Jump to content
IGNORERAD

Sonkran 2010


Odin

Recommended Posts

Hehe Lamai64,

Jag har faktiskt varit i Pattaya en gång 19 april. I min enfald trodde jag att det då var slut med vattenlekarna, och då skulle jag ha ölhävartävling med Blomman... Hittade dock inte den bar vi skulle träffas i, och det var lagom roligt att fjanta runt på gatorna och fråga alla om var den fanns. Samtidigt som man med jämna mellanrum blev neddränkt.

Jag hittade inte till baren, vilket i och för sig inte spelade någon roll då Blomman glömt det hela och ej fanns på plats. Håhåjaja. Vid ett senare tillfälle snodde PvsP åt sig ölhävarpokalen i Chiang Mai. OK, jag somnade...

Men visst, kan man sitta inne i bar så är det säkert inga problem. Ska överväga besök 18 april!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    6

  • Odin

    5

  • L64

    4

  • Avregistrerad clion

    4

Mest aktiva i denna tråd

Har upplevt (och kommer förhoppningsvis att uppleva fler) ett antal Songkran i bl.a Phuket, BKK och Udon och, NÄÄÄÄ; inte en till i turistområdena, inte nog med totalgalna Thai, ännu fler helt dj-la urflippade faranger som försöker överträffa thailändarna med resultat att allt går överstyr.

För min del duger Udon gott o väl, man blir garanterat dyngsur och nerkyld(isade vattenkärl har blivit oerhört poppis) här med.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Lamai64,

Jag har faktiskt varit i Pattaya en gång 19 april. I min enfald trodde jag att det då var slut med vattenlekarna, och då skulle jag ha ölhävartävling med Blomman... Hittade dock inte den bar vi skulle träffas i, och det var lagom roligt att fjanta runt på gatorna och fråga alla om var den fanns. Samtidigt som man med jämna mellanrum blev neddränkt.

Jag hittade inte till baren, vilket i och för sig inte spelade någon roll då Blomman glömt det hela och ej fanns på plats. Håhåjaja. Vid ett senare tillfälle snodde PvsP åt sig ölhävarpokalen i Chiang Mai. OK, jag somnade...

Men visst, kan man sitta inne i bar så är det säkert inga problem. Ska överväga besök 18 april!

Herr Chang har talat.

hehe, underbart o höra om gamla tider... tyvärr ingen kontakt med det gamla gardet längre...blomman, råttan, Annika osv... men dom kanske är här under nya nick ;)

Tycker absolut du skall överväga detta... ta en billig Air Asia på kvällen från CNX om ni nu råkar vara där... runt 400 riksdaler tror jag.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr.Chang. I vilken del av Isaan gömmer du dej? Jag ska upp till Surin (å hälsa på Mr. P. om jag törs...och vidare till Korat efter Songkran.. Kanske vi kan ha en liten sammankomst däruppe om du vill och har lust...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Odin,

Fru Changs släkt bor mellan Ubon Ratchathani och Mukdahan, så det är väl där man hamnar om vi åker till Isaan. Det är dock långt från klart att vi åker till Thailand i april, men visst vore det kul med en träff i så fall.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...