Lucky Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 (ändrad) Funderar på att skaffa turistvisum single entry 60 dagar, men saknar lite info om detta då jag inte gjort det tidigare. Kan man göra det redan nu med avfärd i januari, eller är det en viss tid innan? Hur bevisar man detta nedan? Kontoutdrag, skärmdump på banken eller vad: "Evidence of adequate finance (20,000 Baht per person and 40,000 Baht per family)." Tack på förhand Ändrades Mars 28, 2023 av Lucky Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 28, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2023 Tidigast 90 dagar innan ankomst till Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 6 timmar sedan, skrev Lucky: Hur bevisar man detta nedan? Kontoutdrag, skärmdump på banken eller vad: "Evidence of adequate finance (20,000 Baht per person and 40,000 Baht per family)." Ett kontoutdrag från min internetbank har funkat för mig. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 16 minuter sedan, skrev Mankan: Ett kontoutdrag från min internetbank har funkat för mig. Jag personligen har aldrig mer än 30-40,000 på banken. Skattekontot mer ränta samt skattefritt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 44 minuter sedan, skrev Issanbonde: Jag personligen har aldrig mer än 30-40,000 på banken. Skattekontot mer ränta samt skattefritt! Ok men å andra sidan är det ju också fullgott för att söka TR visa. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 3 minuter sedan, skrev Mankan: Ok men å andra sidan är det ju också fullgott för att söka TR visa. 👍👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lucky Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 Det allra enklaste för min del vore ju om Thailand återgår till 45 dagars visumfritt igen. För närvarande är det 45 dagar men på lördag 1april så blir det 30 dagar precis som förr. Fd Abercrombie på MPR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 1 minut sedan, skrev Lucky: Det allra enklaste för min del vore ju om Thailand återgår till 45 dagars visumfritt igen. För närvarande är det 45 dagar men på lördag 1april så blir det 30 dagar precis som förr. Avresa i januari. Slappna av Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 1 timme sedan, skrev Issanbonde: Jag personligen har aldrig mer än 30-40,000 på banken. Skattekontot mer ränta samt skattefritt! Bath kontra kronor Hur var det i grundskolan? 🙂 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Mars 28, 2023 Dela Inlagd Mars 28, 2023 1 timme sedan, skrev Kenneth4618: Bath kontra kronor Hur var det i grundskolan? 🙂 Fanns ej på min tid🤣😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 On 2023-03-28 at 23:40, skrev Lucky: Det allra enklaste för min del vore ju om Thailand återgår till 45 dagars visumfritt igen. För närvarande är det 45 dagar men på lördag 1april så blir det 30 dagar precis som förr. Verkar som 45 dagar gäller fortfarande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 6 minuter sedan, skrev gorjos: Verkar som 45 dagar gäller fortfarande Hur kom du fram till det? Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 Precis nyss, skrev Mankan: Hur kom du fram till det? Sökte på 44 dagar på e-visa och skulle inte behöva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev gorjos: Sökte på 44 dagar på e-visa och skulle inte behöva. Hmm de var märkligt. Så de hävdade att du inte behöver visum? Eller nekar de dig visum? De är lite interessant man kan ju av olika anledningar vilja söka ett visum som överträffar ens behov om man ser till när man bokat återresan. Ändrades April 6, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 1 minut sedan, skrev Mankan: Hmm de var märkligt. Så de hävdade att du inte behöver visum? Eller nekar de dig visum? De är lite interessant man kan ju av olika anledningar vilja söka ett visum som överträffar ens behov om man ser till när man bokat återresan. Prova själv. Testade nu och får detta svaret. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 (ändrad) 7 minuter sedan, skrev gorjos: Prova själv. Testade nu och får detta svaret. Nja jag är inte behov att att söka något visum just nu men vart nyfiken på just den frågan om de nekar dig visum eller om de bara meddelar att du inte behöver något men att du kan få vidare ändå. Har du betalt avgiften så får du väl inte heller tillbaka den? Ändrades April 6, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 6 minuter sedan, skrev Mankan: Nja jag är inte behov att att söka något visum just nu men vart nyfiken på just den frågan om de nekar dig visum eller om de bara meddelar att du inte behöver något men att du kan få vidare ändå. Har du betalt avgiften så får du väl inte heller tillbaka den? Var på thaivisa.go.th och klickade på Do I need a tourist visa? Svarade att jag hade svenskt pass och bot i Sverige. Frågade på 44 dagar och får svaret. You can travel to Thailand without a visa for no longer than 45 days. Är i Thailand med 45 dagar i passet, men funderar på visarun. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 43 minuter sedan, skrev gorjos: Var på thaivisa.go.th och klickade på Do I need a tourist visa? Svarade att jag hade svenskt pass och bot i Sverige. Frågade på 44 dagar och får svaret. You can travel to Thailand without a visa for no longer than 45 days. Är i Thailand med 45 dagar i passet, men funderar på visarun. Citerar mig själv. Skulle vara roligt att veta vem som har rätt, Ambassaden med 30 dagar på hemsidan, eller den som skall utfärda visum som säger 45 dagar utan visum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 1 timme sedan, skrev gorjos: Citerar mig själv. Skulle vara roligt att veta vem som har rätt, Ambassaden med 30 dagar på hemsidan, eller den som skall utfärda visum som säger 45 dagar utan visum Alla nyhets siter här nere har skrivit att från 1 april är det tillbaka på 30 dagars vid ankomst så det där verkar märkligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 2 minuter sedan, skrev Mickey1969: Alla nyhets siter här nere har skrivit att från 1 april är det tillbaka på 30 dagars vid ankomst så det där verkar märkligt. Var inne och kollade på DK o NO ambassader också. Så 30 verkar vara det som gäller. Men olyckligt med olika besked. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mickey1969 Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 8 minuter sedan, skrev gorjos: Var inne och kollade på DK o NO ambassader också. Så 30 verkar vara det som gäller. Men olyckligt med olika besked. Ja det är 30 dagar som man får nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gorjos Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 8 minuter sedan, skrev Mickey1969: Ja det är 30 dagar som man får nu. Gött, här är ju svart på vitt eller rött på blåaktigt atf det är 30 dagar som gäller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 6, 2023 Dela Inlagd April 6, 2023 (ändrad) 9 timmar sedan, skrev gorjos: Var på thaivisa.go.th och klickade på Do I need a tourist visa? Svarade att jag hade svenskt pass och bot i Sverige. Frågade på 44 dagar och får svaret. You can travel to Thailand without a visa for no longer than 45 days. Är i Thailand med 45 dagar i passet, men funderar på visarun. Hmm ok tyvärr har de väl då inte uppdaterat e-visum siten med rätt information som det verkar. Det är väl lite Thailand i ett nötskal. Ändrades April 6, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
p125 Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 Kikade lite på evisa igen. Går det inte att ansöka on O på ett år? Hittar bara max 90 dagar. Går ju sedan att förlänga på plats men ändå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 17, 2023 Dela Inlagd April 17, 2023 20 minuter sedan, skrev p125: Kikade lite på evisa igen. Går det inte att ansöka on O på ett år? Hittar bara max 90 dagar. Går ju sedan att förlänga på plats men ändå. Går, jag gjorde det sist iaf, och ska nu göra det strax igen. Tror att 1 år "blir automatiskt" då man väljer multi entry, har för mig att man var tvungen att markera singel eller multi där någonstans? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu