Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 8, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 8, 2023 Nu är det färdigstädat och fyllt med vatten från regn och frugan har pumpat vatten från vår baksida! Fattas bara lite möbler och ljus! 58 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 8, 2023 Dela Inlagd November 8, 2023 1 timme sedan, skrev thomas001: Nu är det färdigstädat och fyllt med vatten från regn och frugan har pumpat vatten från vår baksida! Fattas bara lite möbler och ljus! Snyggt! Visst fattas det fisk i dammen också. Stora öringar som hoppar. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 8, 2023 Dela Inlagd November 8, 2023 3 timmar sedan, skrev thomas001: Nu är det färdigstädat och fyllt med vatten från regn och frugan har pumpat vatten från vår baksida! Fattas bara lite möbler och ljus! Blev ju trevligt det där 👍. Sjötomt höjer värdet på huset rejält 😉 Fisk som käkar upp ev mygglarver är nog ingen dålig ide. 6 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tapani Inlagd November 8, 2023 Dela Inlagd November 8, 2023 7 timmar sedan, skrev thomas001: Nu är det färdigstädat och fyllt med vatten från regn och frugan har pumpat vatten från vår baksida! Fattas bara lite möbler och ljus! Ser härligt ut synd att inte öringen trivs här men koikarpar kommer att gilla dammen och dom är så fina. 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 10, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 10, 2023 Idag förbereds det för en stor fest ikväll. Ska avtackas en Thaiare som går i pension. Han har vait någon form av högt uppsatt här i komunen, han är mycket trevlig. Kommer massor av folk. Blir ju mat och dricka till alla. Får väl se det även som en innvigningsfest av mitt morgonfika-ställe!! 43 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 11, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 11, 2023 (ändrad) Här är det nästan klart för kvällens festligheter. Här äts det och dricks som vanligt sittandes på golvet! Här får hedersgästen lite blommor av mig och frugan. Blev en trevlig fest! Den ende nyktre pesonen var väl jag. Har inte smakat alkohol på mer än 4 månader nu! Ändrades November 11, 2023 av thomas001 45 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 12, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 12, 2023 T.o.m Sangsom och Hongtong gillar vår nya uteplats, sover in den! Även frugan gillar och vila där! 47 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 17, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 17, 2023 Här skördas det ca en rai klibbris som vi har haft på baksidan av min och frugans tomt. Dom som hjälper till är släkten. Här serveras lunch! 48 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 18, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 18, 2023 Har haft frugan bror på besök för att rensa ock göra klart för frugans fortsatta plantering av grönsaker på högersidan av vårt hus. Blir bra detta. Det enda han vill ha för jobbet är betalt för dielsen. Bra med släkt! Sangsom kollar så det ser ok ut! 43 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 21, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 21, 2023 Här håller frugan på att ta hand om skördat ris. Transporteras upp med moppen. Läggs ut för att torkas innan det ska tröskas. Ska bli ris till familjen! 43 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 22, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 22, 2023 Frugan har fått ett jobb,att utsmycka en aula i en större skola. Ska visst bli någon form av möte där! 30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd November 22, 2023 Dela Inlagd November 22, 2023 1 minut sedan, skrev thomas001: Frugan har fått ett jobb,att utsmycka en aula i en större skola. Ska visst bli någon form av möte där! Har din fru någon utbildning för allt hon fixar och donar med eller är hon självlärd? 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd November 22, 2023 Dela Inlagd November 22, 2023 On 2023-11-08 at 04:52, skrev thomas001: Nu är det färdigstädat och fyllt med vatten från regn och frugan har pumpat vatten från vår baksida! Fattas bara lite möbler och ljus! Kommer det inte bli en massa mygg, tänkte på vattnet och att eran uteplats är låg mot vattnet, men en mycket fin uteplats måste jag säga 3 Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 22, 2023 Trådstartare Dela Inlagd November 22, 2023 43 minutes ago, Nerike said: Kommer det inte bli en massa mygg, tänkte på vattnet och att eran uteplats är låg mot vattnet, men en mycket fin uteplats måste jag säga 43 minutes ago, Nerike said: Kommer det inte bli en massa mygg, tänkte på vattnet och att eran uteplats är låg mot vattnet, men en mycket fin uteplats måste jag säga Här är det en jävla massa mygg på morgon och kvällstid! får köra med fläktar och myggmedel. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 22, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 22, 2023 (ändrad) 1 hour ago, uptoyou said: Har din fru någon utbildning för allt hon fixar och donar med eller är hon självlärd? Hon är självlärd och har hållit på med detta länge nu. I morgon ska hon till Phichit för en utsmyckning i ett tempel. Ligger ju mer än 10 mil hemmifrån! Så ryktet går ju om vad hon pysslar med! Är ju jävligt stolt över henne!! Ändrades November 22, 2023 av thomas001 28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd November 22, 2023 Dela Inlagd November 22, 2023 4 timmar sedan, skrev thomas001: Här är det en jävla massa mygg på morgon och kvällstid! får köra med fläktar och myggmedel. Frugans brorsa har huset halvvägs ut över deras fiskdamm. Tycker inte att de har speciellt mycket mygg. Undra om fiskarna deras inte håller undan myggen rätt bra? 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 22, 2023 Dela Inlagd November 22, 2023 39 minuter sedan, skrev Wangthong: Frugans brorsa har huset halvvägs ut över deras fiskdamm. Tycker inte att de har speciellt mycket mygg. Undra om fiskarna deras inte håller undan myggen rätt bra? Finns det typ risfält omkring där han har huset, så är det en bra odlingsmark för flygfäna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 24, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 24, 2023 Igår var ju frugan 10 mil hemmifrån, utsmyckning av ett tempel i Phichit. Väg in till templet. En annan väg. Ett av alla jobb. Frugan pysslar. Ett av alla ställen i templet. Hon har tydligen jobbat både hårt och länge. Jag sov när hon kom hem inatt vid halv två tiden! 36 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 26, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 26, 2023 Igår var frugan och gjorde en utsmyckning på ett tempel. Lovar att lugna ner mig med bilder på frugans jobb! Kan ju bli för mycket! 31 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 26, 2023 Dela Inlagd November 26, 2023 14 timmar sedan, skrev thomas001: Igår var frugan och gjorde en utsmyckning på ett tempel. Lovar att lugna ner mig med bilder på frugans jobb! Kan ju bli för mycket! Nejdå det är din tråd och duktig fru, sen är det om pojken orkar hänga på frugan. När hon far hit och dit för att jobba å du ta bilder, jag njuter av dom och är imponerad. Mvh.Dolemon 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd November 27, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 27, 2023 6 hours ago, Dolemon said: Nejdå det är din tråd och duktig fru, sen är det om pojken orkar hänga på frugan. När hon far hit och dit för att jobba å du ta bilder, jag njuter av dom och är imponerad. Mvh.Dolemon Jag orkar inte följa med på hennes jobbresor,tyvärr tar min stroke för mycket jobb! Frugan tar alla bilder och visar mig när hon kommer hem! 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd November 27, 2023 Dela Inlagd November 27, 2023 10 timmar sedan, skrev thomas001: Jag orkar inte följa med på hennes jobbresor,tyvärr tar min stroke för mycket jobb! Frugan tar alla bilder och visar mig när hon kommer hem! Ah härliga bilder ändå samt din tråd, hoppas allt väl med dig pga. stroken Mvh.Dolemon 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd December 5, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 5, 2023 Julen är även på väg till Landsbygden. Även en gran på plats. 34 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd December 14, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 14, 2023 (ändrad) Har fått min andra stroke i helgen. Sjukhuset. Inlagd på intensiven. Hemma efter sjukhusvistelsen. Sangsom och Hongtong har saknat mig. Nu har man en käpp till hjälp. Ändrades December 15, 2023 av thomas001 55 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Baa Inlagd December 15, 2023 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 15, 2023 H-vete.... Vet inte varför jag tryckte + men hittar ingen krya på dig knapp... Du får garanterat den bästa vården hos din familj, och som den försiktige man du är behöver du inte några råd men en önskan om snar bättring skickas härmed.. 26 Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu