rolba Inlagd Oktober 11, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 11, 2021 1 timme sedan, skrev matz: Då har du fattat alla stegen vilket jag inte har än skulle du kunna förklara ifrån steg 5 vad dom vill ha, ska söka TR men brukar inte bestämma vart jag ska bo under hela perioden och vilka pengar är det dom vill se räcker det med en lönespec tro? //matz Jag sökte non O retired och det är inte samma punkter. Jag har inte visat någon bokning på mina boenden, bara skrivit in dem. Ett kontoutdrag borde väl duga? @Amigovar väl in och roddade på tr-visa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 11, 2021 Dela Inlagd Oktober 11, 2021 (ändrad) 27 minuter sedan, skrev rolba: Jag sökte non O retired och det är inte samma punkter. Jag har inte visat någon bokning på mina boenden, bara skrivit in dem. Ett kontoutdrag borde väl duga? @Amigovar väl in och roddade på tr-visa. Både och men dagens besked gör att jag lägger allt på is igen. Ändrades Oktober 11, 2021 av Amigo typo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 13, 2021 Dela Inlagd Oktober 13, 2021 Är det nån som har ansökt visumet med det nya e-visa systemet? Hur är det med betalningen, får man nån pre-approved beslut före betalning eller är pengarna förlorade om man råkar göra fel? Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 13, 2021 Dela Inlagd Oktober 13, 2021 (ändrad) 3 timmar sedan, skrev Amigo: Är det nån som har ansökt visumet med det nya e-visa systemet? Hur är det med betalningen, får man nån pre-approved beslut före betalning eller är pengarna förlorade om man råkar göra fel? Jag har ännu inte skickat någon ansökan, varken korrekt eller felaktig. Så detta är bara min egen fundering hur jag tror det fungerar. Det har väl aldrig gjorts någon återbetalning tidigare vid felaktiga ansökningar, som lett till avslag. Ansökan skickas väl inte förrän betalningen är klar, således kan väl inte förhandsbesked lämnas. Min gissning är att samma sak gäller här också. Man kan hoppas att ett e-system har någon liten kontrollfunktion, som t.ex. att nödvändiga fält är ifyllda. Men knappast någon kontroll på vad man fyllt i, stavfel osv........ Läs manualen, sidan 35. https://www.thaievisa.go.th/static/English-Manual.pdf " 3. Click “Pay Now” button to payment application fees. (Please check the validation of the payment information before pay because if you’ve paid there will be no refund.)" mvh biker Ändrades Oktober 13, 2021 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2021 2 timmar sedan, skrev Amigo: Är det nån som har ansökt visumet med det nya e-visa systemet? Hur är det med betalningen, får man nån pre-approved beslut före betalning eller är pengarna förlorade om man råkar göra fel? 5 minuter sedan, skrev biker: Det har väl aldrig gjorts någon återbetalning tidigare vid felaktiga ansökningar, som lett till avslag. Ansökan skickas väl inte förrän betalningen är klar, således kan väl inte förhandsbesked lämnas. Min gissning är att samma sak gäller här också. Man kan hoppas att ett e-system har någon liten kontrollfunktion, som t.ex. att nödvändiga fält är ifyllda. Men knappast någon kontroll på vad man fyllt i, stavfel osv........ Läs manualen, sidan 35. https://www.thaievisa.go.th/static/English-Manual.pdf " 3. Click “Pay Now” button to payment application fees. (Please check the validation of the payment information before pay because if you’ve paid there will be no refund.)" mvh biker Betala först sen går ansökan iväg. Ingen återbetalning om man inte får visum. Polarn fick påbackning på sin ansökan och fick skicka in flera dokument så det stämmer inte som vissa påstår att man är rökt vid minsta fel i ansökan. Min ansökan är under behandling står det när jag loggar in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 13, 2021 Dela Inlagd Oktober 13, 2021 1 minut sedan, skrev rolba: Betala först sen går ansökan iväg. Ingen återbetalning om man inte får visum. Polarn fick påbackning på sin ansökan och fick skicka in flera dokument så det stämmer inte som vissa påstår att man är rökt vid minsta fel i ansökan. Min ansökan är under behandling står det när jag loggar in. Det låter ju ändå positivt att det är på det viset. Jag trodde att när man tidigare har anlitat div. "Visa service" företag, så har de varit behjälpliga med kompletteringar mm. innan själva inlämnandet till ambassaden. E-visa ansökan går väl, om jag förstått rätt, direkt till ambassaden. Men om nu ambassaden har personal som kollar upp riktigheten, och bollar tillbaka, så är det bra. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2021 1 minut sedan, skrev biker: Det låter ju ändå positivt att det är på det viset. Jag trodde att när man tidigare har anlitat div. "Visa service" företag, så har de varit behjälpliga med kompletteringar mm. innan själva inlämnandet till ambassaden. E-visa ansökan går väl, om jag förstått rätt, direkt till ambassaden. Men om nu ambassaden har personal som kollar upp riktigheten, och bollar tillbaka, så är det bra. mvh biker Det verkar gå till någon central först. Sen vidare till berörd ambassad för ev kompletteringar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 13, 2021 Dela Inlagd Oktober 13, 2021 8 minuter sedan, skrev rolba: Det verkar gå till någon central först. Sen vidare till berörd ambassad för ev kompletteringar Man kan förstå att ambassaden vill slippa hanteringen med pass, som skickas fram och tillbaka. Så förhoppningsvis blir det snurr på detta systemet. Är väl väldigt låga volymer ännu. Men någon gång i framtiden kanske resandet till Thailand kommer igång igen. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2021 3 minuter sedan, skrev biker: Man kan förstå att ambassaden vill slippa hanteringen med pass, som skickas fram och tillbaka. Så förhoppningsvis blir det snurr på detta systemet. Är väl väldigt låga volymer ännu. Men någon gång i framtiden kanske resandet till Thailand kommer igång igen. mvh biker Systemet låg nere ett par timmar idag på eftermiddagen pga uppdateringar. Lika var det I lördags. Verkar vara en del barnsjukdomar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 13, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 13, 2021 4 minuter sedan, skrev apknug: Fast det gick väl inte att skicka passet till ambassaden och ansöka om visum de sista åren? Det infördes igen i samband med covidsmittan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 14, 2021 Dela Inlagd Oktober 14, 2021 (ändrad) @biker @apknug @rolba Till ambassaden i Finland skickar man inte pengar med i ansökan längre. Utan man skickar in ansökan, de granskar ansökan och sen skickar de betalningsinstruktioner till kunden. Men allt sker manuellt fortfarande, per snigelpost. Jag själv tror att det är temporärt tills de introducerar e-visa där med. Rykten går att i november satts nätansökan i systemet, inget officiellt. Det var därför jag tänkte om de granskar ansökan först o ger en besked först, sen betalar man. E-visa ystemet fyller i vissa uppgifter automatiskt, läser av från passet, bla passnummer, personnummer, giltighetstiden mm., men jag skulle rekommendera att man kollar att allt är rätt, tydligen det gör att passkopian måste vara jpg/jpeg format, andra bilagor kan vara även PDF. Ändrades Oktober 14, 2021 av Amigo typo Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 14, 2021 Dela Inlagd Oktober 14, 2021 5 minuter sedan, skrev Amigo: @biker @apknug @rolba Till ambassaden i Finland skickar man inte pengar med i ansökan längre. Utan man skickar in ansökan, de granskar ansökan och sen skickar de betalningsinstruktioner till kunden. Men allt sker manuellt fortfarande, per snigelpost. Jag själv tror att det är temporärt tills de introducerar e-visa där med. Rykten går att i november satts nätansökan i systemet, inget officiellt. Det var därför jag tänkte om de granskar ansökan först o ger en besked först, sen betalar man. E-visa ystemet fyller i vissa uppgifter automatiskt, läser av från passet, bla passnummer, personnummer, giltighetstiden mm., men jag skulle rekommendera att man kollar att allt är rätt, tydligen det gör att passkopian måste vara jpg/jpeg format, andra bilagor kan vara även PDF. En PDF är lättare att läsa av egentligen. Skumt, men fortfarande inte några problem egentligen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 14, 2021 Fick mitt O-retired idag. Laddade upp det i måndagskväll. Nu blir det till att traggla med COE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 15, 2021 Dela Inlagd Oktober 15, 2021 Morning alla MPR:are, Sitter och sliter med e-Visa för ett O-A visum då mitt gamla har löpt ut men börjar bli orolig att jag blir gråhårig långt innan jag är färdig. Det är några saker som jag inte fattar men hoppas någon här kan ge mer klarhet i. Fråga 1. Min första fråga är om man kan fota och bifoga de obligatoriska dokumenten (läkarintyg, utdrag från krimreg. m.m) eller måste de scannas in och bifogas? Har inte tillgång till en scanner. Fråga 2. Där är 2 av de obligatoriska dokumenten som ska bifogas som jag inte förstår vad som avses. Tror att punk 7 är personbevis men vad avser då punkt 10. 7 . Proof of the permanent residence in the country where the application is submitted 10 . Applicant must apply for e-Visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency. Fråga 3. Det står att man måste vara försäkrad under hela vistelsen. Är det ok att ta en försäkring på 3 månader om man anger man ska stanna i 3 månader eller måste denna försäkring täcka hela visumperioden på 1 år? Anledningen att jag vill teckna 3 månader försäkring och sen förlänga med 3 månader är att det blir betydligt billigare än att ta en 6 månaders försäkring, märkligt (se länk nedan). https://www.tuneprotect.co.th/storage/product/brochure/Tune-iPass-Brochure-v2.pdf Är det någon som kan svara på dessa frågor så bjuder jag på en kall öl på Harrys eller på gubbhyllan (i pattis) när vi ses. Ha det bra, vi ses /Peo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Oktober 15, 2021 Dela Inlagd Oktober 15, 2021 (ändrad) 1 hour ago, HaSib HaSib said: Morning alla MPR:are, Sitter och sliter med e-Visa för ett O-A visum då mitt gamla har löpt ut men börjar bli orolig att jag blir gråhårig långt innan jag är färdig. Det är några saker som jag inte fattar men hoppas någon här kan ge mer klarhet i. Fråga 1. Min första fråga är om man kan fota och bifoga de obligatoriska dokumenten (läkarintyg, utdrag från krimreg. m.m) eller måste de scannas in och bifogas? Har inte tillgång till en scanner. Fråga 2. Där är 2 av de obligatoriska dokumenten som ska bifogas som jag inte förstår vad som avses. Tror att punk 7 är personbevis men vad avser då punkt 10. 7 . Proof of the permanent residence in the country where the application is submitted 10 . Applicant must apply for e-Visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency. Fråga 3. Det står att man måste vara försäkrad under hela vistelsen. Är det ok att ta en försäkring på 3 månader om man anger man ska stanna i 3 månader eller måste denna försäkring täcka hela visumperioden på 1 år? Anledningen att jag vill teckna 3 månader försäkring och sen förlänga med 3 månader är att det blir betydligt billigare än att ta en 6 månaders försäkring, märkligt (se länk nedan). https://www.tuneprotect.co.th/storage/product/brochure/Tune-iPass-Brochure-v2.pdf Är det någon som kan svara på dessa frågor så bjuder jag på en kall öl på Harrys eller på gubbhyllan (i pattis) när vi ses. Ha det bra, vi ses /Peo Ett personbevis från skattemyndigheten visar väl var du är folkbokförd. Borde funka för fråga 2:10 Det kan ju laddas ned med mobilt-bank-id Ändrades Oktober 15, 2021 av Nicholas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 15, 2021 Dela Inlagd Oktober 15, 2021 (ändrad) 3 hours ago, Nicholas said: Ett personbevis från skattemyndigheten visar väl var du är folkbokförd. Borde funka för fråga 2:10 Det kan ju laddas ned med mobilt-bank-id Nja, riktigt så lätt går det inte. Det ska vara Personbevis på engelska, med signatur och stämpel. Detta har jag redan fått från skattemyndigheten. Hur som helst om det är personbevis dom vill ha för punkt 10, vad vill dom då ha på punkt 7 (se punkter nedan)? Detta blir bara rörigare ju mer man håller på. Jag är rädd att jag blåser avgiften på 1750 kr. om jag skickar in fel dokument eller i fel ordning. 7 . Proof of the permanent residence in the country where the application is submitted 10 . Applicant must apply for e-Visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency. Ändrades Oktober 15, 2021 av HaSib HaSib Tillägg av text Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 15, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 15, 2021 Jag bifogade personbevis på båda punkterna. Funkade för mig. Första frågan, foto är ok. OA, du behöver försäkring hela vistelsetiden enligt anvisningarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HaSib HaSib Inlagd Oktober 15, 2021 Dela Inlagd Oktober 15, 2021 (ändrad) 3 hours ago, rolba said: Jag bifogade personbevis på båda punkterna. Funkade för mig. Första frågan, foto är ok. OA, du behöver försäkring hela vistelsetiden enligt anvisningarna. Tack så mycket för den infon ang. personbeviset och fotot rolba. Det där med vistelsetiden är jag forfarande lite osäker på. Om jag anger att jag tänker stanna i 3 månader så borde det väl räcka med en 3 månaders försäkring. Visumet ställs väl ändå ut på 1 år? Sen kan jag ju utöka försäkringen om jag vill stanna längre. Anledningen till att jag vill teckna 3 månaders försäkring är att det blir betydligt billigare per dag än om jag tecknar 6 månaders. Jag har ställt frågan till ambassaden men inte fått något svar från dem. Verkar lite overkill om man måste teckna för hela visumperioden. Det skulle bli dyrt annars om man hade valt ett O-X visa (10 år). Ändrades Oktober 15, 2021 av HaSib HaSib Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Oktober 16, 2021 Dela Inlagd Oktober 16, 2021 10 timmar sedan, skrev HaSib HaSib: Tack så mycket för den infon ang. personbeviset och fotot rolba. Det där med vistelsetiden är jag forfarande lite osäker på. Om jag anger att jag tänker stanna i 3 månader så borde det väl räcka med en 3 månaders försäkring. Visumet ställs väl ändå ut på 1 år? Sen kan jag ju utöka försäkringen om jag vill stanna längre. Anledningen till att jag vill teckna 3 månaders försäkring är att det blir betydligt billigare per dag än om jag tecknar 6 månaders. Jag har ställt frågan till ambassaden men inte fått något svar från dem. Verkar lite overkill om man måste teckna för hela visumperioden. Det skulle bli dyrt annars om man hade valt ett O-X visa (10 år). Försäkringen skall gälla hela vistelsetiden. Åker du t.ex med ett nytt O-visum är det normalt tre månader. År det så att du i din ansökan även bifogar flygbiljetter, som visar på en returresa efter 11 månader så måste du ha försäkring i 11 månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hakancnx Inlagd Oktober 16, 2021 Dela Inlagd Oktober 16, 2021 Försäkringen ska gälla hela tillåtna uppehållstiden. På ett OA-Visa blir man ju instämplad för ett år. Så i detta fall 1 år. /hakancnx Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 18, 2021 Dela Inlagd Oktober 18, 2021 (ändrad) Skapade ett "konto" idag och börjande fylla i för att söka TR och kom ganska snabbt till sista sidan där diverse dokument ska bifogas. Lite mer pill än tidigare men inget omöjligt. Det är vanligt 60 dagars turistvisum jag söker. Jag gjorde helt enkelt en lista med mina tankar som jag delar med mig. 1. Biodata page of Passport or Travel Document - Bild på biodatasidan av passet 2. Photograph taken within the last six months. If the photograph does not reflect your current appearance you may be refused to enter the Kingdom of Thailand - Bild på mig själv (Passbild) 3. Declaration - Intyg som man måste skiva på och skanna in. https://www.allavisum.se/assets/blanketter/DeclarationForm.pdf - 4.Travel booking confirmation - Flygbiljett 5. Proof of accommodation in Thailand, e.g. Accommodation bookings, invitation letters from family/friends in Thailand Hotellresavravtion etc. (Ber min fru skiva ett brev (invitation letters) på thai tänkte jag) 6. Financial evidence, e.g. bank statements, proof of earnings, sponsorship letter. - Lönespec borde fungera 7. Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa. (In case that you are not a national of the country in which you are applying for the visa.) - Gäller bara icke Svenska medborgare tolkar jag det. Man kan väl dock slänga in samma personbevis som på 9:an 8. Applicant is required to upload his/her passport pages which contain all travel records for the past 12 months (1 year) since the last international trip. - Borde inte vara aktuellt om man inte rest senate året. Skapar dock ett doukemt men den bild på min senaste utresestämpel från Thailand trots att det var länge än ett år sedan. 9. Applicant must apply for e-Visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency. - Personbevis 10. Please upload your picture holding the photo and information page of the passport. - En bild på mig själv där jag håller passet Ändrades Oktober 18, 2021 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 18, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 18, 2021 19 minuter sedan, skrev Mankan: Skapade ett "konto" idag och börjande fylla i för att söka TR och kom ganska snabbt till sista sidan där diverse dokument ska bifogas. Lite mer pill än tidigare men inget omöjligt. Det är vanligt 60 dagars turistvisum jag söker. Jag gjorde helt enkelt en lista med mina tankar som jag delar med mig. 1. Biodata page of Passport or Travel Document - Bild på biodatasidan av passet 2. Photograph taken within the last six months. If the photograph does not reflect your current appearance you may be refused to enter the Kingdom of Thailand - Bild på mig själv (Passbild) 3. Declaration - Intyg som man måste skiva på och skanna in. https://www.allavisum.se/assets/blanketter/DeclarationForm.pdf - 4.Travel booking confirmation - Flygbiljett 5. Proof of accommodation in Thailand, e.g. Accommodation bookings, invitation letters from family/friends in Thailand Hotellresavravtion etc. (Ber min fru skiva ett brev (invitation letters) på thai tänkte jag) 6. Financial evidence, e.g. bank statements, proof of earnings, sponsorship letter. - Lönespec borde fungera 7. Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa. (In case that you are not a national of the country in which you are applying for the visa.) - Gäller bara icke Svenska medborgare tolkar jag det. Man kan väl dock slänga in samma personbevis som på 9:an 8. Applicant is required to upload his/her passport pages which contain all travel records for the past 12 months (1 year) since the last international trip. - Borde inte vara aktuellt om man inte rest senate året. Skapar dock ett doukemt men den bild på min senaste utresestämpel från Thailand trots att det var länge än ett år sedan. 9. Applicant must apply for e-Visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency. - Personbevis 10. Please upload your picture holding the photo and information page of the passport. - En bild på mig själv där jag håller passet Nr 2 En selfie mot vit bakgrund funkar. Kommer upp tips om hur det ska se ut när man kommer till den posten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matz Inlagd Oktober 19, 2021 Dela Inlagd Oktober 19, 2021 Bra lista! Men hur ska personbevis vara? På engelska och stämplat eller räcker det med den enkla variant som man kan ladda ner på fil? //matz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2021 Dela Inlagd Oktober 19, 2021 9 timmar sedan, skrev Mankan: Skapade ett "konto" idag och börjande fylla i för att söka TR och kom ganska snabbt till sista sidan där diverse dokument ska bifogas. Lite mer pill än tidigare men inget omöjligt. Det är vanligt 60 dagars turistvisum jag söker. Jag gjorde helt enkelt en lista med mina tankar som jag delar med mig. 1. Biodata page of Passport or Travel Document - Bild på biodatasidan av passet 2. Photograph taken within the last six months. If the photograph does not reflect your current appearance you may be refused to enter the Kingdom of Thailand - Bild på mig själv (Passbild) 3. Declaration - Intyg som man måste skiva på och skanna in. https://www.allavisum.se/assets/blanketter/DeclarationForm.pdf - 4.Travel booking confirmation - Flygbiljett 5. Proof of accommodation in Thailand, e.g. Accommodation bookings, invitation letters from family/friends in Thailand Hotellresavravtion etc. (Ber min fru skiva ett brev (invitation letters) på thai tänkte jag) 6. Financial evidence, e.g. bank statements, proof of earnings, sponsorship letter. - Lönespec borde fungera 7. Confirmation of legal residence in a country in which you are applying for the visa. (In case that you are not a national of the country in which you are applying for the visa.) - Gäller bara icke Svenska medborgare tolkar jag det. Man kan väl dock slänga in samma personbevis som på 9:an 8. Applicant is required to upload his/her passport pages which contain all travel records for the past 12 months (1 year) since the last international trip. - Borde inte vara aktuellt om man inte rest senate året. Skapar dock ett doukemt men den bild på min senaste utresestämpel från Thailand trots att det var länge än ett år sedan. 9. Applicant must apply for e-Visa via specific Embassy/Consulate conforming with his/her consular jurisdiction and residency. Applicant is required to upload document that can verify his/her current residency. - Personbevis 10. Please upload your picture holding the photo and information page of the passport. - En bild på mig själv där jag håller passet Punkt 7 måste du eventuellt byta till 1 natt, 7 nätter eller 10 nätter på hotell…..kanske. Det beror ju på vad som händer med SHA+ och vad som krävs för ”COE”. Först måste det komma besked om hur det är tänkt med inresa och karantän, men annars är din visumansökan precis lik min tanke hur man ska göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 19, 2021 Dela Inlagd Oktober 19, 2021 1 timme sedan, skrev matz: Bra lista! Men hur ska personbevis vara? På engelska och stämplat eller räcker det med den enkla variant som man kan ladda ner på fil? //matz Du kan ladda ner ett engelskt personbevis. Vet inte om det krävs någon stämpel. En sådan kan man säkert göra själv. I Thailand älskar man ju stämplar. Att ha en egen stämpel är nog meningen med livet i Thailand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu