Jump to content
IGNORERAD

Budget per månad i Thailand

Mr Ning Ning

Recommended Posts

haha Ja det är ungefär vad jag tänker, mina barn och allmänna arvsfonden klarar sej utmärkt utan mina stålar. Dom ska jag bränna själv

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

• Svar 196
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• BaBoo

35

• broder tuk tuk

16

• Odin

15

• Mr Ning Ning

15

Mest aktiva i denna tråd

Men du Forden, om man tittar i backspegeln visst f-n va det värt det?

Man tänker ojojoj när man precis har kommit hem men efter ett par månader hemma så tänker iaf. jag att nästa gång ska jag öka lite...

Hahaha vicken underbar livsnjutare. Det är dina stålar så du bestämmer :yes:

Själv bor jag i Bkk, då jag inte lastar tankbåtar i Nordsjön, och lever ett mycket behagligt liv.

Tycker själv att jag unnar mig det jag vill ha men det går förvånansvärt lite stålar. Kanske beror

på att jag periodvis levt i 180 knyck under de sista 2 decennierna och därför ser en lugn dag som

en bra dag numera.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Är väl inga problem att smälla 78000 sv kronor på en månad om man nu vill det.

Bara att plocka ut en riktigt garvad guldsniffande darling ur någon bar och sedan go shopping quickly.

BTT

Inte ett dugg lika du å jag.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Men du Forden, om man tittar i backspegeln visst f-n va det värt det?

Man tänker ojojoj när man precis har kommit hem men efter ett par månader hemma så tänker iaf. jag att nästa gång ska jag öka lite...

Jag var då sopblack när jag kom hem, jag tog mig fan inte hem från arlanda, hade bara 69skr kvar på kortet å biljetten kostade 250skr men som tur var så betalade en thaitjej biljetten hem då jag hjälpte henne med en j-a massa väskor, åkte med henne ner och åkte med henne hem, en förbannat trevlig tjej, bor bara några mil från mig å vi hade samma bekanta.

Men nu i sommar är det bara att jobba hårdare då det ska bli husbygge så då får man väl snaåla lite när man är där nere.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

Jo, jo, en minneslucka är ju också ett minne, som sagt. yes.gif

jap.gif

Jag säger som polarn gör.

jag har minnesluckor men jag kommer inte ihåg alla luckor

Perfekt knall

Dela på andra sajter

Jag var då sopblack när jag kom hem, jag tog mig fan inte hem från arlanda, hade bara 69skr kvar på kortet å biljetten kostade 250skr men som tur var så betalade en thaitjej biljetten hem då jag hjälpte henne med en j-a massa väskor, åkte med henne ner och åkte med henne hem, en förbannat trevlig tjej, bor bara några mil från mig å vi hade samma bekanta.

Men nu i sommar är det bara att jobba hårdare då det ska bli husbygge så då får man väl snaåla lite när man är där nere.

Var det inte du som skrev i nån tråd att du hade råd att bygga hus i Thailand?

Om man är sopren efter man bränt 78 000:- så förstår jag inte varför man dels bränner pengarna och dels varför man skall bygga hus!

Pinsamt värre att behöva snylta med skjuts av en dam :bag:

Men iofs så är du nöjd och tänker tom göra om det!

Dela på andra sajter

Finns ju andra möjligheter att finansiera ett husbygge såsom t.ex. ett banklån, fett fondkonto, stor aktieportfölj, etc.

Marlon

Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Man undrar ju om det inte är lite riskfyllt och oförnuftigt att helt barskrapa sig på en thailandsresa.Oförutsedda utgifter kan ju alltid dyka upp.

men det är klart sms lån finns ju alltid :whistle:

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Finns ju andra möjligheter att finansiera ett husbygge såsom t.ex. ett banklån, fett fondkonto, stor aktieportfölj, etc.

Marlon

Har man 78069 SEK på kontot när man åker till Thailand och har endast 69:- kvar som inte ens räcker till en biljett när man kommer hem så tror jag knappast man har fett fondkonto eller stor aktieportfölj, personligheten stämmer inte överens!

Men varför spendera 78K när man kunde spenderat 75K & haft 3069 spänn kvar och veta garanterat att man kan ta sig hem och överleva tills nästa lön/inkomst?

Men som sagts alla är olika!

Dela på andra sajter

jag har inte läst alla inlägg. men det är ju mycket olika vad man gör av med

fatta nån gång idi*ter

snucke

Ja, vi fattar det...

Men det kan väl vara intressant att läsa om hur mycket andra spenderar i Thailand? Det är väl ingen som hävdar att just deras budget ska gälla för alla?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ja, vi fattar det...

Men det kan väl vara intressant att läsa om hur mycket andra spenderar i Thailand? Det är väl ingen som hävdar att just deras budget ska gälla för alla?

Herr Chang har talat.

Så sant det kan bli, men det finns alltför många som vet bättre än andra och skall absolut hitta fel istället för att ha alternativa lösningar efter eget tycke och smak.

Sen kom nog detbatten lite snett när man inte skiljer på "semestertripp" och "långliggande". Är väl klart som korvspad att man inte sliter ett helt år i det närmaste och sedan gnider runt på en 1000 bathing om dan men om man stadigvarande befinner sig i semesterparadiset går nyhetens behag snart nog över i ett mer efter landet anpassad vardagslunk, det är där den stora individuella skillnaden inträffar, några nöjer sig med att lösa korsord och äta gott och unna sig en öl eller vinare ibland, andra vill resa och se så mycket som möjligt och ha en bas att samla krafter i. Blir rätt stor skillnad på deras budgetar.

Tyvärr blev det för mycket för en del när man började jämföra sverigeboende pensionärers möjliga livskvalitet med det som kan uppnås med samma pensionsuttag i Thailand.

Kan upplysa eventuella tvivlare om att igår spelade jag golf, min fru åkte till sin familj, 8 mil bort, vi var inne i stora staden med goda vänner och åt (dyrt) och gick på bar och tog ett par klirrare, där hade det blivit stort hål i månadsbudgeten i Sverige, här blev totalkostnaden 3500 bath. Viss skillnad eller?

Sen måste jag hålla med Wille, det är inte guld alt som glimmar i Thailand heller när det gäller kostnader.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

För några år sen läste jag nån undersökning där man jämförde vad det kostade att vistas i olika länder.

Man gav Sverige index 100 och Thailand fick drygt 50.

Hur man gjorde denna beräkning har jag ingen aning om men det svajar väl mycket beroende på svängningar i svenska kronans värde gentemot thailändska bath.

Mvh Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Ja, vi fattar det...

Herr Chang har talat.

Absolut rätt. Dock verkar vissa ha lite jobbigt med att andra har lite mera att röra sig med på semestern.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Har man 78069 SEK på kontot när man åker till Thailand och har endast 69:- kvar som inte ens räcker till en biljett när man kommer hem så tror jag knappast man har fett fondkonto eller stor aktieportfölj, personligheten stämmer inte överens!

Men varför spendera 78K när man kunde spenderat 75K & haft 3069 spänn kvar och veta garanterat att man kan ta sig hem och överleva tills nästa lön/inkomst?

Men som sagts alla är olika!

Jo förvisso. Hade jag bränt 78k på mitt kort så hade jag också varit "ren" på kontanter. Men det betyder ju inte att jag hade varit pank.

Bara Forden34 vet hur det ligger till.

Marlon

Ps. Om 7 timmar går flyget till LOS :great:

Dela på andra sajter

Du har helt rätt, på ett vanligt konto jobbar inte pengarna åt en. Men en buffert behöver man ju ha.

Marlon

Ändrades av Marlon
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Var det inte du som skrev i nån tråd att du hade råd att bygga hus i Thailand?

Om man är sopren efter man bränt 78 000:- så förstår jag inte varför man dels bränner pengarna och dels varför man skall bygga hus!

Pinsamt värre att behöva snylta med skjuts av en dam icon_baggirl.gif

Men iofs så är du nöjd och tänker tom göra om det!

Jag snyltade inte, hon existerade att få betala man jag sa nej men hon betalade ändå, jag har betalat tillbaks degen till henne, så det så

Dela på andra sajter

ca 5000-6000 baht om dagen inkl. boende.. :rolleyes:

Då är väl dom vita fillsingarna av mest hela tiden :D

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Guest Forden34

December 2009 - 00:49 , sade: Var det inte du som skrev i nån tråd att du hade råd att bygga hus i Thailand?

Om man är sopren efter man bränt 78 000:- så förstår jag inte varför man dels bränner pengarna och dels varför man skall bygga hus

Se det så här då!!!!!!!!!!!!!!!!

Semesterkonto=Bränn dom degen

Lönekonto=Hyra mat internet bil

Företagskonto=Rör när du behöver deg

Lönekonto anställd=stoppa undan degen

Svartkonto=ca: 75 000-200 000 om året beroende hur mycket jobb

Limousine service=vet ej ekonomin

Semesterkontot var tomt

Hoppas ni hajar nu då

Ändrades av Forden34
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...