thomas001 Inlagd Januari 18, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2023 3 hours ago, frogfish said: Najs. Funderar på liknande själv. Om det inte är hemligt, vad fick du ge för vagnen? Kostade 5.000 Bhat inkl. montering och målning. Som synes så är det en liknande fälg som på moppen. Den är gjord av en mycket duktig snubbe i byn som har en verkstad. Snyggt och välgjort!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd Januari 18, 2023 Dela Inlagd Januari 18, 2023 3 timmar sedan, skrev thomas001: Kostade 5.000 Bhat inkl. montering och målning. Som synes så är det en liknande fälg som på moppen. Den är gjord av en mycket duktig snubbe i byn som har en verkstad. Snyggt och välgjort!! Tyckte man fick lite extra uppskattning när man som farang kom på en saleng 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 19, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 19, 2023 7 hours ago, Naam jai said: Tyckte man fick lite extra uppskattning när man som farang kom på en saleng 😆 Det får jag hela tiden i byn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 20, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 20, 2023 Här håller frugan och hennes syster på att förbereda för gräsmatta. Att dom bara klarar av att jobba i värmen! Så här fixar dom till,ser jävligt bra ut. Dom nyttjar min moppe till att hämta matjord. Blir nog bra detta så småningom. Har fullt förtroende för min fru och hennes systers arbete!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 21, 2023 Jag fyllde ju år igår,var ett gäng med yngre här och grattade mig igår. Jag äter inte tårta och sötsaker så den blev barnens. Jag fick blåsa ut ljusen iallafall Presenter fick jag många. Här ett paket från fruns systerdotter som jag har fostrat sen hon var liten och jag älskar henne som min egen dotter. Underbart att bli uppskattad i byn!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Januari 21, 2023 Dela Inlagd Januari 21, 2023 7 timmar sedan, skrev thomas001: Jag fyllde ju år igår,var ett gäng med yngre här och grattade mig igår. Jag äter inte tårta och sötsaker så den blev barnens. Jag fick blåsa ut ljusen iallafall Presenter fick jag många. Här ett paket från fruns systerdotter som jag har fostrat sen hon var liten och jag älskar henne som min egen dotter. Underbart att bli uppskattad i byn!! Grattis på din dag 🙏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 21, 2023 20 minutes ago, Dolemon said: Grattis på din dag 🙏 Stort tack!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 21, 2023 Dela Inlagd Januari 21, 2023 Grattis i efterskott Thomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 21, 2023 Var iväg och vaskade kärran in och utvändigt idag. Kostnad: 190 baht plus att dom som vanligt bjöd på en fika! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 21, 2023 Dela Inlagd Januari 21, 2023 37 minuter sedan, skrev thomas001: Var iväg och vaskade kärran in och utvändigt idag. Kostnad: 190 baht plus att dom som vanligt bjöd på en fika! Billigt, hos mig hade de höjt från 180 för tre år sen, till 230 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nerike Inlagd Januari 21, 2023 Dela Inlagd Januari 21, 2023 Grattis i efterskott Open same same closed, but different Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Januari 21, 2023 Dela Inlagd Januari 21, 2023 (ändrad) 1 timme sedan, skrev thomas001: Var iväg och vaskade kärran in och utvändigt idag. Kostnad: 190 baht plus att dom som vanligt bjöd på en fika! Fika? Thailand? Kaffe och kanelbulle? Grattis i efterskott. Ändrades Januari 21, 2023 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 21, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 21, 2023 35 minutes ago, Alarik said: Fika? Thailand? Kaffe och kanelbulle? Grattis i efterskott. jag får alltid en Latte Gen, som jag gillar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Januari 28, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Januari 28, 2023 Som jag sagt tidigare och visat. Var och köpte nya däck till kärran! Tyckte det var läge. Dessa däck satt ju på tidigare Har rullat i 6 år och mer än 12.000 mil. Mjuka och sköna att åka med men efter sex år tycker jag det är absolut nödvändigt att byta. Men dom ser ju fortfarande knappt begagnade ut. BF.Goodrich är märket på däcken. Lite skillnad på slitage här jämnfört med Sverige. Eller hur? Ser ju ut som om dessa kunde rulla långt ännu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 3, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2023 Nu är det dax för gräsmatta. Frugan och hennes syster lägger matta. En annan äldre syster tittar på. Här jobbas det på. Nästan färdigt. Fan det ser ju bra ut. Tog inte många timmar för dom att lägga ut detta. Mycket imponerad av deras arbete!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Februari 3, 2023 Dela Inlagd Februari 3, 2023 37 minuter sedan, skrev thomas001: Nu är det dax för gräsmatta. Frugan och hennes syster lägger matta. En annan äldre syster tittar på. Här jobbas det på. Nästan färdigt. Fan det ser ju bra ut. Tog inte många timmar för dom att lägga ut detta. Mycket imponerad av deras arbete!! Både snyggt och praktiskt gräs är en enkel lösning på temperatursänkning i varmperioden. Blir kanon detta. Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd Februari 3, 2023 Dela Inlagd Februari 3, 2023 45 minuter sedan, skrev thomas001: Nu är det dax för gräsmatta. Frugan och hennes syster lägger matta. En annan äldre syster tittar på. Här jobbas det på. Nästan färdigt. Fan det ser ju bra ut. Tog inte många timmar för dom att lägga ut detta. Mycket imponerad av deras arbete!! Mycket vatten också men det vet ni väl. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd Februari 3, 2023 Dela Inlagd Februari 3, 2023 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev thomas001: Mycket imponerad av deras arbete!! Även "Bob" Houghton hade minsann blivit imponerad om han varit där 👍 Ändrades Februari 3, 2023 av Alarik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 3, 2023 Dela Inlagd Februari 3, 2023 4 timmar sedan, skrev thomas001: Nu är det dax för gräsmatta. Frugan och hennes syster lägger matta. En annan äldre syster tittar på. Här jobbas det på. Nästan färdigt. Fan det ser ju bra ut. Tog inte många timmar för dom att lägga ut detta. Mycket imponerad av deras arbete!! 2 timmar sedan, skrev Alarik: Även "Bob" Houghton hade minsann blivit imponerad om han varit där 👍 Gröna sidan upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 6, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2023 Sicken jävla dimma vi vaknade upp till i morses. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 On 2023-02-03 at 11:55, skrev thomas001: Nu är det dax för gräsmatta. Frugan och hennes syster lägger matta. En annan äldre syster tittar på. Här jobbas det på. Nästan färdigt. Fan det ser ju bra ut. Tog inte många timmar för dom att lägga ut detta. Mycket imponerad av deras arbete!! Jag är nyfiken, vad är priset per ruta eller m'2? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd Februari 6, 2023 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2023 (ändrad) 1 hour ago, Don Went said: Jag är nyfiken, vad är priset per ruta eller m'2? Vi har betalt 45 baht per m2 Ändrades Februari 6, 2023 av thomas001 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evert 1 Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 Dessa däck satt ju på tidigare Har rullat i 6 år och mer än 12.000 mil. Nu slirar du allt lite med sanningen Thomas. Ta bort en siffra och du kommer sanningen närmare. I min ungdom fanns ett däck som hette Michelin X, vet om en äldre man som verkligen körde lugnt och försiktigt med sin Morris minior och han körde 9 000 mil med däcken men då var han nere på stålväven. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 51 minuter sedan, skrev evert 1: Dessa däck satt ju på tidigare Har rullat i 6 år och mer än 12.000 mil. Nu slirar du allt lite med sanningen Thomas. Ta bort en siffra och du kommer sanningen närmare. I min ungdom fanns ett däck som hette Michelin X, vet om en äldre man som verkligen körde lugnt och försiktigt med sin Morris minior och han körde 9 000 mil med däcken men då var han nere på stålväven. Hej Och det var i Thailand denne äldre man körde 9000 mil? Nej, jag tror inte Thomas slirar ett dugg på sanningen. Mitt bakdäck på min Triumph Bonneville har gått 2500 mil nu. Av 5 mm. mönsterdjup återstår nu 4 mm. Helt otroligt. I Sverige är ett mc bakdäck garanterat slut efter 1500 mil. Rent teoretiskt skull alltså mitt bakdäck gå 10000 mil, och ändå ha mönster kvar. Det finns en enkel förklaring på detta. I Sverige kör vi omkring på vägbeläggningar som består av klistrat krossgrus på vägarna. Är ju som att köra på en gigantisk smärgelduk. Jag påstår inte att thailändska vägar är i toppskick. Men man använder riktig asfalt, istället för att som i Sverige låta trafikanterna betala med vansinnigt slitage på fordonsparken. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Februari 6, 2023 Dela Inlagd Februari 6, 2023 On 2023-01-28 at 03:25, skrev thomas001: Som jag sagt tidigare och visat. Var och köpte nya däck till kärran! Tyckte det var läge. Dessa däck satt ju på tidigare Har rullat i 6 år och mer än 12.000 mil. Mjuka och sköna att åka med men efter sex år tycker jag det är absolut nödvändigt att byta. Men dom ser ju fortfarande knappt begagnade ut. BF.Goodrich är märket på däcken. Lite skillnad på slitage här jämnfört med Sverige. Eller hur? Ser ju ut som om dessa kunde rulla långt ännu! Hej Som jag skrivit i ett annat inlägg, man är helt förbluffad över livslängden på däcken i Thailand. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu