Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

2 hours ago, Wanchai said:

Jag är helt övertygad om att masker/munskydd hjälper och det kommer framtida studier bekräfta.

Vill du bli opererad av ett team utan masker? Varför har de masker?

Finns redan många undersökningar som bekräftar det. Men nu är vi på MPR, saker tar helt enkelt lite längre tid här :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Och att de inte stjälper.....Folk packar sig bussar, skolbarnen står på varandra, men de har ju mask :)

Den falska tryggheten.

Faktaresistent som vanligt.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev SatanG:

Finns redan många undersökningar som bekräftar det. Men nu är vi på MPR, saker tar helt enkelt lite längre tid här :-)

/ SatanG

Det är rätt mycket som tyder på att munskydd för den stora allmänheten har ett högst begränsat värde om något i huvudtaget.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/kommentar/2020/08/svag-evidens-for-att-munskydd-minskar-smitta-hos-allmanhet/

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

En familj i grannbyn kom tillbaks efter beslk i samut , bidde världens pådrag utrop i högtalarna byskolan stängd till svar på prover. När svaren kom åter igen svar till alla , inte covid 19 smittspårningen här ställer sverige i skamvrån.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

On 2020-12-20 at 22:16, skrev bambam:

Sjukvården går inte på knäna i normaltider men är slimmad ner till  gränsen för att fungera, detta gör att minsta störning blir katastrof .

Nedmonteringen har skett under lång tid och märks med långa väntetider i vården men vanliga friska människor har struntat i det då det

inte drabbar dom.

Nu när det är kris och även dom drabbas av långa väntetider då vaknar dom och klagar över saker som har vart vardag för sjuka i 20 år,

väntar själv på en knäoperation som blivit uppskjuten 3 gånger .

Tyvärr tror jag att det blir som en del förutspådde i våras detta tar inte slut förrän vi alla blivit smittade och vi tappat 20k människor.

Iinte så konstigt, min syster som har arbetat som undersköterska, med lite speciella extra utbildningar har idag pension på 50k nok ,förmodligen mer än änsköterskor i Svrige har i lön per månad.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Det finns en forskning från Danmark om munskyddens skyddseffekt. Bara att leta

En skit forskning. 

Nyttan av munskydd utomhus typ. 

Men till och med då hjälpte det. 

Dela på andra sajter

8 hours ago, Mankan said:

Det är rätt mycket som tyder på att munskydd för den stora allmänheten har ett högst begränsat värde om något i huvudtaget.

https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/kommentar/2020/08/svag-evidens-for-att-munskydd-minskar-smitta-hos-allmanhet/

Tror det är hyggligt stor konsensus bland global forskning för att mask hjälper.

Men vissa tror ju fortfarande att mask "inger falsk trygghet", tvärtom är det egentligen, så det tar lite tid innan det tränger igenom hos alla på MPR.

Inte bara hjälper mask, och har gjort så i över 100 år, forskning tyder även på att bärare har mer empati än de som inte bär :-)

/ SatanG

Dela på andra sajter

Spårning av smitta verkar på topp, sitter just nu i en liten håla i Buriram och där gäller tempcheck på alla.

Temp.thumb.jpg.019662a0df747dba0aea689fe994d681.jpg

/ SatanG

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev SatanG:

Tror det är hyggligt stor konsensus bland global forskning för att mask hjälper.

Men vissa tror ju fortfarande att mask "inger falsk trygghet", tvärtom är det egentligen, så det tar lite tid innan det tränger igenom hos alla på MPR.

Inte bara hjälper mask, och har gjort så i över 100 år, forskning tyder även på att bärare har mer empati än de som inte bär :-)

/ SatanG

Ja men ta på din mask då, finns väl ingenting att tveka om?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

3 minutes ago, Esspe said:

Ja men ta på din mask då, finns väl ingenting att tveka om?

Nä jag är inte empatisk nog för det :-)

Sitter även utomhus med ingen utom familjen inom synhåll just nu så knappast nödvändigt. Ska dock åka till marknaden snart, då har jag inget val.

/ SatanG 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

/ SatanG

Men herrejävlar, använd mask, det är inte förbjudet.

mvh biker

Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev SatanG:

/ SatanG

Finns ett gäng som grävt ner sig i en djup grop, så djup att ingenting påverkar längre och går inte att kravla sig upp heller men vet till 100% sanningen.

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Hur kunde det bli så här, alla använder ju dessa fantastiska munskydd 😂😂😂😂

Tyvärr har det slarvats mycket med det den senaste tiden, man verkar ha trott att covid var över här. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wanchai:

Finns ett gäng som grävt ner sig i en djup grop, så djup att ingenting påverkar längre och går inte att kravla sig upp heller men vet till 100% sanningen.

Eftersom jag inte använder mask annat än under vapenhot, så får man ju skydda sig på annat sätt. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Esspe:

Eftersom jag inte använder mask annat än under vapenhot, så får man ju skydda sig på annat sätt. 

Måste erkänna att jag inte är så förtjust i mask heller men har den för att visa respekt för de direktiv som finns i Thailand. Ingen mask om jag får välja. Jag är inte heller rädd för viruset.

Däremot TROR jag att användandet av mask dämpar smittspridning.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

/ SatanG

Vilket skitsnack.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

6 hours ago, biker said:

Men herrejävlar, använd mask, det är inte förbjudet.

mvh biker

Ja måste jag så gör jag det men misslyckas ganska ofta tyvärr. Nu bor jag i ett land där befolkningen har skrämts upp så förbannat så jag vill inte skrämma upp än mer. Inte heller gör jag någon annan farang något annat än en björntjänst när jag misslyckas. Onödigt att spä på xenofobin än mer, tycker jag.

Om det är förbjudet eller inte var inte riktigt intressant, i mina ögon, mer intressant vad som stämmer och vad som bara är gamla skrönor. 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

Dela på andra sajter

1 minute ago, Esspe said:

Bara en enda simpel fråga. Varför har då inte maskländerna klarat sig bättre?

Inte så simpel fråga, för mig iaf.

Hur vet vi att de, vilka det nu är då mer än 160 länder rekar mask till sina medborgare sedan i somras, inte klarat sig bättre än de skulle gjort utan mask enligt dig?

/ SatanG

Dela på andra sajter

Min personliga uppfattning är att ett munskydd skyddar dig själv och omgivningen bättre än inget munskydd alls. Det säger väl sig själv....eller hur?

Dela på andra sajter

49 minutes ago, thomas001 said:

Min personliga uppfattning är att ett munskydd skyddar dig själv och omgivningen bättre än inget munskydd alls. Det säger väl sig själv....eller hur?

Det är just det, att det inte säger sig självt, även om många gärna vill tro det i jakten på enkla lösningar på ett komplext problem. Det kan under vissa förutsättningar vara tvärtom, att masken bidrar till att sprida viruset, enligt en del forskning.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...