Wangthong Inlagd Januari 10 Dela Inlagd Januari 10 6 timmar sedan, skrev thomas001: Här har frugan smyckat vår entre. Blir fint! Inte bara fint. Superfint! 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 11 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 11 (ändrad) Nu har vi anlitat en snickare för att göra möbler av träd från en av våra farmer! Sangsom och Hongtong kollar så allt blir rätt utfört. Ett bord färdigt, behöver bara lackas. Ändrades Januari 11 av thomas001 48 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 19 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 19 (ändrad) Här håller frugan på att utsmycka runt svärmors tidigare hem, imorgon blir det en högtid för svärmor. Det är ju mer än 100 dagar sedan hon gick bort. Detta är ju en gammal Buddistisk tradition. Det lär ju komma munkar och en massa folk. Hela byn och en hel folk från provinsen kommer för att äta och hedra svärmor. Det kommer även en buss med folk från Maha Salakam från Issan då svärmor är född och uppvuxen där. Familjen kommer att köpa 3 st grisar och en massa tillbehör för att alla gäster ska få mat, det lär dyka upp ca 400 personer och alla ska ju bjudas på mat. Blir nog en fin högtid då svärmor var mycket uppskattad och omtyckt av alla även av mig! Ändrades Januari 19 av thomas001 41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 20 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 20 Fy fan! Jag bara hatar ormar, här är en som hänger i ett träd på vår tomt. Här är ju en till som gillar att vara i träd! Ser mysigt ut. Jag bara mår illa och blir rädd när jag ser en orm, oavsett om den är ofarlig eller giftig!! 27 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 25 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 25 Idag på morgonen har frugan varit på gummiverkstaden och dom har fixat en punka på bilen,var en spik som har kommit in i bakdäcket. Kostnad: 150 Bhat! 37 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 25 Dela Inlagd Januari 25 8 timmar sedan, skrev thomas001: Idag på morgonen har frugan varit på gummiverkstaden och dom har fixat en punka på bilen,var en spik som har kommit in i bakdäcket. Kostnad: 150 Bhat! Bra pris 🙂 Hur fungerar det med dricks? Betalar din fru exakt 150 eller ger hon något extra? Vet att det kan vara olika pris om det är en thai eller en farang som handlar. Men tänkte just på dricksen. Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 25 Trådstartare Dela Inlagd Januari 25 (ändrad) 21 minutes ago, uptoyou said: Bra pris 🙂 Hur fungerar det med dricks? Betalar din fru exakt 150 eller ger hon något extra? Vet att det kan vara olika pris om det är en thai eller en farang som handlar. Men tänkte just på dricksen. Det blir samma pris för mig som för frugan. Ägaren av verkstaden vill ju gärna att jag kommer tbx! Det går ju inte att jämnföra pris här uppe med marknad i t.ex. Pukhet,Bangkok eller något liknande ställe! Frugan ger exakt vad det kostar, jag hade gett 50Baht i dricks! Ändrades Januari 25 av thomas001 9 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Januari 25 Dela Inlagd Januari 25 Precis nyss, skrev thomas001: Det blir samma pris för mig som för frugan. Ägaren av verkstaden vill ju gärna att jag kommer tbx! Det går ju inte att jämnföra pris här uppe med marknad i t.ex. Pukhet,Bangkok eller något liknande ställe! Jo, jag vet att allt har bättre pris i Isaan mot t.ex. Pattaya. Men tänkte, rundar ni av det till 200 kanske? Vet att frugan inte ger dricks när vi handlar eller vi t.ex. servat vår mc. Iofs så bjuder vi ju på mat och dricka i byn när någon gör något till oss, eller så ger lite dricks 🙂 2 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 25 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 25 11 minutes ago, uptoyou said: Jo, jag vet att allt har bättre pris i Isaan mot t.ex. Pattaya. Men tänkte, rundar ni av det till 200 kanske? Vet att frugan inte ger dricks när vi handlar eller vi t.ex. servat vår mc. Iofs så bjuder vi ju på mat och dricka i byn när någon gör något till oss, eller så ger lite dricks 🙂 Jag ger alltid lite dricks om jag är nöjd! 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Igår var jag och frugan i Kampeangphet och gjorde förlängning av mitt visa hos immigration strax utanför stan. På väg hem så köpte vi ett transportfordon passande en gammal man som haft 2st stroke efter varandra. Det är ju bara att konstatera att åldern tar ut sin rätt! 50 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Wangthong Inlagd Januari 30 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 5 timmar sedan, skrev thomas001: Igår var jag och frugan i Kampeangphet och gjorde förlängning av mitt visa hos immigration strax utanför stan. På väg hem så köpte vi ett transportfordon passande en gammal man som haft 2st stroke efter varandra. Det är ju bara att konstatera att åldern tar ut sin rätt! Den ser ut att vara eldriven. Då får du ta på dig äran att blivit miljövänlig på gamla dar. Du ser ut att vara ganska aktiv efter den andra stroken. Det är bra för återhämtningen, känns det som att det går åt rätt håll med styrkan och rörligheten? Hoppas på bättring! Själv är jag heller ingen yngling. Har satt in två stents i hjärtat och fick nu för en tid sedan problem med hörseln. Var in på Bangkok Hospital och fick lite nässpray och lite annan medicin. Eftersom det inte blev bättre fick jag starkare mediciner och det är fortfarande inte bra. Under dessa undersökningar har jag varje gång haft ett ökande blodtryck. Så jag besökte en doktor för det och fick mera medicin mot blodtrycket, eftersom jag redan tar medicin. 5-6 dagar senare känner jag mig inte riktigt bra. Checkar blodtrycket, nu upp mot 190. Åker in till Bangkok Hospital kl 17. När jag kommer in mäter de upp 203. De ringer så jag blir rullad in på akuten och får ligga där och de kollar hela tiden blodtrycket och tar ekg. Som mest hade jag 216. Hade jag haft över 220 hade jag blivit inlagd. Efter medicinering fick jag lämna. Har nu varit in på kontroll och de har upptäckt en förtjockad vägg i en av kamrarna. Så nu blev det mera medicin. 16 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 Har samma problem med vänster sidan av kroppen fortfarande, ingen skillnad mot tidigare Har ett mycket bra blodtryck när jag tar det hemma. Äter 40mg Enaril varje morgon. Har ju gått ner från runt 100 kg till 75 kg! Har gjort så jag har mycket bra Diabetesvärden! Äter bara 2ggr om dagen, frukost runt 8-9 på morgonen middag senast 17-18 men jag saknar Potatis,gräddsås och andra godsaker! Får mycket beröm av stroke-läkaren! Varje dag nu så mäter jag mitt blodtryck 3 ggr om dagen och skriver upp alla värden för att ge dom till stroke-läkaren vid nästa återbesök! 18 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Januari 30 Dela Inlagd Januari 30 1 timme sedan, skrev thomas001: Har samma problem med vänster sidan av kroppen fortfarande, ingen skillnad mot tidigare Har ett mycket bra blodtryck när jag tar det hemma. Äter 40mg Enaril varje morgon. Har ju gått ner från runt 100 kg till 75 kg! Har gjort så jag har mycket bra Diabetesvärden! Äter bara 2ggr om dagen, frukost runt 8-9 på morgonen middag senast 17-18 men jag saknar Potatis,gräddsås och andra godsaker! Får mycket beröm av stroke-läkaren! Varje dag nu så mäter jag mitt blodtryck 3 ggr om dagen och skriver upp alla värden för att ge dom till stroke-läkaren vid nästa återbesök! Strongt gjort med vikten. Själv gick jag ner från 103 kg till 101, nu är jag tillbaka till 103 igen. Du verkar vara en kämpe, det är en stor fördel. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 30 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 30 50 minutes ago, Wangthong said: Strongt gjort med vikten. Själv gick jag ner från 103 kg till 101, nu är jag tillbaka till 103 igen. Du verkar vara en kämpe, det är en stor fördel. Kämpade med vikten hela förra året. Mat 2ggr om dagen,inga sötsaker eller söta drycker plus att jag inte har drukit någon form av alkohol eller bärs på 8 månader nu. Saknar det!! 19 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Januari 31 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Januari 31 Här ser ni dom 2 sista större borden som snickarn tillverkat av träd från en av våra farmer! Pallar står ju under borden tillverkade av samma snubbe. Mycket yrkes skicklig snickare, det är ju bara att kolla resultatet!! 40 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 4 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 4 Fick foto i går kväll, Min yngste son har tagit sin dotter på namndop i Kyrkan, Gustav Adolf kyrkan i Borås! Mitt fjärde barnbarn, Min älste son har en dotter och min mellanson har tvillingar. Samtliga mina söner jobbar inom byggbranchen, undrar om någon av mina barnbarn får något av mina gener från att jobba inom bygg! 27 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 6 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 6 Min vackra och underbara fru som tar hand om mej efter 2 st Stroke. Är tur jag har henne här! 42 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 9 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 9 Idag på förmiddagen har jag varit på återbesök igen. Efter några prover så sitter jag med frugan och väntar på besök hos läkaren. På nummer 4 så sitter samma läkare som jag har träffat varje gång! Klart, väntar bara på att få betala och få min medicin! Snabbt besök, Med provtagning,träffa läkaren och få mina mediciner. Totalt 45 Minuter!! 37 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 13 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 13 Efter sista skörden av sockerör. så växer det upp nya rör. Så här ser farmen ut just nu! Vitaminer ska här ut. Det görs med traktor! Blir nog bra detta! 32 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Februari 15 Dela Inlagd Februari 15 Växer sockerrören upp igen eller måste de nyplanteras? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 16 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 16 13 hours ago, lasseiudon said: Växer sockerrören upp igen eller måste de nyplanteras? Växer upp igen, tre skördar av en nyplantering! 11 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 19 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 19 Har idag på morgonen varit i Kampeagphet hos immigration och gjort extension av mitt visa! Så nu får man stanna ett år till! 26 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 20 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 20 (ändrad) Bilder från vår förskola som vi har nära vår by. Här trivs barnen verkligen!! Ändrades Februari 20 av thomas001 27 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 25 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 25 I förrgår så drog frugan och hennes bästa kompis iväg på lite ledighet, drog till Maesot för att campa lite ock känna på morgonkylan. Jag blev hemma som en gräsänkling. På väg! Framme i Maesot, givetvis ett besök på den stora marknaden under bron mellan Thailand och Burma. Framme vid Campingen, parkerat. Här blir deras övernattningsplats. Gott med en bärs när solen går ner. Mycket fint ställe där floden rinner förbi Campingen! Snart daxs att sova i kylan. Kallt på morgonkvisten! Sen var det ju bara hemresan kvar. Jag var ju hemma som en gräsänkling med hundarna. 44 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Februari 27 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Februari 27 När vi vaknade i morses så hade vi eb ny gäst på tomten som tydligen har kommit till vårt hem under natten. Frugan duschade och la ut bilder på Facebook och Line i förhoppning att någon skulle höra av sig! Hoppas någon hör av sig som saknar denna lilla valp! Annars kan det vara så, att någon inte vill ha valpen utan bara släppt in den på våran tomt, alla här i byn vet ju att vi älskar hundar! Annars blir vi väl nya hundägare. Verkar ju vara en snäll valp! 47 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu