thomas001 Inlagd Juni 22, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 22, 2023 Frugan är och kollar vårt test med socker-rörsodling! Så här ser det ut efter ca 6,5 månads plantering. Växer ju som satan!! Verkar ju som om vårt test blir okey!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 22, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 22, 2023 (ändrad) 19 hours ago, thomas001 said: Frugan är och kollar vårt test med socker-rörsodling! Så här ser det ut efter ca 6,5 månads plantering. Växer ju som satan!! Verkar ju som om vårt test blir okey!! Blev ju fel bilder,bilderna är ju från träodling inte socker! Får väl skylla på åldern! Här är bild på socker til vänster och träodling till höger. När väl träden har växt till sig,sälj dessa till papperstillverkning. Det är frugans affärer! Ändrades Juni 22, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juni 23, 2023 Dela Inlagd Juni 23, 2023 9 timmar sedan, skrev thomas001: Blev ju fel bilder,bilderna är ju från träodling inte socker! Får väl skylla på åldern! Här är bild på socker til vänster och träodling till höger. När väl träden har växt till sig,sälj dessa till papperstillverkning. Det är frugans affärer! Är det socker eller träden som växt i 6,5 månad. Tycker att träden ser mycket större ut än 6,5 månader. Därför antar jag att det är "oj" som växt i 6,5 månader. Vet ej om det är perspektivet som gör att sockerrören inte ser så höga ut. (Antar att det är sockerrör) De brukar bli riktigt höga. Hur långt är det kvar till skörd. Helt fantastiskt vad din fru är drivande. (Du är på du också förstår jag) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 23, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 23, 2023 50 minutes ago, Wangthong said: Är det socker eller träden som växt i 6,5 månad. Tycker att träden ser mycket större ut än 6,5 månader. Därför antar jag att det är "oj" som växt i 6,5 månader. Vet ej om det är perspektivet som gör att sockerrören inte ser så höga ut. (Antar att det är sockerrör) De brukar bli riktigt höga. Hur långt är det kvar till skörd. Helt fantastiskt vad din fru är drivande. (Du är på du också förstår jag) Hej! Det är sockret som växt i 6,5 månad. Ska bli mycket högre! Skörd är beräknad till dec-jan. Träden tar några år till. Ja, frugan sköter allt! Hon gör ju allt för att jag ska bli bra efter min stroke! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Juni 24, 2023 Dela Inlagd Juni 24, 2023 On 2023-06-23 at 01:46, skrev thomas001: Blev ju fel bilder,bilderna är ju från träodling inte socker! Får väl skylla på åldern! Här är bild på socker til vänster och träodling till höger. När väl träden har växt till sig,sälj dessa till papperstillverkning. Det är frugans affärer! Vah, konkurrerar hon med Stora / Enso? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 24, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 24, 2023 (ändrad) 13 hours ago, audirs2 said: Vah, konkurrerar hon med Stora / Enso? Ja,det kan man ju tro. När träden har växt till sig kommer ett företag som heter Double A och sågar ner allt trä och vi får betalt per meter. Ändrades Juni 24, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juni 26, 2023 Dela Inlagd Juni 26, 2023 On 2023-06-24 at 12:19, skrev audirs2: Vah, konkurrerar hon med Stora / Enso? Kan börja koka massa själv sälja tilll, fråga inte mig varför bilden blir uppåner ligger riktigt i datorn Satt vid floden Chai praya river typ 3km nerstöms från oss, trodde inte mina ögon dom lossar massa som skulle till detta ställe. Året var 2013 Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 28, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 28, 2023 Frugan har fixat till det lite! Lite grand av allt hon odlar! Plus mänder av bananer och ris. Att hon bara orkar!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 1, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 1, 2023 (ändrad) Frugan hjälper till på en av sina bröders farmer med att plantera Casava. En heldags arbete i 40 graders värme. Hur fan orkar dom!! Jag orkar knappt att sitta utomhus i skuggan i denna värme! Ändrades Juli 1, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 3, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 3, 2023 Frugan har varit och köpt dessa s.k delikatesser! Är inget för mig! klarar inte lukten. En glad fru! Är många Thaiare här uppe som har försökt att odla dessa men ingen som lyckats! Är väl fel s.k jordmåne här där vi bor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 7, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 7, 2023 Fick ett litet postpaket idag! Innehöll detta! Ska bli kul att läsa! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev thomas001: Fick ett litet postpaket idag! Innehöll detta! Ska bli kul att läsa! Trevlig läsning, har läst 4 av Herr Broberg´s alster. Ändrades Juli 7, 2023 av stefan5300 BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 (ändrad) Jag har bara denna, var hittar man resten? Ändrades Juli 7, 2023 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 7, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 7, 2023 30 minutes ago, uptoyou said: Jag har bara denna, var hittar man resten? Jag har köpt min direkt av honom! Här är hans kontaktuppgifter: https://www.facebook.com/profile.php?id=100091649614054 Scandinavian Corner book shop Funkade kanon! 1 hour ago, stefan5300 said: Trevlig läsning, har läst 4 av Herr Broberg´s alster. Blir min första bok av honom! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 Tack, men jag har inte Facebook Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 4 minuter sedan, skrev uptoyou: Tack, men jag har inte Facebook Du kan nå honom på "ag.broberg@gmail.com" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Juli 7, 2023 Dela Inlagd Juli 7, 2023 5 timmar sedan, skrev uptoyou: Tack, men jag har inte Facebook Du kan även skicka PM här på forumet Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 17, 2023 Har ju köpt ny dator. Försökt att loggan in som thomas001 men hade glömt mitt lösenord. Efter lång mailväxling med Surin så löste han det åt mig!! STORT TACK till Surin!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 18, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 18, 2023 Detta har jag aldrig varit med om under mina mer än 20 år här i Thailand! Födelsekalas för en munk, Chefsmunken fyllde 75 bast. Massor av presenter. Fler presenter. Massor av folk och munkar i hyllningen av hans födelsedag! Helt otroligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 19, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 19, 2023 Nu är nästa projekt på gång! Vi har ju haft en stor damm på framsidan av vår tomt. Nu är den torrlagd, där ska det tydligen bli någon form av uteplats enl. frugan som är byggmästare och arkitekt. Det är ju helt och hållet hennes ide! Så här ser starten ut! Idag kom den första cementbilen. Imponerande och se deras arbete. Här tillverkas armering. Vet ju inte hur slutresultat ska se ut men som vanligt litar jag på min fru. Hon var ju ansvarig för design och bygget av vårt hus och det blev ju bra!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 22, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 22, 2023 Tur att någon jobbar i denna familj! Frugan anlitat för ytterligare en stor utsmyckning. Här jobbas det på! Denna familjens son ska göra ett s.k Budda-race. Blir nog helt ok. Givetvis är jag stolt över hennes arbete! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 24, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 24, 2023 Idag har det fortsatts med bygget av uteplatsen. Idag kom det stolpar. nu börjar även jag fatta frugans ideer. Här jobbas det på. Lastbilen hade även med sig lite cement och sand samt makadam. Ska bli kul och se slutresultatet!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 24, 2023 Dela Inlagd Juli 24, 2023 3 timmar sedan, skrev thomas001: Idag har det fortsatts med bygget av uteplatsen. Idag kom det stolpar. nu börjar även jag fatta frugans ideer. Här jobbas det på. Lastbilen hade även med sig lite cement och sand samt makadam. Ska bli kul och se slutresultatet!! Jag är helt övertygad du kommer att trivas på uteplatsen, när den ser ut att bli upphöjd med ventilaton under (svalare) Tack för du delar med dig av din och frugans byggen Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juli 25, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juli 25, 2023 För ett par dagar sedan kom ju en lastbil med en jävla massa trä! Nu jobbas det med detta. Här kapas det och spikas. Här monteras trä. Ska tydligen bli någon form av ställning att arbeta från! Ser ju fullständigt livsfarligt ut! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Juli 25, 2023 Dela Inlagd Juli 25, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev thomas001: För ett par dagar sedan kom ju en lastbil med en jävla massa trä! Nu jobbas det med detta. Här kapas det och spikas. Här monteras trä. Ska tydligen bli någon form av ställning att arbeta från! Ser ju fullständigt livsfarligt ut! Troligen stämpen, ha gjutformen på sen. Har sett sådana konstruktioner sjäv när man vinglat runt på äventyr på mc i Ayutthaya Mvh.Dolemon Ändrades Juli 25, 2023 av Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu