Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

Skyll inte bara på invandrarna 

AE76C3BB-9B89-409E-8707-A9B0EC52F3E4.thumb.jpeg.b9e3242ee42249ca65b0fffc54cfb64a.jpeg

heter man Kicki så har man tydligen mycket bristande läsförmåga och ta till sig budskap i tal och skrift.

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Nicholas:

"Hur känns det att inhalera om dina gamla koldioxidutsläpp efter några timmar?" 

Var befinner sig denna koldioxid? 

Varför måste man vänta timmar på att märka den? 

Låt oss se på volymen koldioxid som befinner sig mellan munskyddet och ansiktet, och jämföra det med mängden koldioxid som är kvar i lungor, luftstrupen, svalg och näsborrarna. 

Lite svårt att andas ut all luft i varje utandning. 

Här blottas rätt mycket okunskap om människo-kroppen. 

Så lägg även till bristfälliga anatomiska kunskaper. 

Hur mycket koldioxid finns i luften från början? 

Hur mycket ökar det till efter utandning. 

Således hur mycket kommer munskyddet höja koldioxid nivån utslaget på hela volymen. 

Snabbt överslag:

Försumbart. 

Men herregud sluta dricka förrän du skriver, skärp dej

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Enis:

Skyll inte bara på invandrarna 

AE76C3BB-9B89-409E-8707-A9B0EC52F3E4.thumb.jpeg.b9e3242ee42249ca65b0fffc54cfb64a.jpeg

heter man Kicki så har man tydligen mycket bristande läsförmåga och ta till sig budskap i tal och skrift.

enis

Farmor och farfar då???

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

En ganska intressant Thai aspect, vad gäller corona. 

Min fru ville inte att jag skrev på Facebook att vi har corona. Det handlar om skuldbeläggande som Thai sysslar med kring sjukdomar. Hon menade på att folk kan reagera negativt mot oss om dom får veta att vi har corona. Viket är lite typiskt Thai. Och en bieffekt av Thailändska regeringens skräckproppaganda kring corona. Där alla med corona ska till sjukhus, utan att passera gå. 

Hon berättade dock för sina syskon. Som vart chockade. Då det var ungefär som att berätta att man har cancer med 50% dödlig utgång. 

Är för övrigt symptomfri idag. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev janne_h:

Min fru ville inte att jag skrev på Facebook att vi har corona. Det handlar om skuldbeläggande som Thai sysslar med kring sjukdomar. Hon menade på att folk kan reagera negativt mot oss om dom får veta att vi har corona. Viket är lite typiskt Thai. Och en bieffekt av Thailändska regeringens skräckproppaganda kring corona. Där alla med corona ska till sjukhus, utan att passera gå. 

Hon berättade dock för sina syskon. Som vart chockade. Då det var ungefär som att berätta att man har cancer med 50% dödlig utgång. 

De har gått på den massiva propagandan, så som en del flitiga skribenter i denna tråd.

Faktum är att dödligheten för folk under 75 år är 0,4%, och där är med stor del de avlidna svårt sjuka med andra sjukdomar sen tidigare.

Naturligtvis finns särfall, helt friska som drabbas illa, som med många andra liknande sjukdomar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev janne_h:

Jag utgår från att du fick skulden.........🙉

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev janne_h:

För thai är en corona diagnos lika med en dödsdom. Dom är oerhört auktoritärt styrda och det märks väldigt väl här. Finns inget kritiskt tänkande förutom kanske hos högutbildade. Likaså är inte logiskt tänkande deras paradgren. Coronan har ju tyvärr visat att förhållandet är detsamma hos en hel del av den västerländska befolkningen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

För thai är en corona diagnos lika med en dödsdom. Dom är oerhört auktoritärt styrda och det märks väldigt väl här. Finns inget kritiskt tänkande förutom kanske hos högutbildade. Likaså är inte logiskt tänkande deras paradgren. Coronan har ju tyvärr visat att förhållandet är detsamma hos en hel del av den västerländska befolkningen.

Ja jag själv är ju bevis på att corona är en ganska mild sjukdom, för dom flesta. Insjuknade i tisdags. Och är sen igår symtomfri. Kände lätt i ryggen bara. 

Idag absolut ingenting. Har varit feberfri, sen i fredags. 

Och så är det nog för dom flesta. 

Tills nu har min fru varit övertygad om att Thailands strategi med stängda gränser varit rätt. Då hon tidigare inte velat tro på att corona är en enkel sjukdom. Nu när hon haft corona själv, så har hon ändrat sig. Och förstår hur överdriven propagandan varit. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Vi har inte över eller underdödlighet i Sverige.... vi har underbegåvning....

image.png.f87be6d930544108872cc3e83e3c4160.png

Dela på andra sajter

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Allmän användning av munskydd är ett effektivt sätt att minska smittspridningen av covid-19.

Det menar forskarna bakom en tysk studie som nyligen publicerats.

I Tyskland infördes munskydd vid olika tidpunkter i olika regioner. I studien har man därför kunnat jämföra tyska regioner med munskyddskrav och de utan. Enligt forskarna såg man en minskning av smittspridningen med 45 procent 20 dagar efter att krav på munskydd införts i en region.

"Eftersom de ekonomiska kostnaderna är nära noll jämfört med andra folkhälsoåtgärder verkar munskydd vara ett kostnadseffektivt sätt att bekämpa covid-19 på", skriver forskarna om studien.

Dela på andra sajter

Var tog Bike vägen blev han utvisad för han inte har samma åsikter som "gänget"

I så samma som BTT och andra som lämnat MPR. Ok BTT gjorde ett stort misstag

med ett PM men ni var på han som hökar

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Mr atm:

0,84% av Sveriges befolkning är Somalier. Men dom utgjorde 40% av dom döda.

Är du säker? verkar osannolikt att inte PK-media skrivit att 2,5-3 % av en folkgrupp avlidit.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

I så samma som BTT och andra som lämnat MPR. Ok BTT gjorde ett stort misstag

med ett PM men ni var på han som hökar

Han har nog bara bytt nick (namn här på forumet) 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev hobbe:

Han har nog bara bytt nick (namn här på forumet) 

Hobbe

Han sitter nog i Äggskallebyn och surar och leker lite DQ......😷

Dela på andra sajter

1 hour ago, Nicholas said:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Allmän användning av munskydd är ett effektivt sätt att minska smittspridningen av covid-19.

Det menar forskarna bakom en tysk studie som nyligen publicerats.

I Tyskland infördes munskydd vid olika tidpunkter i olika regioner. I studien har man därför kunnat jämföra tyska regioner med munskyddskrav och de utan. Enligt forskarna såg man en minskning av smittspridningen med 45 procent 20 dagar efter att krav på munskydd införts i en region.

"Eftersom de ekonomiska kostnaderna är nära noll jämfört med andra folkhälsoåtgärder verkar munskydd vara ett kostnadseffektivt sätt att bekämpa covid-19 på", skriver forskarna om studien.

Jo folk där har knappt fått se varann och MÅSTE ha haft blöjan i butiker, kollektivtrafiken etc.

Det verkar ha varit väldigt effektivt med blöjan. När man nu kommer på att utöka genom att bomma igen butikerna förutom mataffärerna.

Jag antar att du använder blöjan.

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Vi har inte över eller underdödlighet i Sverige.... vi har underbegåvning....

image.png.f87be6d930544108872cc3e83e3c4160.png

Ja vem fan firar jul och nyår utomhus i Sveriges.

Va är det för frågespalt? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

5 minutes ago, Mr atm said:

Jo folk där har knappt fått se varann och MÅSTE ha haft blöjan i butiker, kollektivtrafiken etc.

Det verkar ha varit väldigt effektivt med blöjan. När man nu kommer på att utöka genom att bomma igen butikerna förutom mataffärerna.

Jag antar att du använder blöjan.

"blöjan", då är slut på sakargumenten sedan länge, vid närmare eftertanke tror jag du aldrig haft ett enda.

om jag skulle vara tvungen att åka kollektivt så skulle jag använda munskydd, ehuru jag kan förstå hur viruset sprids.

däremot skulle jag kunna skita i att tvätta och sprita händerna då det har noll inverkan.

även visir har mininal inverkan.

Ändrades av Nicholas
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja vem fan firar jul och nyår utomhus i Sveriges.

Va är det för frågespalt? 

Aftonbladets chatt om Corona.

enis

Dela på andra sajter

15 hours ago, Nicholas said:

"blöjan", då är slut på sakargumenten sedan länge, vid närmare eftertanke tror jag du aldrig haft ett enda.

om jag skulle vara tvungen att åka kollektivt så skulle jag använda munskydd, ehuru jag kan förstå hur viruset sprids.

däremot skulle jag kunna skita i att tvätta och sprita händerna då det har noll inverkan.

även visir har mininal inverkan.

Nej, du tror att du vet men...

Den går igenom munskyddet.

Det står även på många förpackningar att de inte hjälper mot virus.

IMG-20200926-WA0000.jpg

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

Nog med Tjäbbel.... nu har jag skickat ett SMS, Löfven

Enis

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

image.png.5684b61c625c9db671fdda774959d16a.png

Enis

Kan väl tycka att det var en bra ide att inte ha med Länk i smset det har ju redan kommit falska sms med falska länkar.

/Martin

Dela på andra sajter

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Boa52:

Det finns en app i forumprogramvaran som mäter IQ, så den som ligger under en viss nivå, eller visar en relation till dig, utvisas automatiskt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...