thomas001 Inlagd Juli 25, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 25, 2023 59 minutes ago, Dolemon said: Troligen stämpen, ha gjutformen på sen. Har sett sådana konstruktioner sjäv när man vinglat runt på äventyr på mc i Ayutthaya Mvh.Dolemon Helt rätt! Ska ju gjutas en form runt om! Ursäkta mitt dåliga ordval! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 25, 2023 Dela Inlagd Juli 25, 2023 (ändrad) 18 minuter sedan, skrev thomas001: Helt rätt! Ska ju gjutas en form runt om! Ursäkta mitt dåliga ordval! Det är lungt, Bambu är en växt som växer som f-n och är stark och perfa för typ. byggställning bilden från när dom skulle måla vårat hus Tack än en gång tack för du bjuder på härliga bilder. Mvh.Dolemon Ändrades Juli 25, 2023 av Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Juli 25, 2023 Dela Inlagd Juli 25, 2023 7 timmar sedan, skrev Dolemon: Det är lungt, Bambu är en växt som växer som f-n och är stark och perfa för typ. byggställning bilden från när dom skulle måla vårat hus Tack än en gång tack för du bjuder på härliga bilder. Mvh.Dolemon Det skulle inte förvåna mej det minsta om det visade sej att Asiens bambuställningar är föregångare till Burtonställningen. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 28, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 28, 2023 Här pågår armering. Monteras form för framtida gjutning. Nästan klart för gjutning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 Riktigt spännande 👍 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 9 timmar sedan, skrev thomas001: Här pågår armering. Monteras form för framtida gjutning. Nästan klart för gjutning. Ska det bli en spaavdelning? 4 bubbelpooler och en bassäng? Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 Verkligen intressant att se var detta slutar. Ser ut att kunna bli vad som helst. Från spa till thailändskt Colosseum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 28, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 28, 2023 2 hours ago, måne said: Ska det bli en spaavdelning? 4 bubbelpooler och en bassäng? 2 hours ago, Wangthong said: Verkligen intressant att se var detta slutar. Ser ut att kunna bli vad som helst. Från spa till thailändskt Colosseum. Enl. frugan så ska det bli en uteplats för mig att dricka mitt morgonkaffe! Halva uteplatsen under tak. Blir säkert bra eftersom allt annat hon har varit chef över här tidigare har blivit kanon. Hon har jobbat och sparat ihop varenda Baht detta kommer att kosta!! Hon ser det som en present till sin gamle och sjuke gubbe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 26 minuter sedan, skrev thomas001: Enl. frugan så ska det bli en uteplats för mig att dricka mitt morgonkaffe! Halva uteplatsen under tak. Blir säkert bra eftersom allt annat hon har varit chef över här tidigare har blivit kanon. Hon har jobbat och sparat ihop varenda Baht detta kommer att kosta!! Hon ser det som en present till sin gamle och sjuke gubbe! Känns inte som det är så värst synd om dig! 🙃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev thomas001: Enl. frugan så ska det bli en uteplats för mig att dricka mitt morgonkaffe! Halva uteplatsen under tak. Blir säkert bra eftersom allt annat hon har varit chef över här tidigare har blivit kanon. Hon har jobbat och sparat ihop varenda Baht detta kommer att kosta!! Hon ser det som en present till sin gamle och sjuke gubbe! Tyvärr kan jag inte säga det samma när det gäller frugans design. Vi har ett stort tvåvåningshus som hon själv byggt för egna pengar innan jag kom in i bilden. Nyttjandet av ytan är dock en katastrof. Alla fyra sovrum är för små och det finns inte plats för garderober. Stora allmänna ytor till ingen nytta. Sedan har jag förmodligen alldeles får stort kontrollbehov för att blint släppa ”egna” byggnationer till någon annan. Spännande dock att se vad det ska bli av eran fiskdamm. Ändrades Juli 28, 2023 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 13 timmar sedan, skrev thomas001: Här pågår armering. Monteras form för framtida gjutning. Nästan klart för gjutning. Vad ska de 4 ringarna vara till? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 2 timmar sedan, skrev Mankan: Tyvärr kan jag inte säga det samma när det gäller frugans design. Vi har ett stort tvåvåningshus som hon själv byggt för egna pengar innan jag kom in i bilden. Nyttjandet av ytan är dock en katastrof. Alla fyra sovrum är för små och det finns inte plats för garderober. Stora allmänna ytor till ingen nytta. Sedan har jag förmodligen alldeles får stort kontrollbehov för att blint släppa ”egna” byggnationer till någon annan. Spännande dock att se vad det ska bli av eran fiskdamm. Känner igen mig i det du säger. Härligt dock att thomas001 inte är under samma paraply. Unnar honom verkligen en fantastisk uteplats under tak (helt eller delvis under tak). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 7 minuter sedan, skrev Wangthong: Känner igen mig i det du säger. Härligt dock att thomas001 inte är under samma paraply. Unnar honom verkligen en fantastisk uteplats under tak (helt eller delvis under tak). Ja hans frus bygge är en riktig cliffhanger. Spännade att se hur det blir. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 28, 2023 Dela Inlagd Juli 28, 2023 4 timmar sedan, skrev Don Went: Vad ska de 4 ringarna vara till? fundament. Enligt min ringa mening. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 28, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 28, 2023 9 hours ago, Don Went said: Vad ska de 4 ringarna vara till? Här ska det gjutas och bli en gång ut till uteplatsen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 29, 2023 Dela Inlagd Juli 29, 2023 (ändrad) 10 timmar sedan, skrev thomas001: Här ska det gjutas och bli en gång ut till uteplatsen. Sen kanske pojken öppnar restaurang på lansbygden 🙏 Men jag tror (vet) att thomas001`s frus bygge blir mycket stabilare än denna restaurang brygga Mvh.Dolemon Ändrades Juli 29, 2023 av Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 30, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 30, 2023 Här jobbas det fast det är Söndag. Är ju en helg plus en 6,dagars Buddhahelg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Juli 30, 2023 Dela Inlagd Juli 30, 2023 4 timmar sedan, skrev thomas001: Här jobbas det fast det är Söndag. Är ju en helg plus en 6,dagars Buddhahelg. kungens födelsedag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 1, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2023 Idag kom den första cementbilen men på väg in på tomten lyckades chauffören dra ner elledningarna utanför vår tomt! Drog ner en elstolpe som även har anslutningen till vår hemström! Även vår entre fick sig en kyss! Så här ser utsidan ut! Insidan! Just nu är det ett jävla diskuterande här! Om vem som ska stå för alla reparationer!!! Ärligt talat, fy fan!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Augusti 1, 2023 Dela Inlagd Augusti 1, 2023 Vi har nästan alltid problem med betongbilarna när vi behöver dem... För nåt år sen så körde de av vägen lite och mosade grannens vattenledningar på väg ut från vårt jobb, på allmän väg. Och jag hjälpte självklart grannen med reparation. Men sen körde de sönder samma ledning igen några timmar senare, då blev det lite gnäll ifrån mig om det faktiskt inte är betongbilens skyldighet att hålla sig på vägen... Det brister lite i körkunskap kan man lätt komma fram till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 1, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2023 4 hours ago, thomas001 said: Idag kom den första cementbilen men på väg in på tomten lyckades chauffören dra ner elledningarna utanför vår tomt! Drog ner en elstolpe som även har anslutningen till vår hemström! Även vår entre fick sig en kyss! Så här ser utsidan ut! Insidan! Just nu är det ett jävla diskuterande här! Om vem som ska stå för alla reparationer!!! Ärligt talat, fy fan!! Efter allt disskuterande så kom alla överens. Chefen för byggfirman fixar till vår entre, Eftersom han var med och dirigerade cementbilen så tar han på sig felet med entren och lovar att fixa till den kostnadsfritt! Sen kom någon form av chef från elverket. Han kollade in skadorna och lämnade ett pris på 9.000 Baht för att resa elstolpen och fixa till allt. Denna skada hade chaffisen på cementbilen tagit på sig tidigare. Han ringde någon chef på CEPAK och förklarade läget och kostnaden. Chefens enkla svar, den kostnaden får du stå för helt själv! Så nu är allt utrett! Lite synd om chaffisen då det var en mycket ung kille. Såg ju hur ledsen han blev för att han måste betala! 9.000 Baht, måste ju var i närheten av halva hans månadslön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Augusti 1, 2023 Dela Inlagd Augusti 1, 2023 12 minuter sedan, skrev thomas001: Efter allt disskuterande så kom alla överens. Chefen för byggfirman fixar till vår entre, Eftersom han var med och dirigerade cementbilen så tar han på sig felet med entren och lovar att fixa till den kostnadsfritt! Sen kom någon form av chef från elverket. Han kollade in skadorna och lämnade ett pris på 9.000 Baht för att resa elstolpen och fixa till allt. Denna skada hade chaffisen på cementbilen tagit på sig tidigare. Han ringde någon chef på CEPAK och förklarade läget och kostnaden. Chefens enkla svar, den kostnaden får du stå för helt själv! Så nu är allt utrett! Lite synd om chaffisen då det var en mycket ung kille. Såg ju hur ledsen han blev för att han måste betala! 9.000 Baht, måste ju var i närheten av halva hans månadslön. Lärpengar...men lite tycker man kanske dirigenten kunde bistå med...Det är nog snarare en hel än en halv månadslön för stackaren... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Augusti 1, 2023 Dela Inlagd Augusti 1, 2023 Dirigenten borde stå för hela kostnaden för de skador cementbilen orsakade. Om inte , varför i helvete har någon som då dirigerar. Gjorde eller körde chaffisen som dirigenten visade har han inte varit den som var orsaken till skadorna. Men följde inte chauffören dirigentens avvisningar är skulden chaufförens. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Augusti 1, 2023 Dela Inlagd Augusti 1, 2023 5 minuter sedan, skrev evert 1: Dirigenten borde stå för hela kostnaden för de skador cementbilen orsakade. Om inte , varför i helvete har någon som då dirigerar. Gjorde eller körde chaffisen som dirigenten visade har han inte varit den som var orsaken till skadorna. Men följde inte chauffören dirigentens avvisningar är skulden chaufförens. Chauffören är nog längst ner på näringskedjan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Augusti 1, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 1, 2023 1 hour ago, Baa said: Lärpengar...men lite tycker man kanske dirigenten kunde bistå med...Det är nog snarare en hel än en halv månadslön för stackaren... Jag tyckte så jävla synd om grabben så jag betalade hälften åt honom. Han grät ju som ett barn! Tycker det är för jävligt när ett stort företag son CEPAK inte vill hjälpa sina anställda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu