MickeN Inlagd Oktober 17, 2022 Dela Inlagd Oktober 17, 2022 Jag väntar fortfarande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 18, 2022 Dela Inlagd Oktober 18, 2022 On 2022-10-17 at 11:33, skrev MickeN: Jag väntar fortfarande. Tror det kan vara motagar banken som strular, lika när jag skickar till damen brukar det strula. Men sen samma sekund skickar jag till dottern vips så är pengarna framme I mitt fall Kasikorn bank Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Oktober 18, 2022 Dela Inlagd Oktober 18, 2022 1 timme sedan, skrev Dolemon: Tror det kan vara motagar banken som strular, lika när jag skickar till damen brukar det strula. Men sen samma sekund skickar jag till dottern vips så är pengarna framme I mitt fall Kasikorn bank Nä, för då skulle inte Wise skriva att "det tar lite längre tid för OSS att utförs din transaktion." Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Oktober 18, 2022 Dela Inlagd Oktober 18, 2022 56 minuter sedan, skrev Baa: Nä, för då skulle inte Wise skriva att "det tar lite längre tid för OSS att utförs din transaktion." Ja, det brukar skilja. Det har hänt att Wise skriver att de betalat ut pengarna, men att min bank kan ta tid på sig. Då har jag mailat banken, och inom några minuter har pengarna suttit på kontot. Men som du skriver, den här ggn verkar det ligga hos Wise. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 19, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2022 Skickade med billigaste alternativet och banköverföring idag. Uppdrag ca 14.00 thaitid, kom in på kontot 5-6 timmar senare. Sen dom höjde avgiften tycker jag det har blivit snabbare. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd Oktober 19, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Oktober 19, 2022 25 minuter sedan, skrev apknug: Jaha har de tagit tillräckligt med marknadsandelar nu för att kunna höja priset...... Jag har inte skickat på ett tag. Hur mycket dyrare har det blivit? Marginellt. Inget att hänga upp sig på. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 19, 2022 Dela Inlagd Oktober 19, 2022 Wise är inte vad det har varit!!! Har inte använt wise senaste året. Men idag så tänkte jag skicka 15000 SEK till mitt konto i Bangkok Bank. Valde betalning från mitt Visakort hos Nordea. Överföringen kommer att ske "Within seconds" som de skriver. Gick vidare, och när jag kom till sista steget så blev jag upplyst om att transaktionen skulle ta 2 dagar. Man upplyste även att om man väljer att avbryta uppdraget, så får jag betala högre avgift vid kommande överföringar !!! Jag skickade ett mail och ifrågasatte att de först lovar sekundsnabb överföring, för att sedan när man är klar påpekar att det tar 2 dagar. Fick ett svar på mitt mail, de beklagade att jag inte var nöjd. De hade fått mina 15000SEK direkt. Men nu skulle de 'påbörja konvertering av SEK till THB. Detta tar oftast 2 dagar, ibland längre. Wise är ingen seriös aktör, det inser jag nu. Naturligtvis är det deras affärsidé, att hålla inne kundernas pengar ett par dagar, blir väl ränteintäkter på det sättet. Jag ser det enklare att utföra utlandsöverföring direkt med Nordea, så som jag gjort tidigare år. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 19, 2022 Dela Inlagd Oktober 19, 2022 Lite omdömen om Wise https://se.trustpilot.com/review/wise.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Oktober 19, 2022 Dela Inlagd Oktober 19, 2022 Man har vant sig att överföringen sker på sekunder, så 5 timmar känns som besvikelse. Skickade en mindre summa till mitt eget konto i BKK bank idag, valde Trustly som betalnings alternativ, det tog nästan 5 timmar, 09.05->13.45 innan de hade fått betalningen, samma sekund fick jag SMS från banken att pengar har landat. Har för mig att det sker snabbare om man väljer kredit kort som betalning från sv konto! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Oktober 19, 2022 Dela Inlagd Oktober 19, 2022 1 timme sedan, skrev biker: Wise är inte vad det har varit!!! Har inte använt wise senaste året. Men idag så tänkte jag skicka 15000 SEK till mitt konto i Bangkok Bank. Valde betalning från mitt Visakort hos Nordea. Överföringen kommer att ske "Within seconds" som de skriver. Gick vidare, och när jag kom till sista steget så blev jag upplyst om att transaktionen skulle ta 2 dagar. Man upplyste även att om man väljer att avbryta uppdraget, så får jag betala högre avgift vid kommande överföringar !!! Jag skickade ett mail och ifrågasatte att de först lovar sekundsnabb överföring, för att sedan när man är klar påpekar att det tar 2 dagar. Fick ett svar på mitt mail, de beklagade att jag inte var nöjd. De hade fått mina 15000SEK direkt. Men nu skulle de 'påbörja konvertering av SEK till THB. Detta tar oftast 2 dagar, ibland längre. Wise är ingen seriös aktör, det inser jag nu. Naturligtvis är det deras affärsidé, att hålla inne kundernas pengar ett par dagar, blir väl ränteintäkter på det sättet. Jag ser det enklare att utföra utlandsöverföring direkt med Nordea, så som jag gjort tidigare år. mvh biker Fast skickar man med Nordea håller det väl i princip alltid pengarna i minst 3 dagar. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 19, 2022 Dela Inlagd Oktober 19, 2022 2 timmar sedan, skrev Amigo: Man har vant sig att överföringen sker på sekunder, så 5 timmar känns som besvikelse. Skickade en mindre summa till mitt eget konto i BKK bank idag, valde Trustly som betalnings alternativ, det tog nästan 5 timmar, 09.05->13.45 innan de hade fått betalningen, samma sekund fick jag SMS från banken att pengar har landat. Har för mig att det sker snabbare om man väljer kredit kort som betalning från sv konto! Tror det kvittar hur man skickar, till damen kan pengarna åka fram å tillbaka. Sen när jag i samma sekund skickar till dottern med Trustly vips så är pengarna framme. Sen om det är Wise eller Thai banken som strular vet jag inte. Mvh.Dolemon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 19, 2022 Dela Inlagd Oktober 19, 2022 När frugan skickar själv använder hon denna https://www.remitly.com/se/en då den även finns på thailänska “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MickeN Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 Kan inte klaga 5 sekunder när jag gjorde överföringen idag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 7 timmar sedan, skrev Kenneth4618: När frugan skickar själv använder hon denna https://www.remitly.com/se/en då den även finns på thailänska Ska prova den jag med samtidigt med Wise nästa gång. Se vad det blir för skillnad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 7 timmar sedan, skrev Kenneth4618: När frugan skickar själv använder hon denna https://www.remitly.com/se/en då den även finns på thailänska Har testat remitly, första gången får man lite rabatt men sen är det dyrare än med Wise. Det må vara lite olika hur snabbt pengarna kommer fram med Wise men mig veterligen så finns det inget billigare sätt. Kanske blir billigare att använda crypto om man har tur med kurs svängningen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 11 timmar sedan, skrev biker: Wise är inte vad det har varit!!! Har inte använt wise senaste året. Men idag så tänkte jag skicka 15000 SEK till mitt konto i Bangkok Bank. Valde betalning från mitt Visakort hos Nordea. Överföringen kommer att ske "Within seconds" som de skriver. Gick vidare, och när jag kom till sista steget så blev jag upplyst om att transaktionen skulle ta 2 dagar. Man upplyste även att om man väljer att avbryta uppdraget, så får jag betala högre avgift vid kommande överföringar !!! Jag skickade ett mail och ifrågasatte att de först lovar sekundsnabb överföring, för att sedan när man är klar påpekar att det tar 2 dagar. Fick ett svar på mitt mail, de beklagade att jag inte var nöjd. De hade fått mina 15000SEK direkt. Men nu skulle de 'påbörja konvertering av SEK till THB. Detta tar oftast 2 dagar, ibland längre. Wise är ingen seriös aktör, det inser jag nu. Naturligtvis är det deras affärsidé, att hålla inne kundernas pengar ett par dagar, blir väl ränteintäkter på det sättet. Jag ser det enklare att utföra utlandsöverföring direkt med Nordea, så som jag gjort tidigare år. mvh biker Har inte Nordea men innan jag började med Wise så skickade jag via handelsbanken till Bkk Bank och det tog 2-3 dagar det också och sämre kurs än wise. Är Nordea snabbare? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 21 minuter sedan, skrev LTD: Har inte Nordea men innan jag började med Wise så skickade jag via handelsbanken till Bkk Bank och det tog 2-3 dagar det också och sämre kurs än wise. Är Nordea snabbare? Länge sedan jag skickade med Nordea, de är säkert inte bättre än någon annan. Men blev uppriktigt förbannad på Wise igår, det var ett riktigt arrogant mailsvar jag fick från dem. De klarar sig säkert bra utan mig som kund. mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 2 timmar sedan, skrev LTD: Har testat remitly, första gången får man lite rabatt men sen är det dyrare än med Wise. Det må vara lite olika hur snabbt pengarna kommer fram med Wise men mig veterligen så finns det inget billigare sätt. Kanske blir billigare att använda crypto om man har tur med kurs svängningen. Prisskillnaden är försumbar så länge man inte skickar jättesummor 😉 Frun gillar att det är på thailändska “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Kenneth4618: Prisskillnaden är försumbar så länge man inte skickar jättesummor 😉 Frun gillar att det är på thailändska Skiljer ju 1.5% skickar man 10000 sek precis nu så får man 508 baht mer med Wise, blir man ju både mätt å slirig på 😉 Ändrades Oktober 20, 2022 av LTD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 24 minuter sedan, skrev LTD: Skiljer ju 1.5% skickar man 10000 sek precis nu så får man 508 baht mer med Wise, blir man ju både mätt å slirig på 😉 Drabbar ingen fattig thaidam 😁 Hon brukar skicka 10000 Bath några gånger per år till lilla mamma “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 6 minuter sedan, skrev apknug: Det drabbar lilla mamma som hade fått knapt 200 baht extra annars. Hur kan få det om frun skickar 10000 😀 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 3 minuter sedan, skrev apknug: Om 10 000 sek blir ca 500 baht mindre i fickan borde 3 300 sek (10 000 baht) bli ca 2/3 mindre av det i fickan. Nä om frun skickar 10000 Bath till mamma så får hon 10000 Bath in på sitt konto, så det drabbar inte lilla mamma Hur svårt kan det va??? “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dolemon Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 36 minuter sedan, skrev apknug: Det drabbar lilla mamma som hade fått knapt 200 baht extra annars. Men nu sparade fru Kenneth 58:-skr, det är inte inkomsten man blir rik på det är låga utgifter 555+ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 (ändrad) Wise fungerar oftast kanon. De som vi skickar till får ett pling i sin telefon att kulorna sitter på kontot. Men som med allt annat kan det strula någon gång. Tjoflöjt. Ändrades Oktober 20, 2022 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThailandNovise Inlagd Oktober 20, 2022 Dela Inlagd Oktober 20, 2022 4 minuter sedan, skrev apknug: Det där förtjänar nobelpriset i ekonomi, jag trodde alla med denna fenomenala kunskap i räknelära var avstängda nu. Nu ska jag dra till Östermalmshallen och NK för att spara pengar. Vaddå dyr bensin? Jag tankar alltid för 400 kronor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu