Jump to content
IGNORERAD

I Coronatider 2.0

Esspe

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Så dom stänger hela Koh Chang för besökare? Obegränsad tid? Jag som tänkte åka dit om ett par veckor.

Kollat upp, det är "bara" officiella nationalparken som stänger, vattenfallen, wievpoints och dylikt, allt annat är som vanligt än så länge. 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

Historien upprepar sig 😀

261735008_10159149081741154_5933243902700701771_n.jpg

I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Kollat upp, det är "bara" officiella nationalparken som stänger, vattenfallen, wievpoints och dylikt, allt annat är som vanligt än så länge. 

Hittade det också.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

On 2022-01-09 at 20:25, skrev John Khonken:

Du är för god Atom. Du är nog ensam att kalla mig vänster, Alla andra kallar mig allt. sakfrågan är som vanligt skit

I ett svenskt och europeiskt perspektiv så är du tveklöst extremvänster. I USA har det alltid funnits en liten falang hos Republikanerna som består av det vi ofta benämner "white trash"; alltså dåligt utbildade och taskigt avlönade vita som skyller sina egna tillkortakommanden på samhället.

I Europa och Sverige så har högern alltid bestått av välutbildade och välavlönade människor som tror på staten, vetenskap och storföretag; det har alltså aldrig funnits någon grund för konspirationsteorier. Det finns givetvis inga länder där "välutbildade och välavlönade" utgör en majoritet så därav styrdes Västeuropa huvudsakligen av Socialdemokrater och mittenpartier i efterkrigstiden. Vänstervågen under sent 60-tal tyckte att Socialdemokrater hade gått för långt mot mitten och det är nog där jag placerar dig; de revolterade mot all erkänd vetenskap, media, storföretag och etablissemanget. 

De senaste 10-15 åren har de traditionella högerpartierna gått mot mitten och de traditionella vänsterpartierna likaså. Nu känns det som en engelsk Tipsextramatch i januari 1981; 20 spelare bökar i mitten utan att få något gjort medans både höger- och vänsterflank är helt fria för vilken halvdan opportunist som helst.

Många av mina barndomskompisar i Tibro är vänster, alltså långt vänster om Maggan, men de tycker och tänker precis som du i nästan alla frågor; allt är samhällets och elitens fel och de gör det bara för att jävlas just med mig. Så tänker ingen person som är höger; de löser sina problem och ser till att inte vara beroende av vad staten säger och gör.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Nu känns det som en engelsk Tipsextramatch i januari 1981; 20 spelare bökar i mitten utan att få något gjort medans både höger- och vänsterflank är helt fria för vilken halvdan opportunist som helst.

555555555...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

😉

FB_IMG_1642691525496.jpg.cd46d13013fed97b3e8e150cf4c1d267.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

"Men många av dem som inte fick något vaccin, utan placebo, kände också tydligt av biverkningar som det rapporterats att covidvaccinerna kan ge.

Knappt 30 procent av de som fick koksaltlösning uppgav att de blev trötta.

Muskelsmärtor rapporterades av drygt 10 procent av dem som fått saltlösning i stället för vaccin.

Ungefär en fjärdedel av dem som inte fått något riktigt vaccin drabbades ändå av huvudvärk efteråt."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9K0npw/ny-studie-manga-inbillade-biverkningar-efter-vaccin

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Fritz:

"Men många av dem som inte fick något vaccin, utan placebo, kände också tydligt av biverkningar som det rapporterats att covidvaccinerna kan ge.

Knappt 30 procent av de som fick koksaltlösning uppgav att de blev trötta.

Muskelsmärtor rapporterades av drygt 10 procent av dem som fått saltlösning i stället för vaccin.

Ungefär en fjärdedel av dem som inte fått något riktigt vaccin drabbades ändå av huvudvärk efteråt."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9K0npw/ny-studie-manga-inbillade-biverkningar-efter-vaccin

mycket möjligt men mitt blodtryck och puls mättes.

knappast placebo.

men det som skrämmer mig mest är vad är det folk försöker uppnå som vill förneka saker ?

är det just att ifrågasätta samhället är så oerhört provocerande för vissa att man går hur långt som helst för att förvara sin tro ?

henchmen, födda lite för sent.

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Nicholas:

knappast placebo.

men det som skrämmer mig mest är vad är det folk försöker uppnå som vill förneka saker ?

är det just att ifrågasätta samhället är så oerhört provocerande för vissa att man går hur långt som helst för att förvara sin tro ?

henchmen, födda lite för sent.

Du är ju beredd att gå precis hur långt som helst för att kritisera allt i samhället så skrämmer du dig själv då menar du ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

On 2022-01-09 at 14:45, skrev HuaHindinnge:

Det går inte att diskutera sakfrågan med dig. Du läser bara fake news, alternative facts och pravda propaganda. Sedan förstår du inte helheten heller.

Till skillnad mot dig som inte kan läsa. 

Dela på andra sajter

Nu är det början till slutet av denna pajas åtkomma. England släpper allt och det visade sig som vanligt att alla siffror var fake. Dom som dog av enbart covid och var fullt friska innan är ca 17000st inget annat. Medelåldern var 82,5 år.

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev John Khonken:

Nu är det början till slutet av denna pajas åtkomma. England släpper allt och det visade sig som vanligt att alla siffror var fake. Dom som dog av enbart covid och var fullt friska innan är ca 17000st inget annat. Medelåldern var 82,5 år.

Intressant! Googlar men hittar inte. Kan du hjälpa till med en länk, tack?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev JohanR:

Jag tror det var någon som publicerade en video om det. 

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nicholas:

knappast placebo.

Orsakad av vanlig nervositet, inget ovanligt alls vid sjukhusbesök.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Fritz:

Orsakad av vanlig nervositet, inget ovanligt alls vid sjukhusbesök.

”White coat syndrome” Det är en åkomma som för mig är välbekant…

Mvh.Frazze

Ändrades av ftn705
Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev John Khonken:

Till skillnad mot dig som inte kan läsa. 

Till skillnad mot dig som inte kan förstå 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JohanR:

Siffrorna kommer från Office of national statistics. Anledningen till att det är svårt att hitta nån bra källa på detta är att BBC, ITV etc förvånande nog inte rapporterat om detta.

Här en bra genomgång av siffrorna:

Palestine is not a country, it's a terrorist state.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Dempa:

Siffrorna kommer från Office of national statistics. Anledningen till att det är svårt att hitta nån bra källa på detta är att BBC, ITV etc förvånande nog inte rapporterat om detta.

Här en bra genomgång av siffrorna:

Tack, men då borde det ju finnas en länk till Office of national statistics? Jag får söka vidare om jag orkar.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev JohanR:

Tack, men då borde det ju finnas en länk till Office of national statistics? Jag får söka vidare om jag orkar.

Länkarna finns i videons beskrivning så du behöver inte leta vidare.

Palestine is not a country, it's a terrorist state.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev JohanR:

John Cambell på youtube. Leta själv

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...