andrejsdenruskige Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 Precis nyss, skrev Tallviking: Så här skriver SAS om detta Du måste själv ta med en egen ansiktsmask som täcker både näsan och munnen. SAS godkänner ansiktsmasker som täcker mun och näsa, som är tillverkade och avsedda för medicinsk användning eller av liknande standard. Egentillverkade ansiktsmasker är inte tillåtna. Nu är väl inte SAS något vidare utbildade på att avgöra vad som är ”liknande standard”. Men det är klart, kommer man med en hockeymask eller en Batman mask, så är det nog kört. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 (ändrad) 14 minutes ago, SatanG said: Ja det är väl som vanligt, jag förstår dig inte. Andra länder verkar dock ha förstått vad jag talar om. Bra så. / SatanG Igen: Trots att du skrev i ett tidigare inlägg att du inte är en förespråkare av lockdowns, så skriver du nu i flera inlägg efter det att du trots allt tycker de är bra, för att de minskar belastningen på sjukvården. Detta måste ju då även bygga på ett resonemang att du tycker lockdowns har en såpass dämpande effekt att de är värt konsekvenserna? Tyck gärna så, men jag håller alltså inte med dig. För att; jag är (jag repeterar) tveksam till att 1. Lockdowns har någon särskilt smittdämpande effekt som t.ex skulle innebära minskad belastning på sjukvården. 2. Tror att lock-downs gör mer skada än nytta på det stora hela vilket innefattar såväl sjukdoms- som dödsfall. Ändrades December 20, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 (ändrad) 4 minutes ago, spooncreek said: Igen: Trots att du skrev i ett tidigare inlägg att du inte är en förespråkare av lock downs, så skriver du nu i flera inlägg efter det att du trots allt tycker de är bra, för att de minskar belastningen på sjukvården. Detta måste ju bygga på ett resonemang att du tycker lock-downs har en såpass dämpande effekt att de är värt konsekvenserna? Tyck gärna så, men jag håller alltså inte med dig. För att; jag är (jag repeterar) tveksam till att 1. Lock-downs har någon särskilt smittdämpande effekt som t.ex skulle innebära minskad belastning på sjukvården. 2. Tror att lock-downs gör mer skada än nytta på det stora hela vilket innefattar såväl sjukdoms- som dödsfall. Nej jag skriver inte att jag vill ha lock-downs utan varför länder väljer att göra det. Jag kan väl tycka att det finns fördelar även om jag ser det som sista val, eller hur? Nu missförstod du, igen 😉 / SatanG Ändrades December 20, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 (ändrad) 48 minuter sedan, skrev Tommy: Vad räknar flygbolaget som "riktiga masker"? De jag har är tvättbara 3-lagers masker med några CE-beteckningar. MVH Framförallt ingen ventil för utandningsluften, knappast något ang div klasser. Såg också någon som nekades boarding med pajasmask, de fick en ny typ kirurgmask, inga problem. Ändrades December 20, 2020 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 Verkar klokt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 Forskarna tror att upp mot 20% av befolkningen är immuna mot Covid-19 och försöker nu ta reda på varför och vilka https://www.tv4.se/artikel/5p2EGVEoNXKqRJa6rfNIEb/ny-studie-undersoeker-om-vissa-inte-kan-smittas Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige: Batman mask enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 (ändrad) 4 hours ago, Tommy said: Köpte lite masker i Fredags. Var i ett köpcentrum (Allum i Partille) i Lördags och både jag och grabben hade mask på. På väg ut från en butik, så råkade vi gå emot "enkelriktat" alltså vi gick ut ur butiken där det tydligen bara var inpassage... En kärring (utan mask) pekade på skylten och sa att vi gjorde fel... "Vi har i alla fall mask på, för att inte smitta idi*ter utan", sa jag, Hon slutade klaga. MVH Du skyddar deras hälsa genom att bära ansiktsmask. Du kan ju jogga för att hjälpa folk att gå ner i vikt också. P.S Skulle du kunna ta en kula för mig är du snäll? Government recommended to wear a mask and you obeyed, what a good boy, your masters will reward you with forced medication. Ändrades December 20, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 41 minuter sedan, skrev Mr atm: Du skyddar deras hälsa genom att bära ansiktsmask. Du kan ju jogga för att hjälpa folk att gå ner i vikt också. P.S Skulle du kunna ta en kula för mig är du snäll? Government recommended to wear a mask and you obeyed, what a good boy, your masters will reward you with forced medication. OK! Ha det gott. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 2 minutes ago, Tommy said: OK! Ha det gott. MVH Jag vet att du menar väl Tommy. Vi ser bara saker från olika sätt. Ha det bra själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 Jag börjar förstå att i princip alla länder som tycker att masker är en bra grej för att minska smittspridning antagligen har fel, då de saknar en Tegnell som kan stå på sej och hävda att masker är relativt värdelösa mot virussmitta. Lite märkligt bara att Sverige ligger så fruktansvärt dåligt till i statistiken över länder med Covid-relaterade dödsfall... Hoppas Mr Atm lyckas få kontakt med våra epidemiologer, och övertyga dem om att de gör rätt, så att de kan sova gott! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 (ändrad) 23 minutes ago, Tommy said: Jag börjar förstå att i princip alla länder som tycker att masker är en bra grej för att minska smittspridning antagligen har fel, då de saknar en Tegnell som kan stå på sej och hävda att masker är relativt värdelösa mot virussmitta. Lite märkligt bara att Sverige ligger så fruktansvärt dåligt till i statistiken över länder med Covid-relaterade dödsfall... Hoppas Mr Atm lyckas få kontakt med våra epidemiologer, och övertyga dem om att de gör rätt, så att de kan sova gott! MVH Du säger att Sverige har en så dålig statistik på döda med Corona. Tommy du vet att många gamla på våra åldersdomshem har fått palliativ vård (mördade). Vi har ganska många mörkhyade i mörka Sverige (d-vitaminbristen). Dom har en annan pigment och kan inte absorbera d-vitamin alls lika bra. Procentuellt så ligger dödstalen hos dom skyhögt. I många länder har man använt munskydd i flera månader. Hur många månader till tror/tycker du att det ska ta för dom att "verka"? Tyskland tex. hade masktvång länge och nu stängde man ner. Det kommer att bli en massa konkurser och arbetslösa med miserabla öden framöver. Och om man skulle släppa det fritt så ja många skulle bli sjuka en stund men klart över 99% skulle klara sig. Speciellt dom som tog hand om sitt immunförsvar vilket är väldigt enkelt. Dra inte in din gamla koldoxid etc. i lungorna och i blodomloppet igen. Tro mig det är inte bra. Viruset är så mikroskopiskt litet att ansiktsmasken inte hjälper. Plus att folk klarar inte av att använda dom rätt. Som jag skrev tidigare också att på många av förpackningarna så står det t.o.m att det inte hjälper mot virus. Ändrades December 20, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 20, 2020 Dela Inlagd December 20, 2020 1 hour ago, Mr atm said: Du skyddar deras hälsa genom att bära ansiktsmask. Du kan ju jogga för att hjälpa folk att gå ner i vikt också. P.S Skulle du kunna ta en kula för mig är du snäll? Government recommended to wear a mask and you obeyed, what a good boy, your masters will reward you with forced medication. Nonsens. Svammel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd December 21, 2020 10 timmar sedan, skrev spooncreek: Den omtalade vårdbelastningen...vårt utmärkta public service presenterar siffor på det som uppdateras dagligen. Idag vårdas 291 personer på olika intensivvårdsavdelningar i Sverige. Man kan också bryta ned det på olika regioner. I min gamla hemregion Gävleborg, som anses hårt drabbat, vårdas 15 stycken på intensiven per idag. I det som kallas slutenvård, som inkluderar även de som vårdas, men inte intensivvårdas är antalet2238 stycken sett över hela Sverige. I Gävleborg 85 stycken Det är väl lite upp till var och en som deltar i denna debatt att anse att det är många personer eller inte och sätta det i relation till de restriktioner som finns just nu och dess nödvändighet. Jag säger för min del inte. Klara och tydliga siffror men så var det ju det där med att ta till sig fakta som inte passar ens egna åsikter. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 (ändrad) 16 hours ago, Nicholas said: Kära spooncreek, Ingen har påstått att man ska utrota viruset med ett munskydd, etc etc. Därvidlag är jag överens med AT, man ska platta kurvan. Faktum är att IVA är späk-fullt och andra operationer etc måste ställas in. Inte för att det dör 80+ gubbar, utanför att det faktiskt ligger en hel skrälldus med 50- på IVA också. Ja, dom överlever, men dom ligger ändock där i 1-4 veckor. Om dom inte fick IVA dog en stor del av dom oxå. Och det är som bekant inte acceptabelt. 80 åriga kärringar och gubbar må dö som dom vill i parti och minut, men inte Adam Alsing (metafor för folk mitt i livet med egen båt hund och villa) Sålunda och såldes sitter vi inte denna enorma kostnad och åtgärder. Skulle vi betrakta alla människor i Sverige som om dom vore 80+ vore det ju inget problem alls, dom finge dö hemma i sina sängar, punkt slut. Samhälllet skulle inte göra några åtgäder alls (såsom du önskar) Då ska vi se...repetition är kunskapens moder sägs det: Jag är mycket tveksam till att åtgärder som vi nu för enkelhetens skull kallar lockdowns, dvs ganska omfattande åtgärder som begränsar människors rörelsefrihet, funkar särskilt bra. Även om nu IVA är "späk-fullt" såsom du uttrycker det, vilket är trist, så är det alltså som så att jag för min del inte tror inlåsningarna av medborgarna gör att den belastningen skulle minska nämnvärt. Klartecken? Sedan lite om situationen i intensivvården av Covid-19 sjuka: IVA förefaller trots allt inte vara "späk-fullt" överallt i Sveriges avlånga land, även om så verkar vara fallet i t.ex Stockholm. Coronasjuka belastar just nu intensiven med 290 platser nationellt enligt senaste uppdateringen, varav 80 platser är i Stockholm. Apropå ålder för intensivvårdade som du också är inne på: Närmare 80 % av de som intensivvårdats sedan covid-19s begynnelse har någon form av riskfaktor. Detta oavsett ålder. Går man ner i ålder och tittar t.ex på män i åldersspannet 40-59 år, så verkar en klar majoritet av de 936 personer som vårdats sedan begynnelsen vara i riskgrupp. Varje fall som når IVA är naturligtivis en tragedi i sig själv och visst är det så att Covid19 orsakar ett stort lidande för de som drabbas, liksom deras anhöriga, även om de till slut överlever. Men, sättet att skydda de som befinner sig i riskgrupp förefaller inte vara lockdowns för alla medborgare , inte ens om man väljer bortser från övriga negativa effekter på samhället på grund av inlåsningen. Så tyder i alla fall jag läget. /Stenbordsstatistikern Spooncreek Ändrades December 21, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd December 21, 2020 Trådstartare Dela Inlagd December 21, 2020 3 timmar sedan, skrev spooncreek: Då ska vi se...repetition är kunskapens moder sägs det: Jag är mycket tveksam till att åtgärder som vi nu för enkelhetens skull kallar lockdowns, dvs ganska omfattande åtgärder som begränsar människors rörelsefrihet, funkar särskilt bra. Även om nu IVA är "späk-fullt" såsom du uttrycker det, vilket är trist, så är det alltså som så att jag för min del inte tror inlåsningarna av medborgarna gör att den belastningen skulle minska nämnvärt. Klartecken? Sedan lite om situationen i intensivvården av Covid-19 sjuka: IVA förefaller trots allt inte vara "späk-fullt" överallt i Sveriges avlånga land,,även om så verkar vara fallet i t.ex Stockholm. Coronasjuka belastar just nu intensiven med 290 platser nationellt enligt senaste uppdateringen, varav 80 platser är i Stockholm. Apropå ålder för intensvivvårdade som du också är inne på: Närmare 80 % av de som intensvivvårdats sedan covid-19s begynnelse har någon form av riskfaktor. Detta oavsett ålder. Går man ner i ålder och tittar t.ex på män i åldersspannet 40-59 år, så verkar en klar majoritet av de 936 personer som vårdats sedan begynnelsen vara i riskgrupp. Varje fall som når IVA är naturligtivis en tragedi i sig själv och visst är det så att Covid19 orsakar ett stort lidande för de som drabbas, liksom deras anhöriga, även om de till slut överlever. Men, sättet att skydda de som befinner sig i riskgrupp förefaller inte vara lockdowns för alla medborgare , inte ens om man väljer bortser från övriga negativa effekter på samhället på grund av inlåsningen. Så tyder i alla fall jag läget. /Stenbordsstatistikern Spooncreek Ingen mening att argumentera med faktaresistenta. Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 9 timmar sedan, skrev Tommy: Jag börjar förstå att i princip alla länder som tycker att masker är en bra grej för att minska smittspridning antagligen har fel, då de saknar en Tegnell som kan stå på sej och hävda att masker är relativt värdelösa mot virussmitta Ser ingen större mening med masker, generellt klarar inte folk av dem. Det största problemet är att det inger en falsk trygghet och folk tror de inte behöver hålla distans. Sköttes det rätt skulle det säkert hjälpa något, men har aldrig sett dem användas rätt, Thailand tex är ju en parodi. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 (ändrad) 18 minutes ago, Soengsang said: Ser ingen större mening med masker, generellt klarar inte folk av dem. Det största problemet är att det inger en falsk trygghet och folk tror de inte behöver hålla distans. Sköttes det rätt skulle det säkert hjälpa något, men har aldrig sett dem användas rätt, Thailand tex är ju en parodi. Fel, undersökningar visar inte alls att det ger sk falsk trygghet. Men kanske svenskar är lite smått korkade kontra andra länders befolkningar och löser inte att sätta något framför munnen utan att bita i det? Resten av världen verkar dock lösa det. https://www.bmj.com/content/370/bmj.m2913 / SatanG Ändrades December 21, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 21 minutes ago, Esspe said: Ingen mening att argumentera med faktaresistenta. Nä det har jag fattat för länge sen men det är ändå kul att tjafsa lite med er maskförnekare / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 1 minut sedan, skrev SatanG: Fel, undersökningar visar inte alls att det ger sk falsk trygghet. Jag har hyfsat bra syn, räcker så......sen får din undersökning säga vad den vill. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 Såhär sett utifrån kan man ju riktigt ta på paniken och rädslan från de som verkar hålla till i Thailand (där corona är förbjudet). Vi som sitter i världens smitthärd hemma i Svedala, verkar ta det lite lugnare. Undrar vad som skulle ske i Thailand om det blev lite smittspridning att tala om? Min gissning är att paniken och rädslan skulle skulle göra större skada än det lilla viruset. Faranger skulle väl "termineras" på plats (eller åtminstone bli tvångsduschade...). Sen en liten fundering över de ökande smittfallen i LOS, beror de på att de börjat använda testkiten? Ja, den som (över)lever får se🙉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 On 12/19/2020 at 8:41 AM, John Khonken said: Jag måste skriva om detta en sista gång. I Usa blev botemedlet en kaftaprocess för emot Trumpen. Nu börjar det komma fram att HCQ hjälper. Hur många dog till ingen nytta. I Sverige utförde palliativ vård istället för att försöka med HCQ+zing+C-pac. Frågan man borde ställa till sina politiker. Vad var bättre med palliativ vård mot att försöka rädda liv. Jag får inte ihop det. Jag anser att våra politiker mördat våra gamla. Frågan kvarstår dock VARFÖR. Som MR ATM skriver D-Vitamin är mycket bra. Jag ska idag börja med en större dos som MR ATM ville jag skulle prova. Det är också märkligt. Vilka grupper är överrepresenterade på covid. Jo Somalierna. Varför då. Låg D-vitamin värde. Även där undrar man. Vill verkligen sossarna ta livet av sin valboskap. Annars borde dom givit Somalierna gratis D-Vitamin så hade säkert det stora flertalet överlevt. MÄRKLIG VÄRLD VI LEVER I. KÄNNS VÄLDIGT UPPLYFTANDE INFÖR JULEN Nu vill inte jag vara sådan, som kastar smolk i glädjebägaren. Men på nyheterna idag. Så varnar läckrare för överintag av D vitaminer. Då dom doser av dom tabletter som reklam Men deras på forumet här, är för höga. Det kan tydligen ge för hög halt kalcium i blodet. Vilket är skadligt. D vitamin är nog bra. Men i för stor dos är den skadlig. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 12 minuter sedan, skrev janne_h: Nu vill inte jag vara sådan, som kastar smolk i glädjebägaren. Men på nyheterna idag. Så varnar läckrare för överintag av D vitaminer. Då dom doser av dom tabletter som reklam Men deras på forumet här, är för höga. Det kan tydligen ge för hög halt kalcium i blodet. Vilket är skadligt. D vitamin är nog bra. Men i för stor dos är den skadlig. Det kan inte stämma - enligt experterna på forumet så pågår en världsomfattande konspiration för att hålla nere intaget av D-vitaminer. Allt för att läkemedelsföretagen ska kunna sälja sina mediciner och att befolkningen ska kunna hållas under kontroll. 🙂 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 (ändrad) 38 minutes ago, frogfish said: Såhär sett utifrån kan man ju riktigt ta på paniken och rädslan från de som verkar hålla till i Thailand (där corona är förbjudet). Vi som sitter i världens smitthärd hemma i Svedala, verkar ta det lite lugnare. Undrar vad som skulle ske i Thailand om det blev lite smittspridning att tala om? Min gissning är att paniken och rädslan skulle skulle göra större skada än det lilla viruset. Faranger skulle väl "termineras" på plats (eller åtminstone bli tvångsduschade...). Sen en liten fundering över de ökande smittfallen i LOS, beror de på att de börjat använda testkiten? Ja, den som (över)lever får se🙉 Här känner jag ingen panik öht, tillhör ingen riskgrupp, är mera rädd för att hotellen jag bokat i Jan/ Feb/ Mar brinner inne. Mest trött på när folk skriver gamla trötta skrönor de läst i "Flat earth magazine" eller vart det nu är "faktan" kommer ifrån. Om testkiten, jag vet inte men läser man på länken har de testat ca 1,2 miljoner mot Sverige ca 4 miljoner, gissar den siffran kommer stiga snabbare nu efter klustret i Samut Sakhon. https://www.worldometers.info/coronavirus/ Västerlänningar verkar inte vara syndabockarna längre, numera har burmeserna tagit den rollen samt vissa thailändska prostituerade som jobbade i Burma. / SatanG Ändrades December 21, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd December 21, 2020 Dela Inlagd December 21, 2020 (ändrad) 25 minutes ago, janne_h said: Nu vill inte jag vara sådan, som kastar smolk i glädjebägaren. Men på nyheterna idag. Så varnar läckrare för överintag av D vitaminer. Då dom doser av dom tabletter som reklam Men deras på forumet här, är för höga. Det kan tydligen ge för hög halt kalcium i blodet. Vilket är skadligt. D vitamin är nog bra. Men i för stor dos är den skadlig. Har själv D-vitamin hemma men äter dom sällan, har fått för mig för höga halter kan orsaka njursten men kanske har fel. Försöker ta några minuter i solen istället. / SatanG Ändrades December 21, 2020 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu