Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

39 minuter sedan, skrev Mr atm:

D vitamin kan skydda , vet du vad ordet KAN innebär, det innebär ingenting , dvs samma skit som A Tegnell står och gafflar om varje dag , Snart KAN vi vara på en platå osv . Du vet precis som jag att detta är gissningar 

Dela på andra sajter

45 minutes ago, Bike said:

D vitamin kan skydda , vet du vad ordet KAN innebär, det innebär ingenting , dvs samma skit som A Tegnell står och gafflar om varje dag , Snart KAN vi vara på en platå osv . Du vet precis som jag att detta är gissningar 

Du orkade alltså inte öppna och läsa rad 3.

"Forskningen är tydlig med att de svårt sjuka och döda i covid-19 haft D-vitaminbrist".

Om det är en fråga med KAN, då är det en sak.

Utan fråga så blir det att den KAN, dvs. gör det.

Ändrades av Oregistrerad
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Mr atm:

Du orkade alltså inte öppna och läsa rad 3.

"Forskningen är tydlig med att de svårt sjuka och döda i covid-19 haft D-vitaminbrist".

Om det är en fråga med KAN, då är det en sak.

Utan fråga så blir det att den KAN, dvs. gör det.

Sorry , men vi tolkar nog vissa saker olika. 

Men inga problem med detta, tänker inte försöka ändra på din syn med vad en forskare anser om vad som KAN vara en lösning

Dela på andra sajter

1 minute ago, Bike said:

Sorry , men vi tolkar nog vissa saker olika. 

Men inga problem med detta, tänker inte försöka ändra på din syn med vad en forskare anser om vad som KAN vara en lösning

Inte en forskare, utan forskningen jämfört med din dotter.

Betyder inte att jag ser ner på hennes erfarenheter. Tror säkert att hon KAN sitt jobb.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Mr atm:

Betyder inte att jag ser ner på hennes erfarenheter. Tror säkert att hon KAN sitt jobb.

Ja, det finns nog bättre studier om D-vitamin än om det nya vaccinet som masktalibanen  @Bikeska pumpa i sig🙈 Publicerad för snart 3-år sen, men dottern vet väl bättre än forskarna...

https://nyheter.ki.se/d-vitamin-ger-skydd-mot-luftvagsinfektioner

Vi kan nu tydligt visa att D-vitamin verkligen har en skyddande effekt mot luftvägsinfektioner. Effekten är störst hos de med lägst D-vitaminnivåer och daglig dosering är det som ska användas. Dessutom, och det är viktigt, finner vi inte något stöd för att D-vitamin i normala doser skulle vara farligt, vilket har hävdats i debatten, säger Peter Bergman, docent vid Karolinska Institutet och en av forskarna bakom studien.

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Ja, det finns nog bättre studier om D-vitamin än om det nya vaccinet som masktalibanen  @Bikeska pumpa i sig🙈 Publicerad för snart 3-år sen, men dottern vet väl bättre än forskarna...

https://nyheter.ki.se/d-vitamin-ger-skydd-mot-luftvagsinfektioner

Vi kan nu tydligt visa att D-vitamin verkligen har en skyddande effekt mot luftvägsinfektioner. Effekten är störst hos de med lägst D-vitaminnivåer och daglig dosering är det som ska användas. Dessutom, och det är viktigt, finner vi inte något stöd för att D-vitamin i normala doser skulle vara farligt, vilket har hävdats i debatten, säger Peter Bergman, docent vid Karolinska Institutet och en av forskarna bakom studien.

Tror du att du kan skriva om inlagor som du vill och sen påstå saker som inte finns med , att utelämna ordet kan, är förmodligen för en okunnig som dig högst relevant, en rent omskrivning som vissa här i ditt "gäng " brukar kalla vara lögner, men du håller dig inte för god för att syssla med dessa 

Publicerad: 2017-02-15 15:49 | Uppdaterad: 2017-02-16 08:36

D-vitamin ger skydd mot luftvägsinfektioner

Frågan om D-vitamin kan minska infektionskänslighet har diskuterats länge, men hittills har säkra svar saknats. En ny omfattande studie som visar nu att D-vitamin kan ha en skyddande effekt mot luftvägsinfektioner

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Bike:

Tror du att du kan skriva om inlagor som du vill och sen påstå saker som inte finns med , att utelämna ordet kan, är förmodligen för en okunnig som dig högst relevant, en rent omskrivning som vissa här i ditt "gäng " brukar kalla vara lögner, men du håller dig inte för god för att syssla med dessa 

Frågan om D-vitamin kan minska infektionskänslighet har diskuterats länge, men hittills har säkra svar saknats. En ny omfattande studie som visar nu att D-vitamin kan ha en skyddande effekt mot luftvägsinfektioner

Ingick läsförståelse i din höga utbildning? Finns många studier runt om Europa som pekar på samma sak!

Men sjuksköterskan vet väl bäst👍

”Vi kan nu tydligt visa att D-vitamin verkligen har en skyddande effekt mot luftvägsinfektioner.”

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Mr atm:

En forskare var det som uttalade sig , och betydelsen av ordet "kan " som "lilla dicken " i sitt inlägg visade på inte lärde sig i skolan fanns med och förändrar det hela högst avsevärt. kan innebär att inget är bevisat utan att det på sin höjd finns starka indicier . Är man IVA samt OP sköterska under en Pandemi så lär man sig nog ganska mycket. Bra att du inte ser ner på såna som jobbar med detta, det är dessa som ser vad som sker just nu . 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev hamnoi:

Ingick läsförståelse i din höga utbildning? Finns många studier runt om Europa som pekar på samma sak!

Men sjuksköterskan vet väl bäst👍

”Vi kan nu tydligt visa att D-vitamin verkligen har en skyddande effekt mot luftvägsinfektioner.”

Du är nog riktigt korkad du , lägg ner och kryp tillbaks in i hålet du kom upp ifrån , eller för en normal diskussion 

Inga mer diskussioner med såna som dig 

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Bike:

Du är nog riktigt korkad du , lägg ner och kryp tillbaks in i hålet du kom upp ifrån , eller för en normal diskussion 

Hahaha!!!

Så fort nån drar ner brallorna på Nisse-GG, så kommer det okvädesord och det ska det sluta diskuteras, då åker brallneddragaren in i "spamfiltret".

Oslagbart!!🤣

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

Refat-hatt i lingvistik också?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev biker:

Ja, precis som det står i artikeln fick 2 personer allergiska rekationer.

Därmed undantas de med allergiska problem från vaccineringen. Vilket

enligt artikeln rör sig om 7 miljoner människor. Du har vad jag förstår inte läst

artikeln. Vad är det du menar är en överdrift?

mvh biker

Det som sades var att vissa med speciella allergiska reaktioner undantas, mao inte alla med allergi , de so har tillex äggallergi är vanligt med reaktioner , dessutom så var de helt ok dagen efter, men som jag sade tidigare, är man vaccinmotståndare så låt då bli att ta det, men förändra inte sanningar eller nyheter som kommer om detta. Som med alla vaccin så finns en risk för reaktion, 

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Tydligen doktor i vaccin oxå.....🙈

Måste ha en oerhört stor hatthylla.

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Bike:

Det som sades var att vissa med speciella allergiska reaktioner undantas, mao inte alla med allergi , de so har tillex äggallergi är vanligt med reaktioner , dessutom så var de helt ok dagen efter, men som jag sade tidigare, är man vaccinmotståndare så låt då bli att ta det, men förändra inte sanningar eller nyheter som kommer om detta. Som med alla vaccin så finns en risk för reaktion, 

Lite mera.

The allergy scare came hours after Britain's drug regulator dismissed safety fears over the Pfizer/BioNTech coronavirus vaccine after a report revealed four people in a trial in the US got Bell's palsy. The condition, which is usually temporary, causes muscles on one side of the face to droop because of nerves not working properly.

Four cases of it were found in a group of 21,720 people who had the Pfizer vaccine in a trial in the US, compared to none among 21,728 people given a placebo vaccine.

Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Bike:

Är det denna rad du refererar till med speciella allergiska reaktioner?

MHRA has given advice anyone who has a history of 'significant' allergic reactions should not get the vaccine

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Brukar låta så när man förlorat, finns ju du och en till som har väääldigt svårt att ta in en skriven text.

Ha det fint😀

Dela på andra sajter

15 hours ago, Bike said:

han har även sagt att de som är symptomfria eventuellt har fått en mycket liten mängd virus inhalerad, det som är otäckt är att har han rätt så är det kanske inget vanligt fladdermusvirus utan en framställd variant  som är avsedd för biologisk krigföring.

Precis som Mr ATM skrev i tidigare inlägg  

Min frus systerdotters man. Som jobbar åt mig på kontoret här. Han har testat positivt utan symtom. Medans jag och frun är sjuka i covid med feber och ont i kroppen med lätt huvudvärk. Min frus systerdotter har alla symtom. Med tappad lukt känsel huvudvärk feber mm. Vore ju konstigt om hennes man skulle fått i sig mindre än mig och min fru. Då dom bor ihop. Så jag tror inte att det är så enkelt som du vill göra gällande. Olika människor har olika bra immunförsvar. Mängden virus kan visst påverka. Men det är nog bara en faktor av många. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev janne_h:

Min frus systerdotters man. Som jobbar åt mig på kontoret här. Han har testat positivt utan symtom. Medans jag och frun är sjuka i covid med feber och ont i kroppen med lätt huvudvärk. Min frus systerdotter har alla symtom. Med tappad lukt känsel huvudvärk feber mm. Vore ju konstigt om hennes man skulle fått i sig mindre än mig och min fru. Då dom bor ihop. Så jag tror inte att det är så enkelt som du vill göra gällande. Olika människor har olika bra immunförsvar. Mängden virus kan visst påverka. Men det är nog bara en faktor av många. 

Finns nog många faktorer i detta, men mängden virus kan enligt forskare avgöra, av ett par som bor tillsammans kan den ena vara positiv mens den andre inte alls smittas. Vilket är märkligt om det nu är så djäkla smittsamt, Aerosoler som vissa säger?  Droppsmitta kan ju undvikas samt olika mängd kan antagligen avgöra. Tror ingen vet säkert vad som gäller  

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev janne_h:

Medans jag och frun är sjuka i covid med feber och ont i kroppen med lätt huvudvärk.

Det gick snabbt, du han ju knappt bli av med jetlaggen där innan du fick det.

Någon aning om var du blivit smittad, inte på resan hoppas jag?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Det gick snabbt, du han ju knappt bli av med jetlaggen där innan du fick det.

Någon aning om var du blivit smittad, inte på resan hoppas jag?

Min frus systerdotter, som bor 500 meter härifrån. Det var ju efterlängtat när min fru kom till Sverige. Då hennes mamma dog när hon var liten. Så fungerade min fru som mamma till viss del. Mycket umgänge vart det. I övrigt har vi ju inte umgåtts med så många andra än mina döttrar, som inte är sjuka. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

4 hours ago, Bike said:

Det feta svinet kanske skulle passa sig för att bli sjuk i Covid 🤣

Var det inte du som skrev att din fru räddade dig från fetma?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...