thomas001 Inlagd Maj 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2023 Nu är allt för arbete klart. Väntar bara på betongbilarna, ska börja komma runt nio-tiden idag på morgonen. Hoppas detta blir ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2023 Här pågår arbetet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2023 T.o.m handputsar ytan på slutet! Frugan ska vattna alltihop senare i eftermiddag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 Ser bra ut...!👍 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2023 6 minutes ago, Surin P3 said: Ser bra ut...!👍 Såg att du har betalt 80 Baht/m3. Vi kommer undan med 65Baht/m3 här. Hehe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 20, 2023 Dela Inlagd Maj 20, 2023 26 minuter sedan, skrev thomas001: Såg att du har betalt 80 Baht/m3. Vi kommer undan med 65Baht/m3 här. Hehe! m2... Vi valde mellan 70, 80 och 100. Blev 80 pga att det var en kompis och de har gjort bra jobb tidigare. Vi kunde också tagit fem bönder för 350/dag/st. Men de hade gjort ett märkbart sämre jobb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 20, 2023 (ändrad) 46 minutes ago, Surin P3 said: m2... Vi valde mellan 70, 80 och 100. Blev 80 pga att det var en kompis och de har gjort bra jobb tidigare. Vi kunde också tagit fem bönder för 350/dag/st. Men de hade gjort ett märkbart sämre jobb. Det var samma firma som byggde vårt hus. Har fullt förtroende för dessa snubbar! Klart det ska vara M2 Ändrades Maj 20, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2023 (ändrad) Här jobbas det t.o.m på söndag! Tidigt i morses så skars det olika skarvar i betongen. Sen dök sista betongbilen upp(jobbar tydligen oxså på söndagar) Gör det sista betongarbetet utanför entren! Är övertygad om att detta kommer att bli kanon!!!! Ändrades Maj 21, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 21 timmar sedan, skrev thomas001: Det var samma firma som byggde vårt hus. Har fullt förtroende för dessa snubbar! Klart det ska vara M2 De olika priserna som P3 hade är naturligtvis beroende på tjockleken på betongen. En uppfart till ett hus lär ju inte ha någon större belastning med stora lastbilar od. Hade du bara ett alternativ att välja på? Svåger har ett litet byggföretag. De jobbar ofta söndagar, när det är bråttom med byggena. Speciellt när de gjuter verkar det kunna bli en del extrajobb på söndagarna. Om det beror på att betongleverantörerna gärna levererar söndagar eller om det är för att de ofta vill ha extrajobbena under gjutfasen låter jag vara osagt. Förmodligen är det väl för att de vill gjuta klart och ha koll på när det brinner under tiden de fortsätter gjuta. Annars ska väl ändå någon stackare dit och vattna när det brinner. Av hans jobbare är en del glada i att jobba extra medans en del inte alls uppskattar det extra söndagsjobbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 (ändrad) On 2023-05-20 at 09:29, skrev thomas001: Såg att du har betalt 80 Baht/m3. Vi kommer undan med 65Baht/m3 här. Hehe! Är helt okunnig inom detta, men har det inte också med att göra kvalitet och hur djupt/tjockt man lägger betongen, även kvaliteten och avstånd på armeringen? Men tvekar inte på att ni fått ett bra pris Ändrades Maj 21, 2023 av uptoyou Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2023 49 minutes ago, Wangthong said: De olika priserna som P3 hade är naturligtvis beroende på tjockleken på betongen. En uppfart till ett hus lär ju inte ha någon större belastning med stora lastbilar od. Hade du bara ett alternativ att välja på? Svåger har ett litet byggföretag. De jobbar ofta söndagar, när det är bråttom med byggena. Speciellt när de gjuter verkar det kunna bli en del extrajobb på söndagarna. Om det beror på att betongleverantörerna gärna levererar söndagar eller om det är för att de ofta vill ha extrajobbena under gjutfasen låter jag vara osagt. Förmodligen är det väl för att de vill gjuta klart och ha koll på när det brinner under tiden de fortsätter gjuta. Annars ska väl ändå någon stackare dit och vattna när det brinner. Av hans jobbare är en del glada i att jobba extra medans en del inte alls uppskattar det extra söndagsjobbet. Här finns det ju billigare betongallt. att köpa från CPAC men vi valde ett av dom dyraste! Firmachefen tyckte det räckte med 7cm tjock väg...men jag krävde minimum 10cm. Fel av mig kanske...men jag är ju gammal murare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2023 14 minutes ago, uptoyou said: Är helt okunnig inom detta, men har det inte också med att göra kvalitet och hur djupt/tjockt man lägger betongen, även kvaliteten och avstånd på armeringen? Men tvekar inte på att ni fått ett bra pris Jag litar helt på företagets rekomendationer och arbete. Detta företag har ju varit med om att anlägga riktiga betongvägar under åren. Det märks att dom vill ha nöjda kunder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd Maj 21, 2023 Dela Inlagd Maj 21, 2023 32 minuter sedan, skrev thomas001: Jag litar helt på företagets rekomendationer och arbete. Detta företag har ju varit med om att anlägga riktiga betongvägar under åren. Det märks att dom vill ha nöjda kunder. Precis som jag skrev då, jag är helt okunnig inom detta Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Maj 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Maj 21, 2023 Nu är allt klart! Utanför entren. Väg inne. Frugan vattnar betongen. Från andra hållet. Väg mot huset. Satan i gatan vad nöjda vi är med utförande och deras jobb!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Maj 23, 2023 Dela Inlagd Maj 23, 2023 Rent och fint. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 4, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 4, 2023 (ändrad) Igår så slogs Sangsom o Hongtong med en Kingcobra! Sangsom lyckades att skaka ormen till döds. Sen kom ett gäng Thaiare och tog hand om ormen. Blev till middag åt ett gäng. Fy fan skulle jag aldrig äta! Senare på eftermiddagen så hade Hongtong hela tiden sina ögon stängda och krockade med allt när han gick. Såg inte ett smack. Tydligen hade ormen spottat gift i bägge hans ögon. Idag på morgonen hittade frugan en veterinärklinik som hade öppet fast det var söndag. På väg till kliniken. Se hans ögon. Veterinären sa att detta är inget ovanligt här i Thailand! Hongtong fick 2st sprutor och vi fick med oss hem ögondroppar som vi ska ge var fjärde timme. Plus ett återbesök imorgon. Veterinären sa att han kommer att bli helt återställd och få full syn tbx!!! Vi hoppas verkligen det kommer att bli så!! Ändrades Juni 4, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 10, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 10, 2023 Byns första restaurang,ligger precis jämte vårt hem. Testade idag. Köpte en Pad Thai Mo med två friterade ägg. Blev Take away. Kostnad 45 Baht! Blev förvånad, bästa Pad Thaien jag har käkat under mina 20 år här!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 15, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2023 Igår blev det en resa till veterinärkliniken, dax att göra Hongtong kul-lös. Hemresa med en mycket trött Hongtong. Får hoppas att blir okej. Vi har ju gjort detsamma på våra tidigare 3 hundar och alla har blivit ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Juni 15, 2023 Dela Inlagd Juni 15, 2023 3 timmar sedan, skrev thomas001: Igår blev det en resa till veterinärkliniken, dax att göra Hongtong kul-lös. Hemresa med en mycket trött Hongtong. Får hoppas att blir okej. Vi har ju gjort detsamma på våra tidigare 3 hundar och alla har blivit ok! Men du klarad dig 😁👌🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 15, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2023 1 hour ago, pust said: Men du klarad dig 😁👌🍻 Ja,som tur var! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 15, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 15, 2023 Så här ser frugan ut när hon ska spruta gift för att ta bort ogräs! Glad att hon använder ansiktsmask och skydd för ögonen. Sprayet är ju mycket giftigt! Ser ju massor av Thaiare bara använda ett tunt tygskynke framför näsa och mun. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd Juni 17, 2023 Dela Inlagd Juni 17, 2023 Sitter din fru någonsin still och tar det lugnt? Trevlig tråd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 17, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 17, 2023 1 hour ago, mooton said: Sitter din fru någonsin still och tar det lugnt? Trevlig tråd Nej! Det verkar inte så,hon håller på med någontig varje dag! Nu har ju hon fått en man med stroke som hon måste hjälpa med det mesta! Förstår inte var hon får alla krafter ifrån!! Jag är djupt imponerad!! Jag älskar henne av hela mitt hjärta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Juni 18, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Juni 18, 2023 Frugan har igen blivit anlitat för en stor utsmyckning! Här sitter min duktiga fru när allt är klart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Juni 19, 2023 Dela Inlagd Juni 19, 2023 Använder ni fortfarande paraquat och klorpyrifos eller är det bara glyfosat numera. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu