Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 1, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 1, 2023 Nu börjar man se frugans tankar hur det färdiga resultatet kommer att se ut. Thai-stil! 36 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 1, 2023 Dela Inlagd September 1, 2023 Ska det bli ett tempel 🙂 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd September 1, 2023 Dela Inlagd September 1, 2023 Ett kommande mausoleum över Thomas uppfattar jag det som. Din fruga är väl ändå lite väl tidigt ute - eller - inte ? 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 1, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 1, 2023 (ändrad) 9 hours ago, uptoyou said: Ska det bli ett tempel 🙂 4 hours ago, evert 1 said: Ett kommande mausoleum över Thomas uppfattar jag det som. Din fruga är väl ändå lite väl tidigt ute - eller - inte ? Jag lägger mig inte i. Det är ju frugans bygge som ska bli en gåva till hennes sjuke man att ha till sitt morgonkaffe. Eftersom hon betalar allt med sin egna sparade och ihop jobbade pengar. Hon är ju Thailändska och gillar allt som har Thai-stajl. Det blir nog fint när det blir klart, hoppas och tror jag! Ändrades September 1, 2023 av thomas001 28 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 1, 2023 Dela Inlagd September 1, 2023 Det där blir kanoners. 👍 Men hur som helst så är det ju ändå morgonkaffet som är viktigast. 😇 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd September 1, 2023 Dela Inlagd September 1, 2023 1 timme sedan, skrev thomas001: Jag lägger mig inte i. Det är ju frugans bygge som ska bli en gåva till hennes sjuke man att ha till sitt morgonkaffe. Eftersom hon betalar allt med sin egna sparade och ihop jobbade pengar. Hon är ju Thailändska och gillar allt som har Thai-stajl. Det blir nog fint när det blir klart, hoppas och tror jag! Det blir garanterat bra, du har en duktig fru, det har vi sett innan Ligger "templet" nära ert hus? Svårt att se på bilderna. 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 1, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 1, 2023 14 minutes ago, uptoyou said: Det blir garanterat bra, du har en duktig fru, det har vi sett innan Ligger "templet" nära ert hus? Svårt att se på bilderna. Det ligger på framsidan av vår tomt, nära vägen. bara några meter från huset. Vi har ju 7 rai tomt. Så det finns plats!🤣 12 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 3, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 3, 2023 Här pågår jobbet. 30 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd September 3, 2023 Dela Inlagd September 3, 2023 On 2023-08-31 at 07:49, skrev thomas001: I vårt garage finns det en byggnad med avlopp,toalett,handfat och dusch men jag har aldrig använt denna! Är endast för våra gäster! Vi har en sån där gäst-toa som min fru lät bygga när hon byggde nytt hus. Vi diskuterade nu om vi skulle göra nytt tak på garaget och även inkludera toaletten och bygga något förråd i samma länga. Lite som ni har på bilden. För att utnyttja ytan optimalt krävs dock att vi flyttar toaletten lite som idag är fristående byggnad. Jag antog att det fanns ett avloppsrör till någon avloppsbrunn nere vid gatan när vi diskuterade detta. Jag fick dock förklarat för mig att under den toan är det bara en grävd grop som man har gjutit en betongkaka över. Min tanke var förstås att den gropen har sin begräsning och borde rimligen förr eller senare bli full upp till bredden av skit. Men min fru bara skrattade och sa att det är en ganska stor grop och vi kissar ju mest där. Hur vanligt är detta tro att man bara har en grop och ingen avloppsbrunn? 1 Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd September 3, 2023 Dela Inlagd September 3, 2023 22 minuter sedan, skrev Mankan: Hur vanligt är detta tro att man bara har en grop och ingen avloppsbrunn? Möjligt du har missuppfattat lite. Oftast är det en ”grop” men några cementtingar med ett lock över så det blir en typ av tank, det mesta av vätskan rinner ut, resten får man ev suga ibland via ett hål i locket. Man försöker också ibland med att få rätt bakterier i hålet, som ”äter” vad som finns där, finns färdiga blandningar att köpa man häller i. Det fungerar också med förruttnade råttor, vi har det i en brunn och behöver väldigt sällan suga den. 9 Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd September 3, 2023 Dela Inlagd September 3, 2023 52 minuter sedan, skrev Soengsang: Möjligt du har missuppfattat lite. Oftast är det en ”grop” men några cementtingar med ett lock över så det blir en typ av tank, det mesta av vätskan rinner ut, resten får man ev suga ibland via ett hål i locket. Man försöker också ibland med att få rätt bakterier i hålet, som ”äter” vad som finns där, finns färdiga blandningar att köpa man häller i. Det fungerar också med förruttnade råttor, vi har det i en brunn och behöver väldigt sällan suga den. En död höna brukar räcka i tre år... 6 Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd September 3, 2023 Dela Inlagd September 3, 2023 4 timmar sedan, skrev Baa: En död höna brukar räcka i tre år... Grannens katt 5 år. Har jag hört av en kompis. 1 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd September 3, 2023 Dela Inlagd September 3, 2023 I vår trekammarbrunn slängde vi på 70 talet i en död katt, var på den tiden man själv fick avgöra när den skulle tömmas. Tror inte vi tömde den någon gång innan kommunen påtvingade oss en årlig tömning. Om det var katten eller fosfaterna i tvättmedlet som gjorde att brunnen inte grodde igen har jag ingen kunskap om. Var i alla fall en ordentlig kaka ovan vattnet (skiten), så pass att det t.o.m. växte lite gräs på den. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 5, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 5, 2023 Här går det framåt så sakteliga. Tak. 40 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 8, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 8, 2023 Idag hade vi besök av barn från förskolan. Nyfikna ungar. Alltid lika trevligt med glada barn! 36 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd September 8, 2023 Dela Inlagd September 8, 2023 (ändrad) Din hemstad. Live and direct. Sorry for off topic. Ändrades September 8, 2023 av Nicholas 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd September 8, 2023 Trådstartare Dela Inlagd September 8, 2023 59 minutes ago, Nicholas said: Din hemstad. Live and direct. Sorry for off topic. Fin stad! Minns det kvarteret väl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 8, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 8, 2023 Funderar på vad svenskt arbetarskydd hade sagt om detta? 20 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd September 8, 2023 Dela Inlagd September 8, 2023 On 2023-09-03 at 07:58, skrev Soengsang: Möjligt du har missuppfattat lite. Oftast är det en ”grop” men några cementtingar med ett lock över så det blir en typ av tank, det mesta av vätskan rinner ut, resten får man ev suga ibland via ett hål i locket. Man försöker också ibland med att få rätt bakterier i hålet, som ”äter” vad som finns där, finns färdiga blandningar att köpa man häller i. Det fungerar också med förruttnade råttor, vi har det i en brunn och behöver väldigt sällan suga den. En slang från en luftpump som syresätter vätskan ska också göra susen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 11, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 11, 2023 Frugan har varit och köpt klinker. Skall senare läggas på vår nya uteplats. Här lastas det av. Nästan färdigt avlastat. Tyvärr kan jag inte hjälpa frugan. Min vänstersida funkar inte så som den ska efter min stroke. Sen vägrar min fru att låta mig hjälpa till!! Jag har en fantastisk fru!!! 48 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 17, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 17, 2023 Frugan och en kompis till henne håller på att rensa lite på baksidan av vår tomt. Sangsom och Hongtong kollar in deras jobb! 40 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jordbromannen Inlagd September 17, 2023 Dela Inlagd September 17, 2023 Finns det nya bilder på uteplatsen?😊 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 17, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 17, 2023 7 hours ago, Jordbromannen said: Finns det nya bilder på uteplatsen?😊 Det har ösregnat i mer än en vecka nu. Så gubbarna jobbar inte just nu! Men det kommer. 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 19, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 19, 2023 Igår så var frugan uppe på vårt tak på huset. Vi har ju en jävla massa fåglar som försöker bygga bon där. Så hon rensar upp och kastar ner deras försök till att bosätta sig på vårt tak. Fin utsikt. Här är en jobbande fru! 46 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd September 21, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd September 21, 2023 Idag på morgonen dök gubbarna upp. Inget regn på ett par dar! Färdigställde gavlarna idag på förmiddagen. Blir helt ok! 39 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu