Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd Maj 11 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 11 (ändrad) 1 timme sedan, skrev thomas001: Här ser ni när det plockas s.k Thailändska musslor! Här rengörs musslorna innan kokning. Kokade och klara att äta, mums för Thaländare. Inget för mina smaklökar,tyvärr! Är väl egentligen en snigel, tror dom säljs i Sverige under namnet Apple snails. Smakar inte oävet, men skulle vilja prova att köra en runda i ugnen med vitlökssmör, efter kokningen. Frugan säger musslor, för sniglar äter hon minsann inte. Ändrades Maj 11 av gorjos 10 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Maj 13 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 13 Här har frugan anlitas för att utsmycka kremering av en äldre man idag! Hon är mycket duktig!! 26 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Maj 18 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 18 Idag fyller min yngste son 31 bast! Stort grattis till min älskade son! Bild när han var 8 år och kom ensam för att hälsa på sin farsa och hans flickvän! Här med min fru! Han var även besökare vid vårt giftermål men han var riktigt sjuk när det begav sig. Fick tillbringa två nätter på sjukhus efter vårt giftermål! idag 36 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Maj 19 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 19 Igår så sydde frugan och ett par vänner 22 st klänningar till damer som kommer att dansa på firandet av Bonfai i dag i vår by! Här jobbas det! Duktiga flickor! 22 st klännigar blev färdigt sent igår! 29 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... gorjos Inlagd Maj 19 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 19 3 timmar sedan, skrev thomas001: Igår så sydde frugan och ett par vänner 22 st klänningar till damer som kommer att dansa på firandet av Bonfai i dag i vår by! Här jobbas det! Duktiga flickor! 22 st klännigar blev färdigt sent igår! Brukar finnas fantastiska byggen också. Från igår. 21 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Maj 24 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 24 Här rensas vår andra farm,för att senare kunna plantera för ytterligare en sockerrörsodling! Blir nog bra detta! 23 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Maj 28 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Maj 28 Här är lite bilder från firandet an Bonfai i vår by! Här är damerna som ska dansa! Här dansas det innan invigningen! Här fixas det innan skjutning! Skjutning! Fest,party och gjutjebrottning! Frugan: Fy fan vad skitigt men inget för mig! 34 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Juni 6 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 6 Här ser ni andra årets skörd av sockerrör växa! Det är ju en s.k återväxt! Bara att hoppas det blir en bra skörd i December! 27 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Juni 14 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 14 Här ser ni vår andra sockerrörsodling på vår andra farm. Växer ju så det knakar! 25 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 16 Dela Inlagd Juni 16 On 2024-06-14 at 07:26, skrev thomas001: Här ser ni vår andra sockerrörsodling på vår andra farm. Växer ju så det knakar! Bränner ni också era sockerplantager före skörd? Där jag håller till i Nakhonratchasima sker detta i stort sett alltid. Ett jävla otyg som är en stor orsak till den dåliga luften. Anledningen är att det är enklare (mindre jobb) att skörda när de torra bladen nederst på plantorna har eldats upp. mvh biker 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Juni 16 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 16 (ändrad) 2 hours ago, biker said: Bränner ni också era sockerplantager före skörd? Där jag håller till i Nakhonratchasima sker detta i stort sett alltid. Ett jävla otyg som är en stor orsak till den dåliga luften. Anledningen är att det är enklare (mindre jobb) att skörda när de torra bladen nederst på plantorna har eldats upp. mvh biker NEJ! Här sker allt maskinellt. Har en speciellt utrustad traktor som rensar sockerrören från blad och innan lastning skärs i mindre längder! Enda föroreningen är lite diesel avgaser! Ändrades Juni 16 av thomas001 28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Juni 16 Dela Inlagd Juni 16 8 timmar sedan, skrev thomas001: NEJ! Här sker allt maskinellt. Har en speciellt utrustad traktor som rensar sockerrören från blad och innan lastning skärs i mindre längder! Enda föroreningen är lite diesel avgaser! 👍Toppen, då går det fort och smidigt. Så görs också häromkring av de som har lite större arealer. Men väldigt mycket görs manuellt. mvh biker 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Juni 24 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juni 24 Denna hittade vi på våran tomt igår, vet ju inte om den har självdött eller om någon av våra hundar har fått tag på den! Lite nyfiken på vad det är för något djur? Frugan har sett flera vid våra dammar och hon säger att den är helt ofarlig och lever på alla sorters fisk vi har i våra dammar! HongTong och SangSom kollar och är nyfikna! 26 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Juni 24 Dela Inlagd Juni 24 4 timmar sedan, skrev thomas001: Denna hittade vi på våran tomt igår, vet ju inte om den har självdött eller om någon av våra hundar har fått tag på den! Lite nyfiken på vad det är för något djur? Frugan har sett flera vid våra dammar och hon säger att den är helt ofarlig och lever på alla sorters fisk vi har i våra dammar! HongTong och SangSom kollar och är nyfikna! Monitor lizzard, tror jag. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Juli 17 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 17 Igår på sidolotteriet spelade jag 100 Baht på 21-12 så vinsten blev 3.300 Baht. All vinst räknas.😂 14 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Juli 20 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Juli 20 Igår så gjordes vårt tempel rent inför stor Budda-helg som startar idag! En del träd fälldes och togs bort. Även motorsåg användes. Olika transportsätt! Här är en del av gänget som har städat. Jobbar på bra. Högtryckstvätt som krånglar. Även skithusen får sig en duvning. Blev riktigt fint tillslut! 32 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 24 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 24 Idag fyller mitt yngsta barnbarn ett år. Hennes namn är Vera! STORT GRATTIS. Stolta föräldrar! Min son och hans fästmö! Saknar dom så jävla mycket, fast jag inte har träffat mitt barnbarn, ej heller min son tjej! 30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 29 En go bild på tre hundar som har det bra! 29 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 31 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 31 Har lite lågt sockervärde idag! Bad frugan att fixa till lite pannkakor! Mycket goda med lite sylt! Tack frugan! 28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 31 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 31 Ännu en objuden gäst! Frugan har lagt ut honom på Facebook och Line! Letar efter någon som äger eller vill ta hand om honom! Annars får han väl stanna hos oss! Ser ut att bli en go Hund, vi får väl se um han blir kvar! 26 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 29 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 29 Här har frugan bett en hantverkare att monter ett par stag inne på muggen! För hon är orolig att hennes sjuke man ramlar när han duschar m.m inne på muggen! Omtänksam fru jag har! 36 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Oktober 5 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 5 Baksidan av vår tomt,här odlar frugan klibbris enbart till syrrans och brödernas familjer plus även till mig och frugan! Växer fint! 22 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Oktober 12 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 12 Här ses frugan hjälpa en av sina vänninor att skörda Chili! Det växer många plantor med Chili här! Frugan på hugget! Hela skörden ska gå på export till Malaysia! 26 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Oktober 12 Dela Inlagd Oktober 12 Hur mycket får de per kg nuförtiden? Jag besökte en polare när de plockade chili 2014 och minns att det var väldigt uselt betalt. I mina ögon alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Oktober 12 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Oktober 12 1 hour ago, rolba said: Hur mycket får de per kg nuförtiden? Jag besökte en polare när de plockade chili 2014 och minns att det var väldigt uselt betalt. I mina ögon alltså. Förra årets skörd gav 28 Baht per kg! Årets skörd vet jag inte än! Varierar varje år har jag fått förklarat för mig. Dåligt betalt även i mina ögon, tycker jag! 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu