Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 10 minuter sedan, skrev Krille: Nä - nu tror jag allt att du hittar på 🙂 /Krille Varför skulle jag hitta på det här? Prova själv så får du se. Har nog med styrkan att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minut sedan, skrev Fritz: Att man kan få tex D-vitamin och Alvedon på recept betyder inte att det behövs recept för att kunna handla dom. Nej, det beror nog på styrkan. 500mg alvedon kan du köpa på macken, men inte 1000mg. Ta två då, men en etta alvedon sitter bra om man har ont. Finns bara på recept. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 19 minuter sedan, skrev Risifrutti: 20 uq funkar bra på apotea, men inte på apoteket. Jag antar att man måste dubbla den dosen för att få någon effekt. https://www.apotea.se/puori-d3-d-vitamin-120-kapslar Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 (ändrad) 27 minutes ago, Risifrutti said: 20 uq funkar bra på apotea, men inte på apoteket. Jag antar att man måste dubbla den dosen för att få någon effekt. Ja 20 uq kan hjälpa om du väger 10 kg. Annars....https://www.iherb.com/search?kw=d3%2050000 😉 Men glöm inte K2 för i helv-e Ändrades December 15, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 3 minuter sedan, skrev hamnoi: https://www.apotea.se/puori-d3-d-vitamin-120-kapslar Var so god och beställ. Min ligger på 400% av DRI så antar att man inte ligger på under produktion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 5 minuter sedan, skrev Mr atm: Ja 20 uq kan hjälpa om du väger 10 kg. Annars....https://www.iherb.com/search?kw=d3%2050000 😉 Men glöm inte K2 för i helv-e Haha, vi snackar inte om några barn här. Enligt dig (har ej läst länken) så skulle jag ligga på ca 200 uq? Var köper man dom ? Överdosering av D-vitamin är skadligt, så var försiktig med dina rekommendationer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 39 minuter sedan, skrev Risifrutti: Varför skulle jag hitta på det här? Prova själv så får du se. Har nog med styrkan att göra. Har provat och det är inga som helst problem på apoteket.se /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 (ändrad) 12 minutes ago, Risifrutti said: Haha, vi snackar inte om några barn här. Enligt dig (har ej läst länken) så skulle jag ligga på ca 200 uq? Var köper man dom ? Överdosering av D-vitamin är skadligt, så var försiktig med dina rekommendationer. Beror på din vikt, 250-500 ug inga problem. Men du får så gärna tro på läkemedelsindustrin om att man kan dö av det. Känner ingen som har haft några som helst problem efter åratals förbrukning. Enda skillnaden är att dom inte är sjuka längre och läkemedelsindustrin inte tjänar pengar på dom. 125uq=5000iu hittar du lätt i Sverige. Billigast är nog iherb.com men man bör kolla in tullavgifterna+frakten. P.S Kolla länken jag la in i förra meddelandet där har dom tabletter på 1250 uq. Ändrades December 15, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 2 minuter sedan, skrev Krille: Har provat och det är inga som helst problem på apoteket.se /Krille Jag med många andra fick nobben i fysisk butik. Min burk fick jag köpa på Kronans Apotek två våningar ner. Buffel & båg förmodligen, så en dubbel cheese är nog same same..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 4 timmar sedan, skrev Risifrutti: Åkte rakt ner i papperskorgen. Bra rutet Lövfen! Haha ett jäkla SMS som många inte ens förstår. Håll avstånd och tvätta händerna annars drar vi in bidragen hade garanterat fungerat bättre. På arabiska och somaliska... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 8 minuter sedan, skrev Mr atm: Beror på din vikt, 250-500 ug inga problem. Men du får så gärna tro på läkemedelsindustrin om att man kan dö av det. Känner ingen som har haft några som helst problem efter åratals förbrukning. Enda skillnaden är att dom inte är sjuka längre och läkemedelsindustrin inte tjänar pengar på dom. 125uq=5000iu hittar du lätt i Sverige. Billigast är nog iherb.com men man bör kolla in tullavgifterna+frakten. P.S Kolla länken jag la in i förra meddelandet där har dom tabletter på 1250 uq. Har inte brytt mig så mycket. Har dock noterat att vi i Sthlm har inte haft sol på 7 dagar nu så lite extra av allt skadar nog inte. Tack för tipset! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minute ago, Risifrutti said: Har inte brytt mig så mycket. Har dock noterat att vi i Sthlm har inte haft sol på 7 dagar nu så lite extra av allt skadar nog inte. Tack för tipset! Många sjuka som också inte brytt sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 6 minuter sedan, skrev Wanchai: På arabiska och somaliska... Varför då? Det var Svenska myndigheterna som skickade ut budskapet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 4 minuter sedan, skrev Mr atm: Många sjuka som också inte brytt sig. Många sjuka som inte har fått testa sig också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 Just now, Risifrutti said: Många sjuka som inte har fått testa sig också. Undrar var gränsen på apoteket för d-vitaminer utan recept går? I USA kan man bli stämd på 100-tals miljoner. Men där går det att få köpa burkar med d-vitaminer på 1250 uq styck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 2 minuter sedan, skrev Mr atm: Undrar var gränsen på apoteket för d-vitaminer utan recept går? I USA kan man bli stämd på 100-tals miljoner. Men där går det att få köpa burkar med d-vitaminer på 1250 uq styck. Monopolet. D-vitamin är helt plötsligt big business och då vill staten ha sin del. Sjukt att dom ska profetera på vanliga människor och höja priserna med 300% sedan i mars. IS krigarna kommer väl hit och får fri vård och bostad för att dom ska anpassa sig i samhället... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 minute ago, Risifrutti said: Monopolet. D-vitamin är helt plötsligt big business och då vill staten ha sin del. Sjukt att dom ska profetera på vanliga människor och höja priserna med 300% sedan i mars. IS krigarna kommer väl hit och får fri vård och bostad för att dom ska anpassa sig i samhället... 300% sedan mars? Jag tror att starkare D har varit receptbelagda tidigare också. För det är ju livsfarligt 555. Min D-förbrukning brukar ligga på lite över 100 kr per år. Men jag sätter inte min fot på apoteket heller. Vad menar du med att D är plötsligt big business hos monopolet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Risifrutti Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 Saftblandaren börjar röra på sig. Haha polaren får köra idag, men en fet faktura till Solna stad. Tack för kaffet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 (ändrad) 29 minuter sedan, skrev Risifrutti: Monopolet. D-vitamin är helt plötsligt big business och då vill staten ha sin del. Sjukt att dom ska profetera på vanliga människor och höja priserna med 300% sedan i mars. IS krigarna kommer väl hit och får fri vård och bostad för att dom ska anpassa sig i samhället... Det finns inget monopol på apoteksmarknaden eller vad gäller d-vitamin. Vad var argument för att du inte fick köpa? Kan inte heller tro att priset ökat med 300% i mars. D-vitamin är ju fortfarande billigt att köpa. /Krille Ändrades December 15, 2020 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 1 timme sedan, skrev Risifrutti: Var so god och beställ. Min ligger på 400% av DRI så antar att man inte ligger på under produktion. Eller så kan man läsa länken istället för att gissa, ett tips👍 Men håll du dig till 400% ”Puori D3 innehåller 2500 IE (62,5 µg, 1250% DRI*) D3-vitamin per kapsel.” Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 (ändrad) 18 minutes ago, Krille said: Det finns inget monopol på apoteksmarknaden eller vad gäller d-vitamin. Vad var argument för att du inte fick köpa? Kan inte heller tro att priset ökat med 300% i mars. D-vitamin är ju fortfarande billigt att köpa. /Krille Ja mina kostnader per år för D kanske ligger på 150 kr. https://www.iherb.com/search?kw=D3 Ändrades December 15, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HighWai Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 21 timmar sedan, skrev Nicholas: Jag hörde på P1 idag att anledningen till att man inte skickade en länk var att länkar var läskiga. Man pratar om en webbsida. Men vill inte ge länken. idi*ter helt enkelt. Full metal morons. Så undrar folk varför man klagar. Jesus Alcala. Det verkar fungera bra utan att behöva riskera klicka på en fullänk. 55000 besökare förra måndagen. Igår 3,5 miljoner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd December 15, 2020 Dela Inlagd December 15, 2020 Måste skriva av mig ,, Så jävla ledsen ,. Farsan min åkte på covid för en vecka sen , Visst 85 år,, Men inga andra sjukdomar latent ,,, åkte till han o tog en ginare varje onsdag fred o lörda när jag hade tid , Helt övertygad om jag haft mer tid till farsgubben om inte skiten tog hans liv , Inte roligt att köra HLR på farsgubben när ambulansen e 20 min bort , Nej fy fan till er som tror covid en vanlig influensa ,, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Alarik Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 Sverige brukar genomföra militära övervakningsflygningar över Ryssland och Ukraina, men några sådana har inte kunnat göras i år på grund av covid-19, rapporterar SVT Nyheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd December 16, 2020 Dela Inlagd December 16, 2020 13 hours ago, wavis said: Måste skriva av mig ,, Så jävla ledsen ,. Farsan min åkte på covid för en vecka sen , Visst 85 år,, Men inga andra sjukdomar latent ,,, åkte till han o tog en ginare varje onsdag fred o lörda när jag hade tid , Helt övertygad om jag haft mer tid till farsgubben om inte skiten tog hans liv , Inte roligt att köra HLR på farsgubben när ambulansen e 20 min bort , Nej fy fan till er som tror covid en vanlig influensa ,, Tråkigt, absolut! Men männens genomsnittsålder när dom dör har ökat mer än kvinnors sedan 70-talet. Den är nu uppe i hela 81 ár. Gamla människor är klart mer sårbara. Se till att ni ger dom starka d-vitaminer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu