rolba Inlagd Augusti 1, 2023 Dela Inlagd Augusti 1, 2023 1 minut sedan, skrev thomas001: Jag tyckte så jävla synd om grabben så jag betalade hälften åt honom. Han grät ju som ett barn! Tycker det är för jävligt när ett stort företag son CEPAK inte vill hjälpa sina anställda. Alternativet är nog att få sparken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 2, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 2, 2023 Lite bilder från gjutningen igår. Färdiggjutet. Nu skall det stå och torka i en vecka innan form och stamp tas bort! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 2, 2023 Dela Inlagd Augusti 2, 2023 2 timmar sedan, skrev thomas001: Lite bilder från gjutningen igår. Färdiggjutet. Nu skall det stå och torka i en vecka innan form och stamp tas bort! Där blir det svårt att njuta av en bubbelpool ,haha Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 2, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 2, 2023 Igår var Elverket hemma och fixade till efter olyckan med cementbilen! En ny elstolpe monterades. Många gubbar från elverket! Blev ju helt ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 10, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 10, 2023 Nu har det tydligen bränt färdigt så gubbarna kom tbx idag. Nu rivs stamp och formarna bort. Det jobbas på plus att det kom en jävla massa matrial! Det kom en hel hög med hålprofil plus 4st betonrör. Ska bli kul att se vad frugans tanke/design är med allt detta!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 11, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2023 så här ser det ut efter gårdagens jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Augusti 11, 2023 Dela Inlagd Augusti 11, 2023 1 timme sedan, skrev thomas001: så här ser det ut efter gårdagens jobb. Ursäkta en korkad jävel! Men bygger ni jordkällare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 11, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 11, 2023 (ändrad) 1 hour ago, Don Went said: Ursäkta en korkad jävel! Men bygger ni jordkällare? Om du bläddrar tbx lite i tråden så hittar du svaret på din fråga! Om inte så, Vi har ju haft en stor damm på framsidan av vår tomt. Nu är den torrlagd, där ska det tydligen bli någon form av uteplats för att hennes man ska kunna dricka sitt morgonkaffe. enl. frugan som är byggmästare och arkitekt. Det är ju helt och hållet hennes ide! Frugan sköter allt och ser det som en present till sin sjuke och gamle gubbe. Hon betalar själv för det hela, hon har jobbat och sparat ihop till detta projekt! Ändrades Augusti 11, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 25, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 25, 2023 Inatt fick man foton från min yngste son, han har blivit farsa till en dotter. Så nu är ju jag farfar till 4 barnbarn. Tidigare en dotter och 2st tvilling-grabbar. Alla mina tre pojkar har ju fått barn nu! Fan vad bra att allt har lyckats väl!! 40 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 26, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 26, 2023 Idag kom en firma för att rengöra 2st av dom fyra Aircon vi har installerade. NR1 NR2 Vår sängkammare. Mitt kontor. Dom andra 2 aircon behövs inte rengöras nu, knappt använda då dom sitter i våra gästrum! Kostnad 300 Baht/per aircon. 31 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 27, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 27, 2023 Har ju lagt in flera bilder på min nya uteplasts tidigare. Dom är ju borta nu, men här fortsätter kneget med den. Kom en lastbil med undergolv att lägga ut. Här körs det på. Verkar som allt passar. Blir nog bra detta. Färdiglagt. Imorgon kommer tydligen en cementbil hit! 33 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Augusti 27, 2023 Dela Inlagd Augusti 27, 2023 2 timmar sedan, skrev thomas001: Har ju lagt in flera bilder på min nya uteplasts tidigare. Dom är ju borta nu, men här fortsätter kneget med den. Kom en lastbil med undergolv att lägga ut. Här körs det på. Verkar som allt passar. Blir nog bra detta. Färdiglagt. Imorgon kommer tydligen en cementbil hit! Vad är bulben i mitten ? Farthinder för rullstolsbundna ? 🙂 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 27, 2023 Dela Inlagd Augusti 27, 2023 Ska det bli så här kanske 🙂 7 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 27, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 27, 2023 1 minute ago, Kenneth4618 said: Ska det bli så här kanske 🙂 Helt rätt! 1 hour ago, Tallviking said: Vad är bulben i mitten ? Farthinder för rullstolsbundna ? 🙂 Visserligen så sitter jag ej i rullstol efter min stroke för ett tag sedan! Men du kan ju få tro det! Det ska bli en välvd gångbro in till uteplatsen med räcken på båda sidor. Allt enl. arkitekten och finansiären som är min fru! Blir nog fint när det blir färdigt. 13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 27, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 27, 2023 (ändrad) 1 hour ago, Tallviking said: Vad är bulben i mitten ? Farthinder för rullstolsbundna ? 🙂 Ändrades Augusti 27, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Augusti 27, 2023 Dela Inlagd Augusti 27, 2023 5 timmar sedan, skrev thomas001: Har ju lagt in flera bilder på min nya uteplasts tidigare. Dom är ju borta nu, men här fortsätter kneget med den. Kom en lastbil med undergolv att lägga ut. Imorgon kommer tydligen en cementbil hit! Helt säker på det kommer bli kanonfint när allt är klart, tack för bilderna på bygget Mvh.Dolemon 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 28, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 28, 2023 (ändrad) Betongbilen dök upp igår. Här jobbas det på! Färdiggjutet. Nu ska det stå och få bränna några dagar. Ändrades Augusti 28, 2023 av thomas001 39 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 29, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 29, 2023 Frugan är anlitat igen för att göra det fint inför en kremering. Kremeringsugnen. Färdigt. Lika stolt över frugans arbete varje gång!! 38 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 30, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 30, 2023 Här pågår jobbet! 25 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Augusti 30, 2023 Dela Inlagd Augusti 30, 2023 2 timmar sedan, skrev thomas001: Här pågår jobbet! Blir det el, vatten och avlopp där också? Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 30, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 30, 2023 1 hour ago, uptoyou said: Blir det el, vatten och avlopp där också? Endast el! 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 31, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 31, 2023 (ändrad) Här fortsätter det! Blir säkert bra! Ska bli kul att se hur frugan har tänkt slutresultatet! 20 hours ago, uptoyou said: Blir det el, vatten och avlopp där också? Endast el! Ändrades Augusti 31, 2023 av thomas001 32 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Augusti 31, 2023 Dela Inlagd Augusti 31, 2023 21 timmar sedan, skrev thomas001: Endast el! Din fru kanske tänker som en grannfru, tur det inte blev indraget nått avlopp med toa i garaget då hadde jag aldrig sett min man 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... thomas001 Inlagd Augusti 31, 2023 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Augusti 31, 2023 45 minutes ago, Boa52 said: Din fru kanske tänker som en grannfru, tur det inte blev indraget nått avlopp med toa i garaget då hadde jag aldrig sett min man I vårt garage finns det en byggnad med avlopp,toalett,handfat och dusch men jag har aldrig använt denna! Är endast för våra gäster! 22 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Augusti 31, 2023 Dela Inlagd Augusti 31, 2023 3 timmar sedan, skrev thomas001: Här fortsätter det! Blir säkert bra! Ska bli kul att se hur frugan har tänkt slutresultatet! Endast el! Med tanke på de utsmyckningar hon brukar jobba med så ser jag verkligen fram mot att se slutresultatet. 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu