S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 Vi tittade pĂ„ nybyggt hus pĂ„ 127mÂČ 4 rum o kök i Thailand i vintras, bra pris att hyra nu, inklusive sĂ€ngar och vardagsrumsmöbler. Jag börjar ju ta ut min pension nĂ€sta Ă„r. đïžÂ  Vad kan hyran vara pĂ„ detta hus ? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 12 000 THB/mÄn skulle jag gissa. Tillkommer el o vatten etc. Livet Àr fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 (Ă€ndrad) 15 minutes ago, S m i l e 1 said: Vi tittade pĂ„ nybyggt hus pĂ„ 127mÂČ 4 rum o kök i Thailand i vintras, bra pris att hyra nu, inklusive sĂ€ngar och vardagsrumsmöbler. Jag börjar ju ta ut min pension nĂ€sta Ă„r. đïžÂ  Vad kan hyran vara pĂ„ detta hus ? VĂ€ldigt mycket beror pĂ„ vart huset Ă€r och nĂ€rheten till det folk vill ha. Möblerat/icke möblerat etc.  / SatanG Ăndrades April 1, 2021 av SatanG "Svenskarna Ă€r mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera vĂ€lfĂ€rd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 1, 2021 56 minutes ago, Amigo said: 12 000 THB/mĂ„n skulle jag gissa. Tillkommer el o vatten etc. Det lĂ„ter billigt.... Vatten Ă€r ju inte dyrt. Elen kommer jag köra med egna solpaneler âïž Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 TrÄdstartare Dela Inlagd April 1, 2021 51 minutes ago, SatanG said: VÀldigt mycket beror pÄ vart huset Àr och nÀrheten till det folk vill ha. Möblerat/icke möblerat etc.  / SatanG Ja, inklusive sÀngar och vardagsrumsmöbler. 25km in i landet frÄn jÀrnvÀgsstationen. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Scandinaviancorner Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 9 minuter sedan, skrev S m i l e 1: Ja, inklusive sÀngar och vardagsrumsmöbler. 25km in i landet frÄn jÀrnvÀgsstationen. Under 10000 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 (Ă€ndrad) 26 minuter sedan, skrev S m i l e 1: Det lĂ„ter billigt.... Vatten Ă€r ju inte dyrt. Elen kommer jag köra med egna solpaneler âïž Det Ă€r ju svĂ„rt att veta, men jag uppskattar det med lĂ„ng hyrestid.  En undran bara om solpaneler pĂ„ ett hyreshus, ifall hyresvĂ€rden inte stĂ„r för investeringen? Ăndrades April 1, 2021 av Amigo typo Livet Ă€r fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 2 timmar sedan, skrev S m i l e 1: Vi tittade pĂ„ nybyggt hus pĂ„ 127mÂČ 4 rum o kök i Thailand i vintras, bra pris att hyra nu, inklusive sĂ€ngar och vardagsrumsmöbler. Jag börjar ju ta ut min pension nĂ€sta Ă„r. đïžÂ  Vad kan hyran vara pĂ„ detta hus ? Jag gissar att du borde fĂ„ hyran som stĂ„r i annonsen och kan förhandla med att det Ă€r möblerat đ Inte sĂ„ mycket i nĂ€rheten men spelar du golf Ă€r det inte sĂ„ lĂ„ngt till Black Mountain.  /Krille Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 TrÄdstartare Dela Inlagd April 1, 2021 1 hour ago, Amigo said: Det Àr ju svÄrt att veta, men jag uppskattar det med lÄng hyrestid.  En undran bara om solpaneler pÄ ett hyreshus, ifall hyresvÀrden inte stÄr för investeringen? Jag hade tÀnkt att bekosta solpanelerna sjÀlv. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 1, 2021 Detta nybyggt grann hus pĂ„ 88mÂČ med 3 rum o kök, samma pris att hyra som det större, inklusive sĂ€ngar och vardagsrumsmöbler.  Jag tycker hyran borde vara lĂ€gre pĂ„ detta hus ? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 44 minuter sedan, skrev S m i l e 1: Detta nybyggt grann hus pĂ„ 88mÂČ med 3 rum o kök, samma pris att hyra som det större, inklusive sĂ€ngar och vardagsrumsmöbler.  Jag tycker hyran borde vara lĂ€gre pĂ„ detta hus ? Inget av husen verkar ju ha nĂ„gon vettig vĂ€l tilltagen uteplats under tak vilket för mig i alla fall skulle vara ett krav. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 1, 2021 (Ă€ndrad) 1 hour ago, Mankan said: Inget av husen verkar ju ha nĂ„gon vettig vĂ€l tilltagen uteplats under tak vilket för mig i alla fall skulle vara ett krav. Det Ă€r ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL âïž i LOS, men det Ă€r sĂ€kert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak av solpanelerna.   Ăndrades April 1, 2021 av S m i l e 1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd April 1, 2021 Dela Inlagd April 1, 2021 2 minuter sedan, skrev S m i l e 1: Det Ă€r ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL âïž i LOS, men det Ă€r sĂ€kert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak av solpanelerna.   Vad tror Du (eller vet) att solpaneler kommer kosta? Producerar de sĂ„ pass mycket att man kan sĂ€lja det som blir över? Hur lĂ„ng tid Ă€r avskrivningen sĂ„ att man fĂ„tt tillbaka det man satsat? Intressant tycker jag. Livet Ă€r fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 1, 2021 TrÄdstartare Dela Inlagd April 1, 2021 46 minutes ago, Amigo said: Vad tror Du (eller vet) att solpaneler kommer kosta? Producerar de sÄ pass mycket att man kan sÀlja det som blir över? Hur lÄng tid Àr avskrivningen sÄ att man fÄtt tillbaka det man satsat? Intressant tycker jag. Jag startade en ny trÄd om Solpaneler och solfÄngare i Thailand Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 11 timmar sedan, skrev S m i l e 1: Det Ă€r ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL âïž i LOS, men det Ă€r sĂ€kert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak av solpanelerna.   Ja gillar du att sitta i direkt sol i Thailand sĂ„ Ă€r du nog ett unikum. Det var bara en pĂ„minnelse frĂ„n min sida men tycker du sjĂ€lv att det inte Ă€r viktigt sĂ„ Ă€r det ju bra att strunta i det.  Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 2, 2021 TrĂ„dstartare Dela Inlagd April 2, 2021 (Ă€ndrad) 2 hours ago, Mankan said: Ja gillar du att sitta i direkt sol i Thailand sĂ„ Ă€r du nog ett unikum. Det var bara en pĂ„minnelse frĂ„n min sida men tycker du sjĂ€lv att det inte Ă€r viktigt sĂ„ Ă€r det ju bra att strunta i det.  Jag reser till Thailand för vĂ€rmen och solen âïžÂ  Va gör du i Thailand, sitter inne med AC'n pĂ„ +16°C ?  Vad Ă€r det du pĂ„minner..... ? Ăndrades April 2, 2021 av S m i l e 1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 Det Àr en bra bit över 60 grader i solen just nu.  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 15 timmar sedan, skrev S m i l e 1: Det Ă€r ju inget krav för mej, jag gillar ju SOL âïž i LOS, men det Ă€r sĂ€kert inget stort jobb och bygga extra tak och det kan ju bli extra tak  Om du gillar sol och funderar pĂ„ hus en bit frĂ„n havet skulle jag rekommendera att hyra hus med egen pool. Eller i alla fall hyra i ett omrĂ„de med pool.  /Krille Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 1 timme sedan, skrev S m i l e 1: Jag reser till Thailand för vĂ€rmen och solen âïžÂ  Va gör du i Thailand, sitter inne med AC'n pĂ„ +16°C ?  Vad Ă€r det du pĂ„minner..... ? Ja pĂ„minner eller ger dig ett tips om att det Ă€r bra med en uteplats. Nu förstĂ„r jag dock att tipset inte var vĂ€lkommet. Nej jag sitter helst inte inne med AC pĂ„ 16 grader hur du nu kunde tro det. Hade jag föredragit att sitta inne med AC sĂ„ hade jag vĂ€l knappast krĂ€vt en vĂ€l tilltagen uteplats under tak. Vad gör jag i Thailand? Ja min sambo Ă€r frĂ„n Thailand, har ett hus sin mor och bror dĂ€r sĂ„ det Ă€r vĂ€l rĂ€tt naturligt att vi just Ă„ker till Thailand pĂ„ semester. För övrigt spelar jag gĂ€rna golf samt Ă€ter och dricker gott. Att sitta i solen har dock aldrig varit nĂ„gon lockelse för mig. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 2 hours ago, S m i l e 1 said: Jag reser till Thailand för vĂ€rmen och solen âïžÂ  Va gör du i Thailand, sitter inne med AC'n pĂ„ +16°C ?  Vad Ă€r det du pĂ„minner..... ? HĂ€r sitter vi hela dagarna! Njuter av skugga och flera flĂ€ktar! Jag sittet inomhus endast dĂ„ jag jobbar och dĂ„ har jag AC! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 2, 2021 Dela Inlagd April 2, 2021 (Ă€ndrad) En schysst uteplats Ă€r lika mycket vĂ€rd som hela huset, i alla fall om/nĂ€r man inte jobbar. Ăr vi hemma i huset en helg sĂ„ Ă€r det dĂ€r jag Ă€ter frukost, lĂ€ser min bok, Ă€ter min lunch, dĂ€r jag kastar dart, surfar och tar en eftermiddagsöl, dĂ€r jag Ă€ter middag och dĂ€r jag umgĂ„s med slĂ€ktingarna. Skulle jag bara kunna sitta rakt upp och ned pĂ„ en stol i stekande sol (alternativt dagliga regn frĂ„n april till oktober) sĂ„ skulle jag aldrig kunna vara ute annat Ă€n 06-09 pĂ„ morgonen och efter klockan 4 pĂ„ eftermiddagen och dĂ„ skulle ju den trevliga thailĂ€ndska vĂ€rmen istĂ€llet bli ens största fiende. Om jag hade en begrĂ€nsad budget skulle jag tveklöst ta ett hĂ€lften sĂ„ stort hus bara jag fick en vettig uteplats. I Thailand Ă€r dock enkla modulhus vĂ€ldigt billiga medans mark Ă€r dyrt sĂ„ i enklare moo baans Ă€r det oftast vĂ€ldigt liten uteplats och minimal trĂ€dgĂ„rd, Ă€ven om huset ser helt OK ut.  Skriver man ett kortare hyreskontrakt sĂ„ Ă€r det lugnt men annars kan det vara lite lurigt. Vi har ett flertal av dessa moo baans i vĂ„r nĂ€rhet som sĂ„g riktigt schyssta ut nĂ€r de var nya för 5-10 Ă„r sedan. Ă tminstone i vĂ„rt omrĂ„de har de dock varit vĂ€ldigt svĂ„rsĂ„lda och de ser inte lika trevliga ut nĂ€r moo baan varit halvtom i 5-10 Ă„r. Dock kan man sĂ€kert fĂ„ hyra vĂ€ldigt billigt. Ăndrades April 2, 2021 av Atom Död Ă„t Putin och hans croonies Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
biker Inlagd April 3, 2021 Dela Inlagd April 3, 2021 On 2021-04-02 at 07:54, skrev Mankan: Ja gillar du att sitta i direkt sol i Thailand sÄ Àr du nog ett unikum. Det var bara en pÄminnelse frÄn min sida men tycker du sjÀlv att det inte Àr viktigt sÄ Àr det ju bra att strunta i det.   On 2021-04-02 at 11:05, skrev Surin P3: Det Àr en bra bit över 60 grader i solen just nu.  Jag cyklar mycket i Thailand, oftast de varmaste timmarna pÄ dygnet. Min gps har visat 50-52 grader som allra högst nÄgonsin. Det Àr alltsÄ i solen, 1 meter över asfalten. Var du hittar "en bra bit över 60 grader" vet jag ej? Att det fungerar att cykla i vÀrmen, beror ju pÄ att man svettas rejÀlt, fartvinden kyler kroppen. Att sitta still, gÄ eller jogga i eftermiddagssolen Àr dÀremot inte att rekommendera. Man mÄste dock vara extremt noga med vÀtskeintaget vid cykling, lÀtt att göra bort sig dÀr. mvh biker  Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 3, 2021 Dela Inlagd April 3, 2021 Ja, vill nÄn sitta eller cykla mitt i solen i varmsÀsong sÄ Àr det ju upp till dem. Men sjÀlv Àr jag oerhört nöjd över min skuggade veranda, ration mot att sitta i solen Àr nog 98/2. Men vi Àr alla olika. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 4, 2021 TrÄdstartare Dela Inlagd April 4, 2021 On 4/2/2021 at 11:05 AM, Surin P3 said: Det Àr en bra bit över 60 grader i solen just nu.  Mot en mattsvart plÄt vÀgg i 45° lutning, ja 60°C Jag har bara mÀtt upp till max 48.4°C men pÄ bilden endast 45.9°C  Men i en normal vedeldad sauna har jag fÄtt upp temperaturen i 142°C det var "lite" hett om öronen. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
S m i l e 1 Inlagd April 4, 2021 TrÄdstartare Dela Inlagd April 4, 2021 On 4/2/2021 at 11:29 AM, Krille said: Om du gillar sol och funderar pÄ hus en bit frÄn havet skulle jag rekommendera att hyra hus med egen pool. Eller i alla fall hyra i ett omrÄde med pool.  /Krille HyresvÀrden hade pool att lÄna, som ingick i hyran, men hade föredragit en sauna istÀllet. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna pÄ riktigt.
Du mÄste vara medlem för att kommentera pÄ forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. LĂ€tt gjort...!
Registrera dig pÄ forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in hÀr.
Logga in nu