaccine Documentation COVID-19 Insurance (Click here for price comparison) Sen vill nog ambassaden att man visar upp att man betalat för rummet innan man får sitt " Thailandspass " Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 1 timme sedan, skrev Fritz: Sen vill nog ambassaden att man visar upp att man betalat för rummet innan man får sitt " Thailandspass " Det ingår i Thailand Pass att skicka med betald bokning på Karantänhotell. Inte för att de kollar den, men det står att det behövs. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickelund Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 Har kollat på Pattaya test and Go. Tydligen går det inte att betala.kort utan måste göra en bank överföring. Och har inte hittat något om man har bokat.och dom reglerna försvinner hur det är med återbetalning. Och hur tidigt måste man vara ute och boka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 15 minuter sedan, skrev Mickelund: Har kollat på Pattaya test and Go. Tydligen går det inte att betala.kort utan måste göra en bank överföring. Och har inte hittat något om man har bokat.och dom reglerna försvinner hur det är med återbetalning. Och hur tidigt måste man vara ute och boka. Kör med denna då? https://www.greenparkpattaya.com Kanske refund, kanske inte. Det är väl egentligen ganska ointressant så länge man bor där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickelund Inlagd November 5, 2021 Dela Inlagd November 5, 2021 Tja betala 5000 BTH för en natt eller 2000 kanske. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 (ändrad) Jag har ett par bekanta som säger sig ha väntat en vecka nu på e-visa, och att systemet just nu ligger nere. Någon medlem som upplevt det samma? Ändrades November 10, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 10 minuter sedan, skrev spooncreek: Jag har ett par bekanta som säger sig ha väntat en vecka nu på e-visa, och att systemet just nu ligger nere. Någon medlem som upplevt det samma? Hann få svar på annat sätt. Ambassaden säger att de själva inte kommer åt e-visa systemet, och att man därmed vackert får vänta på besked. Glimrande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 16 minuter sedan, skrev spooncreek: Hann få svar på annat sätt. Ambassaden säger att de själva inte kommer åt e-visa systemet, och att man därmed vackert får vänta på besked. Glimrande. Säkerligen grym överbelastat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 1 timme sedan, skrev 65Selander: Säkerligen grym överbelastat. Oväntat med thaiare vid rodret...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 3 timmar sedan, skrev spooncreek: Jag har ett par bekanta som säger sig ha väntat en vecka nu på e-visa, och att systemet just nu ligger nere. Någon medlem som upplevt det samma? E-visa var ganska simpelt när det väl fungerade. Det egentliga problemet är att lägga in boendet då man kan undra om karantänhotell ska in i visumet. Svaret är att det inte behövs. Man kan inte göra saker så korrekta som fälten i ansökan önskar. Skriv ett SHA+ hotell och resten på ”hemadressen” för att vara på den säkra sidan. Systemfel är dock knepiga att göra något med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd November 10, 2021 Dela Inlagd November 10, 2021 Igår så hade sambon väntat i 8 dagar så hon kontaktade thai ambassaden i Stockholm sen tog det 1 Tim så kom thaipasset. //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 (ändrad) Har läst tråden men är ändå förvirrad(dement kanske🤔) så vore tacksam om nån kunde klargöra. Här är några funderingar... Har endast nämnt test and go hotellet på Thai e-visa under punkten Place to stay I min ansökan för turistvisum. På Additional Place of Stay in Thailand kryssades nejrutan i. Kommer ju resa runt en massa som vanligt men inte bokat ngt annat boende än. Funderar på om skulle skulle kunna bli ett problem nu. Brukar bara nämna det hotellet jag bor på när jag anländer i Thailand. Räcker det med profilbilden(tog en selfie) som jag laddat upp på andra sidan(Applicant information) med tanke på ansökningsblanketten(Application for visa) och rutan uppe till vänster där det står att man ska bifoga två foton eller hur gör man där? Är det möjligt att klistra in tidigare nämnda selfie på pdf:en eller måste man limma en bild på pappersblanketten och sedan skanna in? Vid punkt 7 på sidan 4(Supporting documents) står Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa. (In case that you are not a national of the country in which you are applying for the visa.) Ska personbevis på engelska bifogas(med stämpel?) här eller behövs det inte? Är svensk medborgare. Ändrades November 17, 2021 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 52 minuter sedan, skrev edvardpop: Har läst tråden men är ändå förvirrad(dement kanske🤔) så vore tacksam om nån kunde klargöra. Här är några funderingar... Har endast nämnt test and go hotellet på Thai e-visa under punkten Place to stay I min ansökan för turistvisum. På Additional Place of Stay in Thailand kryssades nejrutan i. Kommer ju resa runt en massa som vanligt men inte bokat ngt annat boende än. Funderar på om skulle skulle kunna bli ett problem nu. Brukar bara nämna det hotellet jag bor på när jag anländer i Thailand. Räcker det med profilbilden(tog en selfie) som jag laddat upp på andra sidan(Applicant information) med tanke på ansökningsblanketten(Application for visa) och rutan uppe till vänster där det står att man ska bifoga två foton eller hur gör man där? Är det möjligt att klistra in tidigare nämnda selfie på pdf:en eller måste man limma en bild på pappersblanketten och sedan skanna in? Vid punkt 7 på sidan 4(Supporting documents) står Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa. (In case that you are not a national of the country in which you are applying for the visa.) Ska personbevis på engelska bifogas(med stämpel?) här eller behövs det inte? Är svensk medborgare. På punkt 7 avses personbevis men bild på passet godtas åxå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 (ändrad) 35 minuter sedan, skrev rolba: På punkt 7 avses personbevis men bild på passet godtas åxå Då räcker det att ladda upp den sidan i passet som redan lagts in tidigare då. Den med foto, namn och passnummer alltså ... Hur gjorde du med ansökningsblanketten då och rutan där det står att man ska bifoga två foton? Ändrades November 17, 2021 av edvardpop "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 1 timme sedan, skrev edvardpop: Då räcker det att ladda upp den sidan i passet som redan lagts in tidigare då. Den med foto, namn och passnummer alltså ... Hur gjorde du med ansökningsblanketten då och rutan där det står att man ska bifoga två foton? Det skiljer sig på en del punkter eftersom jag sökte non O Retired så jag kan inte svara på alla punkter. Men du kan ladda upp passet igen om du inte har personbevis på engelska. Vissa säger att det ska vara stämplat och signerat men jag vet de som fått igenom utan stämplar. Mitt var dock stämplat osv. Hämtade ut när jag ändå hade ett annat ärende hos myndigheten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 2 timmar sedan, skrev edvardpop: Har läst tråden men är ändå förvirrad(dement kanske🤔) så vore tacksam om nån kunde klargöra. Här är några funderingar... Har endast nämnt test and go hotellet på Thai e-visa under punkten Place to stay I min ansökan för turistvisum. På Additional Place of Stay in Thailand kryssades nejrutan i. Kommer ju resa runt en massa som vanligt men inte bokat ngt annat boende än. Funderar på om skulle skulle kunna bli ett problem nu. Brukar bara nämna det hotellet jag bor på när jag anländer i Thailand. Räcker det med profilbilden(tog en selfie) som jag laddat upp på andra sidan(Applicant information) med tanke på ansökningsblanketten(Application for visa) och rutan uppe till vänster där det står att man ska bifoga två foton eller hur gör man där? Är det möjligt att klistra in tidigare nämnda selfie på pdf:en eller måste man limma en bild på pappersblanketten och sedan skanna in? Vid punkt 7 på sidan 4(Supporting documents) står Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa. (In case that you are not a national of the country in which you are applying for the visa.) Ska personbevis på engelska bifogas(med stämpel?) här eller behövs det inte? Är svensk medborgare. När jag läser detta igen så känns det sporadiskt som att man kan lämna punkt 7 tom om man är svensk medborgare och söker från Sverige. Men det kanske stordatahjärnan inte gillar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev rolba: När jag läser detta igen så känns det sporadiskt som att man kan lämna punkt 7 tom om man är svensk medborgare och söker från Sverige. Men det kanske stordatahjärnan inte gillar. När jag sökte gick det inte att gå vidare utan att bifoga något så jag bifogade peronbeviset även där och de gick bra Ändrades November 17, 2021 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 1 timme sedan, skrev edvardpop: Då räcker det att ladda upp den sidan i passet som redan lagts in tidigare då. Den med foto, namn och passnummer alltså ... Hur gjorde du med ansökningsblanketten då och rutan där det står att man ska bifoga två foton? Vart ska du bifoga blanketten menar du. Den behövs väl inte? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd November 17, 2021 29 minuter sedan, skrev Mankan: När jag sökte gick det inte att gå vidare utan att bifoga något så jag bifogade peronbeviet även där och de gick bra Misstänkte att det var så. Jag testade inte ens utan la in personbeviset eftersom jag redan hade det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
edvardpop Inlagd November 17, 2021 Dela Inlagd November 17, 2021 2 timmar sedan, skrev Mankan: Vart ska du bifoga blanketten menar du. Den behövs väl inte? Du har nog rätt. Måste ha fått det om bakfoten. Hittade inte någonstans nu på Thai E-visa där den blanketten(Application for visa) skulle laddas upp. Var på nån sida som fungerade som ombud den blanketten nämndes. "People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." - Charles Bukowski Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickelund Inlagd November 18, 2021 Dela Inlagd November 18, 2021 Nu är det nästan klart med hotell bokningen har bokat på greenpark i Pattaya är tre steg boka ett rum .dom svarar dagen efter och vill ha alla uppgifter sen dagen efter frågar dom hur man vill betala och man kan betala med kort behövs ingen bank överföring . Dom lägger upp en länk när man har öppnat den har man 18timmar på sej att betala när man har betalat ska man ta en skärmdump och skicka till hotellet . Snacka om att man saknar när man Bara behövde pengar pass o piljett. Och sha+ är väl bara att hotell personalen är vaccinerade . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 18, 2021 Dela Inlagd November 18, 2021 1 timme sedan, skrev Mickelund: Nu är det nästan klart med hotell bokningen har bokat på greenpark i Pattaya är tre steg boka ett rum .dom svarar dagen efter och vill ha alla uppgifter sen dagen efter frågar dom hur man vill betala och man kan betala med kort behövs ingen bank överföring . Dom lägger upp en länk när man har öppnat den har man 18timmar på sej att betala när man har betalat ska man ta en skärmdump och skicka till hotellet . Snacka om att man saknar när man Bara behövde pengar pass o piljett. Och sha+ är väl bara att hotell personalen är vaccinerade . Hmmmm Gick det inte att bara boka hotellet och pröjsa med kort? Så gjorde jag. Sedan blev det en del dokument som skickades in till hotellet (TP, Pass, PCR) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu