Jump to content
IGNORERAD

Husbygge ut på landsbygden.

thomas001

Recommended Posts

soi covboy

Gott nytt år på er Gott nytt år på er 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Wangthong
On 2025-01-05 at 02:41, skrev thomas001:

Frugan plockar ner lite Papaya! Ska göras lite Som Tam!

pap1.jpg.909c8bf1d15cbeeb471779ae4dffbe48.jpg

Fantastisk fru du har. Hon verkar inte banga för något.

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Följer din/dina trådar och vet att du haft stroke fyra gånger vilket är mycket trist att läsa. Tänker ofta på hur det går och hur du öven klarar av när det är som varmast i Thailand.

Kanske en onödig och korkad fråga, med är det något ärftligt med stroke och är det något du kunnat göra annorlunda för att förebygga?

Man är ju alltid efterklok som människa...

Krya på dig Thomas 💗

Ändrades av uptoyou
  • Ge karma 6

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

lasseiudon

Taskiga blodkärl har en stark ärftlig komponent. Jag, pappa, mamma och syster har alla haft problem fast brorsan tycks ha klarat sig. Syrran dog alldeles för ung i en hjärtattack men både pappa och mamma blev 90+.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Wangthong
4 timmar sedan, skrev thomas001:

Idag får vi våra AC  justerade och rengjorda!

Inne på mitt kontor bl.a

ar1.jpg.d658e662c26a350bbf3db8ef549eca1e.jpg

Här jobbas det!

ar3.jpg.77a413060286cc6a69b1b06f673c94ac.jpg

Ute!

ar4.jpg.f7a83aafc86f03310dbcf74a64b68b0f.jpg

Blir bra detta! Kostnad 300 Baht/st!!

De ser ut att vara bra rustade och tar bra pris. Frugan skulle ha en ny firma för hon var inte nöjd med dom vi hade förra gången. De tog 400 baht och hade inga riktiga grejor så de skitade ner en del även fast de städade efter sig. Jag litade inte på att de gjorde riktigt rent heller. Vi gick och snörvlade efter de rengjort så jag provade en stund utan AC i sovrummet och det blev bättre. För säkerhets skull gjorde vi om rengöringen i sovrummet. Det kändes bättre sen, men jag kan inte vara säker på att det var den nya rengöringen det berodde på.

Förut så fick vi gratis på de AC vi köpt hos företaget. De andra skulle företaget ha 400 baht för. De gjorde ett riktigt proffsigt jobb. De skulle ha 300 baht svart för de AC vi inte köpt av företaget. 2st gratis och 2st 300 baht. Riktigt billigt och bra. Nu har vi en gång kvar på gratis till 2st sedan blir det 400 baht för alla. 

Jag betalar hellre 400 baht för ett proffsigt jobb än ett slafs jobb. Så det blir det proffsiga alternativet när vi kommer ner nästa gång till hösten. 

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

thomas001

Vi har oxså fått 2 ggr. gratis när vi har köpt nya ac. Har även ingått fri montering och leverans! Är mycket nöjd med grabbarna som servade

och rengjorde alla våra ac. Städade efter sig och lämnade alla ac. på med full kyla innan dom var klara, så dom funkade perfekt!

Dela på andra sajter

Wangthong
16 minuter sedan, skrev thomas001:

Här är en av våra nyplanterad farmer med socker-rör!

Tack för regnet som kom igår!!

socker1.jpg.1418a4e153c233b1877e65b48478a3d0.jpg

Riktigt härligt att det regnat några dagar den här månaden. Hela januari var snustorr här uppe och så nu i februari hade vi först en natt när det kom riktigt med regn. Sedan var det några torra dagar med molnigt väder. Därefter hade vi regn de två sista dagarna, mest bara småskvitter så det blev inga större regnmängder. 

Man slipper i varje fall vattna avocadoträden och en del andra växter några dagar. Härligt när det regnar, men just efter ett litet regn blir det så fuktigt att man blir alldeles blöt på kroppen. Fast det totala känslan med regn är väldigt positivt. 

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

thomas001
32 minutes ago, Wangthong said:

Riktigt härligt att det regnat några dagar den här månaden. Hela januari var snustorr här uppe och så nu i februari hade vi först en natt när det kom riktigt med regn. Sedan var det några torra dagar med molnigt väder. Därefter hade vi regn de två sista dagarna, mest bara småskvitter så det blev inga större regnmängder. 

Man slipper i varje fall vattna avocadoträden och en del andra växter några dagar. Härligt när det regnar, men just efter ett litet regn blir det så fuktigt att man blir alldeles blöt på kroppen. Fast det totala känslan med regn är väldigt positivt. 

Härligt! Vi fick den första riktiga regnskuren igår! Efterlängtat av alla Farmare!

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

thomas001
2 hours ago, thomas001 said:

Här har frugans syster fått en ny moppe/mc av sin dotters pojkvän!

a1.jpg.c270e1a8992779f09f89cf837aa91895.jpg

jag har ju varit som en plastpappa för hennes dotter i mer än 25 år, henns riktiga pappa

dog när dottern var endast 5 år!

Pim och hennes pojkvän är hemma hos mig och frugan och hälsar på!

Mycket trevlig kille,vi har blivit riktigt goa vänner,kan man kalla

honom min plast-svärson?

a2.jpg.9ae106a7e487d3b99d0882eceaf3aa6d.jpg

Här ser vi honom med deras son som är döpt till 

ollie.Jag är ju nästan som hans farfar. Han heter Riley och är från Canada! Och jobbar

över hela världen på olika oljeplattformar!

a3.jpg.ae2436ce7606008e1849636f1b5966eb.jpg

Han är mycket välbärgad så inköpet av moppen till svärmor märks
väl knappt i hans plånbok!

Mycket trevlig och älskvärd s.k svärson!!

Dela på andra sajter

thomas001
Inlagd (ändrad)
8 minutes ago, thomas001 said:

Ändrades av thomas001
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...